Ooma
پرسش (1397/05/12):

علت تپش قلب و تنگی نفس در بارداری چیست؟

سلام هفته بیست و دوم هستم مشکل آسم دارم اما الان دارو مصرف نمی کنم و دو ماه است که به صورت ناگهانی تپش قلب شدید و حالت تهوع و گرمای سر به من دست می دهد به طوری که تا سه چهار ساعت من حالم بد است چندین بار به حالت اورژانسی و حتی با آمبولانس به بیمارستان منتقل شدم اما بعد از سه چهار روز دوباره همان حالت ها به من دست می دهد و دوباره باید بیمارستان بروم. اکو قلبم شکرخدا سالم بود و دکتر زنان چیز خاصی را تشخیص نداده.
خواهش میکنم که اگر موردی یا راهنمایی می توانید برایم ارسال کنید واقعا حالم بد است و هنوز کسی علت را نمی داند.
ممنون

سلام اناهیتا جان منم یه مقدار تنگی نفس داشتم از بچگی هفته ۹ تپش قلب شدید داشتم رفتم دکتر گفتن اکو لازمه بعدش تحت نظر دکتر قلب گفتن نرماله وبخاطر استرس باشه شاید اگه باتنگی نفس همراه شد دوباره بیاد دکتر قلب بعد نوار قلب گرفته بشه همون لحظه .اما گفتن فقط ارامش داشته باش شما چون آسم دارید بهتره به دکترخودتون مراجعه کنید وبگید وضعیتتون رو شاید روش هایی باشه برای کنترلش که خدایی نکرده مشکلی پیش نیاد
ممنون رز عزیزم متاسفانه دکتر خودم نیستند و به سفر خارج رفته اند و برای مهر ماه بر می گردند البته به چند پزشک متخصص دیگر مراجعه کردم متاسفانه به نتیجه ای نرسیدم.
سلام عزيزم تنگي نفس نشانه مشترك بيماري هاي قلبي و ريوي است و چون اكوي قلب مشكلي نداشته ، حتما به متخصص ريه مراجعه كنيد و داروهاي مجاز در بارداري را براي اين مشكل مصرف كنيد، تنگي نفس و بدنبال آن حالت تهوع ميتونه مربوط به مشكلات آسم باشه، به هيچ وجه در معرض گرما قرار نگيريد، دوش آب ولرم در طول روز بگيريد، مايعات بيشتر مصرف كنيد
سلام دکتر گرامی اوما
در ادامه سوال مربوط به تپش قلب می خواستم بگویم که من به پزشک متخصص ریه مراجعه کردم و ایشان گفتند که تپش قلبم بخاطر مشکل بیماری آسم من نمی باشد.
به دکتر متخصص قلب مراجعه کردم علت تپش قلب را هموگلوبین من که عدد ده است تشخیص دادند و توصیه کردند روزی سه تا قرص فیفول مصرف کنم.
چون با روزی سه بار مصرف فیفول دچار یبوست شدم الان روزی دو عدد قرص مصرف می کنم.
اما متاسفانه هنوز تپش قلبم خوب نشده گاهی اوقات تا شش ساعت طول می کشد دیگر واقعا نمی دانم چکار کنم الان هفته بیست و سوم هستم لطفا راهنمایی ام کنید خسته و کلافه شدم.
عزیزم اگر از نظر متخصص قلب و ریه مشکلی نداشتید پس مربوط به بارداری است و ممکنه تا زایمان این روال ادامه داشته باشه، آیا شرایط شما استرس زا و پرتنش نیست؟ باید آرامش داشته باشید ، به این مسئله فکر نکنید ، زمان زیادی را با دوستان خود بگذرانید، با همسرتان بیشتر صحبت کنید، قهوه و نسکافه و چای کمتر بخورید
خانم دکتر عزیز ممنون از راهنمایی شما. من دختر استرسی هستم و زمانی که تپش قلب می گیرم هم بلافاصله استرس به من دست می دهد چون چندین بار این اتفاق تکرار شده است و چندین بار هم به بیمارستان منتقل شدم و می ترسم اتفاقی برای خودم یا جنین رخ بدهد دیگر هیچ کنترلی بر روی ضربان قلب و استرسم ندارم تا زمانی که چند ساعت تپش قلبم آرام بگیرد.
آناهیتا جان باید در درجه اول استرس را کنترل کنی چون خودش شرایط رو بدتر میکنه بهتره یکی دو جلسه برای کنترل استرس با روانشناس صحبت کنید.
باشه چشم ممنونم از شما
سلام پزشک گرامی در هفته بیست و هفتم بعد از دو ماه پیگیری علت تنگی نفس با عدد دی دایم1200 در بیمارستان بستری شدم حتی مجبور شدم از ریه هایم عکس رادیو لوژی بگیرم.فوق تخصص ریه علت تنگی نفس ها را آسم مزمن تشخیص داده و الان اسپری و دارو برای درمان تجویز کرده اند. با توجه به تنگی نفس شدید و سخت شدن ادامه شرایط حاملگی آیا می توانم الان یا حداکثر تا دو هفته آینده زایمان کنم؟
لطفا راهنمایی ام کنید خیلی خیلی اذیت هستم

سوالات مشابه