Ooma

داغ بودن بدن نوزاد بدون داشتن تب

سلام. من دخترم خیلی بدنش داغه ولی تب نداره. هر موقع تبشو میگیرم ۳۶/۶ هستش.
صورتش خنکه اما دست و پاهاش خیلی داغه حرارت داره اصلا لباس هم زیاد تنش نیس فقط با یه زیر دکمه هست توی خونه. اما بازم داغه
از سرش حرارت میزنه بالا. لباس هم ک تنش کنم زود گرمش میشه کلافه میشه تا لباسشو درمیارم راحت میشه. مشکلیه؟ یا فقط گرماییه؟

27 پاسخ 2,937 بازدید


تفسیر سونوگرافی و کم شدن حجم خونریزی

سلام خانم دکتر من یکساله حجم خونریزی پریودم خیلی خیلی کم شده و از ۷ روز به ۴ روز رسیده. آزمایشات هورمونیم هیچ مشکلی نداشت فقط امروز روز ۱۲ سیکل سونو واژینال انجام دادم ضخامت رحمم پایین بود.عکس سونو رو برات میفرستم. عکس آزمایشاتمم براتون فرستاده بودم دوماه پیش فکر میکردم علاعم یاعسگی هست گفتید نه هیچ مشکلی نداره.۲۶ سالمم هست. یعنی دلیلش میتونه پایین بودن ضخامت رحم باشه؟ الانیکساله ضخامت رحمم اومده پایین از همون موقع خونریزیام کمتر شد. قرص لووتیروکسین ۵۰ و کابرگولین هرهفته نصفی میخورم

21 پاسخ 381 بازدید


حداقل میزان نیاز شیر بچه 9ماهه

سلام خانم دکتر عزیز پسرم شیر نئوکیت میخوره از زمان شروع کمکی خیلی تمایلش به شیر کم شده و غذا دوست داره بخوره اشتهاش الحمدالله خوبه وروزی سه وعده اصلی و سه تا میان وعده میخوره و وزنش از وقتی غذا بیشتر میخوره بهتر شده توی خواب شیر خوب میخورد الان توی خوابم زیاد نمیخوره
در کل روز حدود 600تا700سی سی شیر میخوره اشکال نداره؟
حداقل شیر مورد نیاز این سن چند سی سی؟
از نظر وزنی کمبود داشت غذا خور شده جبران کرد

13 پاسخ 241 بازدید


مهارت فرزند پروری بارداری و بعد از بارداری

سلام دوستان بنده دوره آفلاین فرزند پروری میخواستم اگر میشناسید ممنون میشم راهنمایی کنید

9 پاسخ 388 بازدید


سیکل پانکچر ورشد نکردن فولیکول ها

سلام خانم دکتر وخانمهای اومایی من سری قبل پانکچر کردم که دکتر بوسرلین دادتو بازو بزنم وسینال اف داد دور ناف وhmgداد که عضلانی بزنم وفولیکولها رشد کردن واوکی بودن وچون ذخیرم پایین بود دکتر گفت از طرح تجمعی استفاده بشه وجنین جمع بشه ولی این سری داروهامو تغییر داد وپیورگان داد که تو بازو بزنم و hmg داد بعداز ۵روز که رفتم سونو دید که فولیکولا رشد نکردن یعنی دوتاشون رشد کردن که دکتر رو گفتم سری قبل داروها خوب بودن که گفت اگه میخوای همون سینال استفاده کن تا ببینیم چی میشه یا ممکنه سیکل کنسل بشه خانم دکتر الان دوباره سینال رو نوشتن که قبلا ۳تا پودر بود الان ۴پودر کردن وhmg امیدی هست که فولیکولا رشد کنن خیلی ناراحتم راهمم دوره روز سوم پریودی دارو داد بعداز ۵روز رفتم که گفت رشد نکردن سهتاشون رشد نکرده بودن دوتاشون درحد ۸و۹بودن

5 پاسخ 431 بازدید


بالا بودن پرولاکتین و عدم تجویز دارو و اقدام به بارداری

سلام به همه من زیر نظر پریناتولوژیست هستم ازمایش های ایمنیمو دیدن ارجاع شدم به روموتولوژیست واسه پرولاکتین بالا و کاهش پروتیینc هیچ دارویی بهم ندادن
فقط نظر هردوشون این بود که اقدامو شروع کنم
الان ذهنم ب شدت مشغوله مگه میشه با وجود پرولاکتین بالا باردار شد
یعنی حین بارداری میخاد کنترلش کنع؟
اخه یه سری ازمایشات تخصصی نوشت گفت وقتی باردار شدی سریعا انجامشون بده
سرخود داروی پرولاکتین بخورم؟☹️☹️

25 پاسخ 398 بازدید


علت آمدن آب زیاد از واژن چیه ؟

من حدودا ۵ ماه پیش عمل سزارین شدم
یک مهرماه پریود شدم با حجم خیلی زیاد خونریزی
۱۵ آبان مجددا پریود شدم اما حجم خونریزی کم بود
تو این مدت آب میزد واژنم اما کم بود
اما امروز ۵ آذر ماه یه بار آب زیادی ازم خارج شد
علتش چی میتونه باشه ؟ لطفا راهنمایی کنید

1 پاسخ 509 بازدید


قطره اهن سیدرال و بتشدید رفلاکس

سلام خانم دکتر قطره اهن سیدرال به گفته شما دادم به دخترم ولی هر وقت میدمش معدش بهم میریزه و گریه میکنه اخرشم چند یار بالا میاره

1 پاسخ 291 بازدید


مقاومت شریان رحمی در بارداری

با سلام پزشک محترم اوما
من بخاطر دو تا سقط که بدلیل مشکل انعقاد خون داشتم ، پزشکم از ابتدای بارداری تا پایان هفته ۳۴ انوکسا و اسپرین تجویز کردن ،و از هفته ۳۵ تا انتهای بارداری ، روزی دو تا هپارین و یه دونه اسپرین .
سونوی آخر نشون میده یکی از شریان های رحمی ظاهرا دچار مشکل شده . میخواستم بدونم بغیر از هپارین و آسپرین کار دیگه ای برای تقویت خونرسانی به جنین میشه انجام داد؟
و اینکه حس میکنم از وقتی بجای آنوکسا ،دارم هپارین استفاده میکنم ، وزن گیری جنین هم کم شده . عایا حس من درسته و این تغییر دارو میتونه باعث کاهش رشد جنین بشه ؟

7 پاسخ 1,563 بازدید


بی بی چک کی بزنم 7روز مونده به موعدم

من 11روز پیش امپول hcgزدم کی میتونم بفهمم باردارم خیلی عجله دارم

42 پاسخ 733 بازدید


NTDمثبت درآزمایش غربالگری دوم

سلام خانما کسی بوده تو آزمایش دوم غربالگری ntdمثبت شده باشه؟این چیه

26 پاسخ 448 بازدید


طول مدت سکسکه جنین

سلام وقتتون بخیر
ببخشید من یک ۱۲ روزی هست که جنین سکسکه می‌کرد روزی ۳ بار ولی تا یک ربع قطع میشد
یک سونو هم رفتم که چیزی از بند ناف نگفت ...
امروز سکسکه اش ۳۰ دقیقه طول کشید
لازمه دوباره برم سونو ؟

33 پاسخ 672 بازدید


تفسیر سونوگرافی آنومالی لطفا

با سلام لطفا سونوی آنومالی منو چک کنید دکتر عزیز

24 پاسخ 1,359 بازدید


ویتامین d3 در شیردهی

سلام خانم دکتر نازنین و شبتون بخیر
دکتر بانو من روزی یک کپسول ویتامین d3 1000 استفاده میکنم . امروز این کپسول رو از داروخانه خریدم و وقتی به ترکیباتش دقت کردم شک کردم که آیا میتونم در دوران شیردهی این کپسول رو بخورم یا خیر؟ ممنون میشم مثل همیشه راهنماییم بفرمایید.🌹
و سوال دیگه اینکه دخترم ۱۰ سالشه و سطح ویتامین d بدنش ۳۴ هست ،دخترم هم میتونه از همین کپسول روزانه استفاده کنه؟

15 پاسخ 266 بازدید


دلپیچه کودک ۲ ساله

سلام دکتر اوما و دوستان عزیز
پسرم ۲ سال و ۴ ماهشه و در یکی دوماه اخیر همش مریض شد ب دلایل مختلف آنتی بیوتیک تجویز شد . اخرین بار هفته ی پیش بود ک دکتر ب علت گوش دردش ک مهاینه کرد گفت التهاب داره و گلوشم همینطور براش آمپول سفتریاکسون داد ک همونموقع زدیم .ی شربت آموکسی کلاو هم دادن . همراه شربت رسپی کالم خداروشکر خوب شد سرفه هاش و گوشش امااااا روز دوم یا سوم داروها بود ک دلدرد داشت مخصوصا وقتی مایعات مثل شیر یا آبمیوه از خواب ک پا میشد تا آخر شب ۳ بار دفع داشت ک دوبارش مخاطی بود و یکدفعه شل شد خیلییی شُل جوری ک اگر پوشک و کج میکردم میریخت .رنگ زرد خردلی رو ب روشن هم داشت و یکمی هم بوی تندی داشت . من شربت اموکسی کلاو و قط کردم چون نوشته بود از عوارضش ممکنه اسهال باشه و حساسیته .
امروز ۴ روز شد ک روزی ۳ بار دفع داره پسرم و قبل دفع دلپیچه داره ک گریه میکنه و میگه درد .
هیچ علامتیییییی جز این نیس از اول نه تب داشت الانم خداروشکر نداره هیچی فقط دلدرد و دفع حالت اسهال
باز ب دکترش اعلام کردم ایشون گفتن دیسیکلومین بهش بده از دیشب ک گرفتم شربتو بهش دادم دیگه نگفت درد میکنه اما هنوز شل هست دفعش .

خواستم ببینم چرا اینجوری شد یدفعه ؟؟؟ لازمه ببرم ازمایشگاه کشت ادرار و مدفوع بده؟؟

18 پاسخ 277 بازدید


گلو درد شدید نوزاد ۵ ماهه

سلام خانم دکتر عزیز
و مامانایی محترم
دختر من ۴ ماه و ۱۳ روزشه
از دیشب سرفه های خشک و میکرد و
فقط گریه میکرد حتی شیرم نمیخورد
بچه کلی بی قراری کرد
اب دهنشم اصلا نمیتونم راحت قورت بده
راحتم نفس نمیکشه
من حالا باید چیکار کنم

17 پاسخ 840 بازدید


هفته ۴۰هستم میشه یلحظه بیاین

ی لخته خون تیره با همراه یچیزی مث چربی سفید چسبیده بهم، اندازه دوتا بندانگشت ازم اومد و یکمی زیر شیکمم میگیره دیشبم معاینه بودم یک سانت فقط باز شده
این لخته چیه؟

72 پاسخ 1,200 بازدید


چرا فشارم اومده رو ۸ ؟

خانم دکتر سلام
چند روزه که سر درد سوزنی شکل و سرگیجه داشتم گفتم چون پریود شدم دو روزه شاید از این باشه
امروز اومد سر کار سر درد شدید و سرگیجه افتضاح شده
نفس نفس میزنم و تپش قلب شدید دارم
بهداری محل کارم اومدن بالا سرم میگن فشارت رفته رو ۸
مرخصی هم ندارم نمیدونم چیکار کنم
دلیل خاصی داره ؟ بهم میگین لطفا؟

5 پاسخ 350 بازدید


تجویزاین نوع داروبرای کودک ۱۵ماهه

باسلام خدمت پزشک محترم اوما دخترم یه چندوقتی هست سرفه میکرد ازپریشب تب کردکه بااستامینوفن کنترل کردیم تب شو ازدیشب بازم تب کردبه درمانگاه شبانه روزی مراجعه کردیم که این داروهاروتجویزکرده که عکس شونو میفرستم

24 پاسخ 343 بازدید


اگ اطلاعاتی درموردعمل واریکوسل داریدبگید

سلام خانما,خواهرزادم19سالشه بیضش مث اینکه بادکرده بوده یادردمیکرده,نمیدونم دقیق
ولی دکتر گفته واریکوسل هستش وبایدعمل بشه
عمل کردن و دیروزبه خونه اوردنش
بیضش بادکرده الان ,دردم داره
چه کارابایدانجام دادچون اطلاعاتی نداره خواهرم
چی بخوره چی کنه,لباس زیر بپوشه یانپوشع

2 پاسخ 449 بازدید