Ooma

برای تقویت قبل از بارداری چه چیزایی بخورم؟

سلام خانم دکتر خوب هستین؟
من و همسرم مینور هستیم، من علاوه بر مینور بودن فقر آهن هم دارم.
و اینکه برج ۵ سقط ۲۰ هفته داشتم.
چه قرص هایی خوبه که استفاده کنم قبل بارداری؟
قرص آهن فروفروت گاین
ب کمپلکس
ویتامین سی
و ویتامین دی
هم مصرف میکنم.ممنون،میشم راهنمایی کنید
دوستان شما هم راهنماییم کنید مرسی

16 پاسخ 520 بازدید


دخترم رفلاکس داره یا نداره؟

سلام پزشک اوما خسته نباشید دخترم رو وقتی میذارم رو زمین پوشکشو عوض میکنم که دست و پا بزنه و همون موقع شکمشم چرب میکنم حالت دورانی دور ناف.
چند دقیقه ک میگذره کلی شیر میاره بالا شیر بریده شده ست انگار.
از گوشه لبش میریزه در حالت عادی بعد شیردهی اروغ میگیرم ک یا اروغ میزنه یا کمی بالا میاره از لحاظ وزن گیری هم ۳۱۰۰ به دنیا اومد بعد شد ۲۸۰۰ ۲۵ روزگی بردم بهداشت شده بود ۳۶۵۰
حالا با این وجود به نظرتون رفلاکس داره؟
وقتی بالا میاره هم خیلی زود گریه شدید میکنه شیر میخواد پستونکم تو اون شرایط نمیگیره فقططط شیر میخواد کلا هروقت دلش بخواد پستونک میگیره
حالا ب نظرتون هروقت شیر خواست بهش بدم یا چیکار کنم اینقد گریه نکنه؟
شیرمم فکر کنم خوبه ک اینقد میاره بالا
سینه فشار میدم قطره ای میاد از نوک سینه
دفعشم هر ۳ روز یه باره بهش پدی لاکت و کولیفم میدم

14 پاسخ 338 بازدید


معده درد و تهوع در ماه اخر

سلام دکترجان.روزتون بخیر
من امروز یهو معده درد گرفتم و بعدشم یکم تهوع دارم
احساس میکنم معدم مچاله شده.
حرکات بچه هم خوبه و ازمایش هم دادم قبلا مسمومیت نداشتم

طبیعیه این مشکل؟ یانیاز به پیگیری داره؟

3 پاسخ 288 بازدید


بالا بودن آلکالین فسفاتاز در آزمایش خون

سلام خدمت خانم دکتر ودوستان ببخشید من آزمایش خون دادم رنج نرمال آزمایشگاه ۲۶۰ هست من ۲۶۳ میزانش آنزیم های کبدی هم نرماله زدم تو نت هزارتا چیز بیخود بالا میاره تو بارداری این آنزیم بالا میره خانم دکتر بنظرتون بخاطر شیردهی نیست که بالاس

35 پاسخ 787 بازدید


تفسیر جواب ازمایش تیروئید

سلام خانوم دکتر محترم میشه لطفا جواب بدید و اگه مشکل داره چه دارویی مصرف کنم

4 پاسخ 330 بازدید


سرماخوردگی نوزاد ۳ ماهه

سلام
مامانا حس میکنم پسرم زیادی سرفه می‌کنه
میترسم سرماخورده باشه
به نظرتون چیکار کنم؟
دمای بدنشم ۳۶بود

5 پاسخ 275 بازدید


درد سینه در بارداری

سلام ببحشید من هفته ۱۱هستم و از اول بارداری علائم خاصی نداشتم درد سینه زیاد داشتم فقط که امروز از ظهر از بین رفته ممکنه خطرناک باشه؟
توی سونو قلب هفته ۸و ۹ که سونو کردم کاملا همه چیز اوکی بود

4 پاسخ 443 بازدید


سرفه های سنگین و سرماخوردگی

سلام
وقت بخیر
من 34 هفته و 3 روز ام هست. الان دو روزی میشه سرماخوردم. و سرفه های بدی میکنم. همش نگران هستم نکنه اتفاقی برا جنین بیفته. وقتی سرفه میکنم میخواد تو دلم یه چیزی کنده بشه. دارو دیشب فقط دیفن هیدرامین خوردم. میخوام ببینم مشکلی پیش نیاد بخاطر سرفه ها و اینکه دارو دقیقا چی بخورم زود خوب بشم؟؟
ممنون و سپاس 🙏

25 پاسخ 299 بازدید


تفسیر سونو ۳۴ هفته

سلام خسته نباشید میشه لطف کنید سونو منو تفسیر کنید؟

23 پاسخ 486 بازدید


انقباضات رحمی در ۲۲هفتگی

سلام خانم دکتر من الان تقریبا سه روزه این درد اومده سراغم زیر دلم سفت میشه عین سنگ بعدول میکنه هر چند دقیقه میگیره و ول میکنه وقتی ام که شروع میشه دو سه ساعت درگیرشم معمولا ظهر تا بعداز ظهر یکسره هست بقیه تایم های شبانه روز گه گاهی میگیره با توجه به اینکه سرکلاژ هستم و هرشب شیاف پروژسترون و هفته ای یک آمپولم میزنم این واسه چیه خانم دکتر من دسترسی به بیمارستان ندارم
به نظرشما خودم داروی قرص ازکسوپرین مصرف کنم؟چون سر بچه قبلیمم خیلی درد داشتم اینو دکتر بهم میداد هر شیش ساعت مصرف میکردم اما حالا نوبت دکترم بیست روز دیگست
تورو خدا بگید چکار کنم

53 پاسخ 435 بازدید


لکه بینی هفته هفتم.

سلام وقت بخیر. من هفته هفتم هستم. آزمایش و سونو تشکیل قلب همه اوکی بوده. عدد tsh ۲.۳۲ بوده.

من تا هفته ششم ترشحات قهوه ای رنگ داشتم در روز چند بار. روزی ۲ تا شیاف استفاده میکنم. هر ۱۲ ساعت. ۳روز ترشحات قطع شده بودو ترشحات تخم مرغی شکل به رنگ کرم داشتم.

امروز یه لکه بینی کمی داشتم با رنگ قهوه ای تیره.

مشکلی هست دوباره سونو برم؟

21 پاسخ 420 بازدید


علت سرفه نوزاد پس ازتزریق آمپول چهارماهگی

سلام وقت بخیر،دخترم ۴ماه وچنروزشه، چن روز پیش آمپولهای چهارماهگیشوزدیم،دویاسه روزبعدش سرفه گرفته بنطرشمامربوطه؟!

11 پاسخ 276 بازدید


کم کاری تیرویید و اقدام به بارداری

سلام خانما و دکتر اوما...این ماه اقدام به بارداری کردم و ازمایشی ک دادم کم کاری تیروئد داشتم و tsh:5/55 بود و از هفته قبل میخواستم برم متخصص و نوبتم نشد تا امروز رفتم و بهم دارو داد که از فردا شروع کنم داروهارو اگه این ماه باردار باشم واسه بچه مشکلی پیش نمیاد؟

52 پاسخ 392 بازدید


ازمایش خون کاریوتایپ برای نازایی

با سلام خدمت دکتر اوما و دوستان. من دیروز برای درمان نازایی رفتم دکتر. دکتر بعد از شنیدن اینکه من ۳ بار iui و ۲ بار تخمک کشی ناموفق داشتم گفتن آزمایش کاریوتایپ انجام بدم. الان تو سایتها نگاه میکردم، نوشته بود این آزمایش برای بررسی ژنتیک هست. سوالم اینه که اگه اختلالی هم وجود داشت، چطور میشه درمان کرد؟ اصلا قابل درمان هست یا نه؟

65 پاسخ 1,065 بازدید


مدفوع نوزادی که شیر مادر میخوره

سلام خانم دکتر عزیز دخترم چهارماهو نیمش هست نمیدونم اسهال داره یا طبیعی هست از وقتی هم دنیا اومده تا الان تقریبا مدفوعش این شکلی هست بیشتر وقت ها هم هر وقت شیر میدم ۵ دقیقه بعدش دفع داره روزی تقریبا سه یا چهار بار دفع داره خانم دکتر طبق نظر پزشکش۱۵ روز هم هست روزی یک چهارم آسپرین80 بهش میدم شرمنده بابت فرستادن عکس مدفوعش؟ راستی خانم دکتر دخترم حساسیت به پروتیین گاوی هم داره؟

11 پاسخ 364 بازدید


عفونت قارچی واژن در بارداری

سلام من بخاطر هماتوم لکه بینی قهوه ای داشتم
بخاطر خارش و سوزشم دکتر بهم قرص کلوتریمازول داد
استفاده کردم لکه بینیم از قهوه ای به نارنجی رنگ شده
دردی چیزی ندارم لکه بینیمم خیلی کمه ولی نارنجیه
میترسم
بنظر شما مشکلی نیس
بقیه دارو استفاده بکنم یا نه؟
بجای قرص کلوتریمازول پمادشو بگیرم بهتر نیس ؟ بخاطر هماتومم

6 پاسخ 344 بازدید


درد زیر بغل و سینه

سلام خانم دکتر عزیزم من پارسال به خاطر درد زیر بغلم به پزشک مراجعه کردم واسم سونو نوشتن و تشخیص دادن کیست دارم واسم ویتامین ای و گل مغربی تجویز کردن بعد بارداریم دیگه استفاده نکردم که بارداریم به سقط منتهی شد و دوباره دردا شروع شده خاستم ببینم باید دوباره سونو بدم یا همون داروها رو مصرف کنم

11 پاسخ 426 بازدید


پماد ترک لب کودک یکساله

سلام وقت بخیر
دخترم یه سال و یه ماهست لبش ترک کوچولو خورده
ویتامینه لب یا پماد مخصوص کودک چی خوبه

6 پاسخ 339 بازدید


ورم بیشتر دست چپ وسردرد در هفته 37

سلام خانم دکتر ومامانای گل
من وارد 9 ماه شدم دستام یه مقدار ورم کردن ودرد داشتن
ولی صبح که بلند شدم دست چپ ورمش بیشتر از دست راسته جوری که سخت تر میتونم دستمو جمع کنم. چندروزی هم هست بعضی وقتا سرگیجه دارم حس میکنم زلزله اومد یا زیرپام خالی شد،دیشبم یهویی سردرد گرفته بودم.اینا میتونه خطرناک باشه؟؟ کسی تجربه ای داشته؟

10 پاسخ 287 بازدید


اقدام به بارداری بعد از سقط

سلام خانم دکتر من بعد از سقطم پریود شدم پاک شدم از کی اقدام کنم برای بارداری ؟

30 پاسخ 561 بازدید