سلام خدمت دکتر عزیز و دوستان اومایی گل
امروز واکسن چهارماهگی پسرمو زدم تا ظهر خوب بود از ظهر بی قراری میکنه و تب داره هر چهارساعتم بهش قطره استامینوفن دادمو و کمپرس سرد گذاشتم ولی بازم بی قراری میکنه امشب ک دوباره بهش قطره دادم بلافاصله شیردادم یهو همه رو استفراغ کرد اونمزیاد دوباره چهارساعت بعدمدادم بالا اورد دلیلش چیه؟تا حالا اینجوری نشده
راستی تبشم زیاد شد ک بادماسنج دیجییتالی گرفتم حدود39 بود ک هی پاشویه کردم اومد رو37و خورده ای شوهرم رفته داروخونه شیاف استامینوفن داده و قطره بروفن منم هول شدم ک تبش زیاد ی ساعت بعد قطره شیاف گذاشتم ک خداروشکر تبش اومد پایبن خطری نداره ک فاصلش کم بوده؟نوبت بعدی بهش قطره استامینوفن بدم یا بروفن یا شیاف؟لازم ببرمدکتر؟
پرسش (1400/11/14):
تب بعد از واکسن چهارماهگی
1233
62
1400/11/14
سوال کننده
0
1400/11/14
سوال کننده
لازم ببرم دکتر؟ی ساعت پیشم دمای بدنش36.8بود
0
1400/11/14
Zahra Delbar
سلام گلم براش کمپرس گرم بزار تا فردا، و اینکه آب ولرم یکم نمک بریز توش پاشویه کن، دستمال خیس کن بزار رو پیشونیش
0
1400/11/14
Zahra Delbar
انشاالله تب نکنه دیگه فقط مرتب چکش کن
0
1400/11/14
Zahra Delbar
37 و نیم هم تب نیس دیگه فقط همون راس 4 ساعت قطرش بده
0
1400/11/14
سوال کننده
نگرانم ک فاصله قطره و شیاف کم بود
0
1400/11/14
سوال کننده
یهو هول شدم
0
1400/11/14
Zahra Delbar
انشاالله چیزی نیست، اگه خیلی داغ بوده، اما لباسم زیاد تنش نکن دما رو بالا نبر تو خونهبیشتر بدمش گرم میشه
0
1400/11/14
Zahra Delbar
احتمالا چون بلافاصله شیر دادی بالا آورده یا طعم قطره براش بد بوده
0
1400/11/14
سوال کننده
الان گرفتم35/6بود
0
1400/11/14
سوال کننده
چون همه رو بالا اورد تبش پایین نیومد واسه همین شیاف گذاشتم
0
1400/11/14
نسیم م
بروفن رو با شکم خالی ندید، خطر خونریزی معده داره، شیاف هم خطر خونریزی روده داره و باید انتخاب أخر باشه. هر چهار ساعت میتونید قطره استامینوفن دوبرابر وزنش بدید. وقتی بچه هوشیار و بیداره قطره بدید و وقتی خوابه و نمیتونه بخوره شیاف بذارید. پاشویه و تن شویه کنید با آب ولرم طوری که به لرز نیفته
0
1400/11/14
نسیم م
شیاف همونطور که زود تب رو پایین میاره، زود هم اثرش از بین میره. مرتب چک کنید
0
1400/11/14
سوال کننده
ن خداروشکر دیگ بعد شیاف و پاشویه اونطوری تب نکرد
0
1400/11/14
سوال کننده
بروفن هنو ندادمش شیافم اولین بار بود کاش نمیذاشتم الان همش نگرانم😐
0
1400/11/14
Mary S
عزیزم شیاف برای این سن خوب نیست دیگه استفاده نکن
0
1400/11/14
سوال کننده
ن تا حالا استفاده نکردم دیشبم داروخونه داده بود
0
1400/11/14
پزشک اوما
سلام به روی ماهتون مامان جان
در موارد اورژانسی مانند این به تاپیک پشتیبانی اعلام کنید تا من سریعتر متوجه پیام شما بشوم
الان حال دلبندتان چطور است؟
در موارد اورژانسی مانند این به تاپیک پشتیبانی اعلام کنید تا من سریعتر متوجه پیام شما بشوم
الان حال دلبندتان چطور است؟
0
1400/11/14
سوال کننده
سلام دکتر جوون
0
1400/11/14
سوال کننده
من نمیدونستم
0
1400/11/14
سوال کننده
الان خداروشکر حالش خوبه
0
1400/11/14
سوال کننده
از صب ک قطره شو دادم دیگ بالا نیاورد ولی یکم تب داشت ک پاشویه کردم همچنان چهارساعتی بهش قطره استامینوفن میدادم تا امروز ک الان خداروشکر تب نداره
0
1400/11/14
سوال کننده
الان 6ساعتی بدم یا4؟
0
1400/11/14
سوال کننده
خانوم دکتر خیلی خطر داره ک قطره و شیافو با فاصله ی ساعت دادم؟ اگ هس ک ببرم دکتر
0
1400/11/14
سوال کننده
دیشب خیلی بی حال بود و بی قرار بود ولی امروز بهتره خداروشکر
0
1400/11/14
سوال کننده
دمای بدنشم با دماسنج دیجیتالی گرفتم الان ک35/9
0
1400/11/14
پزشک اوما
خداروشکر جان من❤️ اگر حال دلبندتان خوب است و بی حال نیست بابت فاصله کم میان قطره و شیاف نگران نباشید، هیچ مشکلی وجود ندارد و صرفاً فواصل استامینوفن را به ۶ ساعت افزایش داده و اگر تب نداشت فردا دیگر نیازی به دادن استامینوفن نیست🌹
1
1400/11/14
سوال کننده
مرسی دکتر جوون♥️
37.2تبه؟
37.2تبه؟
0
1400/11/14
پزشک اوما
خواهش میکنم عزیز جانم 💜💜
متوسط دمای بدن بچه ها بین 36.1 تا 37.2 درجه سانتیگراد است. درجه حرارت بدن با اندازه گیری مقعدی 38 درجه یا بالاتر، دهانی 37.8 و بالاتر و زیر بغلی 37.2 و بالاتر، تب در نظر گرفته می شود
متوسط دمای بدن بچه ها بین 36.1 تا 37.2 درجه سانتیگراد است. درجه حرارت بدن با اندازه گیری مقعدی 38 درجه یا بالاتر، دهانی 37.8 و بالاتر و زیر بغلی 37.2 و بالاتر، تب در نظر گرفته می شود
1
1400/11/14
سوال کننده
برای پایین اوردن تب توخونه باید چیکار کنیم خانوم دکتر؟
0
1400/11/15
پزشک اوما
عزیزم استامینوفن را منظم بدهید، الان دلبندتان در چه شرایطی است؟
0
1400/11/15
سوال کننده
منظم میدم ولی تب داره
0
1400/11/15
سوال کننده
ی بار میاد پایین باز میره روی37_38
0
1400/11/15
سوال کننده
میتونم دوز بعدی ب جای قطره شیاف استامینوفن125بذارم؟
0
1400/11/15
فرشته 2019
دکتر پسرم بهم گفته بود ک قطره با شیاف فرقی نداره
منم شیاف میذاشتم
منم شیاف میذاشتم
0
1400/11/15
سوال کننده
ترسیدم شیاف بذارم بازم قطره دادم
0
1400/11/15
فرشته 2019
ریفلاکس پسر من بعد از واکسن ۴ ماهگی تشدید شده بود و بالا میاورد
دکتر گفت ک استامینیوفن نده، شیاف بذار
دکتر گفت ک استامینیوفن نده، شیاف بذار
0
1400/11/15
فرشته 2019
پسر منم امشب تب کرده
فک کنم اومیکرون باشه😔
فک کنم اومیکرون باشه😔
0
1400/11/15
فرشته 2019
خودمم ی علائم خفیفی دارم
1
1400/11/15
سوال کننده
من خدمم سرماخوردم ولی با واکسن پسرم اصن نتونستم استراحت کنم ولی خداروشکر شدید نیس
0
1400/11/15
سوال کننده
اینق گفتن نذارین منم جرات نکردم
0
1400/11/15
سوال کننده
ان شاءالله ک خوب بشه
1
1400/11/15
سوال کننده
وای اینجوری خیلی بده
0
1400/11/15
فرشته 2019
مرسی
ان شاءالله
ان شاءالله
1
1400/11/15
سوال کننده
❤😍
0
1400/11/15
پزشک اوما
سلام مجدد جان دلم
بله از شیاف استفاده کنید، و قطره را با فواصل 4 ساعته بدهید. تنشویه و پاشویه فراموش نشود به شرط آنکه درون آب الکل یا نمک نریزید ، حتما تعداد دفعات شیردهی را هم افزایش دهید ❤️
بله از شیاف استفاده کنید، و قطره را با فواصل 4 ساعته بدهید. تنشویه و پاشویه فراموش نشود به شرط آنکه درون آب الکل یا نمک نریزید ، حتما تعداد دفعات شیردهی را هم افزایش دهید ❤️
0
1400/11/15
سوال کننده
مرسی دکتر جوون
0
1400/11/15
سوال کننده
شیاف ک خطر ندازه؟
0
1400/11/15
پزشک اوما
نه جان دلم فقط با ملایمت وارد کنید، تا دلبندتان اذیت نشود❤️
0
1400/11/15
سوال کننده
خانوم دکتر بعد 48ساعت چرا بازم یکم تب داره؟
0
1400/11/15
سوال کننده
لازم هست فردا ببرمش دکتر؟
0
1400/11/15
سوال کننده
الان قطره دادم تبشو چک کردم36.8ولی قبلش بین37_38بود
0
1400/11/15
پزشک اوما
عزیزم تا دو الی سه روز بعد از تزریق واکسن تب طبیعی است اما اگر تا فردا بهبودی حاصل نشد،مراجعه کنید❤️
1
1400/11/16
سوال کننده
خیلی ممنونم ازتون❤
دیگ خوب شد پسرم🌺
دیگ خوب شد پسرم🌺
0
1400/11/16
پزشک اوما
بسیار هم عالی عزیزم و خداروشکر ❤️❤️
0
1400/11/16
پزشک اوما
stk: |~|11|~|102
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.
سوالات مشابه
- وزن گیری پایین در ۴ماهگی
- قد و وزن گل پسرم کمه.. چه راهکاری رو پیشنهاد میدین؟؟،
- کم بودن دور سر نوزاد از حد نرمال در چهارماهگی
- غذای جامد به نوزاد چهارماهه
- سلام، دوستان لطفا راهنماییم کنید
- دور سر نوزاد در چهار ماهگی چگونه است؟
- مادران باتجربه بیاین کمک
- قطره استامینوفن برای واکسن چهارماهگی
- قرص آهن مارک فرودین در دوران بارداری
- واکسن چهار ماهگی .




