Ooma

کمر درد در هفته ۳۴

سلام خانوما و پزشک اومای عزیز
من از اول بارداری تقریبا سمت چپ کمرم گرفتگی داشت و مقداری درد
امروز صبح که یکم خونه رو تمیز کردم سمت راست کمرمم درد گرفته و کاریم ک انجام دادم سنگین نبود
طوریه که یدفه درد شدید و قفل میکنم و نمیتونم تکون بخورم انگار بی حس میشه پام از درد کمرم
کلسیمم مصرف میکنم با ویتامین دی
چیکار کنم بهتر بشم؟

7 پاسخ 338 بازدید


قارچ و عفونت پای نوزاد

با سلام
احساس میکنم دخترم قارچ‌تو قسمت خصوصیش زده
امکان مراجعه به پزشک رو ندارم
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

17 پاسخ 609 بازدید


مدفوع سفت چیکار کنم/همراه عکس مدفوع

سلام خانم دکتر و مامانای گل
من پسرم ۴ماهو۲۵ روزشه.با هماهنگی دکتر غذاشو شروع کردم اما فقط فرنی میدم و پوره میوه
الان ۳ روزه روزی همینقد با کلی زور زدن پی پی میکنه.کلی هم نفخ داره
دارو هم بی بی کر و بیوکل کیدز میخوره
خیلی نگرانم لطفا راهنماییم کنین

37 پاسخ 376 بازدید


استفاده از این دارو

این دارو برای کولیک نوزاد۱ماه ۱۶ خوبه ضرر نداره؟

8 پاسخ 296 بازدید


ابریزش و قی کردن چشم نوزاد

سلام دکتر جان. دختر من از چشم راستش ابریزش داره و قی میکنه یخورده انگار کوچیک هم شده بنظر شما باتوجه ب سنش طبیعی هست یا اینکه باید پمادی چیزی استفاده کنه البته دکتر داروخونه پماد آئروتکس یک درصد پیشنهاد دادن هنوز استفاده نکردم ممنون میشم راهنمایی کنید.

5 پاسخ 481 بازدید


روز تخمک‌گذاری و رابطه در آن شب

سلام به دکتر اوما 🙂،وقت بخیر، ببخشید بابت سوالم ،اما واقعا چاره ای ندارم، دکتر که مراجعه کردم،برای اقدام به بارداری، روز تخمک‌گذاری رو که تعیین کردن، گفتن که باید اون شب رابطه باشه، همسر من شب دیر میرسه خونه، یعنی اگه تخمک‌گذاری هجدهم باشه، همسر من به ساعت نوزدهم خونه میرسه، حالا من باید چیکار کنم؟

11 پاسخ 909 بازدید


تفسیر آزمایش قند به دلیل زیاد بودن مایع آمنیوتیک

سلام پزشک محترم و دوستان عزیز
من در ۳۰ هفته و ۶ روز سونو رشد دادم مقدار مایع آمنیوتیک حداکثر طبیعی بود با عدد ۱۸ سانتی متر
طبق دستور پزشک اوما آزمایش قند ناشتا و دو ساعت بعد از صبحانه رو دادم .
الان چند تا سوال دارم از خدمتتون
1_باتوجه به قندم که نرماله همچنان باید رژیم غذایی و محدودیت خوردن شیرینی جات و میوه هارو داشته باشم ؟ مصرف میوه برام مهمه
مصرف برنج و سیب زمینی و نان و ماکارانی چطور ؟
مصرف لبنیات مشکلی نداره ؟ روزی 2 لیوان شیر و ۲ پیاله ماست مصرف میکنم .
۲_این حجم از مایع برای من و‌جنین خطرناکه ؟ نیاز به زدن امپول ریه ندارم با توجه به ریسک پاره شدن کیسه اب و زایمان زودرس ؟
۳_و اینکه در روز چقدر مایعات میتونم مصرف کنم ؟ با روزی ۵ الی ۶ لیوان آب خوردن . حجم مایع افزایش پیدا نمیکنه ؟
و اگر پیگیری دیگه ای نیازه بفرمایید انحام بدم؟؟؟
تمام غربالگری ها و آزمایشاتمو سونوهام هم تا الان مشکلی نداشتن خداروشکر
الان در سن بارداری ۳۱ هفته و ۳ روز هستم

29 پاسخ 432 بازدید


حل مشکل نعوظ با ویاگرا

سلام به نظرتون برای حل مشکل شوهرم که گفتم نعوظ نداره یا نیمه نصفه داره میشه سر خود قرص ویاگرا مصرف کنه تا حداقل بتونه برای بارداری نعوظ داشته باشه؟ در حد همون روزای تخمک گذرایم منظورمه نه مصرف مداوم
من فقط میخوام این یه نعوظ بیشتر از سی ثانیه ای داشته باشه تا بلکه بتونیم یه دخولی انجام بدیم و تلاشی برای باردار شدن کنیم
کسی اینجا هست از این ترفند استفاده کرده باشه و باردار شده باشه؟

232 پاسخ 1,435 بازدید


خشک بودن پوشک نوزاد

با سلام و وقت بخیر
چند روزی هست متوجه شدم دخترم شب ها پوشکش خشک هست
و نزدیک صبح ادرار میکنه در طی روز هم مشکلی نداره از نظر ادرار کردن.
علایم خاصی هم نداره
آیا نیاز به بررسی هست؟خیلی نگرانم.😔۸ ماه و ۲۵ روزه هست
شب ها هم یکی دو بار شیر مادر در حد ۵ دقیقه میخوره.
ممنون از راهنمایی شما

36 پاسخ 1,567 بازدید


نتیجه ازمایش بیوپسی بیضه

سلام.خسته نباشید .میخواستم لطف کنید برام نتیجه ازمایش بیوپسی بیضه ک براتون میفرستم رو بهم بگید. ممنون

90 پاسخ 6,619 بازدید


سر شیشه‌ی اونت چند قطره

سلام.پسر من ۳ماهو۱۱ روزشه و من تز شیشه شیر اونت ۱۲۵میل با سرشیشه‌ی یکقطره استفاده میکنم الان لازمه سرشیشه رو عوض کنم ؟اگه آره لطفا بگین چند قطره مناسب سنش هست

4 پاسخ 467 بازدید


میشه اینو نگاه بندازی‌ جواب آزمایش

سلام آزمایش دخترم رو میشه نگاه کنی دکتر دخترم شنبه هست نگرانشم

17 پاسخ 566 بازدید


سرماخوردگی در هفته ۲۵ بارداری

سلام خانوم دکتر خسته نباشید.
متاسفانه گلودرد همراه با آبریزش بینی گرفتم،گاهی از گلوم هم خلط هم میاد،مجاز ب استفاده از چ آنتی بیوتیکی هستم؟درمان های خونگی رو من جواب نمیده،تا عفونتش بدتر نشده میخوام شروع کنم

7 پاسخ 369 بازدید


تفسیر سونگرافی آنومالی و غربالگری

سلام دکتر جان وقت بخیر،
این ازمایش های من تو هفته ۲۱ سونگرافی گفت ک یدونه لکه سفید روی قلبش هست و دوتا کلیه های ورم خفیفی داره،
امروز رفتم دکترم برام این نسخه رو نوشت و گفت باید بری اهواز انجام بدی،
من خیلی نگرانم ن میدونم ازمایش چیه و ن میدونم چطوری گرفته میشم واقعا کمک بزرگی در حقم میکنید اگ راهنمایی کنید،
شوهرم میگه برات نمونه گیری از مغز و استخوان بچه گرفته ک خودش خیلی خطرناکه، الان پیشنهاد شما چیه؟
چیکار کنم راه حل چیه

31 پاسخ 435 بازدید


خون در پوشاک نوزاد۸ ماهه

سلام خانم دکتر من یکی دو روز پیش واس اسهال پسرم پیام دادم‌ بهتر شد خداروشکر اما الان پوشاکشو باز کردم توی پوشا‌کش خون بود خیلی نگرانم بنظرتون علتش چیه

28 پاسخ 608 بازدید


لک های سفید روی دست کودک دوساله

سلام خانم دکتر این لک های سفید ک فقطم روی دو تا دستاش هستن
ممنون میشم راهنمایی کنید در موردش

17 پاسخ 455 بازدید


سلام خانم دکتر عزیز لطفا ازمایش مادرم رو تفسیر کنید

۴۸ سالشونه،ممنونم خانم دکتر عزیزم

14 پاسخ 717 بازدید


درد شدید پهلو در سمت راست شکم و نگرانی

سلام من امروز درد شدیدی در پهلو سمت راست حس کردم که یک ساعت طول کشید تا خوب شد از چی میتونه باشه؟

12 پاسخ 471 بازدید


عمود نگهداشتن برای رفلاکس

سلام خدمت خانم دکتر ومامان های عزیز
یه سوال دارم اینکه باید بعد شیردهی نوزاد رو عمود نگهداریم فقط روی شونه‌باید بگذاریم؟ یا مثلا تو بغل هم به حالت نیمه نشسته میشه نگهداریم؟ چون وقتی خوابش میبره نمیشه رو شونه بذارم اذیت میشه.
و اینکه بعضیا میگن ما میذاریم بخوابه وقتی بیدار شد آروغش میگیریم.اینم قابل قبوله؟ نوزادم رفلاکس نداره ولی گاهی بازشگشت شیر داره

9 پاسخ 711 بازدید


کلمه نگفتن در سن۱۵ماهگی

سلام پسرم۱۵ماهشه فقط هرچیزی که میخواد میگه ممه منظورشم من من هست بعضی وقتا هم میگه دادا دیگه هیچ کلمه ایی نمیگه باید چیکار کنم هیچ مشکل تکاملی حرکتی رفتاری هم نداره

36 پاسخ 547 بازدید