Ooma

یبوست کودک پانزده ماهه

با سلام
پسرم یک هفته دچار یبوست شده به طوری که مقعدش شقاق پیدا کرده دکترش براش شربت سناگل تجویز کرد منم دادم بهش ولی الان متوجه شدم که زیر دوسال ممنوعه لطفا راهنمایی کنید ایا خطری داره؟

19 پاسخ 317 بازدید


سردرد خیلی شدید و مداوم

سلام خانم دکتر مهربون.وقتتون بخیر
ببخشید تازگیا زیاد سوال میپرسم
سه روزه بشدت سرم درد میکنه مخصوصا وقتی سرم رو خم میکنم
بخاطر گلو دردم تقریبا ۵ روزه سفکسیم میخورم
علت سر دردم چی میتونه باشه؟
کلافم کرده..حتی خواب هم خوبم نمیکنه
تا حالا اینجور سردردی نداشتم
اینم بگم یه هفته اس دخترم شبا اصلا نمیخوابه و دائم گریه میکنه و بشدت بی‌خواب هم هستم

8 پاسخ 267 بازدید


مصرف قرص آناهیل بعد از سزارین

سلام خدمت دکتر عزیز..من چهار روزه زایمان کردم دکتر قرص سفالکسین و مفنامیک اسید داده..که روزی چهار بار باید بخورم..میشه خودم قرص آناهیل رو بخرم و استفاده کنم..چون احساس میکنم یه طرف بخیه ام داره عفونت میکنه

16 پاسخ 1,616 بازدید


رشد نکردن موهای پسر ۱ساله

سلام خسته نباشید پسرم ۱سالشه ولی موهاش اصلا رشد نکردن ، آزمایش هم دادیم کم خونی و زینک پایین بود ک دارم مکمل استفاده میکنم براش بنظرتون این رشد کم از چی میتونه باشه؟

25 پاسخ 577 بازدید


بوی ادرار نوزاد

سلام خانم دکتر و مامان های عزیز ،چند روز حس میکنم بوی ادرار پسرم زیااد شده دلیلش چی می تونه باشه ،ممنون میشم راهنماییم کنید

6 پاسخ 336 بازدید


لکه بینی در ماه نهم بارداری

سلام وقتتون بخیر من 38هفته و 5 روزم دیروز برای معاینه لگن و دهانه رحم رفتم پیش دکترم و گفت هنوز باز نشده و امروز ک از خواب بیدار شدم چند تا لکه قهوهای رو لباس زیرم دیدم و درد زایمان هم ندارم نمیدونم الان باید برم بیمارستان یا نه ؟

14 پاسخ 410 بازدید


تفسیر آزمایش مدفوع نوزاد۴ماهه(عکس)

سلام خانم دکتر وقتتون بخیر

دختر من الان ۱۷روزه که مدفوعش شل(و گاهی آبکی)شده.دو سه روز اول تعداد دفعش که زیاد شده بود جوری که روزانه نزدیک ده بار مدفوع میکرد.بردمش دکتر شربت نئوزینک(هر۱۲ساعت۲سی سی)،رامنفلور (هر۱۲ساعت پنج قطره)و روزانه نصف پودر لاکتول و هرشش ساعت شش قطره میلکازیم و یه قوطی شیرخشک ببلاک ال اف تجویز کرد.دارو هارو که واسه دخترم دادم تقریبا تا یه پنج روز وضعیتش بهتر شدو روزی دو سه بار مدفوع میکرد و مدفوعش سفت تر شد.و وقتی قوطی شیرخشکش تموم شد و شیرخشک آپتامیل یک(که از بچگی میخوره)بهش دادم بازم تعداد دفعش بالارفت و یه حالت اسهال پیداکرد.دوباره بردمش دکتر و ایندفه دکتر بجای رامنفلور براش قطره پروکید و شربت مترونیدازول(هرهشت ساعت۶قطره) و ژه قوطی شیرخشک نان آ ال۱۱۰ و دوزانه مقداری(یک پیمانه آب برنج تجویز کرد این دارو هارو هم بهش دادم و یکم بهتر شد وباز تا شیرخشک بدون لاکتوزش تموم شد و آپتامیل دادم شکمش بیشتر کار کرد و مدفوعش شل شد.خودم دو قوطی دیگه ببلاک ال اف دادمش و هربار یه قوطیش تموم میشه آپتامیل میدم ببینم درست شده یانه اولش خوبه بعد دوباره تعداد مدفوغ روزانه اش زیاد میشه.دکترش آزمایش مدفوع واسش نوشته میشه چک کنید ببینید مشکلش چیه؟چرا اینجوری شده دخترم.دیگه نمیدونم چیکار کنم واسش.خانم دکتر مدفوعش حالت مخاطی داره وقتی مدفوع مخاطی باشه یعنی حتما یه مشکلی هست(الان که فکرش میکنم از همون اوایل مدفوعش مخاطی بوده تقریبا)

32 پاسخ 909 بازدید


دفع نوزاد سه ماهه

سلام وقتتون بخیر دختر من سه ماه و هشت روزه است هم شیر خودم رو میخوره هم شیر خشک روزی یک تا دوبار،تا دوهفته قبل هرپنج روز به زور روغن دستشویی میکرد اما الان به محض خوردن شیر خودم دفع داره دفع آبکی وزنش چند روز پیش پنج و صد بود با قد شصت و یک میخوام بدونم علتش چیه طبیعیه یا باید پیگیری کنم؟

18 پاسخ 281 بازدید


امروز واکسن آنفولانزا تهیه کردم

سلام دکتر اوما جان .
واکسن انفولانزا تهیه کردم ، مهم نیست تو چه هفته ای از بارداری زده بشه؟ چون سن بارداریم کمه مشکلی ایجاد نمیکنه؟؟؟

10 پاسخ 430 بازدید


در مورد ضدآفتاب

سلام خانوم دکتر عزیز. تو یه تاپیک دیدم ضدآفتاب درماتیپیکو متخصصین گفته بودن مشکلی نداره . منم درماتیپیک دارم الان این ترکیبات فعالی که روش نوشته مضر نیستن؟

14 پاسخ 551 بازدید


احتمال بارداری خارج رحمی 😪😪

سلام خانم دکتر عزیز دوستان اومایی یک هفته ای از پریودم گذشت که دیروز احساس کردم سمت چپ شکمم کمی درد داره و صبحش که از خواب بلند شدم احساس ی برجستگی کوچیک هم همون سمت چپ داشتم خلاصه رفتم سونو گفتم شاید کیست باشه دکتر هر چ نگاه کرد چیزی ندید گفت تو اقدام بودی منم گفتم اره گفت دیواره رحمت ضحیم ولی هیچ ساکی دیده نمیشه و چیزی سمت چپ نشون میده برو بتا اگه مثبت بود یعنی خارج رحم
رفتم بتا دادم عددش 93 بود که دکتر آزمایشگاه گفت کمه مشکوک .باز دکتر زنان میگه برو 48ساهت دیگه سونو داخلی بگیر و باز بتا الان علائم دیگه ای ندارم اون برجستگی کوچیک گم شد ولی کمی حالت درد همون سمت و گاها کمر درد الان نمیدونم چی میشه خیلی استرس دادم که چی میشه

41 پاسخ 850 بازدید


جواب ازمایش خون پسرم اماده شده عدداش همه بالا و پایینه

دکتر اوما خواهش میکنم جوابمو زود بدید خیلی نگرانم تا شنبه که به دکتر نشون بدم ازمایش رو دق میکنم چرا اینجوریه خطرناکه؟

14 پاسخ 451 بازدید


⭕️ تفسیر آزمایش ⭕️

این آزمایش دوستمه ۱۳ هفته بارداره یکم نگرانه ممنون میشم ببینین مشکلش چیه

14 پاسخ 397 بازدید


شیرنخوردن نوزاد تو بیداری

دوستان و خانوم دکتر سلام
سوال یکی از دوستانه
بچه فامیلمون ۳ماه و خورده اییه جدیدا تو بیداری شیر نمیخوره و سینه رو که میگیره همش میگیره ول میکنه اخرم نق میزنه
مادرش مجبوره تو خواب بهش شیر بده
فقط شیرمادرو میخوره
دلیلش چیه؟ ادرارشم کم شده؟ چیکارباید بکنه؟

17 پاسخ 421 بازدید


کرونا در هفته ۱۹ بارداری

سلام خدمت خانومها و دکتر محترم
من از شنبه برای مسافرت اومدم مشهد متاسفانه از روز دوشنبه علائم سرماخوردگی مثل بدن درد شدییید تب و لرز شدید گلو دردم شروع شد استامینوفن ۳۲۵ گرفتم دوتا سه شنبه خوردم شربت دیفین هیدرامین هم قرقره کردم ولی متاسفانه اخر شب با تب ۳۸ و نیم به اورژانس اینجا مراجعه کردم و دکتر گفت علائم کرونا دارم و آزمایش بدم و ازمایشم مثبت شد😔برام سرم و آمپول استامینوفن و بکومپلکس توی سرم تجویز کرد بعد از تموم شدن سرم کاملا خوب شدم و کمی بدن درد داشتم ولی الان بازم علایمم شروع شده و تبم ۳۷ و نیمه
دارو ها و ازمایشم رو می‌فرستم
خیلی نگرانم تو شهر غریب موندم امشب بلیط برگشت داریم دکتر تاکید کرد حتما زودتر به دکتر زنانم مراجعه کنم
ایا کرونا و تب روی جنین تاثیر میزاره😔😔

34 پاسخ 404 بازدید


اگزما پوستی در بارداری

سلام وقت بخیر
من هر از چند گاهی دچار این اگزما میشم که قبلاً از بتامتازون استفاده میکردم و بهتر میشدم اما الان که باردارم نمی دونم مجاز به استفاده از چی هستم و باید چه کنم
لطفا راهنمایی کنید

12 پاسخ 1,270 بازدید


لطفاً سونوگرافی منو تفسیر کنید

سلام خدمت خانم دکتر عزیز و دوستان اومایی ،من دیروز روز ۱۴ سیکلم سونو دادم میشه برام تفسیرش کنید و ببینید چه مشکلی دارم و اینکه آیا تنبلی تخمدانم خوب شده یا نه و میتونم باردار بشم ،بعدش اینکه با کورتاژ تشخیصی یا همون هیستروسکوپی مشخص میشه که لوله ها باز هستن یا نه ،یا اگه بسته باشن دکتر با هیستروسکوپی بازشون می‌کنه یا نه ممنونم .

18 پاسخ 673 بازدید


آبریزش و کیپ بودن بینی

سلام دخترم تقریبا یه هفته میشه آبریزش داره و کمی تب گاهی ام سرفه و انگار که غلط تو گلوشه چه دارویی میتونم بهش بدم؟

10 پاسخ 308 بازدید


طریقه مصرف قطره اینفاکول

سلام دکتز عزیز، وقت بخیر 🌱من دخترم کولیک شدید داره الان دوماهو 13روزشه براش اینفاکول گرفتم تو بروشور ش نوشته قبل از هر وعده شیردهی نیم سیسی دخترم در طول روز دهبار یا بیشتر شیر میخوره ینی هر وعده بدم؟؟

5 پاسخ 423 بازدید


خارش واژن در شیردهی

سلام وقتتون بخیر در دوران شیردهی هستم و از یک هفته پیش ترشحات زرد رنگ دارم امروز کمی خارش داشتم ممنون میشم راهنمایی کنید

4 پاسخ 378 بازدید