وزن گیری جنین و سونو داپلر
سلام خانم دکتر من دو هفته پیش سونو دادم گفتن جنین sgaهست و دو هفته دیگه سونو رو تکرار کنم امروز دوباره سونو دادم گفتن هنوز همونجوره ولی رشدش کمتر نشده به نظرتون من چیکار کنم به تغذیه ام مربوط میشه؟زیر نظر مشاور تغذیه هم هستم و از اول بارداری ۱۰کیلو اضافه کردم که دکتر گفت زیاده کم خونی هم داشتم که روزی دوتا قرص آهن و دو قاشق شربت آهن میخورم.
برای وزن گیری جنین چی بخورم؟
سلام وقت بخیر، طبق آخرین سونو 32هفته هستم اما طبق برنامه اوما30هفته، ووزن جنین1979گرم هست، پزشکم گفت که وزن جنین کمه وباید بیشتروزن بگیره، نظرشما چیه وچه چیزهایی به وزن گیری کمک میکنه، ضمنا من قصد انجام عمل سزارین دارم.
کبودی ناخن پا خطرناکه؟
سلام خدمت پزشک محترم و مادرای مهربون
من مصرف روزانه دو عدد هپارین و دو عدد اسپرین دارم و استراحت مطلق هستم دوروزه حس میکنم ناخنای شصت پام رو به کبودی داره میره ممکنه از اینکه راه نمیرم باشه یا از مصرف هپارین؟ خطرناکه؟
چجوری جلوی بارداری مجدد رو بگیرم
سلام دکتر جان بچم تازه 37 روزش شده امشب رابطه داشتم و شوهرم کنترلی برا جلوگیری نداشت و کل مایع منی رو ریخت داخل واژن از چه قرصی استفاده کنم شیر خودمو به بچه میدم و اینکه مطمئن باشه تا سر پسر اولم پنج ماه بعد پریود شدم
نکنه الانم اینجور شم نفهمم حاملم بخدا دارم دیوانه میشم یه روش دقیق بگید چندتا قرص اورژانسی باهم بخورم میشه ؟؟
بی بی چک خودکاری مدیکور معتبره؟
زیر دو دقیقه رنگ گرفت کمه رنگش ولی واضحه
میشه بهش اطمینان کرد
۳ روز تاخیر دارم دردم ندارم اصلا
بچه ها این چرا کمه ولی چرا مثبته
تروخدا دارم سکته میکنم همیشه بتام نهاییییت ۱ بود بیشتر نشده ببینید این مثبته
عکسی که گذاشتم ترشحه یاعفونت
سلام دکتر عزیز این عکس ترشحه یا عفونت بو نداره خارشم ندارم تقریبا دو سه روزی یکبار اینو میبینم همیشه هم مقدارش بیشتره مثل کثیفی دماغه
مصرف قرص osteo quinone در بارداری
سلام خانم دکتر من غلظت خون دارم و hb خونم ۱۷ هست ، از اول بارداری آسپرین ، اکتی ناتال و ویتامین دی مصرف میکردم .
این سری ک رفتم پیش دکترخودم بهم اکتی ناتال و ویتامین دی و استئو داده اما آسپرین نبود تو قرصا ، ب خودمم چیزی نگفت ک استفاده کنم یا دیگه نکنم .
درباره استئو هم خوندم نوشته بود با داروهای انعقاد خون مصرف نشه ، الان نمیدونم چیکار کنم آسپرین بخورم یا نه ؟
راستی داروخانه گفته دارویی ک تو نسخه هست دقیقا osteo نیست شرکتش فرق میکنه .
امروز مطب دکتر تعطیله و نمیتونم تماس بگیرم لطفا جواب بدین تا برم قرصامو بخورم .
مشکل دسشویی رفتن کودکان
سلام خانم دکتر و خانمایی که تجربه دارید لطفا کمکم کنید من نمیدونم چطور با دخترم رفتار کنم دو سالو هشت ماهشه دو سالگی از مای بی بی گرفتمش چون خودشم نمیخواست مای بی بی بشه و مقاوت میکرد به این خاطر ار مای بی بی گرفتمش تقریبا سه چها ماه طول کشید تا یاد گرفت بعد تا یک ماه خیلی خوب بود خودش میگفت جیش داره و مشکلی نداشتیم بعد یک ماه دوباره شروع کرد مادام جیش میکنه هم شماره یک هم دو اصلا خودش نمیگفت دو باره تقریبا تا یک ماه خودش همکاری کرد الان دوباره شروع کرده به جیش کردن واصلا نمیگه یعنی تو فاصله هشت ماه فقط دو ماه همکاری کرد و دوباره شروع میکنه همه چیزم رعایت کردم قصری براش گذاشتم جایزه دادم برچسب عروسکی زدم دسشویی تشویق کردم تنبیه کردم هیچ فایده نداره داره دیونم میکنه از کثیف کاری
❌❌❌🚫🚫🚫🚫فوری /فوری/مصرف داروهای سرماخوردگی در دوره ی مبتلا شدن به ابله مرغان
باسلام. خانم دکتر ؛دخترم ۲ ساله هست و یک هفته پیش جوش های آبله مرغان روی بدنش ظاهر شده؛از دیروز سرفه هاش شروع شده؛میتونم توی این دوره ی درگیری آبله مرغان،شربت پلاروژین ؛آب پرتقال؛آبلیمو و عسل بهش بدم؟
ضمنا آبله مرغانش حدود ۴ روز هست جوش جدید اضافه نشده روی بدنش.
ممنون از پاسخگویی شما
تب بالای نوزاد خیلی نگرانم لطفا کمک کنید ممنون
سلام عزیزان پسرم تب کرده نبش ۳۸/۲چیکار کنم بهش دو برابر وزنش استامینوفن دادم دیگه چیکار کنم بی قراری میکنه
سرما خوردگی وتب پسرم و استفاده از بروفن
سلام دکتر جان من امروز پسرم تب کرد چون جمعه بوددکترش نبود بردم درمانگاه دکتر عمومی ،بهش بروفن کتوتیفن،استامینوفن،و پلارژین داده،بهم گفت اول استامینوفن استفاده کن اگر تب بچه کنترل نشد بعد بروفن بده من چون واقعا حال پسرم بد بود بروفن دادم ک سریع تر تبش بیاد پایین حالا میخام بدونم نوبت بعدی استامینوفن کی بدم؟چون بروفن هر ۲۴ ساعته،استامینوفن هر ۶ ساعت،و الان تب بچم پایینه اگ دوباره تب کزد استامینوفن بدم یا بروفن ممنونم ازتون❤️
سرخجه در کودک یک سال
سلام دکترجان ببخشید دخترم یک سال وچهارماهشه سه شب پشت سرهم تب شدید داشت بدون هیچ علائمی ازسرماخوردگی فقط خیلی بیقراری میکرد بردم دکتر گف هیچیش نیست احتمالا ویروسی وارد بدنش شده،حالا ازظهرتاالان یه دونه های ریزی زده بیرون مامانم میگه سرخجه گرفته دخترم واکسن سرخجه هم که یکسالگی داشته روزده پس چرا گرفته 😦 نگران شدم دکترجان چیکارکنم ببرم دکتر؟مامانای عزیزم اگرتجربه ای دارن ممنون میشم به اشتراک بزاری🙏
مصرف نکردن ویتامین دی
سلام دوستان من از وقتی باردار شدم برام قرص ویتامین دی گفتن باید مصرف بشه اوایل میخوردم بعد یادم میره بخورم ی مدته کاصلا نخوردم میخاستم بپرسم مشکلی که پیش نمیاد؟؟؟
تعداد کم واژهای کودک نورده ماهه و لجبازی
خانوم دکتر عزیز سلام دخترم نوزده ماهه دارد واژهای کمی تلفظ میکنه در مواقع بحرانی فقط اسم منو مامان صدا میزنه بابا هم فقط زیر لب زمزمه میکنه بعصی وقتها باهاش آوا کار میکنم همه را ادای حرف زدن درمیاره تو دلش میگه نمیدونم چیکار کنم الان مشکلی داره
چندوقتی هم هست موقع خوابیدن شبش که میرسه من و میخوابونه موهامو میکشه بعد با دوتاپاش محکم میزنه وسط کله ام به خدا طاقتم کم شده نمیدونم چقد باید صبوری کنم بابت این رفتارش اگه مقاومت کنم گریه میکنه آرومش میکنم میزارم روپام دوباره بلند میشه این حرکت ادامه میده اصلا دلیل این رفتاراش میخوام بدون طبیعی است یا باید به دکتر مراجعه کنم
خانوم دکترعزیزدر هست ماهگی به دلیل ضعف و کمبود در شیردهی متاسفانه به توصیه پدرم یکدفعه شیرمادرراقطع کردم خیلی لجباز و عصبی شد اصلا با اینکه چندماه از ابن قضیه گذشته دیشب بهونه گرفت که من بازهم سینه را بزارم کنارش و شیشه کنم دهنش انگار داره شیرمادر میخوره 😔خانوم دکتر واقعا دیگه تحمل دیدن این رفتارهاش داره نابودم میکنه به نظرتون بچه ام مشکلی داره باید کجا مراجعه کنم
ممنون میشم سونوگرافی من رو چک کنید
سلام و خسته نباشید میگم به دکترای خوب اوما
ممنون میشم جواب سونوگرافی ۲۸هفته ی من رو بررسی کنید و نظر و توضیحاتتون رو بفرمایید. پیشاپیش ممنونم🙏🌹
سلام از روی سونو میتونین بفهمین جفت چیه
سلام خانوما از روی عکس سونوی من میتونین متوجه بشین جفت من قدامیه یا خلفی؟
آزمایش غربالگری در زمان مصرف انتی بیوتیک
سلام و شب خوش
میخواستم بپرسم مصرف اموکسی سیلین و دیفن هیدرامین روی نتیجه آزمایش غربالگری اول تاثیر میگذاره؟
اگر بله از چقدر قبل از آزمایش داروها قطع بشه؟
متشکرم
بعد از هفته ی ۱۸ و انجام سونو آنومالی و مراجعه به پزشک چه آزمایشات دیگری و در کد
باسلام
من آزمایش آنومالی را انجام دادم و به پزشک هم نشان دادم،از آن زمان تا کنون به پزشک مراجعه نکردم والان در هفته۲۱ بارداری هستم.آیا لازم بوده که در این سه هفته نیز آزمایشاتی انجام می دادم؟
باتشکر
یبوست در ماه اخر بارداری
سلام من هفته ۳۷ بارداری هستم و هر لحظه ممکنه پسرم دنیا بیاد و قصد دارم طبیعی زایمان کنم ولی به شدت یبوست گرفتم و فکر کنم با این وضع نشه زایمان طبیعی کرد. درسته؟
مشکل اصلیم سفت شدن مدفوع نیست مشکلم اینه عضلات لگن ضعیفی دارم احتمالا. چون حتی اگه اسهالم باشم خیلی سخت دفعم انجام میشه. الان که یبوستم دارم که دیگه خیلی بدتر شده شرایط




