Ooma

شروع غذای کمکی و قطره بچه ۵ ماهه

سلام پزشک اوما و خانما لطفا راهنماییم کنید ،پسرم امروز ۵ ماهش شده و دکترش دیروز گفت دیگه غذای کمکی رو شروع کنم ۱۰ روز اول فرنی ،۱۰روز دوم پوره میوه و ۱۰ روز سوم هم سرلاک شروع شه ،سوپ هم از بعداز واکسن ۶ ماهگی،گفتن قطره آهن هم بدم روزی یک سیسی و آد هم همون یک سیسی،ولی از مولتی ویتامین نگفت چیزی که از کی بدم بهش؟؟؟؟
و اینکه من تو همین پرسش و پاسخ ها درباره قطره اهن خوندم که باید بچه های ک تو ایرانن دو سیسی بخورن و.... خواستم دقیق راهنماییم کنید که چه برندی خوبه و چندسیسی بدم قطره اهن؟؟؟

19 پاسخ 313 بازدید


مصرف تخم گشنیز در بارداری،هفته۳۸

سلام ببخشید امروز آش رشته درست کردم اندازه یک قاشق چایخوری پودر تخم گشنیز ریختم،فکر می کردم جعفری بده، الان که اومدم تو نت سرچ کردم نگران شدم، از آش بنظرتون نخورم؟سزارینی هستم،۱۰ روز دیگه موقع سزارینم هست.

18 پاسخ 748 بازدید


سلام دکتر..شش ماه بچم ان شاءالله کامل میشه دو روز دیگه راهنمایی کامل ..

سلام شش ماه بچم ان شاءالله کامل میشه دو روز دیگه راهنمایی کامل برای غذاهایی ک باید بدم بکنید دکتر

23 پاسخ 434 بازدید


تفسیر آزمایش پاپ اسمیر

سلام
آزمایش زیرو تفسیر کنید
ممنونم ❤️

8 پاسخ 326 بازدید


باز بودن سگمان تحتانی

سلام خانم دکتر خواهش میکنم پاسخ سوال منو بدید. ی بار دیگه مطرح کردم هنوز به جوابم نرسیدم.
این سونوگرافی منه که در ۲۵ هفته انجام دادم
باز بودن سیگمان تحتانی یعنی چی ؟ نگران کننده س؟
سابقه سزارین هم ندارم

38 پاسخ 1,211 بازدید


سلام تفسیرجواب آزمایش وسونوگرافی

سلام خانوم دکترخسته نباشیدلطف میکنید جواب آزمایش مامانم روبگین ۴۵سالشونه
ممنون

11 پاسخ 270 بازدید


گلودرد روی جواب ازمایش تاثیرمیذاره؟

سلام دکترجان و مامانای گل. شبتون بخیر
دکتر برام چکاب اولیه بارداری یعنی چکاب کامل نوشته ازمایش های تیروئید و هورمونی و قند و عفونت ادرار و....
الانم علایم انفولانزا دارم چون پسرم مریضه .گلودرد و یکم بدن درد دارم .
به نظرتون ازمایش رو انجام بدم یا نه؟
گلودردم رو جواب ازمایشم تاثیر میذاره؟

6 پاسخ 268 بازدید


تفسیر سونوی ۳۱ بارداری

سلام
خانم دکتر عزیز
این سونوگرافی بنظرتون خوبه؟
اینکه چندهفته تفاوت وجود داره،طببعیه؟
اینکه دور شکمش این همه کمه اشکال نداره؟
نوبت دکترم‌برای چند هفته دیگس، آیا احتیاج هست زودتر مراجعه کنم؟

11 پاسخ 435 بازدید


ترشح آبکی شفاف صورتی

سلام خانوم دکتر عزیز و مامانای عزیز
شرمنده دوستان من امروز رفتم دستشویی ازم یه ترشح آبکی ریخت که صورتی مانند بود با سفید شفاف مخلوط شده بود خیلی نگران شدم استرس گرفتم بنظرتون چی میتونه باشه و علتش چی بود ممنون میشم کمکم کنید...

11 پاسخ 319 بازدید


سردرد در بارداری

سلام، وقت بخیر
من الان ۳ روز هست سردرد دارم
واقعا کلافه شدم

4 پاسخ 296 بازدید


قطع شیردهی ،شروع مجدد شیردهی

سلام دکتر جان اگه میشه منو راهنمایی کنید من به مدت دو ماه شیرمو قطع کردم به گفته دکتر که تشخیص آلرژی داده بودن به بچم ما شهرستان زندگی میکنیم اما الان بردم یه دکتر دیگه در استان که گفتن بچتون اصلأ آلرژی نداره و شیرخودتو بده می‌خوام دوباره بدم باید چیکار کنم

14 پاسخ 414 بازدید


درد واژن در زمان دفع ادرار

سلام دکتر عزیز
من از دیروز موقع دفع ادرار درد در قسمت واژن دارم،ولی هیچ ترشح یا خارشی ندارم، و چون تا هفته آینده دسترسی به پزشکم ندارم خواستم از شما کمک بگیرم، چی میتونم استفاده کنم؟خیلی اذیت میشم .

8 پاسخ 325 بازدید


جوش قرمز روی شکم هفته ۲۹ بارداری

سلام وقتتون بخیر من یه هفته ای هست رو شکمم جوشای قرمز میزنه طبیعیه؟ دلیلش چی میتونه باشه؟

6 پاسخ 664 بازدید


بچم یه سالو هفت ماهشه دچار اسهال همره با خون شده

سلام خانوم دکتر وخانومای عزیز لصفا راهنماییم کنید راستش دخترم ۴ روزه که دچار اسهال شده دوروز اول شدید بودو ابکی خونم توش بود ولی از دیروزه که بهش دارو دادم بهترشده ولی کاملا خوب نشده بازم خون هست تو مدفوعش درضمن من شیر خودمو میدادم تو این دوسه روز که مریض شد انقد سینه هامو مکیده که کلا نوک سینه هام زخم شده اصلا نمیتونم بهش شیر بدم دیگه گفتم از شیر بگیرم یدفه بنظرتون الان از شیر بگیرمش یا ن شیر دیگه ای هم اصلا نمیخوره لب نمیزنه نمیدونم چیکارکنم

10 پاسخ 329 بازدید


تداخل دارویی و فولیک اسید در سیکل انتقال جنین

سلام پزشک اوما 🌹
توی سیکل انتقال جنین هستم
داروهام: کوالی فول(فولات فعال) ، ال آرژنین ، استرادیول والرات ۲ روزی سه عدد ، قرص آ اس آ ۸۰

کوالی فول و ال آرژنین و آ اس آ. دکتر گفته شبی یک عدد ، با فاصله یک ساعت بخورم مشکلی نداره؟؟

بخاطر معده پنتوپرازول ۴۰ میخورم توی سیکل انتقال تداخلی نداره؟اگه خوب نیست که قطع کنم این دارو رو ؟؟

بین داروهام چقد فاصله بدم ؟


مینور هستم ولی دکتر بهم نگفت فولیک اسید بخور؟ در ضمن آهن خونم اوکی بود کلا آزمایشاتم کامل نرمال بود

قرص کوالی فول همون فولیک اسیده؟

14 پاسخ 487 بازدید


غذا کمکی دادن ب نوزادم رو از کی شروع کنم؟پنج ماه و ی روز یا..

سلام غذا دادن ب نوزادم رو از کی شروع کنم؟پنج ماه و یک روز یا شش ماهش کامل باید شه؟

26 پاسخ 421 بازدید


کودک بیش فعال ، از تجربه هاتون بگین

سلام شبتون بخیر
خواهرم ۲ تا بچه بیش فعال داره
پسرش ۲۰ ساله که الانم به کلی مشکل خورده و بی قراره،و نمیدونه از زندگی چی میخواد
دخترش ۶ ساله الان پیش دبستانیه
دکتر میرن همیشه و دارو میگیرن
از لحاظ تربیتی چیکار کنیم
خیلی خیلی سخته ، زندگی همه مختل شده.
درمان که نمیشه
داروها هم باعث شده خواهرزاده ۲۰ ساله ام الان پرخاش گر و عصبی باشه
معمولا چه داروهایی تجویز میکنن؟ تأثیر داشته؟ عوارضش چیه؟

86 پاسخ 2,382 بازدید


سلام پزشک اوما میشه آزمایش منو بررسی کنید

قندم با رژیم غذایی و بدون دارو از ۱۰۳ به ۹۰ رسید. الان نرمال شده یا بازم باید مراعات کنم
و اینکه ذخیره آهنم چرا انقد پایینه

بعد اینکه من در طول روز خیلی بی حال میشم و مدام سرگیجه دارم و چشام سیاهی میبینه انگار بدنم هیچ جونی نداره
چون کم‌خونی هم دارم نمیدونم این دلیلشه یا افت فشار
فشارم اکثرا رو ۱۰ هست یکی دوتا خرما میخورم فشارم همونه حالم هیچ تغییری نمیکنه
وقتی حالم اینجور میشه چیکار کنم بهتر شم؟!

3 پاسخ 294 بازدید


درد کمر و شکم و بی حس شدن کل پای (از لگن تا نوک پا) راست و هم درد داره

سلام
سه روزه این دردا رو دارم و شیاف میزنم بازم درد دارم
اوما گفته که تو هفته 25م کمر درد داره طبیعیه
حالا دردش مث درد پریود هسش
نمیدونم چکار کنم
جنین تو شکمم مرتب تکون میخوره
خونی لکه ای چیزی هم ندیدم
بنظرتون علت درد چیه

4 پاسخ 236 بازدید


میزان طبیعی تیروئید در بارداری

سلام وقتتون بخیر باشع
میشه این دو ازمایش منو تفسیر کنین
میزان تیروئید طبیعیه یا نع؟؟

11 پاسخ 370 بازدید