سلام وقت بخیر، عزیزان برای تهیه اب قلم، قلم گوسفند خوبه سا گوساله؟ و روش تهبه اش رو هم منون میشم بفرمایید
3
13 روز قبل
مهنا ا
قلم گوساله بیشتر بهت آب قلم و میده
ولی کلا همه چیز گوسفند بهتر از مال گاوه
ببین قلم گاو بگیر بگو واست خورد کنه چون تو قابلمه جا نمیشه
بعد بیار بشور بزار تو قابلمه با پیاز و سیر و یکم ساقه ی کرفس و دانه ی فلفل سیاه و یکم زردچوبه
مواد داخلش به جز سیر و پیاز اختیاری هست
هرچی دوست داری بریز توش
آب بریز بزار 12 تا 24 ساعت بپزه
هرچی بیشتر بهتر
بعد خاموش کن
یه جوری آبکش کن که تمام مواد داخلش بیرون بمونه و فقط آب توی قابلمه باشه
بزار خنک بشه
تو یخچال بزاری بهتره
بعد چند ساعت از تو یخچال در بیار
یه چربی و روغن زردی روش میبنده اونو کامل جدا کن و بنداز دور
کلسترولش خیلی بالاست و اصلا برای ماها مناسب نیست میگفتن برای کشاورزا که کارشون خیلی سنگینه مناسبه
بعد اون ژل زیرش رو تیکه تیکه کن
بزار تو فریزر
هر روز صبح که از خواب بیدار میشی یک تیکه در بیار و بخور
یا یه تیکه در بیار بنداز تو غذاتون
ولی کلا همه چیز گوسفند بهتر از مال گاوه
ببین قلم گاو بگیر بگو واست خورد کنه چون تو قابلمه جا نمیشه
بعد بیار بشور بزار تو قابلمه با پیاز و سیر و یکم ساقه ی کرفس و دانه ی فلفل سیاه و یکم زردچوبه
مواد داخلش به جز سیر و پیاز اختیاری هست
هرچی دوست داری بریز توش
آب بریز بزار 12 تا 24 ساعت بپزه
هرچی بیشتر بهتر
بعد خاموش کن
یه جوری آبکش کن که تمام مواد داخلش بیرون بمونه و فقط آب توی قابلمه باشه
بزار خنک بشه
تو یخچال بزاری بهتره
بعد چند ساعت از تو یخچال در بیار
یه چربی و روغن زردی روش میبنده اونو کامل جدا کن و بنداز دور
کلسترولش خیلی بالاست و اصلا برای ماها مناسب نیست میگفتن برای کشاورزا که کارشون خیلی سنگینه مناسبه
بعد اون ژل زیرش رو تیکه تیکه کن
بزار تو فریزر
هر روز صبح که از خواب بیدار میشی یک تیکه در بیار و بخور
یا یه تیکه در بیار بنداز تو غذاتون
1
13 روز قبل
مهسا مامان ۳ فرشته مهربون
قلم گاو یا همون گوساله بهتره چون گوسفند اون آب قلم نداره
1
13 روز قبل
✨کوثَر✨ .
من همسرم قلم گاو برام میاره با سُم
من میزارم تو قابلمه بزرگ تا بالای سرش آب میریزم
هیچ ادویه و پیازی چیزی نمیریزم اصلا
قشنگ که روغنش در اومد و قلم ها قشنگ باز شدن کامل مشخص میشه که پختن
استخون هارو جدا میکنم همه رو باهم میکس میکنم بعد قالب میزارم تو فریزر
تو خورشت ها آبگوشت عدسی لوبیا میریزم خیلی هم مقوی خوشمزس
من میزارم تو قابلمه بزرگ تا بالای سرش آب میریزم
هیچ ادویه و پیازی چیزی نمیریزم اصلا
قشنگ که روغنش در اومد و قلم ها قشنگ باز شدن کامل مشخص میشه که پختن
استخون هارو جدا میکنم همه رو باهم میکس میکنم بعد قالب میزارم تو فریزر
تو خورشت ها آبگوشت عدسی لوبیا میریزم خیلی هم مقوی خوشمزس
1
13 روز قبل
مهنا ا
همه ی قلمها عصاره ی قلم رو دارن مامان مهسا
حتی پای مرغ هم بهت عصاره میده
ولی مال گاو خیلی بیشتره خب
حتی پای مرغ هم بهت عصاره میده
ولی مال گاو خیلی بیشتره خب
0
13 روز قبل
سوال کننده
ممنون عزیزم از توضیحاتت
0
13 روز قبل
سوال کننده
ممنون از همگی
2
12 روز قبل
Nafas
عزیزم من واسه دخترم قلم گاو و گوسفند قاطی میکردم میزاشتم تو قابلمه ساقه کرفس وهویج پیاز یه نصف روز میزارم میپزه بعد پیاز اینارو جدا میکنم مغز قلما هم دراومده میکس مییکنم میریزم تو جا یخی میزارم فریز وقتی یخ زد میریزمشون تو کیسه فریزر تو هرغذایی دوسه تا قالب میریزم
0
12 روز قبل
Nafas
پای مرغ هم همین مدلی درست میکزدم قالب میگرفتم میزارشتم فریزر
1
12 روز قبل
مامان آیهان
قلم گوسفند خیلی گرونه و جایی نداره چون همون ماهیچه گوسفنده و با گوشتش میفروشن
اما قلم گوساله ارزونه .
ژلاتین قلم گوساله به شدت پای مرغ نیست و اب زیادی نزاری بمونه
چربی روشم بردار تو غذای بچت بریز یا تو خورشت هات استفاده کن.
اب قلم گوساله خوبیش اینه اصلا اصلا بو و مزه نداره .من نودالیت هم بپزم بجای اب اب قلم میریزم
اما قلم گوساله ارزونه .
ژلاتین قلم گوساله به شدت پای مرغ نیست و اب زیادی نزاری بمونه
چربی روشم بردار تو غذای بچت بریز یا تو خورشت هات استفاده کن.
اب قلم گوساله خوبیش اینه اصلا اصلا بو و مزه نداره .من نودالیت هم بپزم بجای اب اب قلم میریزم
0
12 روز قبل
مهسا مامان ۳ فرشته مهربون
فدات عزیزم منم منظورم همین بود که آب قلمی که گاو یا گوساله بهت میده گوسفند نمیده
0
12 روز قبل
سوال کننده
ممنون از همگی، فقط این آب قلم به نظرتون تو رشد قد موثره؟؟
0
12 روز قبل
سحر مامان سلین و دلوین
بله
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.



343

