Ooma
پرسش (1403/06/07):

ن خواب شبانه نوزاد

سلام مامانای عزیز و پزشک خوب اوما
دختر من دوماه و نیمه هست و شبا بیداره تا ساعت ۲یا ۳ شب ،
هرکاری میکنم این روتین تغییر نمیکنه و از ساعت ۱۱ شب شروع میکنه به گریه تا ۲ یا ۳ شب که خوابش ببره
شما راهکاری دارید ؟

سلام😁میگن روزا نور خونه زیاد باشه و بچه بمونه مثلا جلو پنجره ای جایی و غروب که میشه خونه رو تاحدودی تاریک کنین که فرق شب و روز رو متوجه بشه.هرچند فکر‌کنم این یه پروسه ی طولانی بشه ولی خب من همین روش رو اجرا می‌کنم بعدا ببینم موفق میشم یانه😁
کولیک داره بچه دل‌درد میشع
نبردیش دکتر
به خاطر کولیکه
ببرش دکتر
بخاطر کولیکه پسر منم تا ۴ صبح بیدار بود بعدش میخوابید ، راهکار نداره باید تحمل کنی دوره اش بگذره
من دارو هم میدادم فایده نداشت باید دوره اش بگذره
کولیک داره بایدداروبدی و حالاحالاها این روتین ادامه داره خیلی زوده متوجه شبوروزبشه
سلام نازنینم
دلبندتان احتمالا کولیک دارد، شما اول مراجعه کنید مطمئن شوید تشخیص کولیک است اگر کولیک بود، می توانید سگانوز، کولیک اید، کولیکز، اهورا نی نی، ایزی کول یا همان گریپ واتر را بسته به صلاحدید متخصص اطفال امتحان کنید تا قطره مناسب پیدا شود . به علاوه بابد بدانید که نمیتوان کولیک را به طور کامل برطرف کرد و باید منتظر باشید تا با افزایش سن به مرور از شدت آن کاسته شود و در نهایت برطرف گردد اما با انجام دادن راهکارهای زیر می توانید به کاسته شدن از شدن کولیک و آرام شدن دلبندتان و بهبود خواب او امیدوار باشید:
- برای چندبار در فواصل منظم شکم را با ملایمت در جهت عقربه های ساعت به صورت دورانی ماساژ دهید. برای این کار دست ها را کمی گرم کرده و با روغن زیتون و روغن بچه چرب کنید، سپس در ابتدا دور ناف را ماساژ داده و بعد هرچه از ناف دورتر می شوید، به صورت دورانی به شعاع دایره های ماساژ خود اضافه کنید. بعد کمر و دست و پاها را ماساژ دهید. این کار نباید به قدری طولانی شود که فرزند شما را اذیت و کلافه کند. به علاوه ماساژ دادن نباید بلافاصله بعد از خوردن غذا انجام شود. همچنین به یاد داشته باشید که خواندن یک موسیقی مانند لالایی و یا هر آهنگ دیگری همراه با این کار می‌تواند تاثیر آرامش بخشی بیشتری را به دنبال داشته باشد.
- حرکت دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که فرزند خود را به پشت بخوابانید، سپس پاهای او را در دست گرفته و طوری تکان دهید که گویی در حال پدال زدن برای دوچرخه است. این کار را نیز هر بار چند دقیقه به مدت چندبار در روز انجام دهید.
- اگر تز سینه شیر می‌دهید در هنگام شیر خوردن دقت کنید که تمام هاله سینه در دهان نوزاد قرار گیرد نه فقط نوک آن، تا از ورود هوای به معده جلوگیری شود.
- بعد از هر بار شیردهی حتما آروغ فرزندتان را بگیرید.
- به رژیم غذایی خود دقت کنید و حتماً مصرف مواد غذایی نفاخ را کاهش دهید. همچنین اگر از سینه شیر می‌دهید به طور موقت مصرف لبنیات به ویژه فرآورده های تهیه شده از شیر گاو را قطع کرده و ببینید که آیا در فرزندتان علائم بهبودی مشاهده می شود یا نه.
- یک سشوار با صدای کم را با فاصله ۲۰ الی ۳۰ سانتیمتر از فرزندتان در حالت روشن قرار دهید، به طور معمول بچه ها با شنیدن صدای سشوار آرام می شوند و گریه و بیقراری آن‌ها پایان یافته و به خواب می‌روند، می‌توانید اپلیکیشن های white noise را هم امتحان کنید عالی جواب می دهند 🌷
ممنونم از همه ی دوستان