Ooma
پرسش (1405/03/26):

جمع آوری گربه های خیابونی

شماها جایی نمیشناسین بشه بهشون زنگ زد بیان گربه ها رو ببرن ؟ که هم بهشون آسیبی نرسه هم خودمون راحت شیم .

وای
کجایی؟؟
تو تهران که میرن غذای خشک گربه میخرن میارن ظرف ظرف میکنن میزارن گوشه ی سطل آشغالا 🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️
هرچی بهشون میگی بابا این کار اشتباهه
چرخه ی طبیعت فرق داره
نمی‌فهمن که🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️
تو ولیعصر انقد موشها بزرگ شدن گربه ها موشارو میبینن فرار میکنن
از بس سیرن اصلا دیگه دلیلی واسه گرفتن حیونای دیگ ندارن
تولید مثلشونم که ۵ تا ۵ تاس
مشهدم .
ماهم همسایه مون بهشون غذا میده براشون دل و جیگر میخره آب میده
یکی بود شد دوتا
الان ۶ ، ۷ تا شدن
منم واقعا میترسم
بدنم میلرزه هربار
وقتی با ماشین میام که بیام تو پارکینگ میان تو
تا وقتی پیاده شم و برم صد بارمیمیرم و زنده میشم
با بچه کوچیک و حاملگی خیلی دارم اذیت میشم🥺
اصلا درست نیست این غذا دادنشون
فکرمیکنن ثواب میکنن حیون سیرمیکنن
ولی واقعا اشتباه
حیوون ذاتش اینه که خودش بگرده دنبال غذا
اینقدهر بار لعنت میفرستم بهش
هزاربارم شوهرم بهش گفته نده
میره مثلا سرکوچه ی دیگ میده
ولی گربه ها اینو میشناسن دیگ میدونن ازکجا میاد
میان دنبالش قشنگ درخونه شم میشناسن🥺
کاش یه جا باشه بشه بهشون زنگ بزنیم بیان ببرنشون
تو بیابون ولشون کنن 🥺
خدارو خوش نمیاد به خاطر حیوونای خیابونی
آدما بترسن
حیوون باید از ادم بترسه تا میبینه فرارکنه بره
نه اینکه بیشتر بیاد دنبالش
من کرمانشاهم عزیزم سگ تو این منطقه زیاده
میدونی اونهایی که سگ دارن سگ های ماده رو برای اینکه هی نزان میاوردن ول میکردن تو مناطق دیگه بعد که دیگه خیلی زیاد میشدن مثلا چهار پنج تا توی هر کوچه و خیابون ها که دیگه تا چشم کار کنه سگه شهرداری میاد میبره دیگه ما هم نمیدونیم کجا می‌برد ولی میان جمع میکنن
سگ رو اره شنیدم ولی گربه رو نمیان خودشون
نه گربه رو جمع نمیکنن. فقط سگ
والا تقصیر مردمه
همسایه ما هم کوچه رو کرده باغ وحش
دقیقا ماهم پارک خونمون شده پر از سگ و گربه
کثیف شدع بچا نمیتونن دس کنن تو خاک و چمن

ی خانمه غذای مخصوص درس میکنه برا گربه ها یبار پاکبان بهش گفت نده گربه زیاد شده وااای بدبخت رو فحش کش کرد زنه! رفت پلیس اورد🤐

متاسفم واسه آدم هایی که با ادعای روشن فکری اینهمه مزاحمت ایجاد میکنن برای بقیه.
خدا حیوون رو برای طبیعت آفریده نه توی آپارتمان و....
من یکبار رفته بودم پارک انقدر گربه زیاد بود که با ترس و وحشت برگشتم‌.
اصلا نمیدونم چرا فرهنگ ایرانی انقدر تغییر کرده ؟!
هرکسی رو میبینی یا سگ باهاشه یا گربه.
انگار شده یه جور کلاس گذاشتن.
یکی از دوستان با افتخار تعریف می‌کرد که فلانی اومده خونمون سگم از یه صبح تا شب ادرار نکرد، بردمش توی کوچه مگه ادرار کردنش تموم میشد 😐
محل زندگی مردم جای ادرار سگ توئه ؟؟
اصلا خیلی شرایط بد شده
🥺
خیلی واقعا ازار دهنده ست
من خودم گربه دوست دارم ولی دلم نمی‌خواد بهم نزدیک شن یا آنقدر زیاد باشن
حالا از تو کوچه و خیابون هیچی همسایه های ما سگ و گربه رو تو بغل این طرف و اون طرف میبرن
بار ها شده در آسانسور رو باز کنم سکته کنم میبینم یه سگ دسته یاروعه
سگه هم هی پارس می‌کنه

تازگی ها هم یکی دیگه گربه آورده
از شب تا صبح صدای بچه گربه میاد

یعنی واقعا درک نمیکنم خب چه نیازی ازتون برطرف میشه این حیوون رو از محیط زندگی خودش دور میکنید
باعث ازار و ازیت بقیه هم می‌شید

بخدا دیگه دلم نمیشه بچم رو ببرم پارک
چند بار بردمش دیدم هی تو سرسره جا بچه آدم دوتا توله سگ میاد یه بچه

یا این بچه هایی که سگ دستشونه میان تو بچه های کوچیک

خب من دلم نمیشه
اصلا ببین سگه با یه ترسی یه بقیه نگاه می‌کنه
من با یه ترس دیگه به سگه نگاه میکنم
ولی کسی اصلا براش مهم نیست

دیگه ماشاالله حتی سگ کوچیک هم نمیارن
هر کی یه سگ قد خرس تو بغلشه
قلاده هم آشنایی ندارن باهاش

چند روز پیش یکیشون آمد پاچه شلوار بابام رو گاز گرفت شلوارش پاره شد
بعد صاحب بی شرفش هم هیچی

همین ها ادعای فرهنگ دارن ولی نمی‌بینن اول هر پارک زده سگ گردانی ممنوع


گربه ها هم روز به روز بیشتر و بی بخار تر و کثیف تر

اون روز گربه تو کوچه بابام اینا یه سوسک‌ گرفته بود
بعد از سوسکه ترسید
سوسکه دنباله گربه میدوید
حتی صحبت سگ و گربه میشه من موهای تنم سیخ میشه
این چه کلاسیه این چه کاریه اخهههه

سگ و گربه و حیوان جاشون بیرونه
این بشر چرخه طبیعت رو بهم زده واقعا
ولی فک نکنم گربه هارو جم کنن
اگه گربه ها نباشن موش همه جا رو میگیره
میدونی من مشکلم با گربه هایی ک تو خیابونن نیس
حیوونه دیگ
مشکلم بااین گربه هاس ک میان تو پارکینگ خونمون و میچسبن به در خونمون
گربه که خوبهه ما تو محلمون پر سگ یعنی شب تا صبح فقط دارن پارس نمیکنن یعنی خواب ازمون گرفتن
یه سگم هست که میگن ده سال پاتوقش همین خونه ست که ما هستیم بهش غذا میدن میاد گند میزنه به پارکینگ هر چی هم میگیم غذا ندین فایده نداره
یه بارم شوهرم زنگ زد شهرداری گفتن باشه باشه اصلا نیومدن جمعشون کنن
چرا سگ رو میان
به این مراکز حمایت از حیوانات بزنین پیگیر باشین با یک بار ک نمیشه
بعدشم ترس ترسه دیگه گربه و سگ نداره
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.