Ooma
پرسش (1405/03/30):

دوستان به نظرتون الان که طلا انقدر هم اومده پایین بفروشم ماشین ظرفشویی بگیرم یا

خسته ام از کارای خونه از پس انداز خودم چند گرم طلا گرفتم که شوهرم ازشون بی خبره
البته که اکثر طلاهامو خودم خریدم اما شوهرم نمی‌ذاره بفروشم 😂
شمایی که ماشین ظرفشویی دارید به نظرتون ارزش داره

خواهرام و جاریام دارن. هیچکدوم هم راضی نیستن. عین دکور مونده گوشه آشپزخونه شون. میگن فقط برا مهمونی خوبه که ظرفا زیاد باشه. دو سه قلم بذاری توش دذست نمیشوره. تمیزکردن و چیدنش هم بیشتر وقت گیره. الانم که زیاد مهمون نمیره تازه توی مهمونی هم همه کمک میکنن سریع میشورن عملاً کلا روشنش نمیکنن😀 من خودم نخریدم. احتمالأ کلا هم نخرم.
ماشین ظرفشویی در کل خیلی عالی و کمک کننده بزرگی هست .تو همون مهمونی هم باعث میشه نیازی به بقیه نداشته باشی سریع ظرفارو میچینی میری بقیه کاراتو میکنی بیشتر پیش مهمونات می‌شینی و کسی رو خسته نمیکنی
همون سر سفره با دستمال تمیز کن ظرفارو مرتب بزار تو ماشین چرا سخت میگیرید؟
من مهمون هم زیاد میاد خودمون هم به تنهایی هزاران ظرف کثیف میکنیم، موقع ظرف شستن هم دخترم فقط پاهای منو میگیره و گریه می‌کنه خسته ام از این وضعیت
نمیدونم چجوری به خودم کمک کنم
آره دیگه ما خانما به جز ظرف شستن هزارتا کار دیگه هم داریم
چیدن ظرف تو ماشین ۵ دقیقه طول می‌کشه اما اینکه خودت بشوری باید یساعت یا بیشتر سرپا بمونی
ماشین فقط واسه موقعی خوبه مهمون زیادی داشتی باشی وگرنه برای دو سه نفر باید بذاری چند روز ظرفا زیاد بشن جمع کنی تو ماشین بعد بشوری.من دارم ماهی یبارم فکر نکنم استفاده کنم ولی در کل اگه مهمون زیاد داری بخر.
پس اگه سختته بخر بنظرم خیال خودتو راحت کن ضرری که نداره
من ماشین ظرفشویی دارم حتی اگر کم هم ظرف بزاری توش محصولات اورجینال استفاده کنی تمیز می‌شوره
من شبا کلا از ماشین استفاده میکنم دونفر هستیم ولی ظرف زیاد کثیف میشه برای شام فقط بشقاب نیست ک
لیوان و ....

بعد اینکه میخوای توی سینکم ظرف بشوری باید اشغال هارو جدا کنیدخب چ فرقی داره آدم می‌زاره ماشین تمیز تره
فقط ی چیز دیگ اینکه به شدت قرص های فینیش و فیری بالاس قیمتش
من رو جهازم داشتم سال ۸۸
بنظرم از واجباته
من روزی دو سه بار استفاده میکنم
دیگه به شخص خودش بستگی داره بخواد ازش استفاده کنه یا نکنه.من یکیو میشناسم ۱۰ سال بیشتره خریده هنوز دو شاخش به پریز نزده همونجور نو مونده.از رو چشم هم چشمی خرید ازشم استفاده نمیکنه🤭
من فقط همون چندماهه اول قرص و پودر مخصوصش رو گرفتم ولی بعد از پودر لباسشویی سافتلن ریختم تا الان خیلیم تمیز میشه 😄 میگفتن خراب میشه ولی تا الان که هیچیش نشده.
من ریسک نمیکنم
یهو خراب بشه تو این زمانه مگه میشه دوباره آدم بخره ؟
دقیقا زنداداش منم از لوازم برقی همه چی داره هر چی درمیاد اولین نفر میخره فقط میزاره دکور. اصلا استفاده نمیکنه.
خودشم میگه فقط دلم میخواد داشته باشم
اره درسته.
واسه من دیگه امتحانشو پس داده بچم 😄 عادت داره
من که خیلی راضی م
خدا سازنده ش رو بیامرزه
بعدم پدر مادرم که برای جهیزیه م گذاشتن
برای جهاز همه بهم میگفتن چرخ گوشت نخر استفاده نمیشه
والا تو سرویس برقی از همه بیشتر همین چرخ گوشت و مصرف کردم
دقیقا هر کس به خودش بستگی داره
بله ک ارزش داره
بجز ظرف ها
میوه های مهمونی
و سبزی
هم میذارم توش و بررق میندازه👌🏻
برای من لازم من حتی چند قلم هم داشته باشم میزارم داخلش و از قرص ایراتی استفاده میکنم برای ظرف های بیشتر از قرص خارجی
اکه با دستم ظرف بشوری باید بزاری آبچکون بعد خشک و جمع کنی
تو ظرفشویی خودش خشک میکنه و جمعش میکنی
از واجبات زندگی هر زنی ماشین ظرفشوییه، وقتی که صرف شستن ظرف میکنی صرف بازی با بچه ت کن، حتما بخر عالیه
بستگی ب شرایط خودت داره
دوست من گرفته با اینک دوتا بچه هم داره ولی تنبلیش میاد ظرفا بچینه توش رفت فروخت
ولی من دارم عصای دستم هست
ظرف در اون حد نیاز نیست کاملا تمیز باشه ک بزاری تو ظرفشویی
فقط هسته خرما یا چیز درشتی نباشه بقیش رو هم سر سفره بتکون و بزار تو ظرفشویی
من حتی کاسه آبگوشتی ک کاملا خشک شده میزارم داخلش تمییز میشوره
بعدم از صبح ک ظرف کثیف میکنم میچینم داخلش تا بعد شام روشن میکنم یه دور همه رو میشوره
آره خیلی رفت و آمد داریم شوهرم میگه الان طلا ارزونه نفروش
ولی دیگ 1ساعت نمیمونی سرپا کمردرد بگیرت با بچه کوچیک
تازه خودت نتونستی همسرت هم میتونه ظرفا بچینه داخلش
طلا بره بالا دلار هم میره بالاتر و ظرفشویی هم گرونتر میشه
ما هم زیاد ظرف کثیف میکنیم
مثلا ماهی چقدر هزینه قرص های ظرفشویی میشه
آفرین به شما من والا ۹۶ ازدواج کردم اما نخریدم خیلی اشتباه کردم
برو ی قیمت کن مقایسه کن با چند روز قبل ک طلا بالاتر بود
ببین بهت قسطی نمیده
یا اینک مثلا یه تیکه طلا بفروش پیش پرداخت بدش بقیش بگو یه ماه دیگ میدم ک سود نکشه روش
تا اون موقع بمون اگ طلا رفت بالاتر یه تیکه دیگ بفروش بقیش رو بده
😂😂😂😂😂😂
اینم راه حل
ظرفشویی هزینه مصرفیش بالا هست ولی خب از اونور بدنت فرسوده نمیشه
خدایی نکرده اگ کمرت مشکل ساز بشه بعدا بخوای عمل کنی اینجا تیکه تیکه هزینه رو میدی واسه ظرفشویی و جلوگیری میکنی
من نخریدم اما واقعا هم کمبودش و حس نکردم اصلا
هم دست هم پا هم کمر گردن همه درگیرن موقع ظرف شستن از همه مهمتر اعصاااااب با بچه کوچیک
خیلی هم عالی رومیزی ۸ نفره دارین یا ۱۴ نفره بزرگ
من۱۰۰تاییش و گرفتم فک کنم۳۸۰۰اینطورا
آره واقعا به جز ظروف چینی و پیرکس ملامین های قدیمی هم میشه گذاشت
؟
مرسی انگیزه گرفتم
ممنون برا توضیحت
دقیقا همینطوره
ما ۳ نفریم ولی هروز ب اندازه دوتا مهمونی طرف میشورم😐🥲
منم تصمیم دارم بخرم چون واقعا نیازمه
من الان دیسک گردن شدید گرفتم و عصبای دستم درگیر شدن چندیقه ک وایسم پای ظرفشویی کلی بهم فشار میاد
بنظرم ماشین عالیه حتما بگیر
ببین قسطی پیدا نمیکنی اینطوری هم طلاتو داری هم ماشینو میخری
می‌خوام با شوهرم مشورت نکنم اول بفروشم و بخرم بعد بهش بگم 😁
۳۸۰۰ برا تقریبا ۳ ماه میشه به نظرم گرون هم نمیشه
منم واقعا هر روز اندازه مهمونی ظرف میشورم
من قرص فینیش و گفتم البته
اگر پودر ایرانی و ژل بگیری خب ارزون تره
ولی میگم من ریسک نمیکنم یهو دستگاه خراب میشه
البته بوگیر.جرمگیر.نمک.جلادهنده هم نیازه بگیری ولی مثلا دو سه ماه یبار
وااااای
چطوری بدون ماشین تا الان دووم آوردی
الان طلا نفروش
طلا می‌ره روی ۳۰,۴۰ تومن
ولی بعدش حتما بفروش
مارک خوبم بخر
بزرگم بگیر
از صبح شروع کن ظرفاتو بچین توش
آخر شب روشن کن
اشکالی نداره
ظرفهای دردار پلاستیکی و ملامین و هم میشوره یا نباید بذارم
۱۰ بار سرش بحث کردیم زورش میاد طلامو بفروشم
الانم دیر نشده که بخر خودتو راحت کن
من ظرفهای پلاستیکی ک روش علامت ماشین ظرفشویی داره گزاشتم هیچیش نشده
ملامینم گزاشتم سالم بوده
فقط قابلمه چدن و تفلون نزاشتم
مگه نمیگی خودت خریدی؟
ول کن بابا
اگه خودش نمیخره بدون اجازه بخر
به خدا نمیدونی چقدر کمک می‌کنه بهت
مخصوصا اگر شوهرت خودش کمک نمیکنه تو ظرف شستن
من تو جهازم
ب مامانم گفتم چ کاریه ظرفشویی بگیری نمیخوام و اینا
بعد عروسی یبار گفتم تست کنم
تا استفاده کردم شد محصول مپرد علاقه من🤣✌️
خداوکیلی خیلی کار و راحت می‌کنه مخصوصا تو مهمونیا
حالا شما اینکارو نکن ریسک نکن یهو میبینی یچیزی میشه تو این گرونی. مال من کنوود هست ۱۲ نفره. همه چی میزارم داخلش به جز روحی چون خراب میشه.
یه شیرجوش داشتم گذاشتم زرد شد😂
بعد دفترچه رو خوندم دیدم نباید میزاشتم.
اول دفترچه رو بخون نوشته داخلش چی نزاری
الهه عزیزم طول این مدت فهمیدم شاغلی و مهمون زیاد داری برا همین صد درصد ماشین ظرفشویی در لیست خریدت باشه. فقط الان نه. چون به اندازه کافی گرون شده و طلا یهو اومده پایین. بزار چن ماه دیگه یکم طلا بره بالا بفروش بخر‌.
من قبلا برا مهمون استفاده میکردم و چون دیگه بعدش خشک کردن نداری فوری همه ظرفا رو میزاری سر جاش راحتی.
و از وقتیم پسرم به دنیا اومده هم خیلی استفاده میکنم. حتی بعضی وقتا شده خودم کف زدم پسرم گریه کرده یا بیدار شده گذاشتم ماشین آبکشی کرده.
خواهرمم شاغله تقریبا هر شب میزاره، صبح جمع میکنه میره سرکار.
سلام عزیزم من تجربه ی خودم رو میگم

من چند سال نداشتم و از ظرف شستن متنفرم

بعد مادر همسرم یه دونه داشت که به قول دوستان دکوری افتاده بود و جاش رو نداشت گذاشته بود برای فروش
نو نو نو بود
من بهش گفتم می‌خوامش و بهم دادش
مارکش مجیک بود و رو میزی
از وقتی آوردمش عصای دستم شد

همه چی داخلش می‌شورم
چون کوچیکه راحت روزانه روشنش میکنم
حتی گاهی اسباب بازی های پسرم رو می‌زارم داخلش ضد عفونی میشن
برای من خیلی مفید و کار راه اندازه
voice:|~|639175550980583141|~|2026-06|~|0:38
voice:|~|639175551828371005|~|2026-06|~|0:56
voice:|~|639175553101643062|~|2026-06|~|2:02
درود الهه جان،بهترین لطفی که در حق خودت میکنی خرید ظرفشویی هست
اما میتونی قسطی هم بخری،شهر لوازم خانگی میتونی برداری از حقوقتون قسطشو بدین اینجوری طلاهاتم سرجاشه
ولی حتما حتما بخر،منکه هفته ای دوبار روشنش میکنم
voice:|~|639175553698167103|~|2026-06|~|0:58
منکه همشو میزارم هیچیشم نمیشه،فقط روحی نمیزارم سیاه میشه
اگر بازنشسته تامین اجتماعی هم دارین دوربرتون،میتونی از دم قسط بخری
بنظر من طلا نفروش .قسطی بخر
چرا خودم خریدم با حقوق خودم
اگه ادم حساسی نیستی بذار حسابی ظرف کثیف شه شب بذار راحت
منم ندارم. نه جاشو دارم نه پولشو
راستی الهه جان شوهرت چجوری نمیفهمه طلا داری؟
واسه من سر میکنه تو گوشیم حسابامو چک میکنه و... کنجکاوه اخرم میفهمه
یه بار دعدای بدی کرد سر اینکه بی خبری 2 گرم طلا گرفتم
بچه ها ال جی چنده خبر دارین؟
منم سرکار میرفتم همینطور بودم خودم میرم کار میکنم چرا باید میگفتم؟زن استقلال مالی باید داشته باشه
بنظرم نگیر
برامنمه دکوریه انگار حالا کو تامهمان بیاد ک پرش کنم بشورم
بنظرم اگر بخار شوی نداری بخر خیلی بیشتر بکارت میاد
ال جی حدود ۱۲۰ تومن هست
ما چن روز پیش واسه اجیم از سرای ایرانی ماشین لباسشویی و ظرفشویی خریدیم واسه جهیزیه خواهرم مارک اردیزیا ایتایایی هس هر کدوم دونه ای ۱۸۰ تمن شد
واسه خودمم خیلی راضی بودم ولی رفتم عسلویه باخودم نبردمش. گفتم اب اونجا شوره خرابش میکنه
ولی حتما بگیر قسطی بگیر
بخوای وایسی طلا بره بالا اونم گرون تر میشه
نه نمیکنم
مرسی عزیزم برا همفکریت سعی میکنم اگه بشه قسطی بردارم
من البته تصمیم به ۱۴ نفره دارم اما مطمینم منم باید روزانه روشن کنم 😁
قبلش بگو دیگ مشورت هم نکن فقط خبرش کن😁
اصلا شک نکن تو خریدش خیلی کمکه حتما روزانه یا حداقل یخ روز در میون روشنش میکنی بهت قول میدم
ولم کن تو رو خدا😂😂🤭
شاغلی و با پول خودت خریدی منتظر نظر اونی؟؟😃😃
برده ای مگه😅😅
برو یه ۱۴ نفره بخر عشق کن😃
البته که واقعا دنیا جای خوبی نیست که ما خانوما باید به خاطر خریدن وسیله ی خونه عشق کنیم
ولی راست میگن بچه ها برو قسطی بردار
رومیزی ام نگیر
خیلی زود پر میشه
همون ۱۴ نفره بگیر
14 نفره بزرگ
ببین عزیزم به فکر هزینه قرصش نباش
یه بسته قرص فینیش میخری 4 میلیون واسه 3ماه
و یه ژل ماشین ظرفشویی 500 هزار تومان برای 55 بار شستشو
یه نمک ظرفشویی هم میخری 200 تومن که هر 6 ماه باید بریزی و نمک خودش 3 بار جواب میده
همین.
قرص فینیش واسه وقتایی ک مهمون داری و ظرف ها زیاد و چربه
یا غذاتون ماهی بوده بودار بوده
و این قرص یهو میبینی 1سال داریش و تموم نشده
برای استفاده روزمره هم ژل استفاده میکنی و تمام
تازه پودر ماشین ظرفشویی هم داریم ک میگن واسه ظرفشویی ضرر داره خوب نیست
من عصای دستمه .
اما الان که ارزون شده میخای بفروشی ؟!
توکه صب کردی یکم دیگه صب کن طلا بیاد بالا بری بخری
قرص ماشین ظرفشویی تو باسلام خیلی قیمت مناسب تر هست .
بعد تعداد ۷۰ تایی هاش تقریبا بیشتر از یه سال میمونه .
چون ادم هرروز استفاده نمیکنه که
اره همون
من اشتباه نوشتم واسه سه ماه
اگ فقط برای مهمون استفاده کنی بیشتر از یکسال میمونه
إ سلام فاطمه جون اگه ویس و گوش نمی‌دادم نمی‌فهمیدم تو هستی چرا هی پروفایلت و عوض میکنی 😁
با شوهرم صحبت کردم درخواست وام بدیم ببینم موفق میشیم طلا نفروشیم
نه ندارم اما حالا به یکی از آشناها سپردم برام بپرسه
چندتا پارسیان و ربع سکه است از کجا بدونه که دارم 😃
بعدشم شوهرم از پرکیس من به صورت کامل خبر نداره دقیقا نمیدونه دریافتیم چقدره فقط حقوقم و می‌دونه اون جورابش و هم تو خونه پیدا نمیکنه خودم باید براش پیدا کنم دیگه میاد طلای منو پیدا کنه
گاهی هم بهش میگم مثلا مامانم یه پول داده براش پارسیان بگیر
اونم می‌ره میخره بنده خدا 😁
نه والا بهار شو هم ندارم از همون مدل که فرشا رو هم می‌شوره ؟ چه قیمته
حالا به شوهرم گفتم درخواست وام بده ببینم میشه یا نه
خودم هم نمیخوام صبر کنم خسته شدم
همین کارو کردم 😃
آره خودمون خیلی ظرف کثیف میکنیم مهمون هم زیاد میاد
آره اسمش ۱۴ نفره است ما روزی دوبرابر اون طرف کثیف میکنیم
آره والا قهر هم می‌کنه که سرمایه رو خراب می‌کنی 😁
آره اسمش ۱۴ نفره است ما روزی دوبرابر اون طرف کثیف میکنیم
نه به نظر خودم هم هزینه اش زیاد نیست
امروز کارد به استخوانم خورد دیروز از پله ها افتادم درد داشتم نشستم امروز اندازه یک کوه ظرف جمع شده بود با یه حال بدی شستم در حالی که دخترم هم شلوارم و گرفته بود و بلند گریه میکرد
من بدون ماشین ظرفشویی واقعا لنگم
دست راستمه تو آشپزخونه واقعا لازمه بنظرم
عزیییزدلممم
الهی من بگردمممم🥺🥺🫂🫂
عزیزم 🥺درکت میکنم کاملا
حتما ماشین ظرفشویی بگیر چون هم خودت اذیتی هم دخترت شوهرتم چیزی گفت بزار بگه مگه اون ظرف میشوره ک ناراحته

من پسرم دیروز زد در لباسشوییمم از جاش در اورد کلا😐🥲
امروز فرداست که دختر منم همین کارو بکنه ازش آویزون میشه
😘😘😘😘
دوستان ممنون از همفکری شما یدونه دوو خریدم
مبارکت عزیزم
چند نفره خریدی
چقد شد
🫠😂
مبارک باشه عزیزم
جهت کنجکاوی طلا هم نفروختم 😁
بقیه پولشو شوهرم به عنوان هدیه تولد داد 😁
به بهههه چ عالییییی😍😂
سلامت باشی قشنگم ۱۲ نفره ۹۸ به صورت اقساطی تقریبا ۵۰ نقدی دادیم و بقیه اقساط
به به مبارک ماشین ظرفشویی و تولدت باشه😅😘😘😘
سلامت باشی قشنگم هنوز نسب نکردیم اما فعلا قدم اول و برداشتیم
اصل کار خریدنش بود😍
سلامت باشی قشنگم تولدم هفته دیگه است اما شوهرم گفت این پول و برا تولدت جمع کرده بودم گوشیتو عوض کنی اگه اصرار به ماشین ظرفشویی داری بدم بهت اما به عنوان هدیه تولدت گفتم خیلی هم عالیه
یه ۲۰ تومنی خودم داشتم بقیه رو هم شوهرم داد به عنوان پیش قسط و دیگه قسط هاش هم با خودمه 😅
اما طلا هام سر جلسه جاشع
جاشه
همین ک ماشین گرفتییی عااالیه
برو لذتشو ببر
والا گوشی می‌خوام چیکار فعلا یا همین سر میکنم
خیلیم عالی🤪
مبارکت عزیزم 😍تولدت هم پیش پیش مبارکه😘😍
سلامت باشی قشنگم ❤️
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.

سوالات مشابه