Ooma

آبسه سینه در شیردهی

سلام دکترجان شنبه تب لرز شدید داشتم رفتم دکتر گفتن سینه هات آبسه کرده برام یک ورقه قرص سفکسیوم ۲۰۰ با استامینوفن تجویز کردن
سینه سمت چپم دردش کمتر شده اما سینه سمت راستم هنوز درد داره وقتی فشار سینم میدم احساس میکنم یه چیزی شبیه توپ داخل سین هست و باعث دردم میشه برای رفعش چیکار کنم
یعنی برم یه ورقه قرص سفکسیوم بخرم چون خیلی میترسم عفونتش بیشتر بشه
البته از روزی که قرص ها را میخورم شیر سینم به شدت کم شده و نا آروم شده مجبورم با بدبختی سینم بدوشم بریزم تو شیشه شیر تا بچم بخور اونم سیر نمیشه
موندم چیکار کنم لطفا راهنماییم کنین با این شرایط چیکار کنم

16 پاسخ 391 بازدید


عوامل موثر در دردهای پریودی

سلام خانم دکتر عزیز،وقتتون بخیر
من دوتا سوال داشتم
اول اینکه فرایند زایمان که در بعضیا مثل خود من،باعث کمتر شدن دردهای پریودی میشه؛می خواستم بدونم از نظر علمی چه اتفاقی توی بدن میفته که اینجوری میشه؟ینی آستانه ی درد بالا میره یا واقعا دردها کمتر میشن؟
سوال دوم هم اینکه چه چیزایی توی درد های هر سیکل موثر هستن؟من بعد زایمان،خداروشکر یکم کمتر شده بودن دردام.الان چند ساله .ولی این ماه خیلی درد دارم!تغذیه می تونه موثر باشه؟ینی خوردن سردی یا گرمیجات کمتر و بیشتر؟یا فعالیت های بدنی یا چی؟؟
ممنون میشم جواب بدین💖

16 پاسخ 364 بازدید


لکه های قرمز کف پای بچه

خانم دکتر عزیز سلام،امروز ظهر پسرمو خوابوندم دیدم کف پای بچه حالت دونه دونه قرمز شده،جای خاصی نرفته فقط این چند روز خیلی با اسکوترش بازی میکنه

20 پاسخ 261 بازدید


تفسیر جواب mriآرنج وزانو

دکترعزیز خسته نباشید لطف میکنیدجوابmri روبرام تفسیرکنید
پیشاپیش ممنون ازوقتی که میزارین🌷❤️🌷

4 پاسخ 205 بازدید


روش رفع زردی نوزاد ۱۸ روزه

سلام وقت بخیر دوستان و خانم دکتر
دوستان بیاین بهم روحیه بدین
قبلا تاپیک گذاشته بودم همونو دوباره اسکرینشو میذارم
دکتر بچمو عوض کردم هفته پیش
بچه تا هفته پیش بیلی روبینش ۱۰ بود دکترش گفت مهم نیست
خودم دیدم این چند ر وز خیلی زرد شده
بردمش ازمایشگاه ازش رگ گرفتن . بیلی روبینش شده ۱۴ 😑
دکتر گفت از شیر مادره

۴۸ ساعتم شیر مادرو قطع کرد
و گفت شیرخشک هرچی شد بهش بدیم

قرص فنوباریتال داده هر روز ۲ بار یک سوم قرص با یک سی سی آب

و ۲۴ ساعتم دوباره دستگاه خونگی😥😥

بچم تا الان ۱۲ روز دستگاه گرفته😕 چرا خوب نمیشه آخه؟
تشخیص پزشک درسته؟
بنظرتون واقعا باید عین ۴۸ ساعت شیر خودمو قطع کنم؟

36 پاسخ 699 بازدید


سرماخوردگی و کیپ شدن دماغ دخترم

سلام خانم دکتر عزیز و مامانای گل دخترم چندروزه که سرما خورده بخدا هر چقدم دکتر میبرم و دارو میدم بی فایدست سرفه زیادی داره که بهش پلارژین میدم آبریزش بینی داره که سیتریزین میدم سرفه هاش خلطیه آموکسی میدم ولی همشون بی تاثیری الانم بخاطر کیپ شدن دماغش نمیتونه بخوابه دم به دیقه بیدار میشه منم هنو یه دیقه نخوابیدم.لطفا کمکم کنید که برا باز شدن راه تنفسش چکاز کنم اسپری هم اصلا نمیزاره براش بزنم

10 پاسخ 317 بازدید


قطع شیرخشک نوزاد یک ساله

سلام شبتون بخیر خانم دکترعزیزو مامانای مهربون و نمونه
ممنون میشم اگه نظری دارید و تو این شرایط بودین یا کسی رو دیدین راهنمایی کنید
پسر دوستم یکسالو یک ماهشه شیرخشکیه
الان ۲۰روزه از خوردن شیرخشک امتناع میکنه هیچ جوره نمیخوره ولی وقتی پاستوریزه میده میخوره و دوست داره
میشه شیرپاستوریزه جایگزین شیرخشک بشه؟
مثلا خوردن شیرپاستوریزه ۸۰۰سیسی در روز اوکیه یا نمیشه؟

100 پاسخ 2,847 بازدید


تازیخ انقاضای شربت پلارژین و استامینوفن

سلام شربت پلارژین دقیقا ۳۰ روز پیش باز شده و توی یخچال بود میتونم دوباره بدم ب دخترم؟ امروز سرفه و ابریزش داره دکترش هم نیست
همینطور شربت استامینوفن

10 پاسخ 404 بازدید


رفلاکس نوزاد 8 ماهه

سلام خدمت پزشک عزیز اوما.دخترم 8 ماه و 21 روزشه شیرخشک و غذای کمکی میخوره رفلاکس داره میخواستم بدونم چه قطره ای و چقدر براش مناسبه؟؟از همون اول رفلاکس داشته شیر خشک آنتی رفلاکس و قطره بی بی کر تا 6 ماهگی می‌خورد بعد اون رفلاکسش بهتر شد اما خب کامل خوب نشده بعضی وقتا یکمی شیرش رو هم بالا میاره حالت پنیری

4 پاسخ 236 بازدید


آبریزش بینی و خس خس بینی

سلام و عرض ادب خدمت خانم دکتر عزیز🌺
روزتون خوش و سرتون سلامت 🙏🌹
از صبح دخترم آبریزش بینی داره و خس خس بینی
تقریبا سه هفته پیش دخترم آبریزش بینی داشت رفتم دکتر و قطره کلداماریس دادن و گفتن حساسیتِ
در صورت سرفه و تداوم آبریزش بینی قطره پلارژین و سیتریزین دادن و گفتن اگر تب داشت مراجعه کنم
خداروشکر با قطره کلداماریس سریع خوب شد
من داروهای دیگه رو استفاده نکردم
امکانش هست اگر دیدم سرفه یا تداوم آبریزش بینی داشت از دارو‌هایی که دادن استفاده کنم یا مراجعه کنم

13 پاسخ 346 بازدید


مصرف قرص جلوگیری برای مسافرت

سلام خسته نباشید میخواستم سوال کنم من دو مهر می‌خوام برم مسافرت زیارتی و یک مهر هم پریود میشم میشه از امروز قرص جلوگیری مصرف کنم تا عقب بندازم یا دیر شده؟؟؟؟؟

16 پاسخ 359 بازدید


دفع زیاد کودک ۱۳ ماهه

سلام خانم دکتر وقت بخیر
دیار از دیروز تا الان ۶ بار دفع داشته اسهال هم نیست
چند روزه کره هم تموم کردیم بهش ندادم که بگم بخاطر اونه حتی روزی دوتا ازین موز کوچیکا میخوره موز یبوست میاره اما خداروشکر یبس نیست منتهی این دفع غیرعادی برام جای سوال شده
دستمم ضرب خورده جونم بالا میاد تا میبرم میشورم میارمش
قبلا روزی یک بار دفع داشت و تقریبا تایمش هم مشخص بود
الان چند روزه صبح بیدار میشه میبینم دفع داشته عوض میکنم
از دیروز هم تا الان شیش بار دفع داشته چهار بار برا دیروز دوبار برا امروز . هربار هم زیاده
چیکار کنم ؟ طبیعیه ؟

11 پاسخ 325 بازدید


تفسیر جواب آزمایش خون

سلام خانوم دکتر،میشه این آزمایش برام تفسیر کنید ممنون میشم

17 پاسخ 425 بازدید


تاریخ زایمان سزارین در آی وی اف

سلام خانم دکتر من تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۸ انتقال جنین داشتم که،مثبت شد و باردار شدم ، طبق سونو ان تی که تاریخ ۱۴۰۲/۱/۲۶ انجام شد سن بارداری رو ۱۱ هفته و ۶ روز زدن ، الان پزشکم برا زایمان سزارین م تاریخ ۴ آبان زدن با محاسبه دکتر نزدیک ۳۹ هفته هستم ولی خودم بر اساس ان تی فک میکنم ۴۰ هفته هستم ، خاستم ببینم ایا محاسبه پزشکم درست بوده و اینکه ۴۰ هفته زایمان کنم مشکلی نیست ؟

16 پاسخ 2,062 بازدید


قرص زادیتن ۱ برای بچه خوبه؟

سلام خسته نباشین بچه من ۱۴مهر یکسالش شده،ابریزش بینی داشته سیتریزین دادم خوب نشده دکتر براش قرص زادیتن ۱ نوشته،براش خوبه؟ضرر نداره؟

13 پاسخ 207 بازدید


لکه بینی بعداز زایمان

سلام خدمت دکتر اوما ودوستان.من سه ماه زایمان کردم وتا ۴۰ روز لکه بینی داشتم بعداز اون یه هفته خوب بودم دوباره یه روز لکه میدیدم دوباره خوب میشدم الان حدود۹روز هسته که لکه بینی دارم وتمومم نمیشه چکار کنم؟زایمانم سزارین بوده شیردهی از سینه هم دارم.قبل از بارداری هم تنبلی تخمدان داشتم وبا دوفاستون پریودم منظم بود آیا دوباره باید بخورم؟

4 پاسخ 228 بازدید


لکه بینی در هفته هشتم (عکس)

سلام پزشک محترم اوما
و مامانای مهربون
من ۷ هفته و ۲ روز هستم سونو قلب چند روز پیش رفتم و شکر خدا ضربان قلب منظمی داشت .ولی از دیروز ترشح خونی دارم .
از اول بارداریمم‌ شبی یه شیاف پروژسترون ۴۰۰ استفاده کردم
الان چیکار کنم ؟
تو این گدت هم استراحت نسبی بودم فقط کار شرکت بوده و بعدش دراز کشیدم
رابطه و ... هم ندارم .

45 پاسخ 731 بازدید


مکملهای غذایی در بارداری

سلام دوستان عزیز میخواستم ببینم کسی میدونه ایا استفاده از مکمل های غذایی مثل ساپلاس مدز در دوران بارداری مشکلی داره ؟؟

1 پاسخ 211 بازدید


سردرد در سه ماه اول بارداری

من تو هفته ۱۱ بارداری هستم
حدودا از یک ماه پیش سردرد دارم، تو بارداری قبلیم هم اینجوری شدم .
الان خیلی سردردم شدید شده قرص استامینوفن ۵۰۰ هم فایده نداشته واسم.
چه قرص یا راهکار دیگه ای میدونید برای کمتر شدن سردرد،؟ سابقه میگرن هم ندارم

21 پاسخ 348 بازدید


بی بی چک الان وبی بی چک 3روز پیشم

سلام خانم دکتر ودوستای گلم خاهشا بی بیمو ببینید
بنظرتون برم آزمایش یازوده؟
چهارشنبه آز دادم منفی بوده

72 پاسخ 1,174 بازدید