Ooma

ناسازگاری شیر خشک و تغییر پیاپی

سلام پسرم دوماه و نیمه شه فقط شیر خشک میخوره طبق تشخیص پزشک رفلاکس و حساسیت به پروتئین گاوی داره تا الان این شیر ها رو بهش دادم
ببلاک
ببلاک ha
آپتامیل پپتی جونیور
و الان هم سیمیلاک توتال کامفورت
با همه ش مشکل داشته و تو بیداری بعد خوردن و حتی بعد آروغ گیری برمی گردونه پدی لاکت و کولیکز و امپرازول هم میخوره دیگه واقعا نمی‌دونم برای قطع شدن بالا آوردناش چیکار کنم😭😭

45 پاسخ 332 بازدید


تب و اسهال کودک ۱۳ ماهه

سلام خانم دکتر وقت بخیر
دیار دیروز اسهال شد گفتین کیدی لاکت زینک بهش بدم از دیشب تا الان دو تا دادم بهش
پیام تون درباره رامنوفلور رو ندیدم صبح فرستاده بودین
الان میبینم تب کرده
دفع از صبح سه بار داشته یک بار از خواب بیدار شده یک بار دو ساعت بعد یک بار هم چهل دقیقه پیش
آبکی نیست سفت هم نیست مابینشه
ینی نسبت به دفع های قبلی ابکی تره اما از دیروز بهتره
منتهی الان دیدم داغ شده ۳۷.۷ شده
بهش شربت استامینوفن دادم
بیحاا نیست اشتهاش هم خوبه
باید چه کار کنم ؟ اگه چه علایمی داشته باشه باید ببرمش مشهد ؟ چون اینجا بعید بدونم رسیدگی آن چنانی بشه به پسر دوستم بدون معاینه گفته بودن بچه کرونا داره!
تا حد امکان اینجا نمیبرمش دکتر
ممنون میشم راهنماییم کنین

12 پاسخ 308 بازدید


واکسن دو ماهگی و تب

سلام خانم دکتر عزیز،پسرم دیروز واکسن دو ماهگی رو تزریق کرده،تبش دیشب به ۳۷/۵ رسید با تب سنج دیجیتالی که از زیر بغل گرفتم،ولی با پاشویه و استامینیفن هر ۴ ساعت کمتر شد،امروز مجددا گرفتم به ۳۷/۷ رسیده و خیلی بی قراره،میتونم بجز استامینیفن از داروی دیگه هم استفاده کنم؟این درجه از تب خطرناک نیست؟لازمه مراجعه داشته باشم

28 پاسخ 288 بازدید


مقدارمصرف درست آزیترومایسین برای کودک

سلام و وقت بخیر دکتر پسرم کمی سرماخورده و ابریزش داره از دیشب مخاط بینیش کمی سبزرنگ شده بردم دکتر شربت سیتیریزین و قطره پلارژین و شربت آزیترومایسین ۱۰۰ بهم داده متاسفانه داروخانه روش نزده چقدر باید بدم ب پسرم تماسم گرفتم جواب نمیدن که از خودشون بپرسم راهنمایی کنید چ اندازه بهش بدم

10 پاسخ 344 بازدید


پایین نیامدن تب با پاراکید

سلام خسته نباشید،خانم دکتر اگر نوزاد تب داشته باشه وبا قطره پاراکید در مدت۴ساعت پایین نیاد وتنشویه وپیاز کف پا هم جواب نده چندساعت بعد پاراکید میتونیم از شیاف یا بروفن استفاده کنیم؟
این همیشه برام سوال بوده ممنون میشم جواب بدین

50 پاسخ 3,115 بازدید


اضافه کردن وزن دربارداری

سلام دکتراوما
من تاسه ماهه اول ۶ کیلو وزن اضافه کردم
الان ک رفتم سه ماهه دوم دوماهه ک ۵کیلو هم این دوماه اضافه کردم
دکترم میگه چون حامله ای واستعدادچاقی داری وتیروییدت کم کاره طبیعیه
ولی خودم میترسم دفع پروتین داشته باشم
چون بهداشت گفت اگه دکترت بگه برو آز بده ولی دکترگف ن
به نظرتون برم خودم ازمایش دفع پروتین بدم ؟ یا ن نمیخاد

25 پاسخ 450 بازدید


میشه جواب رادیولوژی رو تفسیر کنید

سلام خانم دکتر جان من خواهرم کنار مقعدشون یه جوش در اومده بود ازش چرک میومد رفتن دکتر گفتن کیسته مویی هست فرستادنش عکس رادیولوژی بگیره بعد بگن که نیاز به عمل داره یا نع، جوابشونو میشه تفسیر کنید و اینکه باید عمل بشن یا نه؟

6 پاسخ 450 بازدید


بیقراری شدید کودک هنگام تعویض پوشک مدفوع

سلام دکتروخانما،به مشکل جدی برخوردم دخترم چنروزی میشه پوقع مدفوع اصن نمیزاره نزدیک پوشکشم بشم وعوصش کنم باهزار گریه وبدبختی ودردسر عوضش میکنم به زور باکمک شوهرم بنظرشما مشکل چیه؟!البت ازوقتی چهاردست وپامیره موقع تعویض فعالیتش بیشتر شده ک باید سرگرمش میکردم ولی الان چنروزه خیلی شدید شده لطفا به دادم برسین بعدشم متاسفانه دس میزنه به مدفوعش ومث خاریدن خودشو میخاره و دستاشو کثیف میکنه

30 پاسخ 493 بازدید


🔴قند خون بارداری 🔴

سلام به دکتر عزیز و دوستان
من الان در هفته ۱۲ بارداری هستم
آزمایش اولیه بارداری رو که انجام دادم مقداری قندم بالا بود
بعد ک متوجه شدم دستگاه گرفتم و چک کردم مدام همراه با اون تغذیم رو هم تا جایی که می‌تونستم سعی کردم رعایت کنم
این مدت که با دستگاه قد خونم رو میگرفتم. قند خون ناشتا بین ۹۰ تا۹۹ بود و ۲ ساعت بعد صبحانه بین ۹۷ تا۱۳۰ تو نوبت ظهر و عصر و شب هم معمولا دوساعت بعد از غذا معمولا زیر ۱۳۰ و گاهی هم زیر ۱۴۰ بود و بالاتر اصلا نداشتم حتی بعد خوردن برنج وپیتذا خونگی

دوباره آزمایش جدید دادم که همراه با آزمایش قبلی می‌فرستم خدمتتون
دکتر با توجه به آزمایش قبلیم کشت ادرار هم نوشتن که ممنون میشم اونم نگا کنید
و راهنمایی کنید باز هم قند خونم بالاست با توجه به قند خونی که با دستگاه هم میگیرم
و نیاز ب استفاده دارو و مراجعه ب دکتر غدد هست
ممنونم ازتون

23 پاسخ 493 بازدید


تکرر و سوزش شدید ادرار😭

سلام خانم دکتر وقتتون بخیر
من از دیروز تکرر ادرار و سوزش دارم دیروز به این شدت نبود ولی امشب سوزش ادرارم خیلی شدیده و واقعا دارم اذیت میشم ، ادرار ۲ روزه که بوی بدی هم میده
لطفا کمکم کنید سوزش امونم بریده😭

138 پاسخ 3,718 بازدید


خواندن نسخه پزشک اطفال

سلام،میخواستم اگه کسی میتونه خط این پزشک رو بخونه,ظاهرا دستور بستری داده

4 پاسخ 302 بازدید


قرمزی و خشکی دست نوزاد

سلام دکتر جان🌹
دکتر دخترم پوست روی ساعدش قرمز شده و کمی ورم و خارش هم داره دور تا دورش و پوستش خشک شده علتش چی میتونه باشه
یکی از آشناها براش النگو مسی خریده بود خوشش میومد دستش کردم ممکنه حساسیت داده باشه به مس؟
چون دقیقا جاییه که النگو دستش بوده

23 پاسخ 545 بازدید


تفسیر جواب آزمایش تیرویید

سلام دکترعزیز ممنون میشم ازمایش تیرویید رو برام تفسیر کنید ممنون🌹

6 پاسخ 239 بازدید


سلام. ازمایش خون مخفی در مدفوع

کسی بوده این ازمایش داده باشه؟
هیچ نوع میوه ای نمیشه خورد؟
گوشت مرغ چطور؟
چندروز باید رژیم رعایت کرد؟

12 پاسخ 300 بازدید


سرما خوردگی و قطره های مولتی و اهن

سلام عزیزان پسرم بدجور سرماخورده و گلوش چرک کرده
تو سرماخوردگی میتونم قطره مولتی ویتامین و آهنشو بدم یانه ؟

7 پاسخ 329 بازدید


سلام خوشگلا میشه به سوال دوستن پاسخ بدید ممنون میشم اگه کمک کنید

بالا پرسیدم

22 پاسخ 784 بازدید


لکه سفید روی بدن دخترم

سلام وقتتون بخیر.امروز دیدم پشت دخترم لکه های سفید ریز افتاده.کمرنگ هم هستن.قبلا یدونه روی سینش بود ولی امروز پشتشم هست.دلیلش چی میتونه باشه.؟نگرانم؟ببرمش دکتر؟

13 پاسخ 673 بازدید


خون‌ ریزی در بارداری

سلام خانم دکتر وقتتون بخیر باشع
من الان رفتم دستشویی و متوجه شدم خون قهوه ای در حد ۷ ۸ قطره ب لباسم خورده
خطرناکه؟؟ چیکار کنم؟؟

22 پاسخ 570 بازدید


کودک بعد از تزریق واکسن آنفولانزا تب میکنه ؟

سلام‌ وقتتون بخیر
میخواستم بدونم بعد از تزریق واکسن آنفولانزا بچه تب میکنه ؟
اگه تب میکنه چند روز طول میکشه تبش ؟
و اینکه این واکسن رو گفتن باید بعد از ۴ هفته تکرار کنم ، ضرر نداره ؟ و اذیت نمیکنه بچه رو ؟

13 پاسخ 955 بازدید


ترشح سبز با وجود مصرف دارو

سلام دکتر جان وقت بخیر
من برای عفونت و درمان لکه بینی در هفته ۲۷به پزشک مراجعه کردم
برای درمان لکه شیاف پروژسترون قطع وبه جای آن آمپول هفته ای یدونه برام تجویز کرده که خداروشکر لکه هام‌قطع شده اما همچنان باید استراحت باشم بنا به دستور پزشک

برای درمان عفونت هم‌ آزیترومایسین ۲۵۰ تجویز کرد هر ۲۴ ساعت ۱ عدد و چون به پماد کلوتریمازول ۱ درصد حساسیت داشتم بیشتر باعث زخم میشد ژل واژیهیل باریج برام تجویز کرد
با وجود استفاده از داروهام و تموم‌شدن دوره مصرف امروز مجدد ترشح سبز پنیری شکل دیدم
الان میخوام بدونم چ داروی میتونم مصرف کنم برای درمان عفونتم
ممنونم از پاسخگویتون❤

11 پاسخ 514 بازدید