Ooma
تاثیر ویتامین e بر اسپرم

تعداد اسپرم  و قدرت آن در مردان، در باردار کردن زن از فاکتورهای بسیار مهم محسوب می شوند. بیشتر نازایی هایی که از طرف مرد ایجاد می شود به دلیل تعداد کم اسپرم، ضعیف بودن اسپرم‌ها و یا کاهش میل جنسی اتفاق می افتد و این موضوع باعث ناراحتی و به هم ریختگی مرد می شود. بهترین راه حل برای رفع این مسئله مراجعه به پزشک و انجام توصیه های اوست. رژیم غذایی مناسب نیز می تواند تا حدودی مشکلات اختلال جنسی را کاهش دهد. شما می توانید از خواص قرص ویتامین e برای بهبود اسپرم های خود بهره مند شوید.

در این مطلب به طور کامل تاثیرات ویتامین e بر اسپرم ها را برایتان توضیح می دهیم تا با آگاهی بیشتر مصرف آن را در رژیمتان افزایش داده و قدرت جنسی خود را بهبود بخشید.


3 اثر ویتامین e بر اسپرم

در زیر به شرح 3 تاثیر بسیار مهم و حیاتی ویتامین E بر اسپرم ها می پردازیم:

بهبود حرکت اسپرم

مصرف مکمل های ویتامین E و یا اضافه کردن مواد غذایی حاوی این ویتامین به رژیم غذاییتان، مانند تخمه آفتابگردان، آجیل، سبزی و گوجه فرنگی، می تواند به بهبود کیفیت و حرکت اسپرم کمک کند. در یک آزمایش انجام شده درباره تاثیر این ویتامین بر اسپرم، شرکت کنندگان  400 میلی گرم ویتامین E را همراه با 225 میکروگرم سلنیوم مصرف کردند. نتایج به دست آمده افزایش تحرک اسپرم (بخوانید: برای تقویت اسپرم چه باید کرد؟) را نشان داد. قدرت حرکت مستقیم اسپرم بر باروری تاثیر زیادی می گذارد، زیرا اسپرم باید بتواند راه های رسیدن به تخمک را پیدا کند و قبل از، از بین رفتن به تخمک برسد.

 

ویتامین e و حرکت اسپرم

افزایش تعداد اسپرم

تعداد کم اسپرم می تواند احتمال رسیدن موفقیت آمیز اسپرم به تخمک را کاهش داده و در نتیجه در باروری شما تاثیر بگذارد. اگر در مایع منی مرد در هر بار انزال، کمتر از 20 میلیون اسپرم در هر میلی لیتر باشد، به معنی تعداد پایین اسپرم است. این مسئله می تواند دلایل مختلفی مانند پیری و عفونت هایی مانند تومورها و نقص های کروموزومی داشته باشد.

در صورت کاهش اسپرم، پزشک شما ممکن است عمل جراحی یا درمان هورمونی را برای افزایش اسپرم توصیه کند، اما مصرف مکمل های ویتامین E نیز می تواند مفید باشد. ویتامین E، یک آنتی اکسیدان بسیار عالی است که بدن شما را از آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. تحقیقات منتشر شده در  "مجله انجمن پزشکی هند" در ماه فوریه سال 2009 نشان می دهد که (بخوانید: چه چیزی برای تقویت اسپرم خوب است؟) آسیب های رادیکال های آزاد باعث تخریب و کاهش اسپرم شده و مصرف ویتامین ای برای محافظت از اسپرم در برابر این آسیب ها بسیار مفید است.

مقاله پیشنهادی اوما:آزمایش اسپرم چگونه است

 

ویتامین e و افزایش تعداد اسپرم

افزایش میل جنسی

اضافه کردن ویتامین E به رژیم غذایی روزانه باعث افزایش میل جنسی می شود. وب سایت تناسب اندام مردان گزارش می دهد که خوردن غذاهای حاوی ویتامین E باعث افزایش سطح تستوسترون در بدن می شود. بدون ترشح هورمون تستوسترون به اندازه کافی، میل جنسی مردان کاهش می یابد. 

هنگامی که میل جنسی (بخوانید: قهوه و تغیر در میل جنسی) کاهش پیدا کند، پزشک هورمون درمانی را توصیه می کند. مرکز پزشکی دانشگاه مریلند مصرف روزانه IU 400 ویتامین E را برای بهبود  اختلال عملکرد جنسی مانند کاهش میل جنسی که ناشی از اختلالات هورمونی است، توصیه می کند.

افزایش میل جنسی و ویتامین e

سخن آخر

همیشه باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که اگر یک رژیم غذایی متعادل شامل انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی و ... مورد نیاز بدن را رعایت کنید از ابتلا به بسیاری از بیماری ها و عوارض مصون خواهید بود. استفاده بیش از حد از شیرینی جات، چربی ها و فست فود ها نه تنها باعث افزایش وزن شما شده و ارزش غذایی ندارند، بلکه بیماری های مختلفی را به شما هدیه می دهند.

By Jodi Thornton-O'Connell. Does Vitamin E Affect Men's Sexual Activity? Updated February 8, 2019

این مطلب به ویرایش و تأیید علمی رسیده است، ایشان جمعی از متخصصین در رشته های زنان و زایمان، مامایی، داروسازی، تغذیه و روانشناسی هستند که همراه اوما در ارائه مطالب علمی و مفید می باشند.

امتیاز مطلب: 95% 95


  • profileزینب جهانگیری1397/06/07

    سلام میکم من دکتر برام مکمل رژیمی ویتامین eنوشته .بعد این قرص کمک میکنه به بارداری