Ooma
پرسش (1395/09/16):

حالت تهوحالت تهوع شدید در بارداری دارم چه دارویی مصرف کنم؟

سلام براي حالت تهوع شدید

به جزقرص ب6 ودمیترون چیز دیگه میشه خورد

اینهامدت کوتاهی حالم رو خوب میکنه

سلام مینا عزیز.
حالت تهوع یکی از ناخوشایندهای دوران بارداری است که از هفته ششم بارداری و یا حتی زودتر از هفته چهارم بارداری شروع میشه و تا هفته شانزدهم ادامه خواهد داشت. البته در مادران این شرایط متفاوت خواهد بود. بنابراین نگران نباش اگرچه سخت است اما گذرا هست. قرص b6 و دمیترون از قرص های بی ضرر برای جنین بشمار می رود. که گاها در صورت عدم بهبود b6 بصورت تزریقی هم استفاده میشود.
مینا جان درمان های خانگی به شما در کاهش این حالت تهوع کمک میکند. صبح ها قبل از این که از رختخواب بلند شید یک بیسکویت خشک یا یک تیکه نان و یا چوب شور کنار خود داشته باش که اول اون رو بخوری و بعد از 15 دقیقه بلند بشید. در ساعات اولیه روز فعالیت زیادی انجام ندهید. 45 دقیقه بعد از صبحانه بنشینید. بو کردن لیمو ترش تازه و یا مصرف زنجبیل هم بشکل قرص زینتوما و یا دم کرده کمک کننده خواهد بود. گاها خوردن سیرابی از شدت حالت تهوع کم میکنه. مصرف گوجه فرنگی در صبح، رب انار، آلبالو، زرشک در مقدار مناسب حالت تهوع را بهتر میکند. سعی کن بعد از ناهار و شام یک وعده خنک و شیرین مثل بستنی ساده و یا ژله استفاده کن البته در مقادیر زیاد نه. وعده پروتئینی مانند کباب و جوجه کباب کمک کننده است.تعداد وعده های غذایی را زیاد اما حجم آنها را کم کن. اگر بوی غذا باعث این حالت تهوع میشه سعی کن درجایی که غذا پخت میشود نباشید و یا شب ها غذای فردا را تهیه کن و از همسرت کمک بگیر. از غذاهای چرب و ادویه دار هم استفاده نکن. سعی کن 8 ساعت خواب مفید داشته باشید.بطور کلی در سه ماه اول بارداری 0.5 تا 2 کیلو مجاز به اضافه وزن هستید که خیلی از خانم ها به دلیل حالت تهوع حتی وزن هم کم میکنند. نگران نباش بزودی شرایط بهتر خواهد شد.

ممنون من اسپرین میخورم اگرزنجبیل بخورم مشکلی نداره؟
سلام
بهتر است همزمان از آسپرین و زنجبیل استفاده نکنید، و به نوعی این گیاه با رقیق کننده های خون تداخل دارویی دارد.
برای کم کردن حالت تهوع در صبحگاه، هنگامی که ناشتا هستید میتونید مقداری نان خشک و یا ساقه طلایی هم میل نمایید که کمک زیادی به شما می نماید.
شما میتونید از بخش اوما دارو برای بررسی تداخل دارویی و مجاز و غیر مجاز بودن در دوران بارداری استفاده نمایید.
با قرار دادن موس بر روی آیکن بارداری وضعیت این دارو در این دوران نمایش داده می شود، در صورتیکه این آیکن سبز و یا آبی رنگ باشد، در این دوران مجاز می باشد.
سلام
هفته12هستم
خارش بیرونی واژن دارم چه دارویئ استفاده کنم
ممنون
سلام
هفته12هستم
خارش بیرونی واژن دارم چه دارویئ استفاده کنم
ممنون
مینای عزیز در صورتیکه سوالت به کلی تغییر کرد بهتره پرسشت را بصورت جداگانه مطرح کنی
عزیزم عوامل مختلفی باعث ایجاد خارش واژن می شود، از جمله مشکلات باکتریایی و قارچی، عفونت های ادراری و ...
حال چگونه باید این خارش ها را به حد اقل رسوند، یکی از درمان های خانگی استفاده از جوش شیرین در وان حمام و نشستن در اون است، و یا خمیر جوش شیرین درست کن و بصورت موضعی بمالید، کرم های مختلفی هم وجود داره از انواعی استفاده کنید که هیدروکورتیزون ندارند، به داروخانه بگید راهنماییتون میکنند، حتمن هم بگید باردار هستید.
همیشه واژن را تمیز و خشک نگه دارید. و خنک بودن واژن هم کمک میکند چون گرم کردن مخصوصن بعد از حمام داغ به بیشتر شدن خارش منجر می شود.
از مواد غذایی هم ماست خیلی توصیه میشود، چون دمای بدن و متعادل میکند، ماست کم چرب در بارداری برای شما مناسب تر است
مصرف قند و شکر و کاهش بده، از سرکه سیب هم بصورت موضعی میتونی استفاده کنی، خوردن یکی دو حبه سیر خام هم برای ضدعفونی دبن و از بین بردن خارشهای قارچی خیلی مفید است.
در صورتیکه ترشحات بد بو هم وجود دارد برای معاینه به پرشکتون مراجعه کنید

سوالات مشابه