Ooma
پرسش (1405/03/24):

نفخ شدیدددد در بارداری راهکار بدی لطفا

بچه مشکل من اینه که شما تصور کن معده مث یه بادکنکه و از صب که بیدار میشی ذره ذره بادش کنی تا آخر شب که به مرز ترکیدن برسه ولش کنی...ینی من دیگه نمیتونم راه برم از شدت ورم معده به تمام اعضای داخل بدن و کمرم فشار میاره کلا باد جمع میشه ورم میکنه و خالی نمیشه...چکار کنم کسب اینطوری بوده یه راهکار یا دارویی به من معرفی کنه..صبح ها لانزو میخورم شبها فاموتیدین به پیشنهاد دکتر اوما لاکسی ژل بعد از وعده غذایی هیچ تاثیری نداره

سلام
دکتر به من گفت یکم‌ عرق نعنا با آب قاطی کنم بخورم خوب بود برای من
دکتر خودم دایمتیکون ۱۲۵ هم داده بود درکنار اینا که وقتی میخورم خوب بود دفع داشتم یکم رو ورم معده هم تاثیر داشت ولی دکتر اوما گفتن دایمتیکون خطرناکه بجاش لاکسی ژل بخور ولی این هیچ تاثیری نداره
میخورم فایده نداره بحدی ورم دارم انگار میخواد شکمم بترکه داغونم
بنظرم دوباره با دکتر مشورت کن
اینجوری خیلی اذیت میشی من خودم وقتی حامله بودم صبحا خیلی نفخ و دل‌پیچه داشتم خیلی بد بود
آره باید دوباره برم خصوصا که تو بارداری فهمیدم سنگ و پولیپ صفرا دارم نمیدونم از اونه ینی دیگه همه اعضای داخلی بدنم درد میکنه
دوست من تا آخر بارداری دایمیتکون مصرف کرد
دکتر من بهم دایمتیکون جویدنی داده اگه خطر داشت نمی‌داد قطعا
هر 8 ساعت یکی.
منم خیلی نفخ دارم ولی از وقتی قرص میخورم بهترم
یه مدل دایمتیکون فعال شده هست فقط لازمه قورت بدی ، اون خیلی خوبه اگر دکتر اوکی بده.
سریع بعد از هر وعده بخوری آب رو آتیشه
شما که بارداری رو نمیدونم . من 3روز اینجوری شدم شبا نمیتونستم بخوابم از درد نفس کشیدن سخت بود واسم . نبات داغ با یکم زیره خوردم راحت شدم . زیره واسه نفخ عالیه
اتفاقا همینو فوق تخصص گوارش بهم داده ولی دکتر اوما گفت خطر داره منم نخوردم
ولی الان از درد دارم میمیرم یکی خوردم فعلا ببینم چی میشه
قبل از بارداری عرق زنیون میخوردم خوب بود ولی تو بارداری نمیشه این چیزا رو خورد
از درد و فشار نمیتونم بخوابم خسته شدم
اندازه یک قاشق ماست بریز. بهش نوک قاشق زیره اضافه کن. بین دو انگشتت یکم نمک و یکم شکر بریز بخور. برای من جواب میداد
من اینطور میشم فقط خاکشیر جوابه
ولی توی بارداری نمیدونم
سلام گلم منم همین مشکل رو دارم🤦🤦🤦
دکترم بهم فاموتیدین پنتوپرازول دایمیتیکون و هیوسین داد تاثیر آنچنانی نداشت با دکتر اوما صحبت کردم بهم گفتن فعلا فاموتیدین و پنتوپرازول بخور با لاکسی ژل،،،
من اگر عذر خواهی میکنم سرویس برم کمی بهترم ،اما اگر نرم دقیقا مثل شما انقد احساس بادشدگی دارم ک میگم الانه بپوکه بترکه و این کلا باهام هست مخصوصا وقتی راه میرم درد میگیره اطراف نافم
الان با اینایی ک میخورم دردش و اون احساس ورم و بادشدگی قابل تحمل شده اما همچنان کل روز باهامه و تموم نمیشه اگر شما راهکاری پیدا کردی ک جوابگو بود منم درجریان بزار.
سلام دکتر من گفت عرق زنیان یا عرق نعنا امتحان کنم هر کدوم جواب داد برای من زنیان جواب داد
ببخشید چقدر می‌خوردین روزانه
درکت میکنم من تا ماه پیش همین مشکلو داشتم شربت ادی ژل و قرص فاموتدین دکترم بهم داد قرص رو فقط صبح ها میخوردم شربت هر 8 ساعت میخوردم
عرق زنیون تو بارداری مشکل نداره چون قبل از بارداری یکم برا من جواب میداد
حتما من که داغونم من دیشب یه دونه دایمتیکون خوردم ولی کلا پوست شکمم درد گرفته از بس شکمم کش میاد تو این شرایط دیگه دلم نمیخواد غذا بخورم اصلا
خیلی ناراحتم این همه دارو هیچی جواب نمیده اصلا لاکسی ژل که هیچ
شاید دوباره برم فوق تخصص گوارش من تو بارداری متوجه شدم سنگ و پولیپ صفرا دارم ینی دوسال اینجوری بودم ورم معده داشتم دکترا تشخیص ندادن هی گفتن سندروم روده هست تو بارداری سونو صفرا انجام دادم فهمیدم این مشکل رو دارم
ای خدا چه بکنیم🤦🤦
دقیقا دارو ها انگاری هیچ تاثیری ندارند
عرق زنیان یه کوچولو بخور
آب رو اتیشه
عرق زنیون تو بارداری بد نیست؟
عزیزم شما هم وقتی راه میرید اطراف نافتون درد میگیره و اینکه درده به زیر دلتون هم هرزگاهی کشیده بشه؟
یه درد مبهم ک مثل تیر کشیدن و اینا هم نیس
زنیان و زیره نخوری تو بارداری باعث انقباض رحم میشه. فقط عرق نعنا مجازه
آره وقتی راه میرم بشدت سنگینی حس میکنم زیر شکمم هم تیر میکشه چون فکر میکنم همین نفخ حسابی داره بهم فشار میاره
من رفتم دکتر فوق تخصص گوارش نظر ۳تا دکتر دیگه هم پرسیدم گفتن دایمتیکون ۱۲۵ تا روزی دوتا مجازه هیچ خطری هم نداره فعلا بخورم ببینم بهتر میشم یا نه
اره دقیقا مال همینه من فکر کردم زیر دلم درد داره و نگران شدم رفتم پیش دکترم گفت نه این بخاطر معدت هست فشار میاره،،
اره دکتر منم بهم داد منتها من الان هر دوازده ساعت پنتوپرازول و فاموتیدین و بعد هروعده غذایی لاکسی ژل میخورم دردش یکم قابل تحمل شده
دکترم گفت باید یک ماه اسید معدت رو کنترل کنیم هیوسین و دایمیتیکون هم داد من این دوتا رو چن روز بیشتر نخوردم قطعش کردم
بعد بهم گفت که سبزیجات خام،حبوباتی ک نفخش گرفته نشده،بین غذا و تا نیم ساعت بعد آب ،،،نوشیدنی های داغ،،،غذاهای سرخ کردنی ،هیچ کدومو نخور
تا یک ساعت بعد از غذا هم دراز نکش ،وعده هاتم بیشتر کن حجمشو کم
من رعایت میکنم منتها جوابی نگرفتم هنوز شما اگر دایمیتیکون روت جواب داد منم درجریان بزار عزیزم
باشه عزیزم یه شربت دیگه هم بهم داده امتحان میکنم تا ۴روز اگر خوب بود همینجا بهت میگم
باشه گلو دستت طلا
وای منم خیلی نفخ دارم شکمم مث توپ شده سفتم هس😣
عزیزم شما جنسیت نی نی دختره؟
نه پسره
سلام عزیزم صبح ناشتا یک لیوان آب ولرم با خرما بخور
کلا سعی کن آب ولرم از کتری بخوری
نوشابه و مایعات همراه یا بلافاصله بعد غذا نخور
سه عدد انجیر و سه عدد آلو شبا خیس کت تو یه کاسه فرداش هم خودشو بخور هم آبشو
اینجوری کلا راحت میشی از شر نفخ من خیلی جواب گرفتم
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.