Ooma
پرسش (1405/04/02):

طبقه بالای مطب همسرم

همسرم جراح مغز و اعصابه. در شهرستان محل تولد خودم داره مطب میزنه.‌ ساختمون دوبلکسه. یعنی توی خود سالن مطب، حدود ده تا پله میخوره میره بالا. فضای بالا کامل خالی و مستقله. منم لیسانس علوم آزمایشگاهی و فوق لیسانس خون شناسی (هماتولوژی) ام. بنظرتون چه بیزینسی میتونم بالا راه بندازم ؟؟؟

بنظرم ازمایشگاه تشخیص طبی بزنید واز یک پزشک بخواهید همراهتون باشه چون به شما مجوز نمیدن به صرف ارشد هماتولوژی بعیدمیدونم
آزمایشگاه زدن فضای بیشتر و سرمایه کلانی میخاد. قطعاً هر پاتولوژیستی خودش آزمایشگاه میزنه و پروانشو در اختیار نمیده. اگه بده هم حقوق بالای ماهانه میخاد. الان یه دستگاه ساده آزمایشگاهی خودش یه میلیارده.
کافه به نظرم
کسی که پایین منتظره بیاد بالا یه چیزی بخوره
اصلا بالا سر مطب مناسب نیست. فکر کن بیمار نشسته، بوی قهوه رو هم باید تحمل کنه. و اینکه من بیزینس مرتبط با مدرک دانشگاهی خودم منظورمه🌱
اره اینم هست
ولی با رشته شما به جز ازمایشگاه دیگه چه کار میشه کرد
تهران که بودم شرکت های دانش بنیان کار میکردم و خیلی خوب بود. هم از نظر پیشرفت علمی هم مالی. ولی شهرستان ما ضعیفه. حتی دانشگاه علوم پزشکی نداره. و هیچ پتانسیلی نداره واقعاً 🥲
به نظرپ مرتبط با مغزو اعصاب باید باشه
مثلا میتونید طبقه بالا نوار مغز بگیرید
و یا کلینیک درمان اختلال خواب
یه جوری باشه همسرت بتونه ارجاع بده به طبقه بالا
آخه نوار مغز کار متخصص مغزه نه جراح مغز. و اینجوری نیست که کارشناس انجام بده.
این ایده خوبیه. باید بررسی کنم ببینم قابلیت اجرایی و مجوز گرفتن و.... داره. مرسی ازت
بررسی کردم. مجوز اینو به متخصص مغز و اعصاب میدن نه جراح مغز و اعصاب. چون جراح کلا کارش جراحیه. درمان های بدون جراحی و روانی ، عمدتاً با نورولوژیه.
داروخانه هم میشه زد. مخصوصا داروهایی که نیاز بیماران مغز و اعصاب هست
الان نون تو حوزه ی زیبایی وجراحی های زیبایی هست مثلا مرکز لیرز و ژل وبوتاکس
مرکز لیزر موهای زائد
سلام ! خیلی خوشحالم که با این همه برنامه‌ریزی و آینده‌نگری، می‌خواهید در کنار هم پیشرفت کنید. ترکیب تخصص شما (علوم آزمایشگاهی و هماتولوژی) و تخصص همسرشان (جراح مغز و اعصاب) یک پتانسیل فوق‌العاده برای ایجاد یک «مرکز جامع سلامت» در آن منطقه است.

با توجه به اینکه فضای بالا کاملاً مستقل است و شما خودتان متخصص هستید، من چند پیشنهاد استراتژیک و سودآور برایتان دارم که از نظر علمی و تجاری با هم همخوانی دارند:

### ۱. آزمایشگاه تشخیص طبی (با تمرکز ویژه بر هماتولوژی) - **بهترین گزینه**
با توجه به مقطع ارشد هماتولوژی، شما می‌توانید یک آزمایشگاه بسیار تخصصی راه بیندازید.
- **چرا این ایده؟** بیماران جراح مغز و اعصاب گاهی نیاز به بررسی‌های دقیق خون، فاکتورهای انعقادی یا آزمایش‌های خاص دارند. حضور شما در طبقه بالا، باعث می‌شود بیمار با یک بار مراجعه، هم ویزیت شود و هم آزمایش‌هایش انجام شود (One-Stop Shop).
- **مزیت:** شما مستقیماً از تخصص خودتان استفاده می‌کنید و اعتبار علمی بالایی خواهید داشت.

### ۲. مرکز خدمات مراقبتی و پرستاری (Home Care & Nursing Center)
بسیاری از بیماران جراحی مغز و اعصاب، پس از عمل نیاز به مراقبت‌های ویژه، پانسمان، یا خدمات پرستاری در منزل دارند.
- **چرا این ایده؟** شما می‌توانید با مدیریت این مرکز، تیم‌های پرستاری و کمک‌به‌کار را استخدام کنید. این کار با فضای مستقل طبقه بالا و مدیریت علمی شما (به عنوان متخصص علوم پزشکی) بسیار هماهنگ است.

### ۳. فروشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی و توانبخشی
بیماران بخش مغز و اعصاب معمولاً به تجهیزات خاصی مثل ویلچر، عصای طبی، کال پروتزها یا تجهیزات کمک‌حرکتی نیاز دارند.
- **چرا این ایده؟** این فروشگاه می‌تواند هم به بیماران همسر شما خدمات بدهد و هم به کل شهرستان. فضای طبقه بالا برای چیدمان محصولات بسیار مناسب است.

### ۴. مرکز توانبخشی یا فیزیوتراپی (همکاری با متخصصین)
اگرچه رشته شما هماتولوژی است، اما مدیریت یک مرکز توانبخشی در طبقه بالا، مکمل مستقیم مطب جراح مغز و اعصاب است.
- **چرا این ایده؟** مسیر درمان بیمار جراح مغز و اعصاب معمولاً با فیزیوتراپی و توانبخشی گره خورده است. شما می‌توانید مدیریت اجرایی و علمی این مرکز را بر عهده بگیرید و متخصصین مربوطه را در آنجا به کار بگیرید.

---

### 💡 چند توصیه دوستانه برای شروع:

1. **بررسی تقاضای محلی:** قبل از هر اقدامی، ببینید در آن شهرستان چه کمبودی وجود دارد؟ آیا مردم برای آزمایش‌های تخصصی خون مجبورند به مرکز استان بروند؟ اگر بله، آزمایشگاه بهترین گزینه است.
2. **مکمل بودن، نه رقابت:** همیشه بیزینسی را انتخاب کنید که به همسر شما «کمک» کند، نه اینکه از تمرکز بیمار از روی مطب او کم کند. هرچه خدمات شما مکمل درمان او باشد، موفقیت هر دوی شما دوچندان می‌شود.
3. **استفاده از برند مشترک:** اگر بتوانید نام تجاری یا هویت بصری (لوگو و...) را به‌گونه‌ای طراحی کنید که نشان دهد این ساختمان یک «کمپلکس درمانی تخصصی» است، اعتماد بیماران به شدت بالا می‌رود.

**به نظر شما کدام‌یک از این مسیرها با روحیه و علاقه شما سازگارتر است؟** (اگر مایل باشید، می‌توانیم روی جزئیات هر کدام بیشتر صحبت کنیم). 😊



• [️️️️️️️️️️️️️برای راه‌اندازی آزمایشگاه چه مجوزهای لازم است؟](send:برای راه‌اندازی آزمایشگاه چه مجوزهای لازم است؟)
• [️️️️️️️️️️️️️چطور می‌توانم یک بیزینس پلن برای مرکز درمانی بنویسم؟](send:چطور می‌توانم یک بیزینس پلن برای مرکز درمانی بنویسم؟)
سوالتو دادم ب هوش مصنوعی
اینو گفت☝🏻
مرسی مریم جان
💐🍬
به هوش مصنوعی بگو اینجا ایران است😂
عزیزم حقیقتا چیطی که مرتبط با شغلت باشه و خودت موسسش باشی نمیشه
چون باید رشته تون لیسانس پروانه دار باشه
که فک نکنم علوم ازمابسگاهی باشه
فقط شاید با مدرک عمومی همسرتون بتونید دستگاه لیزر و... بیارید
اما خودت اگه میتونی تو بیمارستانی ازمایشگاهی جایی حتما شاغل شو
نه بخاطر حقوق چندغازش البته به خاطر چیزای دیگه
لیلا جان به سلامتی میخواد گچساران مطب بزنه
آره مهسا جان، بین یاسوج و گچساران نظرمون رو گچساران بود، چون دکتر صالحی ها دوتاشون رفتن استرالیا. و گچساران جراح مغز نداشت، دیگه گفتیم همونجا بهتره.
عزیزم فیزیوتراپی خیلی خوبه
یه چیز دیگه از این مراکزی که به اندازه طرف کمربند و این چیزا درست میکنن هم خوبه ، دقیق اسمشون رو نمیدونم
اینجوری باید اون طبقه رو اجاره بدیم به یه فیزیوتراپ. من دلم میخواست خودم یه کاری راه بندازم🥲
تونستن که میتونم. ولی دلم میخواست کار خفن تری میکردم. شاید چون رفتم شرکتهای دانش بنیان کار کردم و الان صرف آزمایشگاه کار کردن راضیم نمیکنه🙂
مگه محمد هم رفت برادرش میدونستم رفته ولی این نه ساختمون اکثیر بود الان شوهرت میخواد کدوم قسمت مطب بزنه
محمد کوچکه بود که زودتر رفته بود. چندماهی میشه. شیفت هاش بین برادرش و همسرم تقسیم شده بود. حدود یه ماهی میشه که بزرگه هم رفت و کل شیفتها افتاد گردن همسر من🙂 آره ساختمون اکسیر بودن اونا. ولی ما رجا سه، نرسیده به درمانگاه شفا، کنار فیزیوتراپی خیام، یه ساختمون نوساز اجاره کردیم. روبروی mri
آها من تا قبل عید میدونم بود ظفری منشیش بود انشالله که چرخش براتون به شادی بچرخه😍
قربونت برم عزیزم❤️
فامیل شوهرت چیه
وحید کاظمی
میگم‌ کلینیک شفا یه مدت نیومده بود
عزیزم چه کلینیک فیزیوتراپی چه ارتوپدی فنی می بایست مدرک اون رشته رو داشته باشی همینجور که نمیشه. هیچ کسم مدرکشو نمیده اینجور اجاره خصوصا شهر کوچیک.
میدونم لیلا جان شاید به نظرت کار به درد نخوری بیاد اما ادم باید خودشو با شرایط محل زندگیش برای دوره ای وفق بده
از تجربه های خودم دارم بهت میگم.
چرا عزیزم یکساله کلینیک شفا مریض میبینه. الانم همونجاس عصرها. تا وقتی که مطب راه بیفته.
منظورش شرکتهای تأمین کننده کمربند و ایناست. الان همسرم برا مریضهاش از شهرهای دیگه سفارش میده. خودمون نداریم. منم فروش کار کردم اتفاقاً ، منتها در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی. به بقیه فیلدها علاقه ندارم و الا اینم گزینه خوبیه.
نمیدونم شایدم شرکت زدم. ولی فعلآ شاید اکتفا کردم به همون تدریس.
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.

سوالات مشابه