Ooma

نخوابیدن نوزاد ۴۰ روزه🥺

سلام خانم دکتر و مامانای گل
میگم پسرم امروز چهل روزش شده .الان چند روزه که خیلی کم خواب شده یعنی در طول ۲۴ ساعت بزور با گهواره روپا تکون دادن و بغل کردن ۸ ساعت بخوابه همش بیداره چیکار کنم قبلش شیر میخورد میخوابید

40 پاسخ 444 بازدید


خونریزی روز ۱۱ انتقال جنین

سلام خانم دکتر و دوستان من امروز ۱۱ روزه انتقال جنین داشتم
و بی بی چک هام چند روزه همه مثبته
الان بیدار شدم میبینم خونریزی دارم اونم زیادددد😭😭
چیکار کنم الان
روزی دوتا شیاف و دوتا امپول پروژسترون میزنم

61 پاسخ 5,944 بازدید


تلوزیون نگاه کردن نوزاد ۴ماهه

سلام خسته نباشید.پسرم ۴ماهشه تا تلوزیون روشن میشه محو تماشاش میشه میگن برا بچه ضرر داره؟ نباید نگا کنه یا مشکلی نداره؟چشاش ضعیف نشه ی وقت!

17 پاسخ 641 بازدید


علت سکسکه کردن جنین

۳۶ هفتم بچه خیلی سکسکه میکنه روزی دو سه بار سکسکه میکنه هر بار هم سه چهار دیقس شایدم بیشتر بنظرتون بد که نیست قبلا هم سکسکه میکرد الان بیشتر شده

84 پاسخ 553 بازدید


تب ادامه دار در کودکان

سلام بچه ها
پسرم سرما خورده و تب کرد شبش ..بردیم از ریه اش عکس گرفتیم گفتن ریه اش خیلی کم عفونت داره..چون آلرژی داره بردمش پیش فوق تخصص آسم و آلرژی بهش دارو آزیترو و اسپری و نئوتادین، قرص مونته لوکاست داد.
الان دو روزه دارو میخوره ولی مجدد تبش ادامه داره البته نه مدام...شبا تب میکنه

حالا بنظرتون ببرمش بیمارستان؟
چون دکتر خودش شهر دیگس و فقط مطبش تا چهارشنبه ها بازه که بخوام زنگ بزنم و بهش اطلاع بدم.

5 پاسخ 430 بازدید


ایا این علائم‌عفونت است؟

سلام
من یک مدتی هست که ترشح پنیری شکل دارم
سفید و بی بو هست
نه خارش دارم. نه سوزش
این یعنی دچار عفونت شدم؟
جز اینکه شکل ظاهری ترشحاتم تغییر کرده هیچگونه علائم دیگه ای ندارم.
چه کار باید بکنم؟

19 پاسخ 355 بازدید


زردی طول کشیده نوزاد

سلام پزشک اوما، وقتتون بخیر
دختر من ۴روزگی زردی گرفت با عدد ۱۲.۷
دستگاه آوردم تو خونه دو روز زیر دستگاه بود بعد بردم آزمایش همون روز گفت شده ۱۶ ببر بیمارستان .بردم بیمارستان اونجا دوباره آزمایش گرفتن گفتن ۷.۷ هستش ، دکتر تو بیمارستان گفتن من نمیدونم به کدوم آزمایش اعتماد کنم چون خیلی فاصله هست بینشون ولی از ظاهر بچه میشه گفت ۷.۷ درست تره ، بعد گفت محض احتیاط دو روز دوباره بذار دستگاه
منم آوردم گذاشتم دستگاه دو روز
دو روز بعد از دستگاه بردم آزمایش گفت ۸.۳ هستش بردم دکتر خودش دوباره گفت جای نکرانی نیست قرص داد گفت روزانه ۳ قطره بریز دهنش
بعد اون قرص رفع شده بود کلا الان از دیروز دوباره صورتش زرد شده تقریبا بعد از گذشت دو هفته ، دوباره بردم دکترش میگه نگران نباش تا دوماهگی رفع میشه ، نمیدونم دیگع چیکار کنم نظر شما چیه ؟
از نگرانی دارم دیوونه میشم🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

60 پاسخ 472 بازدید


سونو واژینال و ترشح قهوه ای

سلام
من بعد از سونوی واژینال ترشحات قهوه ای رنگم تعداد دفعات بیشتر شده. باید چه کاری انجام بدم. دکتر توی سونو گفت جنین خوبه و قلبش تشکیل شده ولی ترشح قهوه ای رنگ دارم.

19 پاسخ 1,407 بازدید


سونو کالرداپلر ۳۵هفته ودوروز

سلام خانم دکتر عزیز
توصیه هایی که در هفته ی ۳۲ داشتید انجام دادم وتا ۳۵هفته تغذیه مناسب واستراحتم را بیشتر کردم .دوروز قبل که ۳۵هفته ودوروز بودم سونو رشد جنین وکالر داپلر انجام شد .لطف می کنید سونو را ببینید نسبت به سونوی قبلی چطور هست؟
ببخشید خانم دکتر درد واژن موقع پهلو به پهلو شدن ویا راه رفتن در این
هفته از بارداری طبیعیه یا اینکه نیاز به پیگیری داره؟آزمایش کشت ادرار انجام دادم عفونت نداشتم .
🙏🙏🙏🙏

9 پاسخ 575 بازدید


وزن نوزاد در ماه اول

سلام خانم دکتر عزیز و دوستان اوما،نوزاد در ماه اول باید چقدر وزن اضافه کنه؟

6 پاسخ 405 بازدید


امپول رگام رو چ زمانی باید بزنم؟

سلام دوستان وقت بخیر
من گروه خونیم Bمثبت
وهمسرمOمنفی هست
کی باید امپول رو بزنم؟
از کجا باید تهیش کنم؟
و قیمتش چقدره؟ کسی خبر داره؟

18 پاسخ 651 بازدید


درد در دو طرف شکم

سلام خانم دکتر
من امروز ی هفتس ک سرکلاژ کردم
تو این یک هفته تماما دراز کش بودم غیر سرویس
ولی از روز سوم ب بعد هر لحظه ی جاییم درد میکرده
روزایی اول قسمت پایین واژنم بعد اون بالا تر روی واژن ک احساس گرفتگی و گاهی تیر کشیدن داشتم و یک روز کامل هم کشایی پام درد کرد
امروزم دو طرف شکمم نزدیک ب پهلو
ب هر سمت میخابم همون سمتم کشیده میشه و درد میگیره
گرفتگی هم حس میکنم دارم ولی نمیتونم تشخیص بدم چون مداومه و ول نمیکنه
احساس میکنم واژنم بو میده ولی سوزش و خارش ندارم
خیلی کمم ترشح دارم ک بیشتر زرده ولی خب من تیره تر از رنگ زرد میبینم ولی قهوه ای هم نیس
دارو هامم هفته ای ی امپول پروژسترون شبی یک شیاف
۱۲ساعتی سفکسیم و قرص ایزوکسوپرین ۱۲ساعتی
الان من با این دردا چیکار کنم
ن تموم میشه ن شدت میگیره
میشه ازین باشه ک دراز کشم همش
دیگ واقعا حس میکنم دارم کم میارم 😞

26 پاسخ 431 بازدید


برای اسهال نوزادامروز خیلی گریه میکنه

چیکارکنم خیلی بیقرار مدفوعش آبکی خیلی

9 پاسخ 335 بازدید


شکمم از دیروز سفت شده و کمر درد شدید دارم

سلام‌ من از دیروز شکمم سفت شده اصلا هم شل نمیشه.
کمرمم خیلی بد درد میکنه.شیاف پروژسترون هم هرشب استفاده میکنم.
اگه سفت شدن شکم انقباضه که اکثرا میگن.پس چرا اصلا شل نمیشه؟؟؟بعضا سفت میشد ول می کرد این دفعه از دیروز سفته.
میترسم‌ خیلی زود به دنیا بیاد.۳۵ هفته و ۴ روزمه.
کمر دردمم بیشتر نگرانم کرده.چیکارکنم به نظرتون؟

18 پاسخ 508 بازدید


نفس کم اوردن در بارداری

سلام.بیشتر روز نفس کم میارم
چندبار نفس عمیق میکشم تا هوا داخل بره
انگار ریم هوا کم داره
با نفس عمیق هوا بره داخل و بعد دوباره همینطور باید تکرار بشه
بنظرتون چکارکنم بهتر بشم
اذیتم میکنه متاسفانه

15 پاسخ 451 بازدید


بهترین زمان انجام سونوگرافی شکم و لگن

سلام خانم دکتر عزیز.ببخشید میخواستم بدونم بهترین زمان برای انجام سونو شکم و لگن چند روز بعد از تاریخ پریوده؟(دوره های من ۲۸ روزه هست)

8 پاسخ 284 بازدید


آسپربن و امپول انوکساپارین

سلام پزشک اوما ممنون میشم منو راهنمایی کنید . من از هفته ۲۴ بارداری به دلیل خونرسانی ضعیف شبی دوتا اسپرین میخورم و امپول انوکساپارین ۴۰۰۰ میزنم . خیلیا میگن خطر خونریزی و مرگ هنگام زایمان هست . امشب صورتم زخم شد خیلی خون اومد . به نظرتون نیاز نیس کم کنم تعداد قرص ؟ از خطرش خیلی میترسم .

66 پاسخ 1,175 بازدید


فرا رسیدن زمان زایمان

سلام دکتر جان من امروز دوباره رفتم پیش دکترم
دکترم گفت دهانه رحم یک سانت دیگه باز شده و به چهار سانت رسیده
گفت میخوای زمان زایمان به شنبه ولادت امام علی بندازیم
من با تعجب گفتم ینی چی مگه میشه دکتر گفت همین فردام میشه
گفت شنبه دوشنبه هر وقت بخوای میشه
دکتر جان من درد دارم اما قابل تحمل
نظر شما چیه چی کار کنم
دکتر گفت نگه داشت زیاد یکم ریسک داره
من چی کار کنم

44 پاسخ 830 بازدید


لرزش پایه نوزاد سه ماه 23روزه

سلام پسرم موقع شیرخوردن وخواب برا یلحظه هی پاهاش میلرزه خیلی نگرانم ازوقتی بدنیا اومد اینطور بوده:/

7 پاسخ 503 بازدید


لک بینی و عکس رنگی رحم

سلام پزشک محترم اوما
من این ماه باید ۲ روز بعد از اتمام‌پریودم برای عکس رنگی میرفتم
از ۲۸ دی دچار لک بینی بودم
۶ تا۱۰ بهمن شبیه پریود شد و دوباره لک داشتم‌
امروز لک بینیم خیلی خیلی کمتر بود و شببه خون نبود با این حال عکس رنگی از رحم رو گرفتم
ولی الان استرس دارم
ممکنه عفونت کنم یا مشکلی پیش بیاد ؟

14 پاسخ 550 بازدید