Ooma
آیا مصرف ایبوپروفن در دوران بارداری مجاز است؟

نگران نباشید، بعید است که مصرف یک بار پروفن به کودک شما آسیب برساند، اما مصرف ایبوپروفن (ادویل و موترین) به طور کلی در دوران بارداری توصیه نمی شود، به خصوص در سه ماهه سوم.

مطالعات متعددی در مورد تأثیر ایبوپروفن و سایر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (nsaids)، مانند آسپرین و ناپروکسن، در دوران بارداری انجام شده است. سازمان غذا و دارو امریکا شواهد قابل توجهی پیدا کرد که نشان می دهد مصرف ایبوپروفن در سه ماهه سوم می تواند برای جنین مضر باشد. به عنوان مثال، تحقیقات نشان می دهد که ایبوپروفن می تواند باعث بسته شدن زودرس گذرگاهی در قلب نوزاد شود که احتمالاً منجر به آسیب قلب یا ریه یا حتی مرگ می شود.

مصرف ایبوپروفن یا سایر داروهای ضد سرفه در چند هفته آخر بارداری نیز با سطح پایین مایع آمنیوتیک و فشار خون بالا در ریه های نوزادان ارتباط دارد. همچنین نگرانی وجود دارد که این داروها ممکن است زایمان را به تاخیر بیندازند و در صورت استفاده در یک هفته پس از زایمان، خطر خونریزی را افزایش دهند.

برخی شواهد نشان می دهد که مصرف ایبوپروفن در ماه اول بارداری می تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد. اگر در دوران بارداری به تسکین درد نیاز دارید، از استامینوفن ساده (تیلنول) استفاده کنید که سابقه طولانی در استفاده از آن در دوران بارداری را دارد.

اگر نمی توانید در دوران بارداری از استامینوفن استفاده کنید، با پزشک خود مشورت کنید که آیا مزایای ایبوپروفن از خطرات احتمالی بیشتر است یا خیر.

 

 Valencia Higuera. Can You Take Ibuprofen While Pregnant? on June 29, 2020

این مطلب به ویرایش و تأیید علمی رسیده است، ایشان جمعی از متخصصین در رشته های زنان و زایمان، مامایی، داروسازی، تغذیه و روانشناسی هستند که همراه اوما در ارائه مطالب علمی و مفید می باشند.

امتیاز مطلب: 87% 87