Ooma
پرسش (1395/09/29):

موبایل.وای فای .

استفاده از موبایل.و وای فای در دوران بارداری مضر میباشد؟

آمنه عزیز سلام
موبایل و بخصوص استفاده از موبایل به سبک جدید (نرم افزار های اجتماعی، اینترنت و ...) که نیاز به استفاده از اینترنت Wifi دارد پدیده ای است که در این چند سال اخیر مورد توجه در مطالعات محققان قرار گرفته. آنچه مشخص است استفاده زیاد از آن در هیچ مطالعاتی توصیه نشده، چه از لحاظ تأثیر بر روی جنین و چه از لحاظ روانی بر روی مادر. استفاده بیش از حد از موبایل میتونه جلوی ارتباط خوب بین مادر و فرزند را در این دوران بگیرد و این غفلت از فرزند در گاهی موارد در ناخودآگاه مادر تأثیر نا مطلوبی خواهد گذاشت.
در مجموع فعالیت هایی که باعث می شود مادر بیشتر از قابلیت ذهنی و مغزی خود استفاده کند مثبت بوده و زمینه ساز رشد فکری و هوش فرزند شما در آینده می گردد و فعالیت های تکراری میتونه تأثیر بدی بر روی این رشد بگذارد.
چک کردن پی در پی تلگرام، تماشای بیش از حد تلویزیون و کارهایی از این قبیل توصیه نمیشود. در عوض مطالعه، گوش دادن به موسیقی خوب، صحبت کردن با کوچولوی در راه، ورزش (البته در صورتیکه برای شما مجاز باشد) و هرچه باعث شود شما در لحظه هشیاری بیشتری داشته باشید مسلما بر رشد توانایی ذهنی و هوش فرزند شما موثر خواهد بود.

سوالات مشابه