Ooma
پرسش (1395/07/26):

سونوگرافی برای تشخیص مقدار تخمک و روز

باسلام واحترام
قاعدگی منظمی دارم 28روزه میباشد سونوگرافی دادم و تخمدان لگن ...سالم میباشد میخواستم بدون اگرسونوگرافی بدم مقدار تخمک وروز مشخص میشود
یک ساله ازدواج کردم و به طور طبیعی جلوگیری میکردم الان دوماه اقدام کردم برای بارداری باتشکر از سایت اوما

پیشنهاد اوما: تعیین زمان تخمک گذاری بعد از پریود

سلام الهام عزیر، معمولا برای باردار شدن اقدام دو تا سه ماه کاملا طبیعی است و از این نظر جای نگرانی وجود ندارد. گاهی زوجین تا یکسال هم فرصت دارند که باردار شوند و تا یکسال موضع ناباروری قطعا مطرح نخواهد شد. اما شما که روش طبیعی داشتید و سیکل قاعدگی هم منظم است اشالا بزودی بچه دار خواهی شد. اما در مورد فولیکول و انداه آن در سونوگرافی براحتی قابل تشخیص است. فولیکول نرمال و بالغ که آماده لقاح و تخمک گذاری است در حدود 18 تا 30 میلی متر قطر دارد. در سیکل منظم، فولیکول های مختلفی بزرگ و بالغ میشوند اما تنها یک فولیکول می تواند پروسه بالغ شدن را در هر ماه کامل کند.
اما روز تخمک گذاری از روی سیکل قاعدگی شما مشخص میشود که برای شما که دارای سیکل قاعدگی 28 روزه هستیدچهاردهمین روز معمولاً روز تخمک گذاری است. برای استفاده از این روش، شما باید بدانید که دوره کامل شما معمول چند روز طول می‌کشد. اما روش دقیق تر آن نیز وجود دارد که استفاده از کیت تخمک گذاری است که در داروخانه ها و بدون نسخه قابل خریداری است و تخمک گذاری را 12 تا 36 ساعت زودتر تشخیص میدهد. در ادامه لینک مقالاتی را که در این زمینه وجود دارند، میزارم که اطلاعاتت کامل تر بشه.
https://ooma.ir/post/50114/view
https://ooma.ir/post/10208/view
باتشكر از راهنمايي شما

سوالات مشابه