Ooma

درد و تیرکشیدن واژن در هفته 23 بارداری

سلام خانم دکتر
من حدود ده روزه که درد واژنم خیلی شدید شده. حتی موقع راه رفتن درد دارم و از همه بدتر موقع پهلو به پهلو شدن تیر شدیدی می کشه. الان چند روزه کل درد متمایل شده به سمت راستم و همش درد داره.
دو هفته ست رابطه ی دخولی هم نداشتم
به نظرتون طبیعیه؟ آیا راهکاری وجود داره کمتر شه؟

3 پاسخ 497 بازدید


گلو درد در شیردهی

سلام وقتتون بخیر.من معمولا فصل پاییز گلو درد میگیرم و یه دوره شربت دیفن هیدرامین مصرف کنم خوب میشم. الان سه روزه گلوم درد میکنه اب نمک غرغره کردم خیلی تاثیر نداشت. دوران شیردهی هستم و فرزندم ۶ماهشه. لطفاً راهنمایی کنید چه دارویی میتونم مصرف کنم

4 پاسخ 259 بازدید


قطع کردن قرص ضد بارداری

سلام پزشک اوما خسته نباشید من ان شاالله اول آذر جراحی دارم‌ میخوام معدمو جراحی بای پس کنم
در حال حاضر قرص ضد بارداری میخورم این ماه ۱۰ عدد خوردم
حالا پزشکم گفته قطعش کنم از طرفی اخر هفته میخوام برم سفر زیارتی
اگه الان قطعش کنم ایا پریود میشم؟
نمیشه این ۱۰ روزم بخورم بعد قطعش کنم؟
در ضمن یه ازمایش خون کلی هم دارم ایا این قرص تداخلی با ازمایش خون داره؟

10 پاسخ 325 بازدید


شیاف استامینوفن کودکان و واکسن

سلام خانم دکترنازنینم
ودوست های گل اومایی برای نوزاد شش ماهه باوزن نه کیلو یک شیاف استامینوفن کامل میتونم استفاده کنم ؟واینکه فاصله اش با قطره استامینوفن چقدر باید باشه قطره دادم بالا اورد میخوام اگه تب خداینکرده پایین نیومدشیاف بدارم راستی علت تب اش واکسن

6 پاسخ 257 بازدید


چک کردن اندازه گیری قند خون

سلام خانم دکتر جان. خسته نباشین.
خانم دکتر من از همون هفته ۱۰ که متوجه شدم قندم لب مرز هست تحت نظر دکتر غدد رفتم و تا هفته ۲۰ با رژیم کنترل کردم ولی بعدش دیگه هر چقدرم رعایت میکردم بالا میرفت. دیگه انسولین تحویز کردن آقای دکتر.
حالا سوالم اینه: آقای دکتر میگن ما ۷۰ درصد گزارش قندهات برامون مهمه بعلاوه آزمایشات قند که ماهی دو بار باید بدم ولی دکتر زنانم میگن که ۱۰۰ درصد گزارش قندت باید تو رنج باشه. ناشتا ۹۲ و دوساعته ها زیر ۱۲۰.
الان دسترسی به هیچکدوم از دکترهام ندارم تا هفته بعد میشه این فایل رو ببینین و نظرتون رو بگین؟‌ از اونجا که هایلایت زرد تموم شده رو دکترم ندیده هنوز.
۱۴ واحد لومیر قبل از خواب میزنم ( از ۷ واحد شروع کردم) و ۴ واحد نورپید قبل از شام.

12 پاسخ 330 بازدید


شربت برم هگزین با شیر کاکائو ترکیب بشه به بچه بدیم ضرری نداره؟

سلام بچه خواهرم 5 سالشه سرما خورده. تحت هیچ شرایطی دارو نمیخوره میشه شربت برم هگزین با شیر کاکائو رو ترکیب کرد بهش داد ضرری نداره؟ مرتب هم يبوست میگیره دکتر بهش شربت انجیر داده اونم نمیخوره. کلا شیرکاکائو خیلی دوست داره میشه دارو رو باهاش قاطی کنیم بهش بدیم؟

20 پاسخ 1,621 بازدید


نتیجه آزمایش بافت شناسی جنین سقط شده

سلام وقتتون بخیر عزیزم. من ده روز پیش کورتاژ شدم. هشت هفته جنینم از رشد افتاده. بقایاشو دادیم آزمایش نتیجه این شد. ممنون میشم راهنماییم کنین

15 پاسخ 726 بازدید


شیر ماجا وشیر پرو در بارداری

سلام خسته نباشید در بارداری شیر ماجا بهتره بخوریم یا شیر های پرو که چند وقت پیش معرفی کردید؟

15 پاسخ 1,473 بازدید


افت فشار در بارداری

سلام دوستان و خانم دکتر عزیز چند روزه سرگیجه دارم وقتی‌هم فشارم رو میگیرم ۹هس باید چکار کنم چرا افت فشار پیدا کردم

11 پاسخ 342 بازدید


سرما خوردگی نوزاد ۵ ماهه

سلام دکتر عزیز وقتتون بخیر . پسر بزرگم چند روز پیش سرما خورده بود که عطسه و سرفه داشت و گرفتگی بینی بردمش دکتر و شکر خدا بهتر شد الان از دبشب بینی پسر کوچکم گرفته و عطسه و ابریزش داره و بینیش نفس میکشه انگار پره بردمش دکتر خودش که برای رفلاکسش هم تحت نظرش هست معاینه کرد گفت فقط قطره بینی بده . با قطره بینی فقط خوب میشه مگه؟ بیشتر توصیه برای رفلاکس داشت و من برای سرما برده بودم به منشی گفتم گفت نئوتادین بده هر ۱۲ ساعت ۱ سی سی

13 پاسخ 246 بازدید


عدد آزمایش تیتر بتا

سلام دکتر عزیز و دوستای گرامی
دیروز آزمایش تیتر بتا دادم
امروز جواب گرفتم عدد ۲۹۳۴
عدد خوبه؟نیازه تکرار شه؟؟
درد پریودی خفیف دارم اشکالی نداره؟؟
امروز روز ۳۴ سیکلمه.۴ روز از پریودم گزشته

47 پاسخ 820 بازدید


سرماخوردگی در شیردهی و داروی مجاز

سلام خدمت پزشک محترم اوما و دوستان اومایی چه داروهایی برای سرماخوردگی در شیردهی مجاز هستن لمروز حس میکنم دارم سرما میخورم و هنوز هیچ دارویی نخوردم میخوام کنترلش کنم با دارو ک دخترم مریض نشه یوقت خدایی نکرده

7 پاسخ 306 بازدید


فرق دو شربت نیوتادین و لورامنت

سلام خانم دکتر فرق شربت لورامنت و نئوتادین چیه که دکتر هم زمان داده به بچم

3 پاسخ 584 بازدید


قرص دوفامد 10 میلی گرم

سلام دکتر به من این قرص قرص دوفامد 10 میلی گرم دادن گفتن از روز ۱۰ پریود شبی دوتا بخورم . ولی بعد از چهار روز من یه کم به خون ریزی افتادم ایا طبیعیه؟

7 پاسخ 548 بازدید


درمان سرماخوردگی در بارداری

سلام. وقتتون بخیر. من از دیروز یکمی گلوم میسوخت. شب آب نمک قرقره کردم. صبح بیدار شدم دیدم هنوز درد میکنه درواقع میسوزه. یکمی بینیم کیپه و گاهی یه کوچولو احساس سرمای خیلی کمی میکنم. چیکار کنم که خوب بشم؟ تنها کاری که کردم دو دفعه شیر گرم کردم با یکمی پودر دارچین و یه دونه خرما خوردم.

13 پاسخ 351 بازدید


کم کاری تیروئید بعد از زایمان

سلام دکتر عزیز وقتتون بخیر ببخشید من در دوران بارداری کم کاری تیروئید گرفتم هرروز ناشتا نصف قرص لووکسین میخوردم و از وقتی زایمان کردم قرصامو قطع کردم الان می خواستم ببینم باید همچنان بخورم قرص یا نه؟
ممنون💖

6 پاسخ 383 بازدید


شپش سر ۲۷ هفتگی بارداری

سلام خانم دکتر عزیز
خانم دکتر دخترم از مهد دچار شپش شد سرش
الان منم دچار شدم
سرم مو ضد شپش LS پریم استفاده کردم براش
امکانش هست خودمم از این دارو استفاده کنم
چون فاقد سم هستش خیلی ممنونم از لطفتون ❤️

13 پاسخ 493 بازدید


پا نگرفتن نوزاد ۷ ماهه

سلام خانم دکتر و خانومای عزیز.شبتون بخیر. منظورم از پا نگرفتن سر پا نموندن هست.پسرم وقتی میزارم رو پاهاش نمی‌مونه هی پاهاش تکون میده خودش آویزون می‌کنه.قبلا قشنگ وایمستاد اما الان نه.میخوام بدونم طبیعیه یا ممکنه مشکلی داشته باشه؟؟پیشاپیش ممنون از جوابگوییتون

30 پاسخ 1,064 بازدید


درد شکم هفته ی ۱۳

سلام
دوستان هفته ی ۱۳ ام هستم
۲ روزه درد رحم و شکم دارم ولی خونریزی و... اصلأ ندارم
طبیعیه ؟
۳ روز پیش دکتر بودم و گفت ۲ هفته دیگه بیا
لازمه که برم دکتر ؟
کارمندم نمیتونم استراحت مطلق باشم

بدون پاسخ 215 بازدید


آزمایشات قبل از انتقال

سلام به دکتر اوما و دوستان. برای قبل از انتقال بهتره چه چیزهایی رو بخوریم و قبلش چه آزمایشاتی انجام بدیم؟

30 پاسخ 6,460 بازدید