سلام خانم دکتر و دوستان اومایی
خواستم بدونم آیا کم خونی میتونه باعث بالارفتن فشارخون هم بشه؟
مادر من کم خونی داره و فشارخونش هم باوجود دارو ک استفاده میکنه ب خوبی کنترل نمیشه....
پرسش (1401/08/25):
رابطه فشارخون و کم خونی
396
49
1401/08/25
سوال کننده
0
1401/08/25
پزشک اوما
سلام نازنینم
عزیزم در موارد حاد بله اما در مورد شرایط مادر محترم شما اطلاعات ما کافی نیست، اول باید مادر محترم آزمایش دهند ببیینیم کم خونی شدید وجود دارد؟ اکوی قلب هم انجام گردد، بعد بتوان نظر داد 🌹
عزیزم در موارد حاد بله اما در مورد شرایط مادر محترم شما اطلاعات ما کافی نیست، اول باید مادر محترم آزمایش دهند ببیینیم کم خونی شدید وجود دارد؟ اکوی قلب هم انجام گردد، بعد بتوان نظر داد 🌹
0
1401/08/25
سوال کننده
بله خانم دکتر جدیدا آزمایش دادن کم خونی دارن
البته دیابت و فشارخون از قبل هم داشت
ینی اگر در چ حد باشه کم خونی میتونه باعث فشارخون بالا بشه؟
البته دیابت و فشارخون از قبل هم داشت
ینی اگر در چ حد باشه کم خونی میتونه باعث فشارخون بالا بشه؟
0
1401/08/25
پزشک اوما
جان دلم کم خونی شدید میتواند علت باشد. اگر آزمایشات را دارید ارسال کنید تا ببینم
0
1401/08/25
سوال کننده
عکس آزمایشو ندارم اما هموگلوبینش 10بوده
بقیه فاکتورا هم یکمی پایین هستن
بقیه فاکتورا هم یکمی پایین هستن
0
1401/08/25
پزشک اوما
چه مکمل آهنی میخورند؟
0
1401/08/26
سوال کننده
اوی فول
اهن و فولیک داره
اهن و فولیک داره
0
1401/08/26
سوال کننده
یک ماه و نیم اخورده اما بعضی وقتا شده ی روزم نخورده بینش
کامل و مرتب نبوده
کامل و مرتب نبوده
0
1401/08/26
سوال کننده
البته مادر من کراتین خونش هم ی مقدار بالاست حدود 1.8 تا 2 میشه
کلیه هاش بخاطر دیابت کم کار شدن
میتونه کم خونیش ب این خاطر هم باشه خانم دکتر؟
کلیه هاش بخاطر دیابت کم کار شدن
میتونه کم خونیش ب این خاطر هم باشه خانم دکتر؟
0
1401/08/26
پزشک اوما
عزیزم برای یک ماه روزی یک عدد فروفورت گاین و یک عدد فروس سولفات بخورند و بعد آزمایش را به شکل CBC و چک فریتین تکرار کنند تا در مورد میزان مصرف مکمل آهن تصمیم گیری شود.
خونریزی های قاعدگی بیش از حد شدید نیستند؟
خونریزی های قاعدگی بیش از حد شدید نیستند؟
0
1401/08/26
سوال کننده
باشه چشم ممنون
نه مادرم یائسه هستند
نه مادرم یائسه هستند
0
1401/08/26
پزشک اوما
چشم هاتون بی بلا جانم ❤️
متوجه شدم ،عزیزم بنابراین اکو قلب هم انجام شده؟
متوجه شدم ،عزیزم بنابراین اکو قلب هم انجام شده؟
0
1401/08/26
سوال کننده
اکو جدیدا انجام ندادن اما تقریبا یک سال پیش بود انجام دادن خداروشکر مشکلی نبود
الان هم برای چکاپ دیابت و تیروئید ک آزمایش دادن و رفتن دکتر گفته کم خونی
خیلی نگرانم
ب نظر شما میتونه علت بدی داشته باشه؟
الان هم برای چکاپ دیابت و تیروئید ک آزمایش دادن و رفتن دکتر گفته کم خونی
خیلی نگرانم
ب نظر شما میتونه علت بدی داشته باشه؟
0
1401/08/26
پزشک اوما
عزیزم اگر سال گذشته مشکل فشار خون نداشتند، اکو تکرار گردد، کم خونی هم با مصرف مناسب مکمل مدیریت شود، رژیم غذایی اصلاح گردد. اگر استرس دارند، کاهش داده شود.
پیاده روی روزانه داشته باشند. نگران نباشید تحت نظر متخصص قلب و عروق باشند، با آزمون و خطا روی داروها میتوان به نتیجه مناسب رسید 🌹
پیاده روی روزانه داشته باشند. نگران نباشید تحت نظر متخصص قلب و عروق باشند، با آزمون و خطا روی داروها میتوان به نتیجه مناسب رسید 🌹
0
1401/08/27
سوال کننده
نه فشارخون و دیابت چن سالیه دارن
کم خونی هم داشتن ولی زیاد نبود
ولی تو نت مطالبی خوندم ک بعد یائسگی نباید کم خونی وجود داشته باشه خیلی نگران شدم 😔
ممنونم خانم دکتر لطف کردین 💐
کم خونی هم داشتن ولی زیاد نبود
ولی تو نت مطالبی خوندم ک بعد یائسگی نباید کم خونی وجود داشته باشه خیلی نگران شدم 😔
ممنونم خانم دکتر لطف کردین 💐
0
1401/08/27
پزشک اوما
نگران نباشید گل من درصد کم خونی بعد یائسگی کمتر است اما به این معنا نیست که اصلا درگیر نمیشوند، وقتی تغذیه نتواند نیاز بدن را برآورده کند بعد یائسگی هم خانم ها دچار کم خونی میشوند❤️
0
1401/08/27
سوال کننده
درسته
متشکرم
فقط ی سوال دیگه باعرض معذرت
اینکه الان باوجود مصرف قرص تو این یک ماه و نیم بازم کم خونی وجود داره طبیعیه؟
متشکرم
فقط ی سوال دیگه باعرض معذرت
اینکه الان باوجود مصرف قرص تو این یک ماه و نیم بازم کم خونی وجود داره طبیعیه؟
0
1401/08/27
پزشک اوما
خواهش میکنم عزیزجانم ❤️
بله طبیعی است چون دوز مکمل کافی نبوده است، با دوز مناسب مصرف کنند و دفعه بعدی آزمایش به شکلی که گفتم تکرار شود 🌹🌹
بله طبیعی است چون دوز مکمل کافی نبوده است، با دوز مناسب مصرف کنند و دفعه بعدی آزمایش به شکلی که گفتم تکرار شود 🌹🌹
1
1401/08/27
سوال کننده
خیلی متشکرم از شما ✨💐✨
0
1401/08/27
پزشک اوما
خواهش میکنم گل من 🌹🌹🌹
0
1401/08/27
پزشک اوما
stk: |~|12|~|189
1
1401/08/27
سوال کننده
stk: |~|11|~|110_col
0
1401/08/28
پزشک اوما
❤️💓❤️💓❤️
0
1401/09/14
سوال کننده
سلام مجدد خانم دکتر
ببخشید خواستم ببینم دوز قرص فروفورت گاین باید چند باشه؟
60 و 80 داره
بعد مادر من چون دچار یبوست هست همیشه میخواستم ببینم این قرص تشدیدش میکنه یانه
ممنونم
ببخشید خواستم ببینم دوز قرص فروفورت گاین باید چند باشه؟
60 و 80 داره
بعد مادر من چون دچار یبوست هست همیشه میخواستم ببینم این قرص تشدیدش میکنه یانه
ممنونم
1
1401/09/14
پزشک اوما
سلام عزیزجانم
فروفورت گاین 60 بخرید ، مجموعا مکمل های آهن میتوانند مسبب تشدید یبوست باشند بنابراین حتما باید رژیم غذایی را اصلاح کنند تا انشالله اذیت نشوند ، مایعات بیشتر بخورند، چند عدد آلو و انجیر را شب ها در یک لیوان آب خیس کرده و بعد صبح ها ناشتا به همراه آبی که درون آن خیس خورده اند بخورند، روی غذاها روغن زیتون بریزند، سالاد بخورند 🌷
فروفورت گاین 60 بخرید ، مجموعا مکمل های آهن میتوانند مسبب تشدید یبوست باشند بنابراین حتما باید رژیم غذایی را اصلاح کنند تا انشالله اذیت نشوند ، مایعات بیشتر بخورند، چند عدد آلو و انجیر را شب ها در یک لیوان آب خیس کرده و بعد صبح ها ناشتا به همراه آبی که درون آن خیس خورده اند بخورند، روی غذاها روغن زیتون بریزند، سالاد بخورند 🌷
0
1401/09/15
سوال کننده
بله حتما ممنونم
فقط اینکه قبلا هم تقریبا 50 روز اوف ففگل میخوردن ک اونم آهن 60 میل داره ولی کمخونی داره هنوزم
با این وجود اینم دوزش 60 باشه؟
ببخشید ک زیاد میپرسم
نگرانم خیلی 😔
فقط اینکه قبلا هم تقریبا 50 روز اوف ففگل میخوردن ک اونم آهن 60 میل داره ولی کمخونی داره هنوزم
با این وجود اینم دوزش 60 باشه؟
ببخشید ک زیاد میپرسم
نگرانم خیلی 😔
1
1401/09/15
پزشک اوما
عزیزم در کنار این مکمل قرار شد فروس سولفات هم بخورند دیگر، تا این نیاز رفع شود، میزان آهن المنتال ففول 47 میلی گرم هست مگر اینکه مارک متفاوتی مصرف کنند
1
1401/09/15
پزشک اوما
درک می کنم عزیزجانم 💗
1
1401/09/15
سوال کننده
خیلی ممنونم 💐💐💐💐
1
1401/09/15
پزشک اوما
خواهش میکنم عزیزجان من💗
1
1401/09/15
پزشک اوما
stk: |~|12|~|10_col
1
1401/09/15
پزشک اوما
میتوانید دوز 80 را هم بگیرید در کنار آن فولیک اسید مصرف شود اما حتما آزمایش بعد یک ماه با چک فریتین تکرار گردد 🌹
1
1401/09/16
سوال کننده
بله حتما
ممنونم
ممنونم
1
1401/09/16
پزشک اوما
خواهش میکنم نازنینم 🌹🌹
1
1401/09/16
پزشک اوما
stk: |~|11|~|111_col
1
1401/09/16
سوال کننده
stk: |~|11|~|110_col
0
1401/09/16
پزشک اوما
💖💖💖💖
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.




