Ooma

کیست درموئید توی سونوگرافی

سلام و روز بخیر به خانم دکتر و بقیه خان های اومایی🌹🌹 این سونوگرافی لگن بوده،، توضیح در موردش میگین؟🌹🌹 نیاز به عمل داره؟

13 پاسخ 631 بازدید


تعداد دفع زیاد نوزاد پنج ماهه

سلام عزیزان و خانم دکتر عزیز . خانم دکتر دخترم دیروز ۴بار امروزم تا الان فعلا ۳ بار دفع داشته . حالت ابکی نیست چلی شل تر از قبله . پنج مته و یازده روزست . پدی لاکتو میدم وزن ۸۴۰۰ دیروز دکتر برده بودم . چیکار کنم کمتر سه دفعش🥺🥺🥺 اپتامیل پرونوترا مبخوره

6 پاسخ 273 بازدید


دونه های قرمز ریز روی بدن کودک

سلام خسته نباشید دکتر جان و خانم های اومایی
این دونه ها رو دیشب چند تاشو دیدم رو بدن دخترم
الان بیشتر شده
ابله مرغونه؟

10 پاسخ 574 بازدید


اقدام برای از شیرگرفتن کودک ۱سال و ۶ماهه

سلام خدمت دکتر و دوستان اومایی اگه بچمو یه سال و ۶ماه و ۱۵روزگی از شیر بگیرم اشکال داره زود نیس؟واقعا بدنم نمیکشه برای شیردهی دخترمم زیاد غذا نمیخوره صبحانه که کلا نمیخوره بازیگوش شده فقط زیاد تمایل نداره به غذا فقط چسبیده به سینه پیشاپیش از پاسخاتون ممنونم

35 پاسخ 403 بازدید


میشه جواب ازمایش منو نگا کنین

سلام خانم دکتر و مامانا میشه جواب ازمایش منو نگا کنین

15 پاسخ 420 بازدید


خانم دکترلطفا آزمایشات روتین هفته ی ۲۸ بارداری من رو تفسیر کنید

سلام خانم دکتر.وقتتون بخیر
خانم دکتر این آزمایشات ۲۸هفته منه ، لطفا اگه نکته ای نیازه بدونم بهم بگین.واینکه میتونم بااین رنج قندخون بتامتازون تزریق کنم چون سرویکسم لب مرزه ؟و خانم دکترمن tshم ۴بود که ظاهرا بامصرف داروبهترشده ولی نمیدونم چراt3بالارفته؟همین روندمصرف لووتیروکسینموادامه بدم؟البته روزآزمایش بعد آزمایش خون لووتیروکسین خوردم.و ویتامین دی هم هرروز بدون استثنا هزارواحدی یه دونه میخورم ولی نسبت به دفعه ی قبل که۲۹بود تقریبا نصف شده !گلبول سفیدمم بالاست نمیدونم چرا.خانم دکترمن خارش شدید بدنم دارم یک ماهه ، آزمایشات چیزیو نشون نمیده دراین مورد؟

16 پاسخ 262 بازدید


غذا نخوردن بچه بعد گرفتن از شیر

سلام
دخترمو از دیروز از شیر گرفتم الان لج کرده نه میخوابه نه غذا میخوره
آبمیوه، دنت،بستنی،پاپ کورن هر چیزی که تو سوپرمارکت هست براش خریدم ،غذاهایی که دوست داست درست کردم اصلا لب نزده
چیکارش کنم
فقط بعضی اوقات چند قطره آب میخوره

41 پاسخ 364 بازدید


درد در محدوده تخمدان سمت چپ

سلام و عرض ادب خدمت پزشک عزیز اوما 🌹
من یک آندومتریوز 3-4 سانتی توی تخمدان سمت چپم دارم.
تاحالا مشکلی باهاش نداشتم و فقط قبل از بارداری زمانهای تخمک گذاری یکی دو روز تیر میکشید و بعدم خودش خوب میشد.
از دیروز عصر درداش شروع شد، تیر میکشه. شب خوب شد دیگه درد حس نمیکردم. اما از صبح که بیدار شدم دوباره درد گرفته. وقتی ثابت نشستم یا خوابیدم درد نمیکنه اما اگه تکون بخورم یا سرفه کنم یا فشارهای اینچنینی به خودم وارد کنم دوباره تیر میکشه.
علتش چی میتونه باشه؟
اقدام خاصی میخواد انجام بدم؟
ممنون میشم راهنماییم کنید 🙏🌹

12 پاسخ 772 بازدید


برسی آزمایش خون

سلام وقت بخیر شما دکتر جان لطفا آزمایش خونم رو برسی بفرمایید ممنون از شما

7 پاسخ 434 بازدید


کدوم روش ضدبارداری موثر و مفیدتره؟

سلام خانم دکتر عزیز ، پیشاپیش ممنون از وقتی که میذارید.
دخترم ۲ سالشه و پروسه از شیرگرفتنشو شروع کردم اما هنوز کاملا قطع نشده شاید ۱ ماه دیگه طول بکشه .تیروئید کم کاردارم و لوتیروکسین میخورم.بعد از زایمانم زانودرد دارم و ویتامین د۳ میخورم.
سوالم اینه من دنبال یه روش کاملا مطمئن و کم عارضه برای جلوگیری هستم. مثلا آمپول یکماهه و سه ماهه میگن پوکی استخوان میاره و با این اوضاع زانوهام میترسم بدتر بشه.
ایمپلنت که تو بازو میذارن ، و یا IUD ؟
بهترین مارک یا شرکت این روشها کدومه؟ ممنونم

از خانمهای اومایی که هرکدوم از این روشها رو استفاده کردن تجربه هاشون رو بگن ، ممنونم .

56 پاسخ 918 بازدید


تفسیر سونو هفته ۲۹

سلام
میشه سونو رو کامل تفسیر کنین؟
اصلا وزن و قد خوبه؟
طبق این تاریخ سزارین تقریبن چنده؟


14 پاسخ 348 بازدید


آمپول بتامتازون و آلرژی

سلام خانم دکتر عزیز
من الان چند وقتیه که آلرژی دارم، نفس میکشم صدا میده و ریه سمت چپم درد میگیره سرفه و عطسه میکنم حتی ی موقع هایی که تنگی نفسم زیاد میشه دست چپ و قفسه سینمم درد میگیره البته همیشه اینطوری نیستم فقط اگه بوی دود یا سرما بهم بخوره مخصوصا صبح ها که هوا سردتره
حالا بخاطر طول سرویکس کم که ۲۷ هستش قراره بتامتازون تزریق کنم میخواستم ببینم با این وضعیت ریه خودم مشکلی نداره بتامتازون تزریق کنم؟
و اینکه شنیدم اضطراب و افسردگی رو بیشتر میکنه تزریق این آمپول آیا صحت داره؟

21 پاسخ 446 بازدید


بی حسی یا بیهوشی برای سزارین کدوم بهتره ؟

سلام‌
من بچه اولم بیهوش شدم واسه سزارین
البته بگم که کم خونی دارم و پلاکت خونم پایین هست حدودا ۱۱۳ بود چند روز پیش
دکتر میگه باید بی حسی سزارین بشم
میشه منو راهنمایی کنید چیکار کنم
اخه بعصی میگن بی حسی خیلی وحشتناکه و آدم دلهره و اضطراب داره و وقتی بچه رو بیرون میکشن تمام بدن به لرزه درمیاد
تورو خدا کمکم کنید چیکار کنم هر شب دارم گریه میکنم

51 پاسخ 1,647 بازدید


به نظرتون برازایمان طبیعی مهمه که حتمادکترخودمون بیاد؟

امروزبادکترم صحبت کردم براوقت زایمان
گفت احتمال زیادمن طبیعی زایمان میکنم
ومن بیمم به بیمارستان های نیرومسلح هست
مثلا امام حسین و...
گفت من براطبیعی فقط بنت الهدی میرم.
میخوای امام حسین بری من نمیام مگرسزارینی باشی که اونجابیام
منظورکه پول عملش کمه براش نمیصرفه بیاد.مگرسرارینی باشی که پول بیشتربدن بهش که بیاد.
😐بله

خب
باخودم فکرمیکنم میگم ازلحاظ بیمه که تکمیلی هستم بنت الهدی هم برم میشه بیمه میده.
ولی
اومدیم ویهودردم گرفت اگردکترنرسیدچی؟الکی رفتم اونجادیگه

ویا اینکه طبیعی که کارخاصی نمیکنن دکتر میکنن آیا؟
درده که خودم بایدبکشم
اگرم بخوادکمک کنه کسی که مهمولا ماماهاانجام میدن
پس دکترخودم حتماباشه یانه فرق خاصی نداره
داره آیا؟
نظرتون چیه ؟
مشورت بدین🥰⚘️

70 پاسخ 918 بازدید


تفسیرازمایش اسپرم متضاد باهم

سلام خدمت خانم دکتر و اومایی های عزیز.این ازمایشها که به ترتیب میفرستم برای همسربنده است.جفتش تو یه ازمایشگاه داده شده بارعایت همه اون شرایط ازمایش.ازمایش اول همچی خوب و اوکیه.ولی ازمایش دوم دوماه بعد ازمایش اول بعدمصرف دارو سینال اف و ال کارنتین و ویتا ای بدتره انگار وضع اسپرمها.میخواستم ببینم ما اشتباه متوجه ازمایشا شدیم یا واقعا همین طوره!؟؟لازمه بگم اذرماه پارسال در ازمایشگاه ابن سینا ازمایش اسپرم دادن و اونجام گفتن مشکل دارن اسپرمها دقیقا عین ازمایش دوم که براتون فرستادم .ممنون پیشاپیش ازتون.

22 پاسخ 424 بازدید


دادن دوباره پستانک 7ماهه

خانم دکتر سلام پسرم 7ماه و بیست روزه تا پنج ماه پستونک میخورد بعد گذاشت کنار دوباره میتونم امتحان کنم به نظرتون ممکنه بگیره برای خوابیدن میخواد سینه مادر دهنش باشه خیلی سخته برای هردوتامون

8 پاسخ 520 بازدید


سوال در مورد دخل و خرج و قسط .

سلام به همه دوستان. می‌دونم قبلاً خیلی ها راجب این موضوع تاپینگ زدن ولی واقعا برام سواله اونایی که حقوق بگیرند دخل و خرج بهم میخوره؟ یا آخر ماه منتظر حقوقید و کم میارید ؟
من که از دو هفته قبلش کم میارم نمی‌دونم چجوری مدیریت کنم .هععی

691 پاسخ 1,443 بازدید


زمان شروع مکمل های بارداری❌❌

سلام وقت بخیر خانوم دکتر من الان 14هفته و دوروزم بشدت لگن درد دارم از اول بارداری درد داشتم تقریبا میتونم قرص کلسیم مصرف کنم؟ واینکه مولتی ویتامین رو از چه زمانی شروع کنم بخورم از الان شروع کنم ایرادی نداره؟

5 پاسخ 398 بازدید


ترشحات دوران بارداری و درد

سلام خانم دکتر ،من ترشحات زرد رنگ مایل به سبز دارم جسارتا ،چندین بار در روز باید لباس زیر عوض کنم و گاهی هم همراه با درد هست ،درد زیرشکمی و درد واژن .گاهی هم احساس فشار در واژن دارم چکار باید بکنم

49 پاسخ 613 بازدید


نحوردن سوپ نوزاد ۷ ماهه

سلام پزشک اوما خسته نباشید چندباری برای دخترم سوپ درست کردم اصلا نمیخوره تا بهش میدم کلی گریه میکنه سوپم میکس میکنم ولی تا قاشق اول میخوره میفهمه کلی گریه میکنه!
فقط میوه و سرلاک و گاهی فرنی ک شیرین بشه رو میخوره چیکار کنم چی بدم مقوی باشه خودشم خیلی ریزه کلا ب زور ۷ کیلو هم نمیشه
فقط هم شیر خودمو میخوره.
سوپ برنج هویج مرغ سیب زمینی یک بارم ب جای مرغ گوشت گذاشتم

30 پاسخ 1,265 بازدید