داغ بودن بدن نوزاد بدون داشتن تب
سلام. من دخترم خیلی بدنش داغه ولی تب نداره. هر موقع تبشو میگیرم ۳۶/۶ هستش.
صورتش خنکه اما دست و پاهاش خیلی داغه حرارت داره اصلا لباس هم زیاد تنش نیس فقط با یه زیر دکمه هست توی خونه. اما بازم داغه
از سرش حرارت میزنه بالا. لباس هم ک تنش کنم زود گرمش میشه کلافه میشه تا لباسشو درمیارم راحت میشه. مشکلیه؟ یا فقط گرماییه؟
تفسیر سونوگرافی و کم شدن حجم خونریزی
سلام خانم دکتر من یکساله حجم خونریزی پریودم خیلی خیلی کم شده و از ۷ روز به ۴ روز رسیده. آزمایشات هورمونیم هیچ مشکلی نداشت فقط امروز روز ۱۲ سیکل سونو واژینال انجام دادم ضخامت رحمم پایین بود.عکس سونو رو برات میفرستم. عکس آزمایشاتمم براتون فرستاده بودم دوماه پیش فکر میکردم علاعم یاعسگی هست گفتید نه هیچ مشکلی نداره.۲۶ سالمم هست. یعنی دلیلش میتونه پایین بودن ضخامت رحم باشه؟ الانیکساله ضخامت رحمم اومده پایین از همون موقع خونریزیام کمتر شد. قرص لووتیروکسین ۵۰ و کابرگولین هرهفته نصفی میخورم
حداقل میزان نیاز شیر بچه 9ماهه
سلام خانم دکتر عزیز پسرم شیر نئوکیت میخوره از زمان شروع کمکی خیلی تمایلش به شیر کم شده و غذا دوست داره بخوره اشتهاش الحمدالله خوبه وروزی سه وعده اصلی و سه تا میان وعده میخوره و وزنش از وقتی غذا بیشتر میخوره بهتر شده توی خواب شیر خوب میخورد الان توی خوابم زیاد نمیخوره
در کل روز حدود 600تا700سی سی شیر میخوره اشکال نداره؟
حداقل شیر مورد نیاز این سن چند سی سی؟
از نظر وزنی کمبود داشت غذا خور شده جبران کرد
مهارت فرزند پروری بارداری و بعد از بارداری
سلام دوستان بنده دوره آفلاین فرزند پروری میخواستم اگر میشناسید ممنون میشم راهنمایی کنید
سیکل پانکچر ورشد نکردن فولیکول ها
سلام خانم دکتر وخانمهای اومایی من سری قبل پانکچر کردم که دکتر بوسرلین دادتو بازو بزنم وسینال اف داد دور ناف وhmgداد که عضلانی بزنم وفولیکولها رشد کردن واوکی بودن وچون ذخیرم پایین بود دکتر گفت از طرح تجمعی استفاده بشه وجنین جمع بشه ولی این سری داروهامو تغییر داد وپیورگان داد که تو بازو بزنم و hmg داد بعداز ۵روز که رفتم سونو دید که فولیکولا رشد نکردن یعنی دوتاشون رشد کردن که دکتر رو گفتم سری قبل داروها خوب بودن که گفت اگه میخوای همون سینال استفاده کن تا ببینیم چی میشه یا ممکنه سیکل کنسل بشه خانم دکتر الان دوباره سینال رو نوشتن که قبلا ۳تا پودر بود الان ۴پودر کردن وhmg امیدی هست که فولیکولا رشد کنن خیلی ناراحتم راهمم دوره روز سوم پریودی دارو داد بعداز ۵روز رفتم که گفت رشد نکردن سهتاشون رشد نکرده بودن دوتاشون درحد ۸و۹بودن
بالا بودن پرولاکتین و عدم تجویز دارو و اقدام به بارداری
سلام به همه من زیر نظر پریناتولوژیست هستم ازمایش های ایمنیمو دیدن ارجاع شدم به روموتولوژیست واسه پرولاکتین بالا و کاهش پروتیینc هیچ دارویی بهم ندادن
فقط نظر هردوشون این بود که اقدامو شروع کنم
الان ذهنم ب شدت مشغوله مگه میشه با وجود پرولاکتین بالا باردار شد
یعنی حین بارداری میخاد کنترلش کنع؟
اخه یه سری ازمایشات تخصصی نوشت گفت وقتی باردار شدی سریعا انجامشون بده
سرخود داروی پرولاکتین بخورم؟☹️☹️
علت آمدن آب زیاد از واژن چیه ؟
من حدودا ۵ ماه پیش عمل سزارین شدم
یک مهرماه پریود شدم با حجم خیلی زیاد خونریزی
۱۵ آبان مجددا پریود شدم اما حجم خونریزی کم بود
تو این مدت آب میزد واژنم اما کم بود
اما امروز ۵ آذر ماه یه بار آب زیادی ازم خارج شد
علتش چی میتونه باشه ؟ لطفا راهنمایی کنید
قطره اهن سیدرال و بتشدید رفلاکس
سلام خانم دکتر قطره اهن سیدرال به گفته شما دادم به دخترم ولی هر وقت میدمش معدش بهم میریزه و گریه میکنه اخرشم چند یار بالا میاره
مقاومت شریان رحمی در بارداری
با سلام پزشک محترم اوما
من بخاطر دو تا سقط که بدلیل مشکل انعقاد خون داشتم ، پزشکم از ابتدای بارداری تا پایان هفته ۳۴ انوکسا و اسپرین تجویز کردن ،و از هفته ۳۵ تا انتهای بارداری ، روزی دو تا هپارین و یه دونه اسپرین .
سونوی آخر نشون میده یکی از شریان های رحمی ظاهرا دچار مشکل شده . میخواستم بدونم بغیر از هپارین و آسپرین کار دیگه ای برای تقویت خونرسانی به جنین میشه انجام داد؟
و اینکه حس میکنم از وقتی بجای آنوکسا ،دارم هپارین استفاده میکنم ، وزن گیری جنین هم کم شده . عایا حس من درسته و این تغییر دارو میتونه باعث کاهش رشد جنین بشه ؟
بی بی چک کی بزنم 7روز مونده به موعدم
من 11روز پیش امپول hcgزدم کی میتونم بفهمم باردارم خیلی عجله دارم
NTDمثبت درآزمایش غربالگری دوم
سلام خانما کسی بوده تو آزمایش دوم غربالگری ntdمثبت شده باشه؟این چیه
طول مدت سکسکه جنین
سلام وقتتون بخیر
ببخشید من یک ۱۲ روزی هست که جنین سکسکه میکرد روزی ۳ بار ولی تا یک ربع قطع میشد
یک سونو هم رفتم که چیزی از بند ناف نگفت ...
امروز سکسکه اش ۳۰ دقیقه طول کشید
لازمه دوباره برم سونو ؟
تفسیر سونوگرافی آنومالی لطفا
با سلام لطفا سونوی آنومالی منو چک کنید دکتر عزیز
ویتامین d3 در شیردهی
سلام خانم دکتر نازنین و شبتون بخیر
دکتر بانو من روزی یک کپسول ویتامین d3 1000 استفاده میکنم . امروز این کپسول رو از داروخانه خریدم و وقتی به ترکیباتش دقت کردم شک کردم که آیا میتونم در دوران شیردهی این کپسول رو بخورم یا خیر؟ ممنون میشم مثل همیشه راهنماییم بفرمایید.🌹
و سوال دیگه اینکه دخترم ۱۰ سالشه و سطح ویتامین d بدنش ۳۴ هست ،دخترم هم میتونه از همین کپسول روزانه استفاده کنه؟
دلپیچه کودک ۲ ساله
سلام دکتر اوما و دوستان عزیز
پسرم ۲ سال و ۴ ماهشه و در یکی دوماه اخیر همش مریض شد ب دلایل مختلف آنتی بیوتیک تجویز شد . اخرین بار هفته ی پیش بود ک دکتر ب علت گوش دردش ک مهاینه کرد گفت التهاب داره و گلوشم همینطور براش آمپول سفتریاکسون داد ک همونموقع زدیم .ی شربت آموکسی کلاو هم دادن . همراه شربت رسپی کالم خداروشکر خوب شد سرفه هاش و گوشش امااااا روز دوم یا سوم داروها بود ک دلدرد داشت مخصوصا وقتی مایعات مثل شیر یا آبمیوه از خواب ک پا میشد تا آخر شب ۳ بار دفع داشت ک دوبارش مخاطی بود و یکدفعه شل شد خیلییی شُل جوری ک اگر پوشک و کج میکردم میریخت .رنگ زرد خردلی رو ب روشن هم داشت و یکمی هم بوی تندی داشت . من شربت اموکسی کلاو و قط کردم چون نوشته بود از عوارضش ممکنه اسهال باشه و حساسیته .
امروز ۴ روز شد ک روزی ۳ بار دفع داره پسرم و قبل دفع دلپیچه داره ک گریه میکنه و میگه درد .
هیچ علامتیییییی جز این نیس از اول نه تب داشت الانم خداروشکر نداره هیچی فقط دلدرد و دفع حالت اسهال
باز ب دکترش اعلام کردم ایشون گفتن دیسیکلومین بهش بده از دیشب ک گرفتم شربتو بهش دادم دیگه نگفت درد میکنه اما هنوز شل هست دفعش .
خواستم ببینم چرا اینجوری شد یدفعه ؟؟؟ لازمه ببرم ازمایشگاه کشت ادرار و مدفوع بده؟؟
گلو درد شدید نوزاد ۵ ماهه
سلام خانم دکتر عزیز
و مامانایی محترم
دختر من ۴ ماه و ۱۳ روزشه
از دیشب سرفه های خشک و میکرد و
فقط گریه میکرد حتی شیرم نمیخورد
بچه کلی بی قراری کرد
اب دهنشم اصلا نمیتونم راحت قورت بده
راحتم نفس نمیکشه
من حالا باید چیکار کنم
هفته ۴۰هستم میشه یلحظه بیاین
ی لخته خون تیره با همراه یچیزی مث چربی سفید چسبیده بهم، اندازه دوتا بندانگشت ازم اومد و یکمی زیر شیکمم میگیره دیشبم معاینه بودم یک سانت فقط باز شده
این لخته چیه؟
چرا فشارم اومده رو ۸ ؟
خانم دکتر سلام
چند روزه که سر درد سوزنی شکل و سرگیجه داشتم گفتم چون پریود شدم دو روزه شاید از این باشه
امروز اومد سر کار سر درد شدید و سرگیجه افتضاح شده
نفس نفس میزنم و تپش قلب شدید دارم
بهداری محل کارم اومدن بالا سرم میگن فشارت رفته رو ۸
مرخصی هم ندارم نمیدونم چیکار کنم
دلیل خاصی داره ؟ بهم میگین لطفا؟
تجویزاین نوع داروبرای کودک ۱۵ماهه
باسلام خدمت پزشک محترم اوما دخترم یه چندوقتی هست سرفه میکرد ازپریشب تب کردکه بااستامینوفن کنترل کردیم تب شو ازدیشب بازم تب کردبه درمانگاه شبانه روزی مراجعه کردیم که این داروهاروتجویزکرده که عکس شونو میفرستم
اگ اطلاعاتی درموردعمل واریکوسل داریدبگید
سلام خانما,خواهرزادم19سالشه بیضش مث اینکه بادکرده بوده یادردمیکرده,نمیدونم دقیق
ولی دکتر گفته واریکوسل هستش وبایدعمل بشه
عمل کردن و دیروزبه خونه اوردنش
بیضش بادکرده الان ,دردم داره
چه کارابایدانجام دادچون اطلاعاتی نداره خواهرم
چی بخوره چی کنه,لباس زیر بپوشه یانپوشع




