Ooma

علائم مشکلات صفرایی در بارداری

سلام و خسته نباشید خدمت دکترای خوب اوما
متاسفانه من طی بارداری یه سری مشکلات داشتم اما بازم خدا رو شکر همه چیز کنترل شده پیش میره، مثل کم کاری تیروئید و کمی بالا بودن قند و طول سرویکس کم، خدا رو شکر با دارو و استراحت مطلق همه چیز خوب پیش میره. اما یه سری علائم داشتم که دکترم میگفتم بخاطر ویار و داروهاست احتمالا، اما دیروز متوجه شدم که احتمالا مشکل صفرایی دارم، طی بارداری شدیدا بی اشتها بودم و به محض غذا خوردن معده درد میگرفتم، با اینکه سه ماهه اول اصلا ویار خاصی نداشتم اما بعد از اون خیلی حالت تهوع داشتم، دکترم بهم آلومینیوم ام جی دادن و بعضی وقتا که معده دردم شدید میشد مصرف میکردم، کلا تا الآن که ۷ ماه هستم فقط ۴ کیلو وزن اضاف کردم اما خدا رو شکر وضعیت جنین خوبه. پریشب خیلی وحشتناک بدنم به خارش افتاد و واسه خوب شدنش توی مقاله ها سرچ کردم که متوجه شدم خیلی وقته که انگار علائم صفرایی دارم، اما همیشه خارشم کم تر بود و به خشکی پوست و کشیده شدن ربطش میدادم، حتی دو سه بار سمت راست شکمم، درد زیادی داشت اما فکر میکردم بخاطر نشستن طولانی مدت یا نامناسب باشه. الآن سوالی که دارم این هست که این مسئله خطرناکه؟ سونو انجام بدم یا آزمایش خون؟ و اینکه رعایت رژیم غذایی مناسب میتونه کافی باشه؟

21 پاسخ 256 بازدید


خواب در بارداری چهارماهه

سلام من چهارماهه باردارم ، دیکر فقط به پهلوها میخوابم ، ولی در خواب شب خیلی سنگین می خوابم به حدی که پاهام خشک میشن ، خیلی توی شب از این پهلو به اون پهلو میشم ، این اشکالی داره؟

8 پاسخ 474 بازدید


استفاده از کرم ضدلک در بارداری

سلام خانم دکتر و اومایی های عزیز
من حدود ده روزی هست روی یکی از لک هام کرم ضدلک mnd استفاده میکنم
از دوران بچگیم اون لک اومد و با بارداری بزرگتر شد
خداروشکر خیلی کمرنگ شد اندازه نخود گوشه گونه ام بود
امروز بهم یکی گفت اصلا نزن ضرر داره
برای جنین اثر بد نداشته باشه خیلی ترسیدم

14 پاسخ 395 بازدید


رژیم تقویتی واسه قبل ازعمل پانکچر

سلام دکترجان و دوستان عزیز
حقیقتا هفته اینده بایدپانکچربشم،الانم سرماخوردم،شدیداضعف بدنی دارم،دکترم رفتم امشب یه سرم و امپول زدم،بااین وجود میخوام بگین ک چ چیزایی بخورم ک بدنم تقویت بشه؟کلا بدن ضعیفی دارم
لطفا راهنماییم کنید

15 پاسخ 690 بازدید


امپول اکسی توسین وسقط

سلام وقت بخیر
سونوگرافی بهم گفت بارداری پوچ داری دکترم ۱۰تا امپول اکسی توسین بهم دادهمه روزدم بعدازتزریق هم سردردمیگرفتم البته چون لکه بینی داشتم وساک حاملگی هم تشکیل شده بودشیاف پرژسترون بیست روزی استفاده کردم الان دوروزه امپولام هم تموم شده هیچ لکه ای هم ندارم، خیلی میترسم
یه عالم دارو گیاهی خوردم ورزش کردم

1 پاسخ 340 بازدید


سلام بچه هاعکس سونوگرافی بزارم کسی متوجه میشه؟

ساک تشکیل شده بودبعد ی هفته وقت داده بودن که جنین تشکیل شده باشه٠یکیم خارج رحم بوده ک اون نیست

21 پاسخ 706 بازدید


تفسیر کالر داپلر

سلام دکتر جان توی غربالگری اول که عدد مام فری بتا پایین بود سلفری دادم سلفری هیچ مشکلی نداشت شما گفتین شاید نیاز به مصرف اسپرین باشه حدودا یک هفته پیش سونو انومالی دادم که توی اون سر ۱۷ هفته استخوان ران ۱۸ هفته و استخوان دست ۱۹ هفته بود امرو سونو کالر داپلر دادم ک نتیجه رو براتون ارسال میکنم برای تشخیص مصرف اسپرین و تفسیر وضعیت جنین

29 پاسخ 581 بازدید


تفسیر آزمایش ادرار لطفا

سلام خانم دکتر لطفا این ازمایش رو تفسیر میکنید

11 پاسخ 259 بازدید


ترشح یا پارگی کیسه آب

سلام خانوم دکتر،من وارد هفته بیست شدم و چند روزه ترشحاتم زیاده،ولی دوروزه که احساس میکنم ترشحاتم بیش از حد آبکی شده و لباس زیرم خیس میشه و هیچ رنگو بویی هم نداره،یکبار دیروز بعد از عطسه مقداری آب ازم خارج شد،متوجه نشدم که ادراره یا پارگی کیسه آب
خیلی استرس دارم
گودی کمرم هم چند روزه هر ازگاهی تیر میکشه ولی مداوم نیست

18 پاسخ 455 بازدید


بی قرار ی کردن دخترم

سلام وقت بخیر دختر من سه ماه و بیست روز هستش یک هفته هست شبا جیغ میزنه گریه های شدید با هیچی هم آروم نمیشه انقد گریه می‌کنه سرش عرق می‌کنه دکترم بردم تشخیص رفلاکس دادن داری نکسیوم دادن ولی تاثیری نداشت جدیدا روزا هم گریه می‌کنه گاهی علاوه بر شبا مشکلش چیه. آب دهنش میاد دستاشو میخوره هرچیم دستش میاد می‌بره سمت دهنش

13 پاسخ 359 بازدید


تفسیر آزمایش غربالگری NT

سلام روز بخیر لطفا آزمایشم رو تفسیر کنید💙🤍❤️

15 پاسخ 426 بازدید


نسخه آزمایش برای عفونت ادرار

سلام این آزمایش چه چیزی رو آزمایش میکنه
بارداری هم توشه؟

3 پاسخ 313 بازدید


زمان رویش اولین دندان نوزاد دختر وعلاعم آن.

سلام وقت بخیر،معمولا اولین علاعم رویش اولین دندان نوزاد (دختر)به چه صورته؟عایاکسی تجربشوداره؟!

8 پاسخ 322 بازدید


کم شدن حرکت جنین در ۲۶هفته _وزن جنین

سلام
حرکتای پسرم دوروزه نسبت ب قبل کمتر شده رفتم سونو گفت همه چیزش نرمال سفالیک _ اب دورش نرمال وزنشم ۷۸۰
بنظرتون وزن بچه برای هفته ۲۵و ۲روز نرمال؟ چون خودم وزن اضافه نکردم ۷کیلو هم کم کردم تاالان

5 پاسخ 407 بازدید


تست تحمل گلوکز در بارداری

سلام ، اوما جان من امروز تست تحمل گلوکز داشتم ولی حالم بد شد بالا آوردم و نتونستم آزمایشمو کامل انجام بدم بعد پرسنل آزمایشگاه گفتن برو دکتر برات یه آزمایش دوساعت بعد صبحانه بنویسه
این آزمایش هم با همون قبلی برابری میکنه ؟
دکترم فقط پنجشنبه ها هست از منشی سوال کردم گفت میتونی انجام بدی
الان دقیقا توی ۲۸ هفته هستم اگه بمونه تا ویزیت دکتر و آزمایش مجدد هفته بعد ۲۸ هفته ام پر میشه اخه و اینکه اصن نمیتونم انجام بدم این آزمایشو 😢

26 پاسخ 356 بازدید


بررسی ازمایش پروتئین بارداری

سلام دکترجان.لطفا ازمایش پروتئین و کراتینین من رو بررسی بفرمایید.
هفته ۳۳هستم

6 پاسخ 235 بازدید


پزشک تشخیص دهنده آلرژی به پروتئین گاوی نوزاد

سلام برای اینکه بدونیم نوزاد آلرژی به پروتئین گاوی داره به کدوم فوق تخصص باید مراجعه کرد؟

11 پاسخ 298 بازدید


لک روی صورت نوزاد

با سلام خدمت دکتر محترم اوما . من هشت روز پیش زایمان کردم و دو قلو باردار بودم . بعد از تولد روی صورت دخترم یک لک قرمز وجود داره که خیلی خیلی نگرانم کرده . دکتر عزیز لطفا راهنماییم کنید که این لک به مرور زمان از بین میرود یا میماند . لطفا پاسخ بدید خیلی نگرانم

25 پاسخ 465 بازدید


شروع کردن شیر خشک آلفامینو

سلام دوستان کسی شیر خشک آلفامینو به بچه اش داده؟

10 پاسخ 981 بازدید


طرز استفاده از دستگاه زردی نوزاد

سلام برای زردی پسرم دستگاه آوردیم خونه طرز استفاده صحیح از دستگاه چیه؟چه نکاتی رو رعایت کنیم؟چقدر باید زیر دستگاه بمونه؟شبا هم باید بذاریمش؟

38 پاسخ 321 بازدید