Ooma

ترسیدن بچه ۱سال و ۸ ماه

سلام دکتر عزیز و مامانا
میشه هرکی تجربه ایی داره کمکم کنه چطور در این مواقع رفتار کنم؟
پسر من کلا آدم ترسویی نیست مثلا بار ها شده سگ اومده کنارش سر و صدا داده هیچ نترسیده یا موزیک با صدای بلند گوش داده یا تو اتاق تاریک نمیترسه تو خونمون میره میاد حالا خیلی مثال ها هست بچه ایه ک اهل تو خونه نشستن هم نیست همش دوست داره بیرون باشه و جاهای شلوغ و پر سر و صدا زیاد میره
ولی خونه ی یکی از عمه هاش ک میره یه بچه همسن و سال خودشم داره
کلا با اون بچه بازی نمیکنه و همش سعی داره اونو بزنه کنار و دکش کنه و با دیدنش بعضی وقتا جیغ و سر و صدا میکنه و حالت دعوا میگیره یا کلا نیریم در خونه اشون اشاره میکنه که بریم رد شیم ازخونشون نریم داخل حتی بعضی اوقات تا یکی دو دقیقه رفتن داخل خونه یکم بد اخلاقه و بغلم پایین نمیاد آماده رفتنه بعد مثلا چشمش ب اسباب بازی چیزی میوفته دیگه راضی به نشستن میشه .
مثلا عمه اش میاد تی وی روشن میکنه آهنگ بچگونه میزلره که مثلا بازی کنن شاد بشن دخترش میرقصه و شاده اما پسر من سریع میترسه میاد پیش من کلیییییی گریه میکنه
یا مثلا تازگیا حتی خونه خودمون برنامه تی وی میبینه از بعضیاشون میترسه میره پشت کابینت قایم میشه یا میدوئه بغلم یا برنامه خاصی میزارم از شبکه کودک میترسه اصلا نگاه نمیکنه حالا توخونه جیغ و گریه نمیکنه فقط خودشو سرگرم میکنه یا میاد پیش من ولی خونه عمه اش جییییییغ و ترسسس و سر و صدا نمیدونم کلا از حضور دختر عمه اش احساس نا امنی میکنه همه ی اینا دست ب دست هم دادن ترسیده یا کلا طبیعیه این رفتارا در کل چیکار کنم کم کم هم ترسش بریزه هم با دختر عمه اش همبازی بشه چون کلا باهاش مخالفه هولش میده و دورش میکنه ولی اون دختر اینجوری نیست تازه چند ماهی از پسر من کوچک تره .
بنظرتون طبیعیه ؟
حتی بعضی برنامه ها اهنگا قبلا میشنیده مرتب اما الان میترسه انگار ازشون چرا واقعا ؟
در مواقع ترس من بغلش میکنم و سعی میکنم حواسش پرت اسباب بازیی خوراکی چیزی کنم ولی اون خیلی شدید میترسه .
ممنون میشم کمکم کنید .

15 پاسخ 436 بازدید


دکتر شکم و سینه پسرم دون قرمز زده

سلام دکتر جان خسته نباشی تمام سینه و شکم پسرم دون قرمز زده...تب نداره اسهال نیست چیز جدیدی هم ندادم بخوره...چیکار کنم؟

13 پاسخ 408 بازدید


سفت و شل شدن شکم

سلام به مهربونایی اومایی
دکتر جان یه سوال
من از دیروزه حس میکنم شکمم سفت و شل میشه
قبلا هم گاهی این حس رو داشتم
اما از دیروز بیشتر شده
بدون درده
فقط حس کشیدگی از داخل دارم
گاهی فقط در حد زیر نافه گاهی بالای ناف هم هست
اگه همون لحظه بلند شم و بشینم شکمم شل تر از حالت دراز کشه(تخت)
وقتایی هم که سرپا هستم اگه اون حس کشیدگی رو داشته باشن دست ک میزنم نسبت به وقتی ک دراز کش(تخت)شل تره
خیلی نگرانم از زایمان زودرس
داروهم هیوسبن هر۱۲ساعت یک عدد و آمپول فمولایف۲۵۰هفتگی استفاده میکنم
نمیتونم تشخیص بدم ک انقباضه یا بچه خودشو سفت میکنه
به دکترم هم گفتم بابت مصرف داروی ایزوپرین گفتن تاثیری نداره،ولی خیلیا رو دیدم استفاده میکنن
خواستم ببینم نظر شما چیه؟اگه خودم ایزوپرین بگیرم
درضمن دیروزم تو مطب nst-tocoدادم ک انقباض نداشتم
میگم شاید خب تو اون۲۰دقیقه نداشتم،بعدم حس کردم پروپtocoرو زیاد بالا گذاشت،میتونه نتیجه منفی کاذب بده؟

16 پاسخ 345 بازدید


لیزر موهای زائد

سلام
من می‌خوام لیزر انجام بدم،توی ناحیه کشاله ران هرنی داشتم و جراحی کردم.مش هم جای‌گذاری کردن برام.میدونم ربطی نداره ولی استرس گرفتم که لیزر نکنه رو مش تاثیر بدی داشته باشه؟!
ممنونم😅

8 پاسخ 392 بازدید


علائم اگزما در کودک ۸ ماهه

سلام خانم دکتر عزیز
بچه من ۸ ماه و ۲۲ روزه هست
یکی دو ماهی هست که شوینده بدنشو عوض کردم
و اینکه چهار ماهی هست که بهش شیر خشک نان اوپتی پرو میدم به نظرتون حساسیت مال اونه؟
به دکتر نشون دادم درست نفهمیدم چی گفت ولی یه پماد داده
بچم همه بدنشو میخاره و خانم دکتر اصلا آب نمیخوره ممکنه بخاطر آب باشه؟از اگزما خیلی میترسم
بعضی از قسمت های بدنش پوست عوض میکنه و تیره هست
بعضی قسمت ها قرمزه و یه جوری هست که جدیدا پیدا شده از اول نبود؟بچه ها با اگزما متولد میشن یا بعدا پیدا میشه ؟
خیلی ممنون میشم کامل توضیح بدین
به نظرتون دکتر پوست برده بشه یا متخصص اطفال
اگه خودتون راهنمایی کنید که خیلی عالی تر هست

25 پاسخ 319 بازدید


دیر زدن واکسن دوماهگی نوزاد

سلام خانم دکتر عزیزم
دختر من 21ام که فرداس میشه دوماهش 21تیر به دنیا اومده بعد براش یه دونه واکسن 21ام زدن همون موقع ک دنیا اومده و دو تا هم 23تیر زدن تو کارت واکسنش اینجوری نوشته بعد بردمش بهداشت گفتم 21ام بیام برای واکسن دوماهگی نگاه کارت واکسنش کرد گفت 23ام باید واکسن بزنی ولی چون تعطیلیم 26 شهریور بیارش برای واکسن دوماهگیش الان نمی‌دونم اشتباه به من گفتن یا نه چون دخترم 21ام هم واکسن زده چرا باید 23ام واکسن بزنه بعد اینکه تعطیل هستن چند روز دیر تر واکسن دوماهگی بزنه مشکلی نداره؟ اینم کارت واکسنشه عکسش می‌فرستم

13 پاسخ 396 بازدید


درد تخمک سمت چپ

سلام بر دکتر جون و دوستان اومایی
۴روز دیگه تخمک گذاریم هست و امشب زیر دلم سمت چپ که فکر کنم تخمکم باشه درد داره و تیر می کشه می تونه بخاطر تخمک گذاریم باشه اخه عفونت هم ندارم....

12 پاسخ 246 بازدید


دخترم از اول بدخور بود ولی الان کلا اعتصاب شیر کرده چیکارش کنم😭😭😭

با قطره چکون.استکان.قاشق شیشه هیچچچ جوری نمیخوره
دو سه روزیه ک اس امپرازولش تموم شده بود اینم اینجوری شد
میشه برا این باشه؟؟؟
اگه شیر نخوره چیکارش کنم توروخدا راهنماییم کنید
امروز کلا ۵۷۰ سی سی خورده از ۵ صب تا الان

شیرشم شیرخک بیومیل اِی آر
چندتا عوض کردیم تا اینو دوسداشت و خورد
تقریبا ۳هفته ای میخورد ک الان اینجوری شد باز

26 پاسخ 492 بازدید


تفسیر و جواب ازمایش اسپرم

سلام خسته نباشید
لطفا جواب ازمایش اسپرم همسرم رو ببینینید مشکلی هست؟

6 پاسخ 263 بازدید


قارچ ران پا وباسن

سلام خانوم دکتر من۳ماهیه درگیر قارچم تامیام خوب بشم پریود میشم ونوار میذارم دوباره شروع میشه دکتر رفتم کلتریمازول وان ان وصابون گوگرد داده که از همه موثر تر همون صابون گورگرد بوده که گفته نشور بذار روش بمونه الان ران های پام رفته ولی باز پریود شدم یکم باسنمو درگیر کرده توهمین۵روز اونقد شدید شدع که میسوزه
لباس زیرم نمیپوشم خودمم خشک میکنم چی مصرف کنم که راحت شم🤦‍♀️چون الان تاجای باسنم برع باز پریودشدم وشروع میشه

37 پاسخ 591 بازدید


قطع شدن ی دفعه ای درد سینه

سلام وقت همگی بخیر
من امروز ب خاطر استریا زیادم تحمل نکردم و رفتم سونو و خدا رو شکر هم جنین بود و هم قلب داشت ولی از سره شبی کمر درد دارم و ی دفه درد سینه م تموم شده
ب نظرتون خطرناکه
خیلی استرس گرفتم

17 پاسخ 440 بازدید


مشخصات کارت جنین رو اگر میشه توضیح بدین

سلام خانم دکتر و دوستان
این کارت مشخصات جنینامه متوجه میشید چیه؟ ممنون

16 پاسخ 11,886 بازدید


تاثیر موز برای تکلم

سلام وقتتون بخیر امروز مأمور بهداشت بهم گفت به بوت موز نده موز باعث میشه بچه زبون باز نکنه آیا این واقعی هست؟؟؟
بچه من روزی یدونه موز میخوره ولی تکلمش هم خداروشکر خوبه
اگه کسی تجربه داره ممنون میشم راهنمایی کنه

76 پاسخ 588 بازدید


گرفتن در دست بچم فوریییی فوریی

سلام خانم دکتر دست دخترم رو در گرفت کامل در چفت شد بنظرتون شکسته 😭😭

38 پاسخ 762 بازدید


دادن گوشت غاز یا اردک ب نوزاد ۸ماه و ۱۵ روزه

سلام دکتر اوما وقت بخیر میخواستم بدونم گوشت غاز محلی و اردک محلی میشه ب دخترم بدم مثلن تو سوپ یا کته بپزم براش و سوال دیگ ای هم دارم آیا امکانش هست واکسن بدو تولد ک تو بیمارستان میزنن جاش نمونه الان تو ۸ماهگی بزنه بیرون و چرک کنه
پیشاپیش ممنون از پاسخگوییتون 🌷🌷🌷

12 پاسخ 507 بازدید


سونو برای ورم کلیه

سلام خانم دکتر عزیز وقت بخیر این سونوگرافی پدرم هست که سنگ کلیه داشتن ۲۴ میلی ولی با قرصی که دکتر دادن سنگ خرد شدو ۴ میلی مونده حالا تو این سونو گفتن که ورم کلیه داری میشه بگید که ورم کلیه اش حاد هست یا نه و باید چیکار کنن خیلی ممنون از پاسخگوییتون

6 پاسخ 293 بازدید


وجود کرمک سفید در مدفوع

دوروز بود دل درد شدید داشتم و اندکی حالت تهوع و خارش در مقعد دارم امروز در مدفوع خودن کرمک سفید دیدم ایا به جنین منتقل نمیشه؟و برای درمانش چیکار باید بکنم خارش مقعد اذیتم میکنه

65 پاسخ 2,107 بازدید


ترشح و درد واژن در ۱۸ هفته (با عکس)

سلام خانم دکتر
چند روزه ی درد خفیفی داخل واژن و کف لگن دارم با استراحت کمتر میشه . ی مقدارم ترشحم زیاد شده .شیاف پروژسترون به صورت واژینال هر شب استفاده میکنم . ترشح سفیدیا تقریبا شیری رنگ ک حالت کشسانی داره . بدون بو هم هست. طبیعیه ؟

10 پاسخ 458 بازدید


سوختگی مقعد و پای پسرم

سلام دکتر جان و مادران گرامی
عکس میذارم نگاه کنید
پای پسرم ی چند وقت اینجور دور مقعد میسوزه دوباره خوب میشه میسوزه
پماد ان ان و کرم سوختگی روغن کبد ماهی اردن تست کردم
پوشک مولفیکس قبلا کانفی میبستم اصلا نمیسوخت
و دستمال مرطوب استفاده نمیکنم پوشک هم زود ب زود تعویض میکنم

32 پاسخ 587 بازدید


امپول انوکسوپارین تا چند هفته زدین؟

خانمهایی که زایمان کردن امپول انوکسوپارین رو تا چند هفته زدین ؟
قرص آ اس آ هم میخوردین؟
تا چند هفته؟

23 پاسخ 442 بازدید