ترسیدن بچه ۱سال و ۸ ماه
سلام دکتر عزیز و مامانا
میشه هرکی تجربه ایی داره کمکم کنه چطور در این مواقع رفتار کنم؟
پسر من کلا آدم ترسویی نیست مثلا بار ها شده سگ اومده کنارش سر و صدا داده هیچ نترسیده یا موزیک با صدای بلند گوش داده یا تو اتاق تاریک نمیترسه تو خونمون میره میاد حالا خیلی مثال ها هست بچه ایه ک اهل تو خونه نشستن هم نیست همش دوست داره بیرون باشه و جاهای شلوغ و پر سر و صدا زیاد میره
ولی خونه ی یکی از عمه هاش ک میره یه بچه همسن و سال خودشم داره
کلا با اون بچه بازی نمیکنه و همش سعی داره اونو بزنه کنار و دکش کنه و با دیدنش بعضی وقتا جیغ و سر و صدا میکنه و حالت دعوا میگیره یا کلا نیریم در خونه اشون اشاره میکنه که بریم رد شیم ازخونشون نریم داخل حتی بعضی اوقات تا یکی دو دقیقه رفتن داخل خونه یکم بد اخلاقه و بغلم پایین نمیاد آماده رفتنه بعد مثلا چشمش ب اسباب بازی چیزی میوفته دیگه راضی به نشستن میشه .
مثلا عمه اش میاد تی وی روشن میکنه آهنگ بچگونه میزلره که مثلا بازی کنن شاد بشن دخترش میرقصه و شاده اما پسر من سریع میترسه میاد پیش من کلیییییی گریه میکنه
یا مثلا تازگیا حتی خونه خودمون برنامه تی وی میبینه از بعضیاشون میترسه میره پشت کابینت قایم میشه یا میدوئه بغلم یا برنامه خاصی میزارم از شبکه کودک میترسه اصلا نگاه نمیکنه حالا توخونه جیغ و گریه نمیکنه فقط خودشو سرگرم میکنه یا میاد پیش من ولی خونه عمه اش جییییییغ و ترسسس و سر و صدا نمیدونم کلا از حضور دختر عمه اش احساس نا امنی میکنه همه ی اینا دست ب دست هم دادن ترسیده یا کلا طبیعیه این رفتارا در کل چیکار کنم کم کم هم ترسش بریزه هم با دختر عمه اش همبازی بشه چون کلا باهاش مخالفه هولش میده و دورش میکنه ولی اون دختر اینجوری نیست تازه چند ماهی از پسر من کوچک تره .
بنظرتون طبیعیه ؟
حتی بعضی برنامه ها اهنگا قبلا میشنیده مرتب اما الان میترسه انگار ازشون چرا واقعا ؟
در مواقع ترس من بغلش میکنم و سعی میکنم حواسش پرت اسباب بازیی خوراکی چیزی کنم ولی اون خیلی شدید میترسه .
ممنون میشم کمکم کنید .
دکتر شکم و سینه پسرم دون قرمز زده
سلام دکتر جان خسته نباشی تمام سینه و شکم پسرم دون قرمز زده...تب نداره اسهال نیست چیز جدیدی هم ندادم بخوره...چیکار کنم؟
سفت و شل شدن شکم
سلام به مهربونایی اومایی
دکتر جان یه سوال
من از دیروزه حس میکنم شکمم سفت و شل میشه
قبلا هم گاهی این حس رو داشتم
اما از دیروز بیشتر شده
بدون درده
فقط حس کشیدگی از داخل دارم
گاهی فقط در حد زیر نافه گاهی بالای ناف هم هست
اگه همون لحظه بلند شم و بشینم شکمم شل تر از حالت دراز کشه(تخت)
وقتایی هم که سرپا هستم اگه اون حس کشیدگی رو داشته باشن دست ک میزنم نسبت به وقتی ک دراز کش(تخت)شل تره
خیلی نگرانم از زایمان زودرس
داروهم هیوسبن هر۱۲ساعت یک عدد و آمپول فمولایف۲۵۰هفتگی استفاده میکنم
نمیتونم تشخیص بدم ک انقباضه یا بچه خودشو سفت میکنه
به دکترم هم گفتم بابت مصرف داروی ایزوپرین گفتن تاثیری نداره،ولی خیلیا رو دیدم استفاده میکنن
خواستم ببینم نظر شما چیه؟اگه خودم ایزوپرین بگیرم
درضمن دیروزم تو مطب nst-tocoدادم ک انقباض نداشتم
میگم شاید خب تو اون۲۰دقیقه نداشتم،بعدم حس کردم پروپtocoرو زیاد بالا گذاشت،میتونه نتیجه منفی کاذب بده؟
لیزر موهای زائد
سلام
من میخوام لیزر انجام بدم،توی ناحیه کشاله ران هرنی داشتم و جراحی کردم.مش هم جایگذاری کردن برام.میدونم ربطی نداره ولی استرس گرفتم که لیزر نکنه رو مش تاثیر بدی داشته باشه؟!
ممنونم😅
علائم اگزما در کودک ۸ ماهه
سلام خانم دکتر عزیز
بچه من ۸ ماه و ۲۲ روزه هست
یکی دو ماهی هست که شوینده بدنشو عوض کردم
و اینکه چهار ماهی هست که بهش شیر خشک نان اوپتی پرو میدم به نظرتون حساسیت مال اونه؟
به دکتر نشون دادم درست نفهمیدم چی گفت ولی یه پماد داده
بچم همه بدنشو میخاره و خانم دکتر اصلا آب نمیخوره ممکنه بخاطر آب باشه؟از اگزما خیلی میترسم
بعضی از قسمت های بدنش پوست عوض میکنه و تیره هست
بعضی قسمت ها قرمزه و یه جوری هست که جدیدا پیدا شده از اول نبود؟بچه ها با اگزما متولد میشن یا بعدا پیدا میشه ؟
خیلی ممنون میشم کامل توضیح بدین
به نظرتون دکتر پوست برده بشه یا متخصص اطفال
اگه خودتون راهنمایی کنید که خیلی عالی تر هست
دیر زدن واکسن دوماهگی نوزاد
سلام خانم دکتر عزیزم
دختر من 21ام که فرداس میشه دوماهش 21تیر به دنیا اومده بعد براش یه دونه واکسن 21ام زدن همون موقع ک دنیا اومده و دو تا هم 23تیر زدن تو کارت واکسنش اینجوری نوشته بعد بردمش بهداشت گفتم 21ام بیام برای واکسن دوماهگی نگاه کارت واکسنش کرد گفت 23ام باید واکسن بزنی ولی چون تعطیلیم 26 شهریور بیارش برای واکسن دوماهگیش الان نمیدونم اشتباه به من گفتن یا نه چون دخترم 21ام هم واکسن زده چرا باید 23ام واکسن بزنه بعد اینکه تعطیل هستن چند روز دیر تر واکسن دوماهگی بزنه مشکلی نداره؟ اینم کارت واکسنشه عکسش میفرستم
درد تخمک سمت چپ
سلام بر دکتر جون و دوستان اومایی
۴روز دیگه تخمک گذاریم هست و امشب زیر دلم سمت چپ که فکر کنم تخمکم باشه درد داره و تیر می کشه می تونه بخاطر تخمک گذاریم باشه اخه عفونت هم ندارم....
دخترم از اول بدخور بود ولی الان کلا اعتصاب شیر کرده چیکارش کنم😭😭😭
با قطره چکون.استکان.قاشق شیشه هیچچچ جوری نمیخوره
دو سه روزیه ک اس امپرازولش تموم شده بود اینم اینجوری شد
میشه برا این باشه؟؟؟
اگه شیر نخوره چیکارش کنم توروخدا راهنماییم کنید
امروز کلا ۵۷۰ سی سی خورده از ۵ صب تا الان
شیرشم شیرخک بیومیل اِی آر
چندتا عوض کردیم تا اینو دوسداشت و خورد
تقریبا ۳هفته ای میخورد ک الان اینجوری شد باز
تفسیر و جواب ازمایش اسپرم
سلام خسته نباشید
لطفا جواب ازمایش اسپرم همسرم رو ببینینید مشکلی هست؟
قارچ ران پا وباسن
سلام خانوم دکتر من۳ماهیه درگیر قارچم تامیام خوب بشم پریود میشم ونوار میذارم دوباره شروع میشه دکتر رفتم کلتریمازول وان ان وصابون گوگرد داده که از همه موثر تر همون صابون گورگرد بوده که گفته نشور بذار روش بمونه الان ران های پام رفته ولی باز پریود شدم یکم باسنمو درگیر کرده توهمین۵روز اونقد شدید شدع که میسوزه
لباس زیرم نمیپوشم خودمم خشک میکنم چی مصرف کنم که راحت شم🤦♀️چون الان تاجای باسنم برع باز پریودشدم وشروع میشه
قطع شدن ی دفعه ای درد سینه
سلام وقت همگی بخیر
من امروز ب خاطر استریا زیادم تحمل نکردم و رفتم سونو و خدا رو شکر هم جنین بود و هم قلب داشت ولی از سره شبی کمر درد دارم و ی دفه درد سینه م تموم شده
ب نظرتون خطرناکه
خیلی استرس گرفتم
مشخصات کارت جنین رو اگر میشه توضیح بدین
سلام خانم دکتر و دوستان
این کارت مشخصات جنینامه متوجه میشید چیه؟ ممنون
تاثیر موز برای تکلم
سلام وقتتون بخیر امروز مأمور بهداشت بهم گفت به بوت موز نده موز باعث میشه بچه زبون باز نکنه آیا این واقعی هست؟؟؟
بچه من روزی یدونه موز میخوره ولی تکلمش هم خداروشکر خوبه
اگه کسی تجربه داره ممنون میشم راهنمایی کنه
گرفتن در دست بچم فوریییی فوریی
سلام خانم دکتر دست دخترم رو در گرفت کامل در چفت شد بنظرتون شکسته 😭😭
دادن گوشت غاز یا اردک ب نوزاد ۸ماه و ۱۵ روزه
سلام دکتر اوما وقت بخیر میخواستم بدونم گوشت غاز محلی و اردک محلی میشه ب دخترم بدم مثلن تو سوپ یا کته بپزم براش و سوال دیگ ای هم دارم آیا امکانش هست واکسن بدو تولد ک تو بیمارستان میزنن جاش نمونه الان تو ۸ماهگی بزنه بیرون و چرک کنه
پیشاپیش ممنون از پاسخگوییتون 🌷🌷🌷
سونو برای ورم کلیه
سلام خانم دکتر عزیز وقت بخیر این سونوگرافی پدرم هست که سنگ کلیه داشتن ۲۴ میلی ولی با قرصی که دکتر دادن سنگ خرد شدو ۴ میلی مونده حالا تو این سونو گفتن که ورم کلیه داری میشه بگید که ورم کلیه اش حاد هست یا نه و باید چیکار کنن خیلی ممنون از پاسخگوییتون
وجود کرمک سفید در مدفوع
دوروز بود دل درد شدید داشتم و اندکی حالت تهوع و خارش در مقعد دارم امروز در مدفوع خودن کرمک سفید دیدم ایا به جنین منتقل نمیشه؟و برای درمانش چیکار باید بکنم خارش مقعد اذیتم میکنه
ترشح و درد واژن در ۱۸ هفته (با عکس)
سلام خانم دکتر
چند روزه ی درد خفیفی داخل واژن و کف لگن دارم با استراحت کمتر میشه . ی مقدارم ترشحم زیاد شده .شیاف پروژسترون به صورت واژینال هر شب استفاده میکنم . ترشح سفیدیا تقریبا شیری رنگ ک حالت کشسانی داره . بدون بو هم هست. طبیعیه ؟
سوختگی مقعد و پای پسرم
سلام دکتر جان و مادران گرامی
عکس میذارم نگاه کنید
پای پسرم ی چند وقت اینجور دور مقعد میسوزه دوباره خوب میشه میسوزه
پماد ان ان و کرم سوختگی روغن کبد ماهی اردن تست کردم
پوشک مولفیکس قبلا کانفی میبستم اصلا نمیسوخت
و دستمال مرطوب استفاده نمیکنم پوشک هم زود ب زود تعویض میکنم
امپول انوکسوپارین تا چند هفته زدین؟
خانمهایی که زایمان کردن امپول انوکسوپارین رو تا چند هفته زدین ؟
قرص آ اس آ هم میخوردین؟
تا چند هفته؟




