Ooma
پرسش (1404/12/13):

بانه ای های عزیز

درود.کسی از بانه هس اینجا؟

کورد درسته
منم اصالتا کرد قوچانم از همون تبعیدی های زمان رضاشاه
اتفاقا جالبه
دیگه اوج نترس بودنه
نچیروان گفت
یه گروه کورد تو عراق هستن.رابطشون هم با ایران خوب بوده .میگن نمیزارن هیچ گروهی وارد ایران بشه .تا اونجایی ک مرز دست اوناس
آدمای خوبین الان یا بد؟نفهمیدم
دی بنظرت راس اکا؟
من عاشق کوردام
کلا خانوادگی از بچگی با اهنگا و رقصای کوردی بزرگ شدیم
البته همیشه کرد مینوشتیم و میخوندیم
دی بنظرت راس اکا؟
دستشون درد نکنه
منمممم
نمیدونم کیه😅
لطفا شایعه پراکنی نکنید و یا حداقل به شایعات دامن نزنید
من از مریوان کامل خبر دارم
هیچ خبری از گروهک یا نیروی اون ور نیست
امروز 2 جا رو زدن داخل همین مریوان
گروهکها حداقل فعلا نیستن
چرا خودتون خواسته یا ناخواسته به چیزی دامن می‌زنید که میدونید بیشتر از لحاظ روانی مخربه
باور کنید هر چیزی در مورد گروهکها و تجزیه طلبها حداقل ذر این شرایط میگن دروغ و شایعه ست
اونا قدرت و توانایی ورود به این جنگ حداقل ذر این روزها رو ندارن
بیشتر کاری نکنید که ناامید بشید و یا بترسید
خودتون و دوست داشته باشید نه گروهک ث نه تجریه طلب این روزها هیچ جا جایی ندارن و خودشون هم میدونند
مردم به اندازه کافی آگاه هستن ث شدن
مردم چیزی رو میخوان که بهش می‌رسن
😘😘😘😘
کرد خونده میشه کورد نوشته میشه
فرقیم نداره 😘
خوشبی قزات
مالتان ها کوینه؟ نزیک ئو محل گله بون
خدا خیرت بده
باور کن نمیخواستم کسیرو بترسونم.فقط خواستم بدونم راسته یا نه
از خدامونه شایعه باشه اروم گرفتم دمت گرم
نه نزیک نبوین خواشکر
ما نوشتاری مینویسیم کورد
زنده باشین در هر صورت
میدونم عزیز دلم
در کل گفتم منظورم همه مون هست
کلا در این روزها شایعه زیاده
رد یشم و امیدوار و آگاه
چه اشکالی داره .اتفاقا همه باید اگاه بشن که ممکنه همچین اتفاقی بیفته‌.الان وقت اتحاده در برابر اینا
فدات ❤️
عشق میکنم کوردی میحرفین
من میفهمم ولی موقع حرف زدن ....
دقیقا وقت اتحاده باهر گرایش و اعتقادی اصلا فرقی نمیکنه
😘😘😘😘
😚
لهجه تان وکو ایمه س؟
من یه چیزی بگم اگه قرار به اومدن گروهک ها باشه ما مرز شرقیم افغانیام سر قضیه اخراجشون بعد جنگ ۱۲ روزه عقده ای ما رو فک کنم خیلی اذیت کنن
خوای زانه
تقریبا شبیه
مثلا به پسر میگم لوک
بچه خُزان
اوکی
نگیر جلو خودتو بگو خالی کن
ما کاری بهت نداریم
اره فارسی کرد
نوشتاری کوردی کورد دیگه ما عادت کردیم
حذفش کرد
🤣🤣🤣🤣
ولش کن 😀
بحث اعتقادی باشه اکثرتون با من مخالفین
و منم با شما
تو یه مواردی
ولی الهی خار تو پا هیشکی نره
الان وقت دعوا نیست
خدا شفات بده‌.یکی مثل تو از صدتا منافق بدتره تو این شرایط
نمیدونم فقط من کی گفتم عمو ترامپ بیاد با شرتک بپرم بیرون؟؟؟؟🤔🤔علاوه بر جاسوس و سردسته گروه شرارت اینم اضافه شده
تعطیلاتن🤣🤣
تو خیلی خفنی 🤣
حالا دونستیم امام خامنه ای امام زمان دوران بود و قدر ندونستیم
ما لرا در کل کوردارو خیلی دوس داریم
لرا به غیرت معروفن
کوردا هم همینطور
نمیدونم چرا ولی یه پیوندی دارن انگار
اره دی نازانم چون ام شایعه گله پخشو اکن
فکر اکن ایتر ناو کورد بیت وسط اشه حتما کلمه تجزیه و ... بیته ذهنیان و پخشو بکن
اره بابا میخوام کاندید شم بعدها🤣🤣🤣
مگه تو مشاوره شخصی ترامپ نبودی
اره اصلا جنگ کار خودشه
ایچی متاسفانه واسا
انشااله مه ردم فره تر آگاه و بنو
👌👌👌👌
اره بنظرم لر و کورد از ی ریشع ن
نوشتاری متوجه نمیشی
با لهجه خودت برام تایپ کن
الهی که حال همه هم وطنامون خوب باشه
ایشالا
🤣🤣🤣🤣
کاش اون سخنگوع بودم.دیدی چ ناناسه🤣🤣
😎
نه جانم ما خودمون هم راضی به اومدنشون نیستیم
چون میدونیم منطقه رو بهم میریزن
ما میگیم کور

🤩🤩
😍😍
یه چیزایی افسوس می مونه
کرمانجی؟
بو مِن دَگوت هرچ رندی بو وآ کچَکا بخا هی
کرمانجی؟

دعا کنیم ظالم از بین بره
هزچی به نفع مردمه و صلاحه اون پیش بیاد ان شالله
یه چیز کلی ذر مورد گروهک های کورد اونور بگم در کل مثل کومله و.....

اینا گرایشات سیاسی مشخص شده دارند و برای ما و همه مشخص شده و در تمام این سالها خیلی زیاد حداقل در بین مردم با سواد و آگاه جایگاهی نداشتن حالا به دلایل زیادی که اینجا جاش نیست
ولی یه چیزی رو واقع بینانه و به دور از احساسات بگم دیگه تجاوز گر به ناموس مردم و یا کارهای بی شرمانه نیستن
من کاری به گروهک های مختلف در اقصی نقاط دیگر کشورمون ندارم ولی اختصاصا ذر مورد اینا در تمامی این سالها بحث تجاوز به زن . زندگی و اینا نداشتن
تاکید می‌کنم این نظر شخص منه بدور از تعصب
کشوری میخوایم
شما و هرکسی که موافق عقیده شما هستن
باهم باارامش کنار هم زندگی کنن
بدون اینکه به اعتقاد هم توهین کنن
اصلا اعتقادشون دخیل نشه تو دوستیشون

ا
من همیشه وقتی ته بحثا میبینم فایده نداره همینو میگم
اقا تو فک میکنی فلان شخص ظالمه؟
من میگم الهی اونی که ظالمه و ظلم میکنه ذلیل دنیا و اخرت بشه

ولییییییییی حیف یه چیزاییه
تجربه شخصی خودم همیشه حرمتارو نگه داشتم
اتفاقا طرف مقابلام که فامیل خونی و دوست دیرین بودن حرمتارو شکوندن
ولی خب من یه چارچوبایی دارم براخودم
حاضر نیستم ازشون بگذرم حرمت نون و نمک و رفاقتایی دیرین رو باید نگه دارم
فامیلی داشتم
خیلی نزدیک
فرسنگ ها اختلاف عقیده
گفتمش من تورو که دوست دارم ، بحثامونم نتیجه نمیده
بیخیال عقاید عادی پیش بریم
فرداش بم چندتا فحش خوشکل داد و بلاکم کرد
کارولین
چه دمه کی ادا ایمشو

طرفداری له جمهوری خواه گل اکرد

دمی ادا به علیه دموکرات ها
برای من گفتی
مابقی رو نفهمیدم
سوران
غلط کردن
اینا چون قدرتشون خیلی کمه و طرفدار ندارن برای رعب و وحشت و گرفتن اون منطقه هر غلطی رو میکنن
الکی ازشون طرفداری نکن
زناشونو لخت مادرزاد میکنن اسلحه میدن دستشون که این مذهبیا نتونن کت بسته بگیرنشون که ببندنشون به رگبار
اینا غیرت و شرف دارن اخع
تجاوز به ناموس
به خاک کشور
همشون ایراده
هرکی در هرجای دنیا باید برا خودش تلاش کنه
نشه مثل فامیل حسودی که میگه فقط من داشته باشم تو نداشته باشی
تو هر قشری با هر عقیده ای خوب و بد هست.اینکه یکی میاد میگه شما گفتین ترامپ بیاد با شورت بگردین بنظرت ادبیات ی زن اصیله؟؟؟باید اینطور یا هموطنت حرف بزنی؟؟
یعنی من منتقد اگه نقد دارم یه ی سری سیاستا هدفم اینه لخت شم
خجالت داره بخدا
من دوست صمیمیم بشدت مذهبی و معتقده سر ی سری مسائل دیدگاهمون متفاوته ولی بهم احترام میزاریم
در کنار تمام اینا ما هموطنیم ایرانیم باااید ایرانو دوست داشته باشیم تمااام
حالا یکی تو این شرایط میاد بدتر نفرت پراکنی میکنه .درست نیست اینکارا
من میگم هرکی که ظالمه عزیزم اسم کسی رو نبردم
پیش خدا که پنهان نیتت
ظالم از بین بره
تو بگو آمین
دیگه الان تو موقعیتی هستیم میگم خدایا هرچی به صلاح و منفعت مردمه پیش بیاد

این بنظرم از داغه یه سری افراده
باورت بشه که اطرافم هستن کسانی که اصلاااا کاری به اوضاع و اقتصاد ندارن علنی میگن ما فقط میخوایم پوشش ازاد داشته باشیم
برقصیم و فلان
خب خیلی تلخه یکی بگه کشورم هربلایی سرش بیاد سر پوشش و رقص تو ساحل
در این حد فکر کردن خیلی سطح پایینه برا یه ادمی که افرینشش پر حکمته و اهداف والاست
الهی آمین
منم نمیگم اسم بردی
تایید کردم حرفتو
لر کجایی؟
و شکم سیر
که حال اطرافیانشون ذره ای براشون مهم نیست
ینی میگم اینطور نیست که بگن اره ما درسته سیریم بقیه نیستن براهمین معترضیم
نون دست کسی نمیدن ،هزار تومن بدن ازش نمیگذرن
فقط سطح فکرشون در حد حیوونم نیست

بابا به نظر من دوستی چرا باید با اعتقاد شخصی دخیل بشه؟ چه ربطی به هم دارن
دو نفر دوست باید حتما هم عقیده باشن ؟
من اهوازم

بابا به نظر من دوستی چرا باید با اعتقاد شخصی دخیل بشه؟ چه ربطی به هم دارن
دو نفر دوست باید حتما هم عقیده باشن ؟
شما رو با یکی دیگه اشتباه گرفتم شرمنده
الان خیلی دوستیا خراب شده
کسی که تا دیروز قربون صدقه میرفت عین اب خوردن بلاک میکنن و...
خداروشکر من وابستگی عاطفی به کسی ندارم وگرنه خیلی اذیت میشدم سر این رفتارا
نمیشه بخاطر داغ اینجوری حرف زد
ی سریا حق به جانبن همیشه در هر شرایطی
خوب اونی که میگی هیچی براش مهم نیست از ی طرف داره خراب میکنه
اینیم که فک میکنه با این حرفا کار به جایی میبره بدتر داره خراب میکنه
من میگم الان وقت این حرفا نیست
ترامپم دنبال بهونه بود برای زدن یا حرف مردم نزد بهونه کرد اینو وگرنه اگه نفعش توش نبود تا صدسال دیگه م نمیزد
کسی که احترام به هموطن بلد نیست از هرقشری که باشه قابل احترام نیست
نمیشه بخاطر داغ اینجوری حرف زد
ی سریا حق به جانبن همیشه در هر شرایطی
خوب اونی که میگی هیچی براش مهم نیست از ی طرف داره خراب میکنه
اینیم که فک میکنه با این حرفا کار به جایی میبره بدتر داره خراب میکنه
من میگم الان وقت این حرفا نیست
ترامپم دنبال بهونه بود برای زدن یا حرف مردم نزد بهونه کرد اینو وگرنه اگه نفعش توش نبود تا صدسال دیگه م نمیزد
کسی که احترام به هموطن بلد نیست از هرقشری که باشه قابل احترام نیست
نه گفتم (بابام میگه هرچی خوبیه دخترم داره)❤️
بختیاری یا لر سمت لرستان؟
مسلمون غیر مسلمون
باحجاب بی حجاب
....
کنار هم زندگی کنن کاری بهم نداشته باشن
من اینطور فک میکنم نمیدونم
فک کنم اینطوری خیلی دنیا قشنگتر میشه
اره آتیش پاره س🤣🤣
ترامپ ابدا با حرف نمیاد
قصد خودش این بوده
نتانیاهو تو ی ویدئو گفته ترامپ حتی قبل انتخابات این موضوع تو برنامش بوده
خیلی قبلتر برنامشو ریخته
ولی اینم واضحه که دو دستگی خیلی به کارش میاد
منتهی اینو نمیدونه که بحث کشور که باشه باهرعقیده ای دفاع میکنیم

این خوک کثیف ارزشای انسانی رو درک نمیکنه
خوزستان جمعیت زیادیش لر و بختیاریه ، اهواز عرب و لر و شوشتری دزفولی پره

البته یه سری لرها از چهارمحال ریشه دارن
مهم تر از پوشش
فکر ادماست که انسان دوستی درونش نمیره
تو خواب ببینن ایرانمون تجزیه بشه
اون شخص کوته فکره و صددرصد بی فکره کوته فکر هم نیست
ولی به نظر من پوشش هرکسی به خودش ربط داره
من نمیتونم به زور کسی رو وادار به حجاب کنم وادار به بی حجابی کنم
کلا مسئله حجاب پیش من یکی اصلا مهم نیست
چیزی که برای من مهمه اقتصاده اسایش رزق و روزی خودم مردمم هم وطنم همسایم برام مهمه
اینکه مردم لنگ نون شب نباشن تو این روزگار که فراوانی هست
همه به یک اندازه سهم داشته باشن
جوونامون بتونن سروسامون بگیرن ووووووووووو
بازم حرفای تکراری
دوستان گفتن خبر کذب بوده
با نهایت ۳۰۰سال قدمت که نمیتونه مایی که بالغ بر ۵هزار سال تمدن داریم کاری کنه
اون اگه زورم داشته باشه بالاتر خدا نیست
خداهم خوب میدونه به وقتش چیکار کنه
سخت بود
اره خب اقتصاد مطرحه
همه اینارو من با پوست و گوشت و استخون چشیدم

اما همه چی هم حد داره
حالا من محجبه نیستم ولی جوریم نیستم که انگ بهم زده بشه حدشو رعایت میکنم
خداروشکر
ببخشید کهگیلویه میخواستم بگم
میشه بپرسم چند سالتونه؟
۳۰
یه سوال ؟؟
شما انگ زدن رو تو چه
چیزای دیگه ای میبینی ؟

یکیو گفتی حد اعتدال حجاب چه چیزای دیگه ؟
ببین مثلا وقتی میبینم یکی خط سینش بیرونه و با دست داره تاپشو میده پایین

این خوشایند نیست
ربطی هم به ایران نداره
هرجای دنیا باشه کسی که خودشو بخواد نشون بده فکر خوبی ندارن براش
اینو میگم انگ
صاحب تاپیک عزیز ببخشید
بحث شمارو کجا کشوندیم
خب دیگه
دیگه چی بگم
واضح بود منظورم
میگی پوشش هرکس به خودش مربوطه
میگم هرچی تا حدی
حالا من اصلا دوس ندارم هیچ وقت از این بحثا کنم
نمیخوام باهات بحث کنم یا بی احترامی کنم خدایی نکرده منظورم رو بد متوجه نشو
ولی گاهی بگیم به من چه
به من چه کی چیکار میکنه چی میخوره چی میپوشه باکی هرحرف میزنه با کی بحث میکنه بگیم به من چه
بازم اگه فک کردی بهت بی احترامی شد معذرت میخوام
این قانون به من چه ها برا وقتیه که مثال بخوای از کسی سوالی بپرسی که بهت مربوط نباشه
یا تاثیری روت نداره محض فضولی یا کنجکاویه

یه چیزایی اجتماعیه
جغرافیا هم نداره
من مثلا دزد باشم که این حقو ندارم بگم به تو چه
سراسر دنیا رو بگردی
حتی اگه دخالتی نکنی ولی ظاهر قضیه چرکه
قبول داری الان دهه هشتادی به بعد اصلا نودی خیلیاشون اینطورین از نظر پوشش آزادن
نسبت به ما ها
اگه دخترت خدا حفظش کنه ۱۴۰۰ یه
بزرگ شد یه دختر همه چی تمام محترم باادب
خوش سرو زبان با کمالات و جمالات عالم
ولی برخلاف خواسته ی شما پوشش ازاد بود و اصلا گفت مامان پوشش من طبق میل خودم باید باشه . آزاد چیکار میکنی؟
دور از جون دور ازجون دخترت
مردم باید تمام خوبیهاشو چشم پوشی کنن و بهش انگ بزنن؟؟؟ فقط به خاطر پوشش؟
گفتم گاهی باید بگی نه همیشه که
نوع پوشش کسی
نوع خوراک کسی
نوع رفتار کسی
تو این مواقع بنظرم باید بگی به من چه
دهن مردم رو هیچ وقت نمیشه بست
نوع لباس پوشیدن انگ نداره که
بستگی به نگاه من داره درسته عزیزدلم
ببین من حرفم از هنجاره ها
روزانه ده ها نفر میبینم روسری سرشون نیست یا پیرهن کوتاه
ولی هیچوقت فکر بدی ازش به سرم نمیزنه شاید خوشمم بیاد از استایلش

من دارم از حد و حدود حرف میزنم
چیزی که مربوط به یه جغرافیای خاصم نیست
نمیدونم چرا مفهوم حرفمو یا درست نمیرسونم یا درست نمیخونین
من متوجه منظورت شدم عزیزم
همون خوراکم گاهی به جامعه مربوط میشه
مست کنی بشینی پشت فرمون بزنی یکی یا چندنفرو به کشتن بدی
اینجا دیگه این قانون به تو چه به کار نمیاد
خودت گفتی قانون
پس باز میشه به من چه قانون خودش میاد وسط
من با ادم مست دهن به دهن نمیدم
دهن به دهن که نه
میگم پشت فرمون
همه جای دنیا مگه اینطور نیست که کسی که مسته نباید بشینه پشت فرمون؟
اون شخص میتونه بگه شما حق ندارین به خورد خوراک من کار داشته باشین؟ نه
میگن کوفت کن ولی نشین پشت فرمون
مثلا الان یکی چراغ قرمز رو رد کنه تو میری باهاش دعوا کنی مچنه پلیس کارش اینه
یا یکی عمل جراحی بخواد تو میری جراحیش کنی نه چون به ما مربوط نمیشه
پس همون به من چه
ببین من و شما نمیتونیم برای هم حد و حدود تعیین کنیم
شما فقط برا شخصه خودت اگه بتونید برا دخترت
باور کن دخترتم بزرگ بشه شما نمیتونی براش حد تعیین کنید
خصلت بچه های الان اینطوریه خیلی تغییر کردن خیلی
زمین اسمون با ماها دهه هفتادیا به قبل فرق میکنه
.نمیتونیم همون ذهینت و نگرش قدیم رو براشون بکار ببریم
حد و حدود لازمه جامعست
اگه نباشه میشه جنگل

حالا ایران خیلی بیخیالتره تو این مثلا قضیه ولی کشورای خارجی بدون بستن کمربند حق رانندگی که هیچ حق روشن کردن ماشین نداری

این حدو حدوده برا پیشگیری از صدمات بیشتر

حالا این مثال کوچیکش بود
نگا من اینم میگم
اگه طرف شراب میخوره تو خونه خودش مصرف کنه و تا عادی شدن شرایطش همون خونه خودش بمونه
دیگه به من ربط نداره میخوره نمیخوره ...
بخوره ولی تو خونش بمونه تا اوکی شدن شرایط

دیگه به دیگران ضرر نرسونه
تمام

تفاوت نسلم صدالبته هست همونطور که من با نسل مادرم فرق داریم

ولی رحمت به نسل ما
نسل جدید یه سریاشون افتضاحن
خدا امواتتو رحمت کنه من یکساعته دارم اینو میگم
تو جامعه که ورود میکنی موظفی یه چیزاییو رعایت کنی
چراافتضاحن؟ از چه نظر ؟
من الان پسرم تا سن ۱۸ سالگی از خوبی و بدی ها براش میگم
راست و چپ رو براش میگم حتی الگو میشم براش سعی میکنم به سمت خوبی و راست هم سوقش بدم
از ۱۸ دیگه به سنی رسیده که انتخاب کرده باشه اگه درست الگو شده باشم براش اگه درست تربیت کرده باشم حد و حدود هم رعایت میکنه
این برا شما صدق میکنه که رهاش نکردی
ماهنوز با اساتیدمون درارتباطیم و...
از ناهنجاریای این نسل زیاد میگن

نسل ما رهامونم میکردن خیلی خوب تر بودیم

الان دختر ۱۲ ساله با ۴ ۵تا پسر تو پارک میشینه مشروب و سیگار و...
اینارو میگم
خصوصا اگه والدین یا سهل گیر مطلق باشن یا سخت گیر
بحث تربیتی قضیش فرق میکنه پدرمادری که حواسشون به بچشون هست تو این زمونه
خیلی موفقن
ولی دورش دوره ای نیست که هیچ نظارتی رو بچه نداشته باشی
خصوصا ک دخترا تو سن اوایل نوجوونی تا اخرش حسابی سادن و گول میخورن
البته اینو خیلی قبول دارم که خودت خوب باشی درست باشی بچه ازت الگو میگیره ،ریشه از خونه
بقیش دایره دوستا و جامعه و مدرسس
من کاری ندارم کدوم طرفی،ولی واقعا حتی اگه عقایدت باهام فرق داره،خوشم میاد ازت چون هم آرومی هم بی احترامی نمی کنی،چم بار باهات هم صحبت شدم حتی موقع تنش باز لحنت ارومه،دمت گرم
طرفت صد در صد باهات مخالفه ولی ندیدم بد حرف بزنی...تا جایی که من چتاتو خوندم
طرف مخالفتون انگار😄
لطف داری ، کاش اینطور باشم سعی میکنم مث الگوهام باشم اگه بتونم
اون دیگه مشکل از خانواده شه .حالا مشکل ممکنه هزار گیرو گرفت داشته باشن
از بدبختی و ناچاری و روز سیاهی ناآگاهی فقر و نداری که ما بی خبریم
بحثش طولانی میشه
دلمم نمیاد کسیو برنجونم واقعا خوابم نمیبره
من غیرت رو این روزا همه جا دیدم تو همه اقوام
میدونم براهمی میگم 💚💚
حالا میگم شاید تو تاپیکا قبلی بحثی بینمون بوده ولی خب رفتارت یجور دیگس
دیگه از تفاوتش داریم میگیم
تفاوت هر دوره و نسلم علتای خودشو داره
عزیزم من کلی گفتم مثلا میگن جنوب خونگرمه و...
وگرنه شکی درش نیست که همه ایران غیرتشو نشون میده
من خیلی وقته اوما نیومدم داشتمش ولی حتی تایپیکارو نمیخوندم این ۳،۴ روزه اومدم
اگه منم حرفی زدم معذرت میخوام
من چیزیم بگم از طرف ناراحت نمیشم باز باهاش هم صحبت میشم
ولی اگه چیزی گفتم ببخشید
من توی تموم شهرها از مهاباد تا کرمانشاه فامیل دارم ، فقط با این شایعه ها مردم بانه دارن از شهر خارج میشن و خبری از گروهک نیست.
فقط دارن مراکز نظامی رو موشک میزنن و مردم عادی زندگی میکنن.
چون جنگ قبلی کوردستان خبری نبود الان موشک میزنن براشون تازگی داره ، چند روز دیگه عادی میشه برا همه
کرمانشاه که پا به پای تهران موشک میخوره ، اما ما عادی زندگی میکنیم ، دیروز رفتم آتلیه برا عکاسی ، امروز رفتم لیزر ، فردا یا شنبه میرم دندونپزشکی ، در کنارش خونه تکونی میکنم .
بیخیال بابا انشالله اتفاق بدی نمیفته
اره کرمانشاه چپو راست میخوره
ما توی ژنمون زندگی در شرایط جنگی هست ، بیدی نیستیم با این بادها بلرزیم 😂
من عقیده‌م اینه توی این شرایط ایرانی بودن مساوی با آمادگی برای مرگه ، یا تو تصادف ، یا تو هواپیما ، یا تو سانچی ، یا تو پلاسکو ، یا تو انفجار بندرعباس ، یا از نبود دارو ، یا توی دزدی و کیف قاپی ، یا تو خیابون ، یا از گرسنگی یا زیر موشک و هزار تا یا دیگه
فرقی نمیکنه و همه میدونیم باعث و بانی این مردن ها کیا هستن
تجاوز؟؟ دقیقا کجا به کیا تجاوز کردن جانم؟؟؟
میگن اگه بیان نگفت که تجاوز کردن
دروغم نمیگه اگه بیان همینجور میشه
یه بنده خدای دیگه هم میگفت زنانشونو لخت میکنن میندازن جلو که مسلمانان نتونن کاریشون داشته باشن
بابا همینایی که اینا ازش حرف میزنن با نیکا شاکرمی و امثالش چیکار کردن؟؟
کوردا خیلی واسه زنا ارزش قائلن بخاطر بریده شدن یه موی بافته شده‌ی زنانشون خون گریه میکنن بعد بیان به زنان تجاوز کنن
یکی میگه امدن داخل شهر رفتن داخل خونه ها همه چی رو غارت کردن
اخه غارت کنن چیکارش کنن؟؟؟ مگه راهزنن؟
اینا همش شایعه‌اس که خودشون پخش کردن افکار مردم رو درگیر کنن
تو این اوضاع اگه بیان هم راحت میان تو شهرهای کوردنشین چجوری به همزبوناشون تجاوز کنن؟؟
شایعه که هست درسته نیومدن
ولی اینکه چه کنن شاید کوردا اینکارو‌نکنن ولی گروهک های دیگه مطمئن باش رحم نمیکنن
جنگ همینه اونموقع مثل سوریه همه‌ی شخصی ها مسلح میشن از خودشون محافظت کنن
فکر کن مثلا از مرزهای عراق حشدشعبی بیاد
بنظرت اونا رحم میکنن به مردم ایران؟
تو همین تظاهرات که کلی جوون مثل دسته گل رو پرپر کردن اونارو اعزام کرده بودن
طرف اومده اینجا میگه من کوردم اینا گروهک های فلان فلان شدن وحشین متجاوزن بعد بهش میگن نچیروان سخنرانی کرده تکذیب کرده میگه نچیروان کیه؟ کورده و نچیروانو نمیشناسه بعد زر زیادی میزنه که اینا متجاوزن
همه دنیا میدونه که این گروهک های بقول اون خانم متجاوز سالیان سال زنو مرد توی کوها مثل خواهرو برادر دارن شونه به شونه هم میجنگن هیچ وقت هیچ خبر کثیفی مثل همخوابگیو تجاوز ازشون پخش نشد
میخوام بترکم از نفهمی یه عده که میان زر زیادی میزن و کسشعر تحویل مردم میدن و بعضیا واقعا باور میکنن خدایا اینا دیگه کین
تو چه کوردی هستی که ازشون بد میگی بهشون میگی وحشی
تروخدا تو دیدی میدونی وقتی تو جنگ سوریه اعراب سوریه مویه بافته شده دختر کورد و بریده بودن بهش تجاوز کردن همین گروهک های فلان فلان شده بقول اون خانم چیکار میکردن
هر حرفیو باور نکنید این گروهک که میگن ادمن، وحشی نیستن نیومدن تو خاک ایران فعلا .اگرم بیان کاری با مردم عادی ندارن
حالا ما که میدونیم کی به کیه چی به چیه توجه نکن عزیزم
وای میخوام بمیرم اگه کسی بخواد از قومیتم از کوردم بد بگه بعد پروپرو بگه من خودمم کوردما ولی هیچی از کورد نمیدونه
در ضمن اینکه میگن اونا وحشی هستن هیچ کوردی اونارو دوست نداره و... تو همون تظاهرات مهسا امینی فقط تو یه شب امدن داخل اشنویه همه‌ی تاکید میکنم همه‌‌ی مردم اشنویه با اونا شهرو گرفتن
درضمن منم اینو بگم این گروهک های بقول اون خانم وحشی همه باسوادن همه یا اقتصاد یا علوم سیاسی خوندن نمیدونه اون خانوم بره تحقیق کنه ورپریده
بیان هم فقط تو شهرهای کوردنشین میمونن کاری با اون خانم لر که تو اهواز نشسته میگه اینا وحشی و متجاوز و کودک کش هستن ندارن
کسی که از اینا بترسه حتما مخبر بوده الان ترس افتاده بجونش که اگه بیان میکشنم
کوردها هیچوقت ن وحشی بودن ن متجاوز
همین موضوع باعث ضعف کوردها شده که مستقل نشدن هنوز
در ضمن اگه بیان هم برای تجزیه نمیان میان برای برابری
قوربون دهنت
این حرفا رو سالها در آوردن که منزویشون کنن از غیرت و قدرت قومیشون وحشت داشتن هم اینا هم بلوچا ثابت شد بالاخره که کی متجاوز و وحشیه هرچی ما از این قوم دیدیم غیرت بود
دقت کردم تو همه‌ی تاپیک ها کلا ۳.۴ تا خانم هستن که پوشش میدن این حرف هارو
از این میسوزم میگه امدن داخل شهر خونه‌هامونو غارت کردن😐
تعدادشون کمه برای خودشون تاپیک میزنن و میرن تو تاپیکای دیگه اخبار روبیکا رو بازگو میکنن احمق اون کسی که پنج دقیقه فکر نمیکنه به مغزش فشار نمیاره و باور میکنه
❤️❤️
برو خدا روزیت بده
خدا روزی تو رو داده بسه
شکر برا اطلاعات شکرررر
بخدا همین کوردها نبودن الان داعش قشنگ تو ایران جولان میداد
بعد اینکه زنان عرب رو از دست داعش نجات میدادن جلو پای زنان کورد سجده میکردن
من معذرت میخوام اینارو نمیدوستم
همچنین از شما
خوشکلم اسم دخترمو بیاد داشته باش هروقت نتت وصل شد توگوگل یه سرچ بزن ببین بریتان کی بود چی کرد و چیشد بعد میبینی که هرکی هرچی درمورد کوردبگه ایا راسته یا دروغ 💓💓
من نمیدونستم
اون گروه ی خانومی گف اومدن ریختن تو خونه ها من ترس ورم داشت
توهمین کشور خودمون پلیس مثلا تا ادم کاری نکنه پلیس که نمیاد بگیرتش اینام همینطورن تا کاره ای نباشی کاریت ندارن
بله درسته
مگه خودت کورد نیستی؟
😐😐😐
فردیس و بدجور زدن
بله ولی اصلا چیزی راجع ب اینا نمیدونم
آها
❌ با توجه به شرایط حال حاضر جامعه و تفاوت گرایشهای سیاسی و عقیدتی در این برهه ، ورود به هرگونه بحث سیاسی در اکثر موارد باعث تنش و دعوای لفظی میشود.
لطفاً از ایجاد تاپیک یا ارسال هرگونه پیام مرتبط با موضوعات سیاسی ویا بحث حول این موضوعات جداً خودداری کنید.❌

🚨 هرگونه بی توجهی به پیام های ارسال شده از سمت پشتیبانی اوما و تکرار یا ادامه فعالیت های مشابه "حتی در تاپیک های دیگر"، با برخورد تیم پشتیبانی اوما و انسداد حساب کاربری همراه خواهد بود⛔


ممنون از همراهی شما
مامان بریتان من لرم ولی خیلی اطلاعاتت دوست داشتم اگر دوست داشتی یکم بیشتر ازشون بگو برام همیشه برام سواله چرا تو کوها مستقرن ؟😘🥰و خیلی هم قبول دارم کوردها غیورن🥰
خیلی طولانیه خیلی اینجام جاش نیست متاسفانه
همین یه چیز بگم که توکوه‌ها مستقرن چون مرزشونه و ازش محافظت میکنن مجبورن وگرنه همه داخل شهر خونه و زندگی دارن کار دارن روزانی که شیفتشون باشه میرن سر پست مثلا نیروهای خودمون
بعضیا فکرمیکنن اینا همیشه توکوهن زندگی ندارن زنوبچه ندارن خونه زندگی ندارن حتی چیزی برا خوردن ندارن
🤣🤣برا همینه میگم تحقیق تحقیق سرچ کنید فکر کنید قضاوت نکنید
ایول دمشون گرم خدا بهشون سلامتی بده خدا خیرشون بده انشالله همه آدمای با شرف سرزمینم سالهای سال با تنی سالم و سلامت زندگی کنن چه کورد چه ترک .لر.عرب.عجم ووووووووووو😍😍😍❤️🥰🥰🥰🥰🥰
من ناآگاه هم الان متوجه شدم🤣🤣🤣🤣
ندونستن عیب نیست نپرسیدن عیبه
اینکه ندونیو بد بگی از چیزی که نمیدونی غول بسازی از کسی که نمیشناسی این بده اینکه بپرسی بخوای درمورد چیزی بیشتر بدونی خیلیم خوبه حالا یا باب میلته یا نیست
والا خیلی خوشم اومد از حرفات و خوشحالم که اطلاعاتم زیاد شده
هیچوقت فکر بد نکردم و حرف بد نزدم ولی همیشه برام سوال بود
بازم مرسی ازت گلم فدات❤️🥰
والا خیلی خوشم اومد از حرفات و خوشحالم که اطلاعاتم زیاد شده
هیچوقت فکر بد نکردم و حرف بد نزدم ولی همیشه برام سوال بود
بازم مرسی ازت گلم فدات❤️🥰
والا خیلی خوشم اومد از حرفات و خوشحالم که اطلاعاتم زیاد شده
هیچوقت فکر بد نکردم و حرف بد نزدم ولی همیشه برام سوال بود
بازم مرسی ازت گلم فدات❤️🥰
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.

سوالات مشابه