بهانه گرفتن و بی قراری کودک ۸ ماهه
سلام من پسرم ۸ ماهشه خودم دوروزه ک سرما خوردم عطسه و ابرزیش بینی دارم بعد پسرم از دیشب هی بیقراری میکنه بهانه میگیره ولی تب نداره بهش قطره پلارژین و استامینوفن میدم دکترم نبردم یعنی مریض شده پسرم؟بعد این قطره هارو بهش میدم عبنداره؟
قرص لاینسترنول و در ۶ماهه دوم شیردهی
خانوم دکتر سلام من ماه پیش اولین باربود قرص جلوگیری استفاده میکردم وداروخونه بمن قرص لویتود رو پیشنهاد دادن
خوردم وعوارضش برامن لکه بینی بعدنزدیکی وگاهی بی دلیل و درد ساق پابود ۲بار در این ماه
بعد این ماه قرص دیگه ای روامتحان کنم وگفتم روکین وشروع کنم که انگارروکین درشیردهی مجاز نیس و بمن قرص لاینسترنول نیم دادن داروخونه الان اینجا خوندم باید زیر ۷۰ کیلو باشی وشیر دهی۶ماهه اولت باشه که ۲تاشم من نیستم!
رفتم یاسمین هم پیدانکردم الان چیکار کنم؟
چی بخورم؟
درد قلب مداوم در بارداری
سلام وقت بخیر
من بعد از ظهر ۴و نیم خوابم برد و خوابیدم از ساعت ۶ونیم ک بیدار شدم قلبم درد میکنه جوری ک کلافه شدم باردار هم هستم نمیدونم چیکار کنم الانم دکتر نیس جوریه از سمت زیر بغل چپم درد دارم تموم هم نمیشه مداومه
تفسیر ازمایش غربالگری سه ماه اول
سلام و خسته نباشید و عرض ادب خدمت پزشک محترم اوما لطفا میشه براط تفسیر ازمایش غربالگری کمکم کنید کمک شما همیشه باعث دلگرمی مادرای باردار در این برنامه بوده ممنون میشم
چیکار کنم تخمک بالغم ازاد شه
سلام خانم ها و دکتر عزیزم.
من این ماه لتروزول خوردم ولی دکتر بهم امپول اچ سی جی نداد برای ازاد شدنش چون ایران نیستم و انلاین از ایران ویزیت شدم. فقط قرص میتونم بخورم.
حالا سوالم اینه که چیکار کنم که تخمک گذاری حتمااا داشته باشم و تخمک بالغم ازاد بشه؟
چ ورزش هایی انجام بدم چ چیز هایی بخورم؟
چون دوماه پیش اصلا تخمک گذاری نداشتم و نمبخوام این ماه هم از دست بدم چون عکس رنگی هم تازه دادم.
زردی نوزاد ۱۰ روزه
سلام پزشک محترم و دوستان عزیز
میشه اورژانسی جواب بدین تا بتونم تصمیم بگیرم درمان روشروع کنم یا خیر ؟
عکس آزمایش رومیذارم
و اینکه امروز دکتر بردمش با توجه به اینکه بچه اولم هم زردی طولانی مدت داشت و سابقشو داریم
الان دکتر به دخترم قرص فنوباربیتال 15 داده که شبی یک چهارم تو شیرم حل کنم بدم بخوره
الان دکتر محترم طبق تحقیقات و شنیده های خودم نمیدونم به پزشکش اعتماد کنم یا نه .
با توجه به اینکه دخترم رفته رفته داره زرد تر میشه
این قرص روبدم بهش ؟
واقعا درمونده شدم 😭😭😭😭😭
دکترش گفت سریع درمان با قرص رو شروع کن
استفاده از چسب میخچه در بارداری
سلام وقتتون بخیر
زیر انگشت کف پام میخچه در اوردم درد نداره بعضی وقتا درد میکنه ولی داره باز تر میشه
باردارم هستم می خواستم بدونم می تونم از چسب میخچه استفاده کنم یا نه ؟
تب دخترم رو ۳۸
بچه ها دخترم دیشب تبش رفت رو ۳۹...پروفن دادم صبحش بردم دکتر گفت همون پروفن رو بده
حالا الان دوباره رفت رو ۳۸
میشه دیگه بجای پروفن استامینوفن بدم؟
پیشنهاد برای قطره شیر افزا و ماده غذایی که شیر رو غنی و چرب میکنه
با سلام و خسته نباشید خدمت دکتر اوما عزیز و مادران گل
خواستم بدونم شما کدوم قطره شیر افزا رو پیشنهاد میکنید که بهتر باشه از بین گالاکتومید و لاکتاول ممنونم ازتون و از بین مواد غذایی چه چیزی شیر بیشتر میکنه و چرب تر چون من شیرم خوله بد نیست ولی چرب نیست غنی نیست ممنونم اگه بهم بگید
بی خوابی کودک نه ماهه
سلام خانم دکتر پسر من ۹ ماه و ۲۱ روزشه حدوداً از ۴ ماهگی شبها مرتباً بیدار میشه با اینکه نیاز به شیر نداره یعنی سعی میکنم در طول شب یه بار بهش شیر بدم خودش هم طولانی مدت شیر نمیخوره اما بسیار ناآرام میخوابه ساعت ۱۰ شب میخوابونمش اما از ساعت ۳ صبح مرتباً غلط میزنه و بیقرار هست باید بغل بکنم راه ببرم تا خوابی سنگین بشه از شما راهنمایی میخوام خودم میگرن دارم و طولانی مدت بیدار موندم باعث شده که بیماریم عود کنه
ازتون راهنمایی میخوام خوابش اصلا سنگین نمیشه و عمیق نیست
دکترش شربت معرفی کرده گفت داروخونه بگم بهم بدن ولی میخوام نظر شمارو هم بدونم
آب خوردن نوزاد
سلام خدمت خانم دکتر محترم اوما و مادرهای عزیز
همگی خسته نباشید 💐
خانم دکتر خواستم بدونم چند سیسی در ۲۴ ساعت به دخترم آب بدم موردی نداره؟
تقریبا ۲۴ ساعتی ۳۰۰ سیسی میخوره گاهی هم بیشتر
خواستم بدونم خطرناک نیست؟زیاده کمه چطوریه؟
خیلی ممنون 💖
برای گرفتگی صدا چیکار کنم؟
سلام خانم دکتر . من معلم هستم و چند وقته صدام مقداری گرفته بود . اما دو سه روزه خیلی شدید گرفته و خیلی خشن و کلفت شده صدام . راهکار یا دارویی هست برای سریع بهتر شدن؟؟! اگه کسی تجربه ای داره ممنون میشم بگه که انجام بدم
مسمومیت در بارداری
سلام خدمت پزشک محترم اوما و خانمای عزیز
من طی این هفته امروز میشه ۳بار ک مسمومیت غذایی گرفتم یکی از دلایلش یبوسته و فک کنم بخاطر تخمه سفید مسموم میشم
دلپیچه دارم و اروغم بد میشه دکتر نرفتم چون استراحت مطلقم ولی خیلی اذیت میشم از روزیم ک مسموم میشم حرکات چنینم خیلی کم شده شاید در طول روز دو ضربه کوچیک بزنه
خواستم ببینم این مسمومیت برا جنین ضرر داره ؟؟؟
ریزش موی شدید در دوران شیردهی
سلام دکترجان من چندوقتی ک خیلی ریزش مو دارم ب حدی شونه میکشم ی عالمه مو کندهدمیشه کف سرم جلوی موهام خالی شده خیلی چیکارکنم چی تودوران شیردهی چی میتونم استفاده کنم اینطور پیش برم کچل میشم من 🥲🥲
سرماخوردگی نوزاد ۸ ماهه
سلام پزشک اوما و مادران عزیز
پسر من ۸ ماهه از دیشب تب و سرفه داره و بیحاله
رفتم دکتر اورژانس استامینوفن و سدیم کلراید داد . و گفتن گلو خفیف التهاب داره .
میخواستم بپرسم علاوه بر شیر خشک که میخوره غذا و اب میوه چی خوبه براش یا توی سوپ چی بریزم که برای این دوره از بیماریش خوب باشه
سونوروز۱۴،بدون لتروزول میشه آمپول hcg زد؟
سلام دکتر ماه دوازدهم اقدامم هست و مورفولوژی همسرم۳.
این سونومه کیست فولیکولار سیکل قبل داشتم برطرف شده.اولین باره چندتا فولیکول تقریبا هم اندازه دارم میشه چند روز دیگه آمپول بزنم باهم آزاد بشن؟
شیر خشک برای بچه کولیکی و رفلاکسی
خانمایی ک بچه کوچیکی و رفلاکسی دارین یا داشتین ی لحظه بیاین ب تجربتون نیاز دارم
من دخترم رفلاکس داره و ۱۶ روزشه البته در کنارش کولیکم داره بهم گفتن باید شیرخشک پسوند arبدم میخاستم بپرسم کدوم مارک arدار بهتره و ب بچتون افتاده با توجه ب اینکه دخترم شیرخشک اپتامیل پرونوترا میخورده
کدوم وزن دهی بهتری داره و پذیرشش برا بچه راحت تره و یبوست نمیاره
ممنون میشم راهنماییم کنین دوستای گلم
برای کولیک هم بی بی کر و کلیک اید بهش میدم هرچند زیاد موثر نیس اگ برا کولیک هم قطره بهتری میشناسین بهم معرفی کنین 🫶🙏
زدن موهای بکینی با پودر موبر
سلام اومای عزیزم ومامانای گل
من هفته 22بارداریم ولی چون شکمم بزرگ شده برام خیلی سخته که موهای بکینی رو بزنم
خواستم بدونم پودر موبر استفاده کنم مشکلی نداره؟
هفته 14 حرکات جنین
خانما من هفته 14هستم دو قلو یکیشون به حالت نبض یکی تند تر میزد الان چند روزه هیچکدوم نمیزنن نمیدونم چرا در ضمن حالت تهوع زیاد داشتم امروز ندارم بنظرتون چیزیشون شده؟
استفاده همزمان فولیک اسید 5 و رووفولیک
سلام. من سقط مکررم. دکتر ایمونولوژیست برام فولیک اسید 5 تجویز کرده. حالا دکتر زنانم رووفولیک نوشته. همزمان هردو رو مصرف کنم؟ یا چی؟




