سلام وقت بخیر من دختر یکسال وبیست وچهار روزه بود که تشنج کرد ساعت پنج صبح شب قبل هم حالش خوب صبح که بیدار شد شیرش که خورد تشنج کرد دخترم از موقعه ای که غذای کمکی براش شروع کردم تقریباً میشه گفت بیشتر اسهال بود تا 9ماهگی که اسهال شدید شد بردمش دکتر آزمایش هاش همه خوب فقط دکتر قطره پروکید ودایمیتیکون بهش داد یک هفته قبل از یکساله بشه استفراغ واسهال شدید شد جوری که روزی سه چهار بار میاورد بالا واسهال بعد از یک هفته براش واکسن یکسالگی زدیم مرکز بهداشت گفت هیچ علایمی نداره مگر اینکه دوهفته بعد واکسن شاید سرما خوردگی بگیره وقتی تشنج کرد یک هفته بیمارستان بستری شدبخاطرتب بالا حال عمومی خوب بود وخوب هم غذا وشیرش میخورد همه آزمایشات خوب ام ار آی نوار مغز هم دارو براش زدن بیهوش نشد که ازش بگیرن ولی خواستن آب نخاع ازش بگیرن که ما رضایت ندادیم ولی دکترا گفتن باید دارو بگیره گفتن شاید مننژیت باشه عفونت مغزی بعداز4روزدارو که براش زدن تبش قطع شد ومرخص شد بار اولی که دارو براش زدن بعدازگرفتن دارو پشت پلکش ورم کرد وصورت وسرش قرمز شد وبار دوم تاسرم براش وصل کردن یدفعه بیقرار شد قرمز که دارو قطع کردن وسیترزین بهش دادن ودارو دوباره شروع کردن وقتی ازبیمارستان اوردمش یکم آبریزش داشت که دکتر قطره بینی و سفالکسین بهش دادن6ساعتی دارو که میخورد خوب بود وقتی نزدیک ساعت دارو میشد سرش داغ میشد حالش بد بود اسهال شده بود وکلا اشتهاش رفته بود حتی به مقدار خیلی کم ب اجبار خودم شیر سینه ام میخورد زینک هم داخل بیمارستان بهش 12ساعتی دادن تادوهفته بعدترخیص کپسول پروکید هم نصف پودر داخل ماست بهش دادن بخوره بعد دوهفته دوباره که رفتیم پیش دکتر گفت هروز سه بار تبش چک کنم برا همیشه تا نه سالگی باید هروز تبش بگیرم حتی موقعه ای که حالش خوبه وتبش 37.8بودبراش شیاف دیازپام وقطره استامینفون هرچهار ساعت وی آمپول دیازپام دادن گفتن هروقت دوباره تشنج کرد از سوراخ مقعد براش حین تشنج بزنم از وقتی که از بیمارستان اوردیمش خیلی بیقرار شده به دکتر گفتم بهش قرص ب6دادن روزی ی دونه بخوره الان یکمی بهتر شده ولی هنوز بیقراره خودم از اول که اد میدادم بهش تا6ماهگی بعد از اون قطره مولتی پدیابست واهن سیدرال بهش میدادم ولی دکتر وقتی زینک بهش داد گفت مولتی واهن بهش ندم الان قرص ب6دادن دیگه هیچی بهش ندادن ولی از موقعه ای که ویتامین واهن بهش ندادم دقت کردم گوشه ناخن هاش ریشه کرده ومیشکنن متخصص نه ماهگی براش شیرinftriniبراش تجویز کردن بخاطر وزنش ولی پیدا نکردم بهش بدم لطفاً راهنماییم کنید خیلی استرسش دارم وزنش از هفت ماهگی یک کیلو اضافه شده هفت ماهگی 8بودالانکه 14ماهشه9.200 بچه ام همه کارهاش به موقع انجام داده تست iQبهداشت همه خوب بوده تاالان اصلأ مریض نشده بود سابقه تشج باتب خودم تا4سالگی داشتم وقطع شده توروخدا کمکم کنید خیلی میترسم دوباره تشنج کنه
پرسش (1401/10/04):
تشنج ناشی از تب و مصرف ویتامین واهن چگونه است ؟
618
94
1401/10/04
سوال کننده
1
1401/10/04
نسترن ..
سلام عزیزم پسر منم تشنج داره منتها بدون تب ..دکترش گفت ویتامین و اهنش حتما بدم
2
1401/10/04
نسترن ..
ب۶ هم میخوره
2
1401/10/04
نسترن ..
ام ار ای یا نوار مغز حتما بگیر ازش ..ام ار ای با تزریق بیهوشی انجام میدن ..پسر منم با داروهای خاب اور نمیتونس بیهوش بشه حالش بشدت بد میشود
3
1401/10/04
زهرا فاتحی
انشالله که خیلی زود حالش خوب بشه و هیچوقت تشنج نکنه. چطور اون لحظه فهمیدی که تشنج کرده؟
1
1401/10/04
نسترن ..
زهرا تشنج با تب داشته لرزش بدن کف اومدن از دهان
2
1401/10/04
زهرا فاتحی
اهان
بمیرم الهی
بمیرم الهی
2
1401/10/04
خانم گل .
وای خدایا چقدر تشنج تو بچه ها زیاد شده😔😔
انشالله خیلی زود حال کوچولوت خوب خوب بشه
انشالله خیلی زود حال کوچولوت خوب خوب بشه
0
1401/10/04
سوال کننده
سلام اره منم بدون تبه به خاطر همین گفته هرروز تبش چک کنم شبی که تشنج کرد حالش خیلی خوب بود بعد صبح اینجوری شد
0
1401/10/04
سوال کننده
بهش ویتامین دادی دوباره تشنج کرد
0
1401/10/04
سوال کننده
ام آرای بابیهوشی ضرر نداره
0
1401/10/04
سوال کننده
آیدا صبح بلند شیرش خورد بعد یدفعه تکون خورد نگاهش کردم دیدم تشنج کرده خیلی کم کف کرد
0
1401/10/04
سوال کننده
شما سابقه تشج دارین
0
1401/10/04
سوال کننده
ممنون عزیزم
0
1401/10/04
سوال کننده
اینجا دکتر سوالات جواب میدن
0
1401/10/04
نسترن ..
ن عزیزم هیچ ضرری نداره
0
1401/10/04
نسترن ..
تشنجش بدون تبه؟؟
0
1401/10/04
نسترن ..
حتما ببرش دکتر مغز واعصاب بهش دارو میده نوار میگیرن خیالت راحت میشه دیگه مدام ترس نداری ک تشنج کنه
0
1401/10/04
نسترن ..
لعنت ب این تشنج ازش متنفرم از ابن کلمه بدم میاد
0
1401/10/04
پزشک اوما
سلام به روی ماهتون مامان جان
وقتتون بخیر 🌹
عزیزم باتوجه به شرایط کلی دلبندتان حقیقتا من یا شما نباید دخالتی در روند درمان کنیم چون گاهی یک سهل انگاری ممکن است شرایط را بدتر کند اما مجموعا چون تب ندارد بهتر است با متخصص اطفال دیگری در مورد شروع آهن و مولتی ویتامین مشورت کنید چون ادعاهایی وجود دارد که خود فقر آهن میتواند بر تشنج ناشی از تب دامن بزند
وقتتون بخیر 🌹
عزیزم باتوجه به شرایط کلی دلبندتان حقیقتا من یا شما نباید دخالتی در روند درمان کنیم چون گاهی یک سهل انگاری ممکن است شرایط را بدتر کند اما مجموعا چون تب ندارد بهتر است با متخصص اطفال دیگری در مورد شروع آهن و مولتی ویتامین مشورت کنید چون ادعاهایی وجود دارد که خود فقر آهن میتواند بر تشنج ناشی از تب دامن بزند
0
1401/10/04
سوال کننده
دکتر جان عکس ازمایشات 9ماهگی وپرونده بیمارستان براتون میفرستم شما ی نگاهی بیاندازید خوب من متخصص که9ماهگی بردم هیچی نگفتن میگم مولتی ویتامین واهن خودم بهش میدادم بعدشروع غذای کمکی ایشون بعد دیدن آزمایشات فقط بهش پروکید ودایمیتیکون دادن از بیمارستان اوردیمش فقط زینک دادن گفتن تازمانی که زینک میخوره مولتی واهن ندم بعد هم دوباره بردم فقط ب6دادن وقتیکه ازش پرسیدم هرچی میخوای بدی بده ولی همه باهم نده آخه من چیکار کنم گفتم اینجا ازشما بپرسم شما کمکم کنید خوب توبیمارستان وقتیکه گفتم اسهال میشه و بعضی مواقع غذا داخل مدفوع داره وکپسول پروکید دادن که نصفش بریزم داخل ماست بخوره الان بهتره فقط بعضی مواقع دستشویی سفت که این قدر زور میزنه یکمی سفت دفع داره من روغن زیتون میزنم روی شکمش یامیدم میخوره یا عرق نعنا میدم میخوره بخدا من خیلی بهش اهمیت میدم سروقت همه کارهاش انجام میدم به تغذیه اش هم دقت میکنم ولی بخدا واقعاً دارم اذییت میشم حال دخترم کلا خوبه همون جور که بالا گفتم ..بااسهالش مشکلی ندارم از اینکه دوباره تشنج کنه خیلی میترسم دایما کارم شده چک کردن تبش شب راحت نمیتونم بخوابم از استرس
0
1401/10/04
نسترن ..
عزیزم بچه ای ک در معرض تشنج میبرنش دکتر مغز و اعصاب تا اون بگه چی مصرف کنه چی نکنه ن دکتر اطفال🙄
0
1401/10/04
سوال کننده
نه ماهگی برا اسهال بردم متخصص اطفال هنوز تشنج نکرده بود
0
1401/10/04
سوال کننده
الان بردمش مغز واعصاب
0
1401/10/04
سوال کننده

0
1401/10/04
سوال کننده

0
1401/10/04
نسترن ..
الانکه تشنج کرده باید ببریش مغز و اعصاب..تا نوار بگیرن ازش ..دکتر مغز و اعصاب پسرم گفت حتنا ویتامین و اهن بخور خودکمبود ویتامینا تشنج میاره
0
1401/10/04
نسترن ..
کمبود ب۶ خودش تشنج میاره براهمین ویتامین ب۶میدن ب بچه های تشنجی
0
1401/10/04
سوال کننده

0
1401/10/04
سوال کننده
خوب بردمش همون مغز واعصاب من گفتم چی بهش بدم گفتن هرچی میدی بده من گفتم بهش پدیابست واهن سیدرال بهش میدم گفت همون بده فقط همه روباهم نده فقط ب6دادن بخاطر اینکه بیقرار بود
0
1401/10/04
نسترن ..
خب دیگه همونارو بده ..اهنشو ک شب بده ...ویتامینم صب ساعتای هشت صب...ب۶ظهر بده روزی یکی
0
1401/10/04
سوال کننده
والا من آز دکتر مغز واعصاب جوابی نگرفتم بخاطر همین امدم اینجا دست به دامن اوما شدم والا دوستم بهم معرفی کرد گفتن خوبن
0
1401/10/04
نسترن ..
راستی بگم ک ب۶یبوست میاره..پسرمنو یبوس میکنه لعنتی
0
1401/10/04
سوال کننده

0
1401/10/04
سوال کننده
باشه ممنون عزیزم
0
1401/10/04
سوال کننده
شما آهن و ویتامین چی میدین
0
1401/10/04
نسترن ..
اهن سیدرال..ویتانین بی بی جویس
0
1401/10/04
سوال کننده
دکترت تجویز کردن
0
1401/10/04
نسترن ..
بله عزیزم
0
1401/10/04
سوال کننده

0
1401/10/04
سوال کننده
الان دکتر خوب مغز واعصاب اراک کی هست که دوباره ببرمش
0
1401/10/04
نسترن ..
نمیدونم عزیزم من اراک نیستم پرسوجو کن ببین کیرو معرفی میکنن از دکتر اطفالش بپرس
0
1401/10/04
سوال کننده
شما از اوما راضی هستید
0
1401/10/04
نسترن ..
اره عزیزم بچه های ک تجربه دارن خیلی کمک میکنن و همینجور دکترای دلسوز و مهربونی داره ک هر کمکی ازشون بربیاد راهنمایی میکنن
0
1401/10/04
سوال کننده
شما الان بچتون درچه حاله از کی تشنج کرد دوباره چی تشنج کردن
0
1401/10/04
سوال کننده
چیکارمیکنین
0
1401/10/04
سوال کننده
من بچه اولم هست خیلی میترسم
0
1401/10/04
سوال کننده
شما سابقه تشج توفامیلتون نداشتین. من خودم تا4سالگی وداداش کوچیکم داشتیم از طرف خانواده پدری
0
1401/10/04
سوال کننده
دکتر جان عکس ازمایشات 9ماهگی وپرونده بیمارستان براتون میفرستم شما ی نگاهی بیاندازید خوب من متخصص که9ماهگی بردم هیچی نگفتن میگم مولتی ویتامین واهن خودم بهش میدادم بعدشروع غذای کمکی ایشون بعد دیدن آزمایشات فقط بهش پروکید ودایمیتیکون دادن از بیمارستان اوردیمش فقط زینک دادن گفتن تازمانی که زینک میخوره مولتی واهن ندم بعد هم دوباره بردم فقط ب6دادن وقتیکه ازش پرسیدم هرچی میخوای بدی بده ولی همه باهم نده آخه من چیکار کنم گفتم اینجا ازشما بپرسم شما کمکم کنید خوب توبیمارستان وقتیکه گفتم اسهال میشه و بعضی مواقع غذا داخل مدفوع داره وکپسول پروکید دادن که نصفش بریزم داخل ماست بخوره الان بهتره فقط بعضی مواقع دستشویی سفت که این قدر زور میزنه یکمی سفت دفع داره من روغن زیتون میزنم روی شکمش یامیدم میخوره یا عرق نعنا میدم میخوره بخدا من خیلی بهش اهمیت میدم سروقت همه کارهاش انجام میدم به تغذیه اش هم دقت میکنم ولی بخدا واقعاً دارم اذییت میشم حال دخترم کلا خوبه همون جور که بالا گفتم ..بااسهالش مشکلی ندارم از اینکه دوباره تشنج کنه خیلی میترسم دایما کارم شده چک کردن تبش شب راحت نمیتونم بخوابم از استرس
0
1401/10/04
نسترن ..
از هشت ماهگی تشنج بدون تب
0
1401/10/04
نسترن ..
منم بچه اولمه ..نترس
0
1401/10/04
نسترن ..
ن ما اصلا سابقه تشنج نداشتیم ..واین بلا سرمون اومد برا پسر من ی لخته خون توسرشه متاسفانه
0
1401/10/04
سوال کننده
میترسم خدایی نکرده یدفعه بلایی سرش بیاد
0
1401/10/04
سوال کننده
ای وای واقعاً خیلی ناراحت شدم 😔
یعنی بعد از تشنج متوجه شدین
یعنی بعد از تشنج متوجه شدین
0
1401/10/04
نسترن ..
نگو اینجوری خدا مراقبشه ..مامان ب این خوبی داره ک نگران و مراقبشه مگه میشه چیزیش بشه
0
1401/10/04
نسترن ..
پسر من بعد اینکه از خاب بیدار میشد با تعجب ب دورو برش نگاه میکرد و دستاشو روی سینه جمع میکرد شک کردم ب اینکارش گفتن تشنجه بردمش تهران ام ار ای و دکتر مغز واعصاب
1
1401/10/04
سوال کننده
منم فقط توکلم به خداست هرچی خودش بخواد ولی واقعا ترس داره
0
1401/10/04
سوال کننده
نه دختر من تاالان هیچ علامتی نداشته ولی من چون همیشه میترسیدم از تشنج وقتی دخترم حال ندار بود مخصوصاً وقتی واکسن براش میزدم خیلی تب میکرد خیلی ازش مراقبت میکردم که تبش بیاد پایین که خدایی نکرده حالش بد نشه ولی الان که تشنج کرد شب حالش خوب خوب بود تازه مهمون داشتیم کلی بازی کرد بعد یدفعه صبح اینجوری شد ی حدسی که براش زدن توبیمارستان گفتن شاید از واکسن یک سالگیش باشه
0
1401/10/04
نسترن ..
واکسن یسالگی ک تب نداره
0
1401/10/04
نسترن ..
نترس تشنج باتب خیلی کم خطره ولی باید پیگیر باشی خطراتیم داره
0
1401/10/04
سوال کننده
همون تب نداشت درد هم نداشت بهداشت گفت شاید بعد از دو هفته که واکسن بزنی ی علامتی داشته باشد برا هربچه فرق میکنه دخترم کلا واکسن که براش میزدم خیلی اذییت میشد الان گفتن شاید از واکسن یک سالگیش باشه شاید حساسیت به واکسن داشته باشه اخه ازمایشاش همه خوب بود فقط میبرمش ازش نوارمغز بگیرن من ازبیهوشیش میترسیدم
0
1401/10/04
نسترن ..
بیهوشیش خیلی راحته اصلا نترس بچه اذیت هم نمیشه
0
1401/10/04
سوال کننده
دیگه توکل بخدا فقط باید بگردم ی متخصص خوب پیدا کنم ببرمش پیشش
0
1401/10/04
نسترن ..
ان شالله دختر گلت سالمو سلامت بزرگ میشه ..توکلت بخدا باشه
0
1401/10/04
سوال کننده
همچنین عزیزم مرسی که باصبر وحوصله جوابم دادی مرسی که بهم امید دادی انشالله همیشه اتفاق های خوب سهمتون باشه 🥰
1
1401/10/04
نسترن ..
فدات عزیزم💓💕موفق باشی
0
1401/10/04
پزشک اوما
عزیزم من کاملا شرایط شما را درک میکنم و. واقعا مشتاق کمک کردن هستم اما باز تاکید میکنم چون شرایط دلبندتان خاص است من اجازه دخالت در این مسیر را ندارم، توصیه میکنم تحت نظر متخصص مغز و اعصاب حوزه اطفال باشید ، اگر پزشک فعلی نظر قاطع نمیدهد به متخصص دیگری مراجعه کنید چون حقیقتا تداخلی میان دادن هم زینک هم مولتی ویتامین و. آهن باهم وجود ندارد اما میتوانید فعلا یک روز آهن و زینک یک روز مولتی ویتامین و زینک بدهيد. ولی این توصیه جای مراجعه را نخواهد گرفت
1
1401/10/04
سوال کننده
خیلی ممنون از لطفتون
0
1401/10/05
پزشک اوما
خواهش میکنم عزیزجانم 💗💗💗
0
1401/10/05
پزشک اوما
stk: |~|11|~|109_col
0
1401/10/05
سوال کننده
میشه لطفاً کلا سوال من رو از بخش پرسش و پاسخ حذف کنید ممنون میشم
0
1401/10/05
پزشک اوما
جان دلم برای ابن مورد باید به بخش پشتیبانی پیام دهید
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.




