Ooma

با توجه به زایمان زودرس و ایجاد یبوست

با سلام به پزشک محترم اوما
ببخشید من در معرض زایمان زودرس هستم و طول سرویکس کوتاهی دارم و با توجه به این نباید اصلا زور بزنم
امروز دچار یبوست شدم
و تمام موارد رو خوراکی رعایت کردم
میخواستم ببینم بین لاکسی ژل و لاکتالوز و شیاف گلیسیرین کدوم بهتره
چون یجا خوندم شیاف گلیسیرین و لاکسی ژل دهانه رحم رو نرم میکنه و باعث زایمان زودرس میشه

12 پاسخ 868 بازدید


لطفاً جواب ام ار ای بهم بگید

سلام دکتر جان می‌دونم آین سوالم مربوط به این برنامه نیس ولی خیلی ممنون میشم برام تفسیر کنید جواب ام ار ای پدرم

10 پاسخ 292 بازدید


با پشت سر زمین خوردن کودک 6 ماه و نیمه

سلام من دخترم الان میخواد چهار دست و پا بره غلط میخوره بعد خوب من هرچه قدر هم پتو پهن میکنم زیرش بازم ازش میره بیرون منم پتو رو جمع کردم تو خونه برای خودش غلط میزنه تلاش میکنه راه بره فقط وقتی میخوام جاشو عوض کنم چیزی بهش بدم زیرش دوشک ميندازم کارم اشتباهه؟ بعد اینکه گاهی وقتا که میخواد قل بخوره از حالت چهار دست و پا طاق باز بشه با پشت سر میاد رو فرش خیلی محکم میاد قشنگ صدای تاپی رو خیلی بلند می‌شنوم ولی گریه نمیکنه انگار که دردش نمیاد الانم همونجوری شد من خیلی میترسم و هول میخورم ایراد و خطری نداره؟؟ روی موکت و سرامیک و ایناهم نه ها فقط روی فرش گریه هم نمیکنه انگار دردش نمیاد ولی صداش خیلی زیاده من میترسم خطری نداره؟ 😢

35 پاسخ 714 بازدید


گرفتگی پای راست بعد از اپیدورال

سلام دکتر جان وقتتون بخیر.
من از وقتی سزارین کردم وقتی دراز میکشم روبه بالا میخوام به سمت راست بلند شم رگ کمرم که به پای راستم میره میگیره و تا چند دقیقه اصلا نمیتونم به اون سمت بلند شم باید اول حالت گرفتگیشو خیلی اروم اروم برطرف کنم بعد بتونم. همون موقع هم که سر سزارین بودم بار اول سر نشد بار دوم سر شد جابجاش کردن و همون موقع هم پای سمت راستم دیرتر خواب رفت. حالا نگرانم نکنه مشکلی برام پیش اومده باشه؟ اینم بگم حدود یک هفتس اینو حس میکنم اوایل اینجور حسی نداشتم. ممنون میشم راهنماییم کنید چیکار کنم؟

8 پاسخ 425 بازدید


مقاومت شریان رحمی ۲.۲

سلام ۱۲ هفته و ۱ روز هستم
مقاومت شریان رحمی ۲.۲ بود دیروز
از هفته ی ۶ به دلیل سقط قبلی هر روز انوکساپارین و آ اس آ ۸۰ مصرف میکنم . امروز پزشکم گفت روزی ۲ تا آ اس آ مصرف کنم + یک آمپول انوکساپارین
خواستم بدونم مقاومت شریان رحمی ۲.۲ خطرناک نیست؟
وزنم ۵۸
۳۱ سال
فشار خون بالا هم ندارم

13 پاسخ 703 بازدید


غربالگری دوم شامل چه مواردیه ؟

سلام
غربالگری دوم شامل چه مواردیه ؟
تعیین جنسیت هم با همون غربالگریه دوم انجام میشه ؟
چه زمانی برم بهتره ؟

15 پاسخ 453 بازدید


رشدجنین و تشکیل قلب

سلام خانم دکتر و دوستان ببخشید چه کارهایی برای تشکیل قلب و رشد جنین بایر کرد؟چیا باید خورد؟من آخر اسفند سقط داشتم بخاطر رشد نکردن و تشکیل نشدن قلب ،الان تازه اولای بارداریمه بی‌بی مثبت شده،باید چیکار کنم تا تکرار نشه میترسم خیلی🤮

28 پاسخ 596 بازدید


تداخلات دارویی سرترالین با اپتی وومن و داروهای عفونت

سلام وقتتون بخیر من یک ماهی هست که الپروزولام نیم شب ها نصب و سیتالوپرام۱۰ میخورم شبها یک عدد چند روز پیش دکتر داروی جدید دادن سرترالین ۵۰ که فعلا نصف این و نصف سیتالوپرام مصرف میکنم
دوتا سوال داشتم میخواستم بدونم این دارو ها با داروهای داکسی سایکلین .مترونیدازول .پماد واژن .دیکلوفناک سدیم تداخل دارن؟
من ساعت ۱۰ یه مولتی ویتامین اپتی وومن خوردم داروهامو میتونم بخورم ؟تداخل نداره باهاشون؟

9 پاسخ 631 بازدید


ترشح سبز در ۲۸ هفته

سلام دکتر جان وقتتون بخیر
من ۲۷ هفته ۲ روز باردارم و امروز ترشح سبز دیدم
قبلانم هم دچار عفونت شدم و ترشح سبز دیدم که چند دوره سفلکسیم‌مصرف کردم و
در هفته ۱۵ هم برام قرص واژینال مترونیدازول ۵۰۰ تجویز کردن که درمان شدم
میخواستم‌بدونم‌ میتونم دوباره قرص واژینال مترونیدازول مصرف کنم یا نه؟؟
و اگر نه . بعد از چند دوره مصرف سفلکسیم ایا بازم هم مجازه به مصرفش هستم؟؟

10 پاسخ 504 بازدید


روغن کرچک برای زایمان

سلام به همه عزیزان
آیا خوردن روغن کرچک برای شروع درد زایمان خوبه؟ تاثیر داره؟
چجوری و چقدر مصرف بشه تاثیرش بیشتره؟

15 پاسخ 590 بازدید


اختلاف سن بارداری در سونو و آخرین پریود

سلام، خانم دکتر عزیز
من برای سونوگرافی ساک حاملگی رفتم باید شیش هفته و یک روز باشه پنج هفته و سه روزه
کیسه زرده و فتال پل هست اما قلب گفت زوده
پنج روز اختلاف و بدون قلب
روز پانزده دوره امپول آزاد سازی زدم ،من هیجدهم دورم لک قهوه ای دیدم ،دورم 30تا 33
آخرین پریود 25 اسفند

43 پاسخ 712 بازدید


خانومای اهوازی به یاری سبزتون نیازمندم

سلام خانومای عزیز
من وسط هفته سفر دارم به اهواز
البته مقصد اصلی مون گناوه ست، خواستم ازتون بپرسم راه آهن اهواز تا نزدیکترین ترمینال چقدر فاصله ست؟ و اینکه ساعت ۵ صبح میرسیم،اتوبوس هست به سمت بندر گناوه یا نه؟
در کل پسرم نزدیک سه سالشه با اتوبوس تا گناوه بریم راحت تره برامون یا تاکسی؟
کلی سوال پرسیدم 🤭لطفاً کمکم کنید
با مپ و نشان کار میکنم گیج میشم😁

16 پاسخ 539 بازدید


تاول زیر الت بعد از ختنه

سلام و درود حدود دو هفته است پسرمو ختنه کردیم بعد امروز دیدم زیرش حالت تاول زده و اب جمع شده زیرش علتش چیه؟

15 پاسخ 3,950 بازدید


دادن ماهی ب نوزاد آلرژیک دکتر جان لطفا بیا

دکتر عزیز بچه من 23 ماهشه و همچنان آلرژی شدید ب لبنیات داره. من ب توصیه پزشک براش ماست تست کردم اسهال و مقعد سوختگی گرفت. بهش ماست کم چرب پروبیوتیک دادم اما ی نفر گفت نباید پروبیوتیک میدادی. ممکنه مال اون باشه؟ سوال دوم اینکه من تاحالا ترسیدم ماهی بدم ی وقت آلرژی داشته باشه، ممکنه ب ماهی آلرژی بده؟ برای تست چه نوع ماهی و چه مقدار بهش بدم؟؟؟؟

9 پاسخ 433 بازدید


برای رفع یبوست بارداری باید چه اقدامی انجام شود

سلام برای رفع یبوست بارداری چیکار کنم

13 پاسخ 464 بازدید


سلام خانم دکتر دخترم بردم شستم خواستم پوشک کنم دیدم دور آلت تناسلی این ترشحه

آیا ممکنه عفونت باشه

32 پاسخ 1,207 بازدید


ازمایش چکاپ شیرخوار دوقلو

باسلام
دوقلوهای من یکی فاویسم هست و دکتر چکاپ چهارماهگی براشون نوشتن
در ازمایش کم خونی بچه ها من رو نگران کرده که مبادا تالاسمی باشه
ممنون میشم بررسی کنید نگران هستم

5 پاسخ 469 بازدید


بهترین قطره رفلاکس نوزاد

سلام بر پزشک عزیزاوما
خسته نباشید
پسرم ۲ماهشه ،رفلاکس زیادی داره خس خس سینه داره و موقع خواب بخاطر رفلاکس از خواب بیدار میشه،مثل آدامس جویدن دهنشو مزه میکنه،،،
دکتر متخصص باراول بهش بایولاکت داد دفعه بعد که مراجعه کردم قطره اش رو عوض کرد و ردفلور داد،
اما اولی بهتر بود،،،خواستم خواهش کنم ازتون بهترین قطره رفلاکس رو معرفی کنید که برای پسرم تهیه کنم ممنونم

6 پاسخ 510 بازدید


تفسیر آزمایش پاپ اسمیر

دکترجان لطفا یه نگاهی به جواب آزمایش پاپ اسمیرم بندازید❤️

7 پاسخ 384 بازدید


درد در ناحیه سمت راست زیر شکم

سلام خانم دکتر و خانما وقتتون بخیر باشع
درد گاه گاهی و تیر کشیدن سمت راست زیر شکم تو بارداری عادیه یا نع؟؟
بیشتر موقع خندیدن یا بلند شدن از زمین و اینا اتفاق میوفته

25 پاسخ 386 بازدید