Ooma

تفسیر سونوی تخمدان و کیست

امروز دکترم سونو کرده نمیتونم بخونم دست خطش رو

5 پاسخ 327 بازدید


مشکل دفع و کار کردن شکم در هفته سی ام

سلام وقت بخیر.تا چند ماه پیش روزی یکبار دفع داشت کم کم شد یک روز و نصفی، بعد شد دو روزی یکبار، الان شده تقریبا نزدیک سه روز که دفع ندارم .یبوست هم ندارم. شربت لاکسی ژل هم برای سوزش معده روزی یکبار بعضاً دوبار میخورم.وزن قبل از بارداریم 68 بود الان 69 هستم.مکمل هم مولتی ویتامین ،فروفورت گاین،ویتامین دی 2000 و کلسیم میخورم.اطرافیان میگن حجم غذام کمه ولی به نظر خودم نیست مثلا برای صبحانه نون و پنیر(تقریباً ۳۰ یا ۴۰ گرم) و گردو با یک لیوان چای .برای ناهار نصف بشقاب برنج با یک رون مرغ متوسط و یک پیاله ماست.برای شام هم نصف کاسه سوپ با یک تیکه نان.البته بعضی روزا که دو وعده سنگین باشن دیگه شام نمیتونم بخورم. میوه و مایعات و تنقلات هم میخورم. چکار کنم روزی یکبار دفع داشته باشم ؟

14 پاسخ 388 بازدید


چاردستوپانرفتن نوزاد نه ماهه

سلام دکترجان و دوستان عزیز
من پسرم نه ماه وده روزشه
از هفت ماهگی بدون کمک میشست ولی هنوز چاردستوپانرفته، چقتی درازکشه نمیتونه خودش بلند شه بشینه،رو‌شکم میشه و به دستاش تکیه میده ولی نه سینه خیز میره نه چاردستوپا،فقط قلت میزنه و عقب عقب هم میره،تمایلی به بلندشدن هم نداره فقط میچسبه به خودم
نمیدونم طبیعیه ؟نگران شدم دیگه کم کم ،همه همسناش کمه کم چاردستو پامیرن،واینکه بچم اضافه وزنم داره ،حدوداسیزده کیلوعه

37 پاسخ 491 بازدید


دوران شیردهی و احساس درد

سلام دوستای گلم شبتون بخیر
پسرم 8ماه و نیمشه کمکی شبر خشکم میدم
چن روزیه صبحا که بیدار میشم بند بند انگشتام درد میکنه انگار پوست دستمو میکشن
تنها صبحا هم اینجوری نیستا الانم که دارم تایپ میکنم درد دارم یا انگشتامو خم و راست کنم واقعا اذیت میشم
احساس میکنم پوست دستم خشک شده
شما که شیر دهی دارین این مشکل پیش اومده براتون؟؟
وزنمم چن روزیه به سرعت داره میاد پایین

6 پاسخ 291 بازدید


سلام . ببخشین یه سوال داشتم. پیشه بهم بگین

بعد از اقدام یا نزدیکی مایع منی که تو واژن ریخته میشه
وقتی فرداش از بدنتون خارج شد چه رنگی هستش؟
من همیشه موقع اقدام بعد از پریود شدن . مثلا اولین اقدام اگه باشه فرداش ترشح شفاف و تمیز
ولی دو روز بعد که اقدام میکنم. فرداش ترشحی که ازم حارج میشه بین سبز و زرد هستش
ایا طبیعی یا عفونت دارم؟
ترشح و خارش و سوزش ندارم

40 پاسخ 814 بازدید


درد کشاله ران و تیر کشیدن رحم

سلام دوستان و دکتر عزیز دوتا کشاله رانم خیلی درد میکنه بیشترم سمت چپ دردش به طوریه وقتی دراز کشیدم به زور بلندمیشم از درد رحمم خیلی تیر میکشه بنظرتون مشکل چیه چه کار کنم عفنونت ادراری هم دارم اما خیلی کمه دکتر یه بسته سفکسیم داده روزی یدونه دارم مصرف میکنم بنظرتون چه کارکنم حرکات بچه هم خیلی کمتر شده نسبت به قبل

27 پاسخ 523 بازدید


کیا بچشون بریچ بوده ؟

دوستم رفته سونو انومالی گفتن بچه بریچه . حالا میخوام بدونم تکوناش چجور بوده و تجربه خود مامانا چی هست و زایمانشون چجور بوده

21 پاسخ 1,399 بازدید


رنگ ادرار نوزاد دو ماهه

سلام اومایی های عزیز و خسته نباشید دکتر جان
من این دومین باره این رنگ نارنجی رو تو پوشک بردیا جانم میبینم
مشکلی هست ؟ بنظرتون رنگ چیه ؟ و اینکه ایا ببرمش دکتر؟
عکسشو براتون میفرستم

48 پاسخ 1,766 بازدید


مقدار مصرف قطره آهن سیدرال

سلام خانوما تا الان روزی یک سیسی سیدرال به بچم میدم خاستم ببینم شما هم همین مقدار میدین یا دو سیسی تو سن بچه من؟؟

20 پاسخ 357 بازدید


لک حاملگی،قرمزو پوسته شدن پوست زیر لب

سلام دکتر مهربون و خانومها من الان یک هفتست که پوست زیرلبم اینجوری شده .چون شنیدم تو این الان تو این هفته ها احتمالا لک میوفته رو صورت به خاطر اونه؟هرچی کرم و آبرسان هم میزنم فایده ای نداره.
چیکار باید بکنم؟

9 پاسخ 329 بازدید


قرص دمیترون ضرر داره ؟

سلام دکتر جان ، همچنین دوستان ، در مورد قرص دمیترون چند عدد در روز مجاز هستیم بخوریم؟ من ابتدای۸هفته هستم و تهوع و استفراغ دارم، پزشکم گفتن در صورت تهوع دمیترون بخورم ، من کل روز تهوع دارم و دو روزه که هر ۱۲ ساعت دارم دمیترون میخورم و تا ۵۰ درصد تهوعم رو کاهش میده،ممکنه ضرر داشته باشه برای جنین روزی ۲ عدد ؟

16 پاسخ 579 بازدید


صحبت نکردن کودک دو سال و پنج ماه

سلام خدمت پزشک عزیز اوما و دوستای مهربون اومایی.
مشکلم صحبت نکردن دخترام هستش.دوقلو هستن و دو سال و پنج ماه..جمله نمیگن کلمه در حدود بیست کلمه..حدود یک ماه پیش با ی گفتار درمان خیلی خوب ب صورت آنلاین مشاوره گرفتم گفت درک بالایی دارن اما تنبلی گفتار دارن باید باهاشون کار کنی‌‌.دلم طاقت نیاورد دیروز بردم‌گفتار درمان اونم گفت درک بالایی داری ولی تاخیر گفتاری دارن و گفت هفته ای ی جلسه باید ببرمشون..همهههه چی رو خیلی خیلی خوب متوجه میشن اگر سه چهار تا کار رو همزمان بگم بهشون انجام میدن مثلا یک دفعه میگم برید پتو و بالش بردارید لیوان شیر رو بیارید برق خاموش کنید بیاید بخوابید کاملا انجام میدن خیلی خیلی نگران و کلافم لطفا راهنماییم کنید.

473 پاسخ 1,888 بازدید


کم بودن شیر در شب

سلام دکتر عزیز و اومایی ها،من حس میکنم شبا شیرم کمه،بچم سیر نمیشه و گریه میکنه،میشه کسی تجربه ایی داره یا مثل من بوده بگین چیکار کنم؟؟
یعنی شبا شیر خشک بدم؟؟

45 پاسخ 1,136 بازدید


تفسیر آزمایش یکسالگی کودک

سلام خانم دکتر عزیز
لطف میکنید آزمایش پسرم رو تفسیر بفرمایید
و اگر مشکلی هست باید چیکارکنم؟؟
پسرم ۱۶ ماهشه
پیشاپیش از پاسخگویی شما سپاسگذارم 🌷

27 پاسخ 317 بازدید


لک بینی قهوه ای دربارداری

س دکتراومامن امروزصبح ک رفتم دسشویی خشک کردم اولین بارلکه قهوه ای دیدم اوایل هفته ۱۴رفتم امروز
لک بینی الان دوساعته قطع میش بازمیاد۵روزپیش غربالگری اول رفتم نرمال بود
همه چی خاسم بدونم مشکلی نیست رابطه هم نداشتم چیکارکنم امروزم تعطیلیه دکترم نیست

32 پاسخ 483 بازدید


دادن برنج قهوه ای وسبوس جو به نوزادرفلاکسی

سلام دکترجان دخترمن بهش برنج عادی نمیسازه برنج قهوه ای بدم بهش؟سبوس جوچی واسه رفلاکس بدنیست؟

21 پاسخ 257 بازدید


تفسیر سونو وزن ۳۲ هفته

سلام دکتر جان بی زحمت سونومو تفسیر کنید
واگه توصیه ای دارید برای وزن گیری جنین ممنون میشم بگید خودمم تا الان ۱۰ کیلو نیم اضافه کردم

20 پاسخ 524 بازدید


جوش صورت نوزاد یک ماهه

سلام خسته نباشید از صبح پوست صورت پسرم پر از جوش شده عکسشم ارسال میکنم..البته دیشبم بود ولی خیلی کم ولی الان بیشتر شده..به نظرتون از چی میتونه باشه و چیکار کنم؟

23 پاسخ 380 بازدید


ضربه مکرر به پشت سر نوزاد

سلام خدمت پزشک عزیز اوما وقت بخیر
دکتر من دخترم میخواد نشستن یاد بگیره و همش حالت نیمه نشسته میشینه و تا یک دقیقه ازش غافل میشم به شدت پشت سرش محکم به زمین برخورد میکنه و یه وقتایی واقعا خیییلی محکم سرش به زمین برخورد میکنه و نگرانم میکنه الانم دوباره خیلی محکم سرش با زمین برخورد کرد
البته حالتاشو زیر نظر میگیرم که خدایی نکرده چیزیش نشه ولی واقعا میترسم که خدایی نکرده آسیب جدی به مغزش و یا
حافظه ش وارد بشه خطر نداره این ضربه های مکرر؟
حتی براش ضربه گیرم گرفتم ولی خوشش نمیاد
چیکار کنم؟
واقعا سر در گم و نگران شدم

27 پاسخ 719 بازدید


درد مثانه در هفته۳۵بارداری

سلام ببخشید من الان تقریبا۳روز مثانه ام درد میکنه مخصوصا توی این پهلو به اون پهلو شدن وقتایی ک ثابت دراز کشیدم یا استراحت میکنم خوبه موقع نشستن و را رفتنم خوبه اما شبا موقع خواب وقتی جا بجا میشم درد میگیره عفونت هم نداشتم دردش طبیعیه یا ن؟؟؟

13 پاسخ 317 بازدید