Ooma
پرسش (1403/09/04):

سلام خانم دکتر سوالمو توی تاپیک هم پرسیده بودم اونجا هم خودتون جواب میدید؟؟

میخواستم ببینم این داروها مناسب سن نوزاد هست یا نه توی تاپیک پرسیدم ولی چون طول میکشه جواب دادن دیگه ویزیت گرفتم

سلام خانم دکتر سوالمو توی تاپیک هم پرسیده بودم اونجا هم خودتون جواب میدید؟؟
سلام خانم دکتر سوالمو توی تاپیک هم پرسیده بودم اونجا هم خودتون جواب میدید؟؟
سلام خانم دکتر سوالمو توی تاپیک هم پرسیده بودم اونجا هم خودتون جواب میدید؟؟
این نمودار رشدشه
وزن هنگام تولدش سه کیلو و بیست بود
حدود ۱۰ الی ۱۲ روزگی وزنش ۳/۵۰۰ شد البته با یکی دو وعده کمکی شیر خشک
اخرین وزنش هم تاریخ ۳۰ ام و سن یک ماه و سه روز شده ۳۸۰۰
با شیر خشک کمکی انگار بیشتر وزن می‌گرفت ولی دکترش و بهداشت اصرار داشتن ک قطع کنم و فقط شیر خودمو بدم ک وزنش از وقتی فقط شیر خودمو دادم انچنان اضاف نکرده
سوالم اینه ک فاموتیدین برای چیه اگه برای ریفلاکسه که میگن مرکبات نخورید و اون مولتی ویتامین با طعم پرتقاله اگه برای ریفلاکس نیست واسه چی تجویز شده متأسفانه دکترش هیچ توضیحی نداد ک داره چ داروهایی و به چه دلیلی مینویسه فقط نوشت و گفت برو این داروها رو بگیر انگار کرایه زبونشونو میخوان بعضی دکترا
voice:|~|638680632840727680|~|2024-11|~|0:32
voice:|~|638680633191183860|~|2024-11|~|0:13
سلام خانم دکتر سوالمو توی تاپیک هم پرسیده بودم اونجا هم خودتون جواب میدید؟؟
فرستادم خانم دکتر عکس داروها هم تو همون تاپیک هستش
voice:|~|638680718036758580|~|2024-11|~|0:42
بالا اوردن از وقتی به دنیا اومده تا الان شاید ۵-۶ بار باشه بصورت پنیرک
خوابش گاهی وقتا سبکه بعضی وقتا هم خوبه قشنگ دو الی سه ساعت می‌خوابه ولی از دیشب یکم بی قراره نمیدونم حالا دلیلش چیه مثل بچه ای ک انگار دندون داره درمیاره دوس داره تو بغل بخوابه تا میذاشتم تو ننو بیدار میشد بغل میکنم میخوابه
سکسکه وقتی زیاد شیر میخوره و ولع شیر خوردنش زیاده داره بعضی روزا یکبار بعضی روزا هم دو سه بار در طول روز
امتناع از شیر خوردن همیشه نداره اتفاقا دوس داره شیر بخوره و دائم زیر سینه باشه اما در طول روز یه تایمی نمیدونم دلش درد میگیره حس میکنم اون وقته که سرشو دائم چپ و راست میکنه و سینه رو نمیگیره و به شدت گریه میکنه در حدی که کبود میشه بهش کولیف میدم تا اروم شه
عوق نمیزنه ولی خانم دکتر بزاق دهنش نمیدونم چرا کشدار شده چند روزه یعنی سینمو ک از دهنش در میاره قشنگ اب دهنش کش میاد با سینه و اب دهنش حباب داره مثل ببخشید تف البته اینم بگم ک برفک زده دهنش متاسفانه من سرچ کردم برای بزاق کشدار فکر کنم یکی از دلایلش همین برفک هم بود
اماچند دقیقه بعد از شیر خوردن یه حالتی مثل جویدن داره مثل ادامس جویدن

عزبزدلم نمیدونم چرا ویس ارسال نمی‌شه، ببین یکم خب شواهد به نفع رفلاکس هست اما فاموتیدین خیلی درمان خوبی برای رفلاکس تو این سن نیست اول اینکه مولتی ویتامین نده همون آد کافیه و عالی
کلا ما به بچه های رفلاکسی مولتی ویتامین نمیدیم
خودت هم لاکتاول و گالاکتومید بخور حجم وکیفیت شیرت بالا بره
فواصل شیردهی رو روی دو ساعت نگه دار
تو حالت شیب دار شیر بده
بعد شیردهی حداقل 15 دقیقه عمودی نگه دار
گل گریپ رو نده، کولیف کافیه جواب نداد اینفاکول هم عالیه
الان برای برفک چکار کردی؟
voice:|~|638681449388818900|~|2024-11|~|1:23
نیستاتین میزنم براش طبق چیزی ک به بقیه گفتید توی تاپیک ها
مرسی خانم دکتر عزیز نمیدونم چرا داروهایی که داده انقد متناقضه با هم برای همین ترسیدم از فاموتیدین و مولتی از همون اول ،
و اینکه افرین به تشخیصتون من نمی‌دونم دلیلش رو ولی گفتید گل گریپ ندم ، هر وقت بهش میدادم انگار بی قراری و دردش بیشتر میشد خانم دکتر یعنی وقت گریه ‌کبوددمیشد بچم خودمم یکی دو بار ک دادم دیدم اینجور میشه بهش ندادم دیگه ولی دلیلش چیه
voice:|~|638682139934920140|~|2024-11|~|0:42
خانم دکتر فقط روده هاش هم صدا میده ولی دکتر گفت اشکالی نداره حتی زمانی ک شیر میخوره و سیره هم صدای روده هاش رو میشنوم طبیعیه ؟؟
voice:|~|638682508854934530|~|2024-11|~|0:4
صدایی مثل قاروقور روده
خانم دکتر امشب وحشتناک بود گریه هاش از درد به خودش میپیچید تا الان اینجور ندیده بودمش اصلا جیغ میکشید چنگ میزد به سروصورت من دائم پاشو تکون میداد دلم براش کباب شد 😭😭از بین اون شربتا همه به سنش میخوره ؟؟کدوم بهتره برای دلپیچه ش بگیرم فردا،، تا الان با کولیف اروم میشد امشب نمیدونم چرا اینجور شد الان ساعت ۳ و نیم شبه همش گریه میکنه شدید چند دقیقه خوابش میبره دوباره بیدار میشه😭😭😭ظهر نمیدونم چرا شکمش اسهال شده بود ابکی طوری ک بغلم بود فکر کرد جیش کرده هنوز پوشکش نکرده بودم دیدم نه اسهال شده ،،ولی از بعد اون دوباره شکمش کار نکرده انگار گریه هاش را اونه اخه در روز چند بار دستشویی میکرد الان از ظهر هیچ ،از شدت گریه هاش و بی قراریش خودمم حالت تهوع گرفتم 😭
عزبزم کولیک هست نترس ، کولیک اید رو تست کنین اینفاکول پیدا کنی عالی هست، حتما مواقع بیقراری اپلیکیشن white noise صداهای مختلف‌ش امتحان بشه، هود آشپزخونه هم خوبه، راه ببر، صدای خخخخخخ از خودت دربیار یا شششششش
و تو ماشین ببرین مقداری بچرخونین بچه آروم تر میشه
ممنونم خانم دکتر عزیز از راهنماییاتون امروز میرم میگردم ببینم اینفاکول پیدا میکنم فقط اگه پیدا کردم دستور مصرفشو بهم میگید الان هم برای اینفاکول هم کولیک اید و کولیکز همه رو میگیرم ببینم کدوم بهتره براش
خانم دکتر کولیک اید و کولیکز چه فرقی دارن ؟؟قبل از شیر دهی باید بهش بدم ؟اینفاکول هم اگه از داروخانه پیدا نکردم از سیسمونی فروشیا بگیرم؟؟
بعد اینکه یعنی همزمان هم کولیک هم داره هم رفلاکس؟؟
voice:|~|638683366709283030|~|2024-11|~|0:26
هر دو رو گرفتم خانم دکتر هم کولیکز هم کولیکید اول کولیکید رو میدم ببینم اثرشون چطوره فقط اینکه چند ساعتی بدم و اینکه دیگه بجز اون قطره ی دیگه ای مثلا کولیف و اینا ندم ؟؟پدی لاکت هم براش گرفتم خانم دکتر
خانم دکتر جوابمو میدید لطفا
voice:|~|638684730121239180|~|2024-11|~|0:9
voice:|~|638684730241253480|~|2024-11|~|0:23
دفعش اسهال طوره عزیزم
من بعد از شیر دهی دادم از دیروز تا الان
ولی خانم دکتر اگه خدای نکرده اذیت بود و اروم نشد میشه مثلا یکی دو ساعت بعد کولیف یا کولیکز یا چیز دیگه هم بدم در کنارش ؟ایزی کول بیبی هم میشه بگیرم؟؟
خانم دکتر شیرش هم گفتید ای ار بگیرم کدوم مارک خوبه ؟؟معمولی نمیشه بهش بدم ؟؟
voice:|~|638685274612582040|~|2024-11|~|0:4
voice:|~|638685274745490690|~|2024-11|~|1:53
voice:|~|638685275899892640|~|2024-11|~|2:0
مرسی عزیزدلم ممنون از راهنماییتون خیر ببینید الهی 🌺😘
voice:|~|638685723534775780|~|2024-11|~|0:36
stk: |~|11|~|103_col
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.