Ooma
پرسش (1402/12/13):

زایمان و مشکل در دفع

سلام به همه اومایی ها و دکتر عزیز
اوایل زایمانم(طبیعی بود) مشکلی توی دفع نداشتم
اما تازگیا (تقریبا ۷روزی میشه) جای محل دفع مدفوع انگار پوست از داخل بدن به سمت بیرون اومده دست که میزنم متوجه یه مقدار گوشت اضافی میشم(ببخشید نمیدونم درست توضیح بدم نمیدونم متوجه میشید یا نه 😅)
بعد موقع دفع خیلی میسوزه جوری که خودمو کنترل میکنم و آه و نالم بلند میشه
چیکار کنم که برگرده داخل بدن و خوب بشه

پماد آنتی هموروئید بگیر از داروخانه
با اپلیکاتورش نزن با انگشت هر ۸ ساعت پماد بمال داخل مقعدت
حتما پماد انتی هموروئید بزن منم همین بلا سرم اومد بعد زایمان من خارش وحشتنااااااااک داشتم طوری که روزی ده بار میرفتم تو اب داغ که شاید بهتر بشه،اون گوشت اضافه هم به خاطر هموروئید یا بواسیر،حتماااا غذاهایی بخور که یبوست نگیری،اب خیلی بخور،خاکشیر با اب ولرم و عسل صبحا ناشتا بخور،روغن زیتون هم خالی بخور هم روی سالاد هم برنج،الو خیس کن بخور،اصلا نذار یبوست بگیری چون بدتر میشه،من انقدر اذیت شدم که روزی صدبار میگفتم حاضرم ده بار دیگه درد زایمان تحمل کنم ولی این خارش نه
سلام به روی ماهتون مامان جان
یبوست دارید ؟
معدم کار میکنه اما سفته
بخاطر همین قسمتی که میگم از داخل بدن به سمت بیرون اومده موقع دفع سوزش دارم خیلی شدید
که ترجیح میدم دفع انجام نشه خیلی درد داره

شربت مینو ماگ هم گرفتم دو وعده خوردم
اره خیلی وحشتناکه
عزیزم جانم بنظر بواسیر دارید، در قدم اول یبوست را برطرف کنیدبرای اینکار باید از اصول تغذیه صحیح پیروی کنید، این اصول تغذیه نباید صرفاً در هنگامی که یبوست دچار هستید رعایت شوند بلکه باید همواره به آنها عمل کنید تا درگیر یبوست نشوید و شدت پیدا نکند. به‌ عنوان مثال انجیر، گلابی، آلو بخورید. غذاهای آبکی بیشتر بخورید. برنج با کره و زیتون خورده شود و به غذاها روغن زیتون اضافه کنید. حتی می‌توانید روغن زیتون را به صورت مجزا یا با سالاد بخورید. صبح ها ناشتا آب ولرم و خاکشیر بخورید، برگه زردآلو و آب آلو هم خوش طعم بوده و به رفع یبوست کمک می کنند. کدو سبز بخار پز شده بخورید.
شب ها چند عدد آلو و انجیر را در یک لیوان آب خیس کرده و صبح ها به صورت ناشتا آلو و انجیر های خیس خورده را همراه با آبی که در آن قرار داشتند، به صورت ناشتا بخورید و این کار را هر روز تکرار کنید. البته چون شیردهی دارید ببینید کدام یک باتوجه به شرایط دلبندتان قابل مصرف است وبرای درمان دارویی منیزیوم هیدروکساید یا مگنی میلک بخورید، مورد مصرفی فعلی هم خوب است . پودر پسیلیوم یا موسیلیوم را امتحان کنید. همگی مجاز هستند اصلا نگران نباشید.
در مورد شرایط مقعد، بعد از اجابت مزاج از دستمال کاغذی خشک استفاده نکرده و برای تمیز کردن ناحیه مقعد از دستمالی استفاده کنید که اندکی خیس شده باشد و حتما ناحیه مقعد را به خوبی تمیز کنید. روی نواحی بیرون زده محلول MG موضعی زده شود. در محلول کامیلین بنشینید، شیاف آنتی هموروئید مانند رکتول که در شیردهی مجاز است هم استفاده کنید. در طی روز در فواصل منظم در لگن آب گرم بنشینید و اصلا رابطه مقعدی نداشته باشید و به جراح مراجعه کنید ❤️
چشم ممننون دکتر جان😘
چشم هاتون بی بلا جانم و خواهش میکنم 💕💕😍

سوالات مشابه