Ooma
پرسش (1405/03/19):

سلام کسی تونسته موریانه از بین ببره اصلا چجور جونوریه

ما تازه داریم اسباب کشی میکنیم،با هزار مکافات این خونه رو پیدا کردیم ،دیروز که خواستیم اساس ببریم همسایه بغلی اومد گفت کمد دیواری قسمت جا رختخوابی موریانه زده کمه و فقطم همونجا زده،بخدا منو شوهرم فکرمون درگیره شوهرم اسپری کامن زد کل جا رختخوابی رو و اومدیم بیرون نمیدونم از بین میرن ؟یا خونه رو قولنامه رو کلا باطل کنیم؟خونش از هر نظر دیگه خوبه،نمیدونم چیکار کنم میترسم اسباب هام خراب بشن 😭 موریانه چیه اصلااا

اگه کسی تجربه داره از بین رفتن بگه یا ممکنه اصلا از بین نرن؟
خودم داشتم کابینت هاشو تمیز میکردم یک چیز سیاه مثل مورچه ولی مورچه نبود دیدم بنظرتون موریانه بوده؟
قبلا که بچه بودیم مامان زیر همه وسایل چوبی تنباکو میریخت میگفت برای موریانه ست
همیشه هم خوب بود برای وسایل مشکلی پیش نمیومد
سلام گلم مرسی این کارو امروز انجام میدم
سلام عزیزم برای موریانه نفت عالیه اسپری کنید اما تا یکی دوروز بوش هست
بعدش هم میتونید فویل بزنید به دیوار که بیرون نیان
زن عموم نفتالین میکذاشت
نه موریانه سیاه نیست منم شنیدم نفت خوبه
فقط گازوئیل وروغن سوخته قاطی بکن بزن خیلی زودازبین میرند
رنگ هم میتونی بزنی
نفتالین بذارین تو کمد
یعنی قولنامه رو باطل نکنیم بشینیم همینجا؟
سلام حتما از بین ببر بعد اسباب کشی کن پتو ایناتو میخورن
ببین چه سمی خوبه رنگ هم میگن خوبه
نبابا چنتا نفتالین بذار لابلای رختخواب و وسایلا
نه موریانه سیاه نیست
رنگش خاکیه
کشیدس یکم
همون کامن خیلی عالیه
خونه پدرم هم وقتی خریدیم جا رختخوابی وریانه داشت نفت زدیم یک هفته بعد کمد رو چیدیم بین رختخواب ها هم نفتالین میزاره مادرم تا الان هم مشکلی نبوده دیگه
ولی اگه حساس هستی و میخوای خیالت راحت باشه به شرکت های سمپاشی زنگ بزنن اونا میدونن چکار کنن
عزیزم موریانت زدا هست دیوار بزنی اونا میان برات سم زدایی میکنن خوبه فقط ی کسی و بیار ک سوراخ کنه تا وقتی سوراخ نشه زمین فایده نداره
هیچی فایده نداره ازمن. بپرس ک خونم داشت فقطسم زدایی با دریل
خداروهزار مرتبه شکر الهی برنگرده الان نزدیک. هشت نه ماهه راحتم ان. شاالله هیچوقت برنگرده بازم توکمد بود نترسیاا سوراخا هم ک میگم خودت با گچ میتونی راحت پرکنی
باید ریشه کن بشه اگ نه برمیگرده از هر طرف بیرونش کنی ازجای دیگ میزنه بیرون
سلام فقط اصولی باید ریشه کن بشن و تماس بگیرین بیان که نابودشون کنن چون خونه خالیه و اسباب نچیدین خیلی راحته براتون دیگه خیالتون هم راحت میشه
سلام گلم اول مبارک باشه خونتون
دوم همون کامن فک کنم خوب باشه. من یه سال خونمون موریانه داشت زدم نابود شدن
موریانه این شکلیه عزیزم
موریانه این شکلیه عزیزم
سلام عزیزم باید زنگ بزنی بیان سمپاشی کنن
موریانه دونوع هست یکی چوب میخوره ودیگری ازداخل دیوار میاد که سوراخ می‌کنه میاد بیرون و گِل بجا می‌زاره از خودش وتا زمانیکه ملکه اش ازبین نرن فایده ای نداره باید قسمتی که موریانه بیرون میاد رو تا یکی دومتر بکنی بعد کلان نفت بریزید بعد قیر بریزید وسیمان ،موریانه از بوی نفت بیزاره باعث ازبین رفتنشون میشه .بیشتر زمستون بیرون میاد چون گرما رو دوست داره وفقط مواظب باش تو وسایل چوبیت نره که اگه بره به مرور میخوره پودر می‌کنه ،ما بخاطر موریانه مجبور شدیم سال۹۰ دوطبقه خونه رو ارزون بدیم بره
وای بچه هات خیلی کوچیکن
تو رو خدا نفتالین و تنباکو و اینا استفاده نکن
دور از جون کار یه بار پیش میاد
یجا هست واسه موریانه باید زنگ بزنی بیان .ما قبلا داشتیم مامانم گازوییل میزد .موریانه یسری من گذاشتم زیر میکروسکوپ رنگش نباتی بود .مثل شیشه بود کلا
سلام داخل کمدها و جاهایی که هست قرص نفتالین بخر بزار
مشکلی نیست
اکثرا کمد های چوبی و مبل و موکت و کتاب این چیزا رو میاد سراغش
اول خوب جارو بزن
اون حالت گل ها رو جارو کن تمیز کن
بعد سم موریانه بگیر بریز
خیلی هم بو نداره
بعد با خیال راحت وسیله بچین
منم سال پیش اومدم خونه نوساز
ولی کنار یکی از دیوارا موریانه در اومد
سم زدم تموم شد خداروشکر
ماهم چند سال پیش کمد و دیوارامون پر موریانه شده بود. شبا خرچ خرچ چوب میخوردن. حالت کرم مانند سفیدن. بابام از سم فروش پرسیده بود گفته بود تا ملکه از بین نره اینا هستن الکی هزینه نکن خونرو جابه جا کن.ماام مستاجر بودیم خونه رو عوض کردیم.
سمپاش میاد مواظب باشید شخص مطمئن باشه.
یک خانواده یکی اومد براشون سمپاشی کرد دوز سم رو زیاد زده بود بعد از ۲روزم اومدن توی خونه کودک ۷ساله از استنشاق بو مسموم شد و فوت کرد.
خیلی خیلی مواطب باشید هرکسی نیاد سمپاشی
سلام دوستان تمام پیام هاتون خوندم،مجبوریم همینجا بشینیم،ولی کل کمد دیواری سم زدیم سم چغندر و سم کامن و تاید،شومم داخل دیوار سرنگ تزریق کرد امیدوارم از بین رفته باشن شدیدا حساسم رو این موضوع ها و اعصابم داغون کرده در حدی که الان خوابم نمیبره و به موریانه فکر میکنم🤐 زنگ زدم مستاجر قبلی بهثمون افتاد بهش میگم چرا روز اول نگفتی میگه بخدا من خودم وقتی اسباب هارو گذاشتم دیدم زده اونم فقط یک حوله رو خورده بودن به لحاف هام نزده بود و هیجا ندیدم
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.