Ooma
پرسش (1405/03/04):

غدد لنفاوی کودک سه ساله

خانما توروخدا دارم از استرس میمیرم کمک کنید 😭
بعد مریضی بزرگ شدن غدد بچم
سونو ری اکتیو نشون داد و آزمایش خونش خوب بود
فقط اندازه هاش دو سانت و کمتر و یکیش ۲۲میله
الان داشتم چک میکردم حس کردم یکی هم تو گردنش اضافه شده 😭😭😭دوتا دکتر بردم گفتن از عفونته ولی چرا اضافه شد الان باز
سه روزم هست اسهال شده البته روزی یکبار دفع داره و سه روز قبل اسهال سفیکسیمش تموم شد میتونه از اثرات دارو باشه یا ویروسه جدیده ؟
حالم خیلی خرابه تورو خدا تجربه دارید کمک کنید
تو گوگلم گشتم استرسام شدید شد

سلام پری توروخدا نگران نباش
چیزی نیست بهت گفتم شاهان هم بود
اطرافمون خیلی دیدم اینجوری شدن تو سرما خوردگیشون
از عفونته خوب میشه نگران چی هستی
دکتر هم که بهت گفته چیزی نیست

تازه چند وقت پیش تو سونو ی شاهان کنار کشاله رانش هم چند تا غدد لنفاوی دیده شده بود
دکتر گفت اصلا جای نگرانی نیست
میدونم فاطمه آخه گفتی برا شاهان تو یک هفته با خوردن سفیکسیم کوچیک شد

کیاراد ده روز سفیکسیم خورده
الان دو هفته از شروع دارو میگذره
با استرس چک میکردم ببینم چقد فرق کردن یهو دیدم یکی هم اضافه شده
حالم خیلی بد شد😭😭
کسایی که نمیتونید چت کنید
من مینویسم لایک کنید اگر تجربه دارید

شمام تجربه دارید و طول کشید خوب بشه ؟
سایزشون ۲سانت بود ؟
اضافه هم شد بعد مدتی؟
بعد خوردن دارو خیلی واضح کوچیک شد ؟
سلام گلی دختر منم نزریک ۷ تا زیر گردنش با زیر بغلش نگران باش ممکنه عفونت داشته باشه اینا التهاب پیدا میکنن
اصلا هی چکش نکن
دکتر به من گفته بود بیخیالش باش هی دست نزن تحرکش نکن
منم دیگ بیخیالش شدم خوب شد
مال دختر منم بعضی مواقع بزرگ میشن بعضی مواقع کوچیک
مرسی اومدی مامانه مهربون
این هفتا یهو بزرگ شدن یا ب مرور فهمیدی ؟
چقد طول کشید خوب بشه ؟
مثلا طی یک هفته فرق واضحی میکنه ؟
آخه دکتر بمن گفت تا یک هفته بعد دارو اگر کوچیک شد که هیچ نشد بیا آزمایشات تکمیلی
منم هی آروم چک میکنم روزی یبار

برا شاهان یدونه بود ؟ سونو نبردی ؟ توروخدا سره یک هفته دیگه نبود یعنی ؟
میدونم این خوبه
اینکه کویچک بشن مهمه
من منتظرم کویچک بشن بعد هی بزرگ و کوچیک بشه بخدا ولش میکنم 😭
نگاه برا دختر من الان نزدیک ۱ سال داره خیلی دکتر هم بردم یه بار میبینی کلا از بین رفتن یه بار میبینی با یه سرمایی چیزی که میخوره اینا هم بزرگ میشن دختر منم زیاد دستکاریش میکرد ولی دیگه بهش گفتیم بیخیال بشه بهتر شد
یه دکتر به من گفت ۱ ماه دارو بخوره اگه خوب نشد بیا ازش نمونه بگیر ولی یه دکتر دیگه بردم گفت خانم اینا غده لنفاوی هستن خودش یه نوع سیستم ایمنی تو بدنن گفت اگه چیز بدی باشه سونو نشون میده فقط،برا بعضی ها با یه سرما یا عفونت بزرگ میشن منم دیگه حساس نشدم
مرسی
برا پسر من تازه بزرگ شدن
و منتظرم کوچیک بشن چون نشن باید ببرم دکتر باز
برا همین نگاشون میکنم
سایز دختر شماچقد بود دو سانتی هم داشت ؟
نه اصلا به من حرفی از آزمایش و سونو نگفتن
یدونه بود یک هفته بعد رفت قشنگ مشخص بود
اونجوری نبود که با دستم چک کنم متوجه بشم
بزار اون وقت سونوش ببینم دارم نگاه میکنم برا دختر من گردن و زیر بغلش و کشاله رونش داشت اصلا یهویی زدن بیرون مخصوصا تو گردن و زیر بغلش بزرگ شدن طوری بود که قشنگ دیده میشدن
دقیقن دکتر سونو هم بمن گفت یکماه دارو بخوره اگر کوچیک نشدن نمونه برداره
که به دکتر خودش گفتم گفت اون برا بزرگترهاست و برا اکثرن ب عفونت بستگی داره
گردن منم داره با سرماخوردگی بزرگ میشه بعد محو میشه یه بار زیاد شدن که یه ماه صبر کردم دیدم هوب نشد رفتم دکتر آمپول و داروداد خوب شد. گردن پسرمم داره دکتر گفت دست نزن چیز مهمی نیست
اصلا بهش دست نزن اشتباه نکنی ببری نمونه بگیری ها
مرسی خداروشکر خوب شده
برا کیارادم کوچیک بشن از زندگی افتادم بخدا 😭
خواهر شوهر منم داخل گردنش بود چند تایی
انقد رو‌مخش بود یعنی همیشه دستش رو گردنش بود داشت می‌کشت دنبالشون
بعد رفت دکتر اینو دکتر بهش گفت دقیقا
انشاالله که خوب میشه پری جون نگران نباش
مرسی اومدی مهربون
برا پسرت چقده ؟ کوچیک شده ؟ چقد طول کشید کوچیک بشه
مرسی جواب میدی دارم سعی میکنم آروم بشم با جواباتون
اره بیخیالش باش مطمن باش اگه چیز بدی بود همون دکتر خودش نمیگفت برو یک ماه دیگه بیا همون موقع ازش نمونه میگرفت
نه خدا نکنه
همش امیدوارم کوچیک بشه آزمایشم نبرم
مرسی عزیزدلم خیلی لطف کردی دوباره جواب دادی ♥️
باشه مرسی عزیزم اومدی کمک کردی خدا دسته گلاتو حفظ کنه ❤️🌹😘
فدات عزیزم انشالله که هیچ خبری نیست من بهت قول میدم چون خودم تجربش کردم🥰
برای پسرم گاهی نامشخصه گاهی با اینکه سرما نداره کاملا مشخصه
ممنون کمک کردی
منتظرم برا پسر منم کوچیک بشه بعد هر چقد میخواد کوچیک بزرگ بشه مهم نیس 😥
عزیزممممم چقد استرس تو پیامات مشخصه، من درمورد اینا چیزی نمیدونم ولی دعا میکنم هرچه زودتر خوب بشه ، چون مریضی بچه خیلییییی سخته، واقعا از اینجا اشکم یهو دراومد وقتی پیاماتو خوندم، مشخصه چقدر اذیتی، انشاا... پسرت خیلییی زود خوب بشه🥺
پری این پیام رو دادم به دکتر شاهان هر وقت جواب بده بهت خبر میدم
خیلی دکتر با تجربه ای هست
سلام عزیزم نگران نباش طاهها هم‌داره و‌بارها دکترای مختلف بردم میگن مشکلی نیست . موقع بیماری متورم‌تر میشه مثل نخودچی زیر انگشت میاد
عزیزم اون غده ها بخاطر عفونته و کم کم عفونت برطرف بشه از بین میره. واکنش طبیعیه بدنه یعنی سیستم ایمنیش داره خوب کار میکنه اصلا نگران نباش. منم خودم خیلی اینجوری میشم با ی عفونت گلو غده های لنفاوی گردنم مثه توپ میزنه بیرون بعد چن وقت خوب میشن
برا پسرمنم هربار سرما بخوره میاد دوماه طول می‌کشه بره
خیلییی حالم بده 😭
مرسی از دعای خوبت الهی آمین

دسته گل شمام همیشه سلامت باشه ❤️
فاطمه مرسی 😭😭😭😭
مرسی آتنای مهربون ک‌ اومدی
سونو هم‌بردی سایزشون چقد بود؟اضافه هم شد یا نه ؟ اولین بار که فهمیدی چقد طول کشید کوچیک بشن ؟
مرسی اضافه هم شدن یا دقت نکردی ؟
پری دکتر گفت آنتی بیوتیک هارو سر موقع میدی خیلی مهمه مثل اینکه
و گفت به احتمال زیاد جای نگرانی نیست
دکتر سفیکسیم ۱۰۰ هر ۱۲ساعت ۵سی سی داد که بعضی روزها در حد یکی دو ساعت اینور اونور شد
مهم بوده ؟ پنج روزم مترونیدازول یک سیسی هر هشت ساعت خورد داروهاش ۴روزه تموم شده
میشه اینو بهش بگی ببینم کافی بوده یا اشتباه کردم تاخیر کردم ؟
سلام عزیزم ،ان شاالله زودی خوب خوب میشه،
اسهال به خاطر آنتی بیوتیک که دادید،پروبیوتبک مصرف کنه زود خوب میشه،،بهتره تا 3 ماه پروبیوتیک مثل کیدی لاکت مصرف کنه،،،
باشه ممنون اومدی
بله از داروشه دکتر اوما هم جواب داد
باشه حتمن میدم ♥️♥️🌹
سلین و فاطمه مرسی لایک کردین خدا خیرتون بده ❤️
سلام عزیزم جانم؟
مرسی اومدی عزیزم
میگم روند پی گیریتو میگی لطفا میخوام ببینم کم کاری نکرده باشم
من اول سی بی سی دادم و ادرار

ده روز سفیکسیم و پنج روز مترونیدازول خورد
یک هفته بعد شروع سفیکسیم سونو بردم چنتا داره
بزرگش22میله
البته یکم کوچیک شدن بجز بزرگه که متوجه نمیشم زیاد فرق نکرده
دکتر گفت صبر کنم اگ کوچیکتر نشد آزمایش ببرم
فردا هم میبرم باز cbc و esrبگیرم
آزمایشاتش خوب بود طاها؟ گلبول سفید و لنفوسیتش چطور بود ؟
سونو هم دادی؟ دارو چی مصرف کرد؟چقد طول کشید کوچیکتر بشه بعد دارو
لطفا از استرسم کم کن چون میدونم مامان پی گیری هستی و دقیق دنبالش رفتی ازت کمک میخوام لطفا



سلام قشنگم طاها از نوزادی هر بار مریض میشد این غده ها نشون میداد و هربار من از متخصص سوال میکردم گقتن مشکلی نیست. نه صرفا برای این غدد طاها ازمایش زیاد داده که خب ششکر خدا ‌خوب بودن گفتن نیاز به سونو گردن نبست . دکتر گفت اکر تو حالتآت عادی هنوز بودن نیاز به بررسی داره
آهان خب خداروشکر همیشه سلامت باشه اینکه کوچیک و بزرگ بشن مهم نیست
منم منتظرم کوچیک بشن توروخدا دعا کن زودتر کوچیک بشن خیلی تحت فشارم ♥️🌹
فدات شم عزیزم ممنون انشالله نی نی شما هم زود زود خوب میشه .
همین الانم حتی دست میزنم روی گردنش هست ولی بارها‌و‌بارها پیش متخصصای مختلف حتی غدد بردم گفتن مشکلی نیست.
البته من نمیگم چون طاها چیزی نبوده همه بچه ها اینطورن و مثل طاها باید حتما بررسی بشه ولی شما که دکتر بردی اگر چیزی بود‌پزشک میگفت دیگه
حتی مادرشوهرم میگقتن این ارثیه شوهرم هم این شکلی بوده
چقده اندازش عزیزم؟
دکتر بهم گفت چیزی نیست از عفونته ولی من چون اولین باره متوجه شدم خیلی استرس دارم منتظرم کوچیک بشه خیالم راحت شه
الان اندازه یه نخود چی و چندتا مروارید کنارش
وقتی سرما میخوره یا مریض و بی حال میشه مثل فندق میشه
یعنی وقتی مریض میشه بزرگتر میشن ؟ چقد طول میکشه برسه ب این اندازه؟ دقت کردی ؟
نخودچی یعنی حدود یکسانت یا یکم بیشتر آره ؟
راستش نمیدونم نخودچی چقدره گلم 😂
ولی مریض میشه یکی دوماه طول میکشه تا خوب بشه
فهمیدم خوب گفتی عزیم
بدون دارو یا با دارو ؟
وقتی مریض میشن دکتر دارو میده تایمش مثل ۱۰ روزه چرک خشک کن تمومه ولی این یکی دوماه میشه
آهان یعنی ده روز چرک خشک کن میگیره ولی تا حدود دوماه میکشه کوچیک بشه ؟
من اوایل مثل شما ترسیده بودم فکر کردم غده هست حتی پیش جراح رفتم پرفوسور ملائیان بهم‌خندید
اره عزیزم یکی دوماه
خیلی میترسه آدم واقعا
گفت اینا اگه نباشه بچه طبیعی نیست همه دارن یکی مثل طاها اینشکلی یکی با لمس فقط مشخصه
حق داری عزیزم
عه چه جالب
ببین شاید برای یه بچه‌ای همین نگران کندده هم باشه نمیشه بگی کسی پیگیری نکنه ولی ماهایی که پزشک رفتیم چک شده طبیعیه دیگه
اولین بار که فهمیدی بزرگه آنتی بیوتیک داد دکتر یکی دوماه طول کشید کوچیک بشه و آخرش اندازه نخودچی موند ؟
آره امروزم آزمایششو تکرار کردم فاکتورهای التهابو بررسی کنن
میشه دعا کنی خوب باشه
همه چیش
فدات شم طاها سرماخورده بود من متوجهش شدم خیلیییی کوچیک بود بعدش داروی سرماخوردگی داشت حتی بستری بود ولی برای غدد لنفاوی دارو‌ندادم برای سرماخوردگی بودش
انشالله خیره
ببین بعضی وقتا که مریضه قشنگ وقتی سرشو میچرخونه مشخصه ولی وقتی خوبه لمس کنی مشخصه
غدد لنفاویش خیلی کوچیک‌ بود یا خود طاها؟
ببخش میخوام ببینم اگر غدد اونقد کوچیک‌ بودن و تو مریضی بزرگ شدن که سرشو میچرخونه دیده میشه پس مثل همیم
آره
مرسی اینقد دقیق گفتی همه چیو
طاها کوچیک‌بود
آهان مرسی
خیلی لطف کردی اومدی کمک کردی آتنای عزیز
همیشه سلامت باشه گل پسرت 😘😘😘❤️❤️❤️
فدات شم عزیزم. 🙏❤️
سلامت باشید 😘❤️🌹
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.

سوالات مشابه