Ooma

لیفت مژه و ابرو در ماه هشتم بارداری

سلام، وقتتون بخیر
ببخشید میشه تو این هفته ها لیفت و لمینیت مژه و ابرو میشه انجام داد؟ تو خونه انجام بدم؟

6 پاسخ 993 بازدید


بررسی وضعیت و داروها در شیردهی

سلام خانم دکتر عزیز خسته نباشید
من کمخونی مینور دارم، کلا در بارداریم هم ضعیف شده بودم
کلا شیر خودمو میدم، شب ها فقط ۱ یا ۲بار نهایتا شیرخشکم میدم.
امروز برای چکاپ به دکتر مراجعه کردم و بهشون گفتم در حین شیردهی سرگیجه دارم و چشمام سیاهی میره‌ و خیلیی هم هوس شیرینی دارم
داروهام رو نسبت به بارداری عوض کردند، ولی چون تند تند گفتن خواستم با شما چک کنم
داروها:
مولتی کامپلیت هفته ای ۲بار
قرص کلسیم بونارکو هرروز
فروفورت انرژی هرروز
لیدی میل روزانه
اسیدفولیک ۵ روزانه

بنظرتون قرص ویتامین دی نباید مصرف کنم؟

بجز اینا خودم لاکتاول و گالاکتومید هم میخورم
دارو های الانم مناسبه؟ در تضاد نیستن باهم؟ کافیه؟

بعد برای جلوگیری گفتن میتونم قرص لاینسترنول رو استفاده کنم، ضرری نداره؟؟

یه سوال دیگه هم داشتم، امروز معاینه کردن گفتن که کیست واژن دارم ولی فعلا بهم کاری نداره ، بعدا مشکلی ایجاد میشه؟
زایمانم سزارین بود.
قبلا هیچوقت این مشکلو نداشتم.
قبلا حتی برای معاینه زنان هیچ مشکلی نداشتم ولی امروز انقدر درد کشیدم سر معاینه که دکتر حتی نتونستن ازم پاپ اسمیر بگیرن. طبیعیه؟

9 پاسخ 325 بازدید


آمپول hcg و لکه بینی

(سوال یکی از دوستان اومایی هست)من امپول hcg زدم روز ۱۰ سیکل الان ۱۸سیکلم ب لکه بینی افتادم ...لطفا اگر تجربه ای دارید بگید ...

18 پاسخ 549 بازدید


تغییر رنگ مولتی ویتان

سلام مامانا ، یه قطره مولتی ویتان رو دیروز خریدم تاریخم داره
امروز میخوام استفاده کنم رنگش تیره از دیروزه
توش زینک و آهن داره میتونه از اون باشه؟
بنظر شما چرا؟
سوال دیگه اینکه آهنش دندون رو سیاه نمیکنه؟

1 پاسخ 526 بازدید


دکتر روند افزایش بتا

دکتر روند افزایش بتا نرمال هست ؟؟؟

7 پاسخ 618 بازدید


ضروری اسهال بچه شده یادلدرده پسر۵ماهه لازمه دکترببرم

س دکترعزیزشکم پسرم بیخشیدطولانیه
شیرخشک اچ ا۱میخوره بدنان۱ میخوره روزی یکباریادوباربدتاحالاخوب بودمشکلی نداشت ن حساسیت ن چیزی دکتراینوداداچ آ گه چون اوایل ک بدنیااومدبهش میدادم نمیتونست هضم کنه ایناقطع کردگیکوزدادم ک نساخت
بدبیومیل میخوردتاک بردم دکتر۴ماهگی گفت بیومیل ضعیفه دستوپاشم همش یخ بودپسرم
بدکه عوض گردنان اچ ا داد
یذره نبات داغ دادم یکباردیروز۱قطره

نان۱ نمیدادم اچ ا پیدانمیشد بدهمونیک داشت تاپیدابشه ۱وعده میدادم یکباریادوبارنان۱میخورد ک مشکلی نبودمثل همیشه بود
دیروز۳بارکارکرد
بار۴ام زردیذره ابکی بوددیگ کارنکردتاامروزعکسشومیفرسم
امروزصبح یکبارکارکرد
زردبودیذره سبز
بدبازالان کارکردزردروب سفت دیروزشل نبودبگم اسهاله ولی اولین باربوداینطوری شدنمیدونم چیکارکنم حالشم خوبه بدک شکمش کارکرددیگه زورنمیداددلدردنبود

گرمیسچرنرس هارویزمیخوره بددیروزدلدردبودهر۲ساعت اینازورمیدادشربت ک دادم گرمیسچربهترشددیگ نفخ نداشت انگار
حالابنظرتون دکترببرم خطرناکه یاطبیعیه

51 پاسخ 339 بازدید


تفسیر ان اس تی

سلام خانم دکتر جان خوبین؟ ببخشین میشه این ان اس تی من رو تفسیر کنین؟ نیاز به بستری هست یا نه؟

11 پاسخ 344 بازدید


از هفته چندم متوجه علائم تکون خوردن جنین حس میشه

بچه ها من 5 روزه تو هفته هفدهم هستم طبق سونو ان تی ولی سونو دکترم دوروز کمتر نشون میده،من خیلی به ندرت یه حالتایی تو شکمم احساس یه چیزایی میکنم خیلی خیلی کم هست این احساس، میگم طبیعی هست یا باید بیشتر باشه؟ بچه ام پسره جفتمم تو روز آن تی گفت خلفی ولی دوهفته بعدش دکترم گفت اقدامی هستی 🙄🥴

30 پاسخ 425 بازدید


وزن گیری نامناسب با شیر خشک آپتامیل ha

سلام روز بخیر
برای پسرم در یک ماهگی تشخیص رفلاکس پنهان و حساسیت گاوی داده شد. امپرازول مصرف میکنه و شیر خشکش رو از آپتامیل پرونوترا دکتر به کامفورت تغییر داد. شیر خشک رو کمکی دو وعده میخورد. گرچه کامفورت مناسب حساسیت نیست ولی جوش های بدنش از بین رفت. اما چون اسهال شده بود من در ۵۰ روزگی شیرش رو عوض کردم و آپتامیل ha دادم. الان مدتی هست سه وعده در روز کمکی میخوره. وقتی کامفورت رو مصرف میکرد علی رغم اسهال طی ۲۰ روز ۸۰۰ گرم وزن گرفته بود ولی از وقتی ha خورده طی ۵۰ روز فقط یک کیلو اضافه کرده. میخواستم بدونم کلا با ha وزن نمیگیره یا اگر برند رو عوض کنم ممکنه وزن گیریش بهتر بشه؟اگر بله به نظر شما کدوم برند بهتر هست؟نان یا ..؟
دکتر خودش به من گفت شیر خودت ابکی شده و از پایان ۴ ماهگی کمکی رو شروع میکنیم ولی من نظر شون رو قبول ندارم. سر اسهال بودنش هم میگفتن شیر خودت هضمش بهتر شده از شیر خشک نیست ولی دقیقا شیر که عوض شد دفعش نرمال شد. همسرم میگه دوباره نان کامفورت بدیم شاید الان دیگه اسهال نشه ولی من میترسم بشه و مجدد بخوام ha رو بدم دیگه مزش رو نپذیره چون بزرگتر و هوشیارتر شده.
تا هفته پیش هرروز دفع داشت ولی یک هفتس شده یک روز یا دو روز درمیان.

15 پاسخ 1,352 بازدید


سلام عزیزان،علائم زایمان زودرس چیه؟امپول پروژسترون تاچندوقت جلوی زایمان رومیگیره

من هفته ۳۰ که بودم ترشحات آبکی و سفید داشتم دکتر معاینه کرد و گفت یه سانت دهانه رحم باز شده و استراحت کن، و یه آمپول پروژسترون و ریه نوشت که زدم،چند روز بعدش حس پریودی هم بهم دست می‌داد تو روز مثلا دو یا سه بار البته بیشتر توی پاهام گرفتگی بود و بیشتر حس پریودی بود نه درد، به دکترم گفتم ۵ تا شیاف پروژسترون داد، دوباره دو روز پیش که رفتم بهش گفتم هنوز حسش هس بهم امپول پروژسترون داد ، الان همش استرس زایمان زودرس گرفتم، چون امروز دو بار حس پریودی بهم دست داد، و بچه هم امروز چند بار که حرکتش زیاد بود مثل حالت انقباض میشد البته سفت نبود ولی نمیدونم انقباض چطوریه که بدونم خطری نیس، حالتای انقباض چطوریه؟ و دیگه این که امپول پروژسترون تا چند وقت جلوی زایمان زودرس رو میگیره، آیا لازمه شیاف هم بزنم؟

43 پاسخ 739 بازدید


بیدار شدن مکرر در عرض ۲ دقیقه

سلام من بچه ام رو غروب دقیقا هی میخوابونم دو دقیقه دیگ پا میشع یکم بازی میکنه و بعد از بی خوابی شدید بی حوصلگی و گریه میکنه باز من میخوابونم باز بیدار میشه دلیلش چیه

11 پاسخ 458 بازدید


تفسیر آزمایش غربالگری مرحله اول

سلام خانم دکتر لطفا این آزمایش رو تفسیر کنید
ممنونم

8 پاسخ 450 بازدید


قرص یدوفولیک در دوران بارداری

سلام وقتتون بخیر،قرص یدوفولیک را تا کی باید استفاده کرد؟دکتر خودم گفت تا آخر بارداریم بخورم ولی شنیدم تا هفته هجدهم باید خورد بیشتر از هجده هفته باعث میشه نوزاد بیش فعال شه در ضمن همزمان قرص فروس سولفاتم برام تجویز کردن هرشب میخورم

10 پاسخ 318 بازدید


زخم صورت دخترم

سلام دکتر جان دخترم سه ماه پیش افتاد صورتش خورد به در زخم شد ولی الان صورتش ی خط قرمز مونده لنگار کسی با رژ بوسش کرده پماد آلفا هم بهش زدم ولی اونقد پوستش سفیده جاش مونده الانم بالای ابروش زخم شده چیکار کنم جاشون بره

12 پاسخ 500 بازدید


شیر خشک نوزاد۲ ماهه

سلام دکتر مهربون و بچها نوزاد دختر دایم ۲ ماهش اپتامیل ساده میخوره اما الان شیر خشک خیلی کم پیدا میشه میتونه عوض کنه سوپرامیل بده؟

7 پاسخ 237 بازدید


لک خاکستری در سفیدی چشم بچه

دکتر عزیز اوما سلام میخواستم بدونم لک های خاکستری چشم کودک همون خال یا ماهگرفتی حساب میشه یا نیازمند بررسی هست؟ من از تقریبا ۶ ماهگی متوجه شدم داخل سفیدی چشمش چند تا لک طوسی هست که یبار از دکتر اطفالش پرسیدم چون خیلی سرشون شلوغه اصلا نگاه نکردن و گفتن مهم نیست . حالا گفتم از شما بپرسم

47 پاسخ 9,827 بازدید


پیش فعالی پسربچه ۲سال نیمه

سلام دکترجان پسرمن خیلی شیطونه البته خونه خودمون اکثرا خوبه ها ولی خونه فامیل اشنا ک میریم کارب همه چی داره اصن یجانمیشینه خیلی شیطونی میکنه هرجی هم میگیم نکن دس نزن اصن گوش نمیده بی اهمیته حالا من موندم پسرمن واقعا پیش فعاله؟ یا عادیه؟ خونه خودمون اکثرا کارتون میبینه ساکته ممنون میشم راهنمایی کنیدعلاعماش چیه ؟

84 پاسخ 703 بازدید


تکرر ادرار نوزاد سرماخورده

سلام وقت بخیر.دختر من ۵روزه سرما خورده گفتن گلوش عفونت کرده.دارو دادم بهتره ولی از دیشب تعداد دفعات ادرارش زیاد شده.خواستم بدونم دلیلی داره؟؟

3 پاسخ 381 بازدید


زدن یا نزدن واکسن نوزاد

سلام خانم دکتر و اومایی های عزیز من چند روزه سرفه دارم با بدن درد که امروز بدترم شدم خلط دارم .....اما دختر هیچ علایمی از سرما خوردگی نداره ...بهنظرتون فردا ببرم برا واکسن چهارماهگی یا صبر کنم

13 پاسخ 379 بازدید


قطره مولتی و آهن کودک

باسلام من پسرم یازده ماه و دو هفته هست لطفا ی قطره خوب معرفی کنید که آهن و مولتی باهم باشه و زینک داشته باشه وزنش کمه قدش بهتر از وزنش هست ی کم ولی خب وزنش ۸ کیلو و ۶۰۰ میخواستم مولتی آویفر بدم ۱۵ تا داروخونه همسرم رفت پیدا نکرد متاسفانه

19 پاسخ 358 بازدید