سلام و وقت بخیر به پزشک ومامانای گل
پسرمن چهارماهه میشه وفقط شیرخودمو میخوره،
کسی به نوزادش از چهارماهگی غذا داده
منظورم سرلاک یا حریره و فرنیه غذاهای ساده درحد کم
نه سوپ و میوه و...
میشه از تجربتون بگین دلیلشم بگید چراازچهارماهگی شروع کردید؟؟
،حتما بایدپزشک اجازه بده غذا بدیم از چهارماهگی
باید وزنش کم باشه ؟؟یاچی؟؟
پسرمن خیلی سینه مو مک میزنه
شبا هزاربار بیدار میشه نیمه خوابه ،
کلا دوساعت پشتهم عمیق نمیخوابه
چشاش نیمه بازه کلا ،،،
هربارم نیمساعت بیست دقیقه سینمو خیلی محکم مک میزنه اما بازم راضی نمیشه انگار
از بدخوابی وکمخوابی عاجز شدم ،
فکر کردم غذا بدم بهتر میخوابه بنظرتون ؟؟؟
یا
غذاخوردن روی خوابش تاثیری نداره ؟؟؟
پرسش (1400/01/17):
غذای جامد به نوزاد چهارماهه
647
180
1400/01/17
سوال کننده
2
1400/01/17
mahsa panahi
دختر من چون رشدش کم بود و بخاطر اگزما شیر خشک نمیتونستم بدم از چهار ماهگی زیر نظر دکتر شروع کردم به دادن فرنی
2
1400/01/17
nahid nt
به نظرم شیر خشک بدی بهتره از ۶ماهگی غذا بده
1
1400/01/17
mahsa panahi
اگه شیر خشک کمکی بدین فکر کنم بهتر از غذا باشه معدشون بعدا مشکل پیدا میکنه
اونم با قاشق بدین که بد عادت نشه بعدا سینه خودتونو نگیره
اونم با قاشق بدین که بد عادت نشه بعدا سینه خودتونو نگیره
0
1400/01/17
nahid nt
من تجربه زود غذا دادنو ندارم ولی دیدم زود غذا دادن بچها رو تو ۱سالگی بد غذا میکنه
بازم ببین اینا ک تجربه دارن چی میگن
بازم ببین اینا ک تجربه دارن چی میگن
0
1400/01/17
سوال کننده
شیرخشک با قاشق بدم؟
0
1400/01/17
mahsa panahi
آره دیگه آروم آروم مثل شربت که با قاشق میدیم به بچه چون من خیلی دیدم با شیشه شیر میخورن دیگه شینه مادرشونو نمیگیرن
0
1400/01/17
سوال کننده
آره شنیدم
هم بدغذایی
هم مشکل معده
خدامیدونه هرصبح با سردرد و درد بدن بیدار میشم
پسربزرگمم هفت سالشه کلاس اولی
هر روز از نخوابیدن مثل سگ پاچه میگیرم بخدا
هم بدغذایی
هم مشکل معده
خدامیدونه هرصبح با سردرد و درد بدن بیدار میشم
پسربزرگمم هفت سالشه کلاس اولی
هر روز از نخوابیدن مثل سگ پاچه میگیرم بخدا
0
1400/01/17
mahsa panahi
سینه
0
1400/01/17
mahsa panahi
سخته درکتون میکنم هیچی مثل بی خوابی انرژی آدمو نمیگیره
0
1400/01/17
سوال کننده
تاحالا با قاشق چیزی ندادم بهش
ویتامینشم با قطره چکان میدم
ویتامینشم با قطره چکان میدم
0
1400/01/17
سوال کننده
😪😪😪
0
1400/01/17
mahsa panahi
با همون قطره چکان بریزید دهنش ولی نزارید میک بزنه
0
1400/01/17
سوال کننده
پسر بزرگم همینجوری شد دقیقا
0
1400/01/17
nahid nt
سخته واقعا
ولی شیر خشک بده دوماهی صبوری کن
ولی شیر خشک بده دوماهی صبوری کن
0
1400/01/17
mahsa panahi
دختر من که چهار ماهگی غذا شروع کردیم الان ده سالشه معدش خیلی حساسه دم به دقیقه دلدرده
0
1400/01/17
سوال کننده
ینی مشکل خوابش با شیرخشک یا غذا حل میشه بنظزتون؟
0
1400/01/17
سوال کننده
آخی
0
1400/01/17
mahsa panahi
اگه از گرسنگی نخوابه آره درست میشه
ولی شیر خشکم تحقیق اونی رو بگیرید که به معدش آسیب نزنه
ولی شیر خشکم تحقیق اونی رو بگیرید که به معدش آسیب نزنه
0
1400/01/17
سوال کننده
شیرخشک میترسم ،پسربزرگم دوماهگی سر همین شیشه خوردن سینه مو ول کرد متاسفانه
0
1400/01/17
سوال کننده
اونم باید امتحان کنی تا معلوم بشه دیگه
0
1400/01/17
mahsa panahi
از کجا حدس میزنید گرسنه میمونه؟
0
1400/01/17
mahsa panahi
وزن گیریش کمه؟
0
1400/01/17
mahsa panahi
دختر من اصلا وزن گیری نداشت نمودارش همیشه رو خط قرمز بود
0
1400/01/17
سوال کننده
مثلا ۴۵ دقیقه نیم ساعت خوابیده بیدارمیشه با نق و نق سینه مو میگیره محکم مک میزنه حداقل ده دقیقه
0
1400/01/17
سوال کننده
پستونکمهرکار کردم نگرفت الآنم نمیگیره اصلا عق میزنه
0
1400/01/17
سوال کننده
نه خوبه
0
1400/01/17
سوال کننده
شوهرمم میگه گرسنه نمیمونه
0
1400/01/17
سوال کننده
شیرت زود هضم میشه
0
1400/01/17
سوال کننده
بیدار میشه هی
0
1400/01/17
mahsa panahi
اگه خوب باشه پس چاره ای جز تحمل نداری چون بعضی بچه ها بی دلیل گریه میکنن
0
1400/01/17
mahsa panahi
دکتر بردین؟
0
1400/01/17
سوال کننده
نه خیلی گریه نمیکنه انگار خیلی به سینه م وابستس
0
1400/01/17
mahsa panahi
شاید مشکل دیگه داشته باشه
0
1400/01/17
mahsa panahi
خیلی از بچه ها وابستن و بی دلیل دوست دارن فقط میک بزنن از شب تا صبح
0
1400/01/17
سوال کننده
نه شنبه وزن و قد و واکسن داره ،ببینیم وزنگیریش چجوری بوده
0
1400/01/17
سوال کننده
نمیدونم والا
کلافه شدم خیلی زجرمیکشم شبا
کلافه شدم خیلی زجرمیکشم شبا
0
1400/01/17
mahsa panahi
دختر خواهر شوهر منم خیلی وزن گیریش خوب بود اما همش میک میزد از اول شب تا صبح کلافه میشه آدم اینجوری
0
1400/01/17
سوال کننده
میزارمم رو پام دوساعت بازم خوابش عمیق نمیشه
0
1400/01/17
سوال کننده
بخدا همه چیز زندگیمون بهم ریخته
رابطه مون که اصلا به فنا رفته
خیلی ناراحتم هرشب میگم امشب میخوابه دیگه لاقل یکساعت پشت هم
رابطه مون که اصلا به فنا رفته
خیلی ناراحتم هرشب میگم امشب میخوابه دیگه لاقل یکساعت پشت هم
0
1400/01/17
mahsa panahi
اشکال نداره درست میشه تا شش ماهگی
0
1400/01/17
mahsa panahi
آره خیلی سخته
1
1400/01/17
سوال کننده
توکل بخدا
0
1400/01/17
سوال کننده
مرسی از همدلیتون
0
1400/01/17
nahid nt
تو بیمارستان به ما گفتن با فنجون بدیدن
0
1400/01/17
nahid nt
ولی اگه بتونی جدا بخوابونی چون میگی وزنش خوبه خیلی راحت میشیا
0
1400/01/17
سمیرا ....
عریزم بچه ی منم فقط شیر خودمو میخورد شبا زود به زود بیدار میشد واسه سینه .بعد یکماه شبا ساعت ۱ اینا ۳ پیمانه شیرخشک ببلاک میدم
0
1400/01/17
angel 3370
من از چهارماهگی شیره بادوم و حریره و فرنی شروع کردم
دختر منم خییییلی کم میخوابید و زیاد ورجه وورجه میکرد و بد اخلاق بود وزنگیریش کم نبود ولی خیلی خوب نبود ولی از وقتی غذای کمکی شروع کردم خداروشکر هم خوب میخوابه هم وزنگیریش خوبه ماشاالله
همه میگن جدیداً خیلی دختر خوبی شده😊
دختر منم خییییلی کم میخوابید و زیاد ورجه وورجه میکرد و بد اخلاق بود وزنگیریش کم نبود ولی خیلی خوب نبود ولی از وقتی غذای کمکی شروع کردم خداروشکر هم خوب میخوابه هم وزنگیریش خوبه ماشاالله
همه میگن جدیداً خیلی دختر خوبی شده😊
0
1400/01/17
سمیرا ....
خدارو شکر هم تا حالا سینمو ول نکرده
0
1400/01/17
سلین .
واااای که دختر فقط شیر خودمو میخوره
0
1400/01/17
سلین .
نمیدونم دیگه چه شیر خشکی بدم
0
1400/01/17
angel 3370
دختر منم شیر خشک میخورد بالا میاورد
0
1400/01/17
سلین .
واقعا سخته من نمی دونم چیکار کنم سرلاک نمیخوره فرنی نمیخوره شیر خشک نمیخوره فقط شیر خودمو میخواد منم بخاطر مشکلم باید دارو مصرف کنم که تو شیرم میره خطرناکه برا دخترم
0
1400/01/17
angel 3370
به نظر من فرنی و حریره بادوم خاصیتش از شیر خشک بیشتره تازه طبیعیم هست
دکتر دخترم میگفت همه جای دنیا از چهارماهگی غذای کمکی شروع میکنن فقط تو ایران میگن از شش ماهگی
دکتر دخترم میگفت همه جای دنیا از چهارماهگی غذای کمکی شروع میکنن فقط تو ایران میگن از شش ماهگی
0
1400/01/17
سلین .
خب من الان چه کنم
0
1400/01/17
سوال کننده
جدا بخوابونم؟
0
1400/01/17
angel 3370
یکم با نبات شیرین کن شاید دوست داشت
دختر من که چیزای شیرین خیلی دوست داره
دختر من که چیزای شیرین خیلی دوست داره
0
1400/01/17
سوال کننده
خوب شده خوابش
منم در حد شبی یکبار بدم
منم در حد شبی یکبار بدم
0
1400/01/17
سوال کننده
با شیرخشک چندساعت میخوابه پشت هم؟؟
0
1400/01/17
سوال کننده
خداروشکر
دعاکن پسرمنم درست بشه
دیوونه شدم والله
دعاکن پسرمنم درست بشه
دیوونه شدم والله
0
1400/01/17
سوال کننده
با شیشه دادین دیگه؟
خودتون دادین یا دکتر گفت بده؟
خودتون دادین یا دکتر گفت بده؟
0
1400/01/17
سوال کننده
آخی چه سخت
خدا کمکتون کنه
خدا کمکتون کنه
0
1400/01/17
سوال کننده
عه واقعا؟؟؟
0
1400/01/17
سوال کننده
چقدر بدقلقه دخترتون
0
1400/01/17
سوال کننده
شیرین کنی
سینه رو ول نمیکنه احیانا
سینه رو ول نمیکنه احیانا
0
1400/01/17
سوال کننده
آنقدر این وروجکا غیرقابل پیش بینی هستن
آدم نمیدونه چکارشون کنه که نه سیخ بسوزه نه کباب
آدم نمیدونه چکارشون کنه که نه سیخ بسوزه نه کباب
0
1400/01/17
angel 3370
آره بابا خودمم داشتم از بین میرفتم اینقدر استرس داشتم اصلا وقت نمیکردم به خودم برسم
ولی الان ماشاالله شب که میخوابه صبح دستش نزنی تا یازده خوابه😅
البته چندباری برای شیر خوردن بیدار میشه ولی زود میخوابه
ولی الان ماشاالله شب که میخوابه صبح دستش نزنی تا یازده خوابه😅
البته چندباری برای شیر خوردن بیدار میشه ولی زود میخوابه
0
1400/01/17
angel 3370
آره بابا
0
1400/01/17
angel 3370
دختر من که ول نکرده تو هر فرصتی میچسبه سینه خودمم میخوره قربونش برم😂
0
1400/01/17
سوال کننده
خداروشکر
راحت شدی ،کاش منم زودتر درست بشه پسرم
راحت شدی ،کاش منم زودتر درست بشه پسرم
0
1400/01/17
سوال کننده
عزیزم
خدا حفظتون کنه برای هم
خدا حفظتون کنه برای هم
0
1400/01/17
سوال کننده
خودتون غذا دادین از چهارماهگی یا دکتر گفت؟
2
1400/01/17
خانم گل .
سرلاک ک از پایان شش ماهگیه فعلا نمیتونی بدی اما واسه حریره و فرنی ام باید با دکترش مشورت کنی
چون معمولا بچه هایی ک رفلاکس دارن یا. وزنشون کمه رو زود غذاخور میکنن
چون معمولا بچه هایی ک رفلاکس دارن یا. وزنشون کمه رو زود غذاخور میکنن
1
1400/01/17
angel 3370
درست میشه انشاالله نگران نباش
1
1400/01/17
angel 3370
قربونت
خدا شما و گل پسرت و هم برای هم نگه داره
خدا شما و گل پسرت و هم برای هم نگه داره
1
1400/01/17
angel 3370
من پیشنهاد دادم دکترشم قبول کرد😀😀
0
1400/01/17
سمیرا ....
ساعت ۱ شب میدم تا ۶ صبح یا ۵ میخوابه قشنگ
0
1400/01/17
سمیرا ....
خودم دادم . چون بچم زیر سینم خیلی میموند از کت وکول افتاده بودم . یه وعده میدم که شبا راحت بخوابه
0
1400/01/17
سمیرا ....
بچه من وزنگیریش خوبه خدارو شکر . ولی قبلانا نان میدادم بعدش دکترش بهش آپتامیل داد . ولی پسرم هم سینه ی خودمو هم شیر خشک رو همشو بالا میاورد . یه هفتع س ببلاک خریدم اون خیلی خوبه دیگه کم بالا میارع
0
1400/01/17
سوال کننده
وای الان همچین خوابی آرزوی منه
0
1400/01/17
سمیرا ....
اره بده شیر خشک راحت شی
0
1400/01/17
سوال کننده
انشالله
0
1400/01/17
سوال کننده
یه قوطی نان دارم
خودم خریدم
خودم خریدم
0
1400/01/17
سوال کننده
اونو بدم ببینم چجوری میشه
0
1400/01/17
سمیرا ....
اکه بالا نیاره بچتون بده نان سنگینه
0
1400/01/17
سوال کننده
خیلی کم شیرخودمو بالامیاره
0
1400/01/17
سمیرا ....
خب باش پس
0
1400/01/17
سوال کننده
اگه آروغ نزده باشه
0
1400/01/17
سمیرا ....
والله بچه من اول آروغ میزنه بعد همشو بر میکردونه ،😂
0
1400/01/17
سوال کننده
ای خداااااا
از دست این بادوم زمینیا
از دست این بادوم زمینیا
0
1400/01/17
سمیرا ....
🤣🤣
0
1400/01/17
سوال کننده
یعنی دوتا بچه نیست که مثل هم باشند
0
1400/01/17
سوال کننده
هر کدوم یه دنیای متفاوت دارن
0
1400/01/17
سمیرا ....
نه بابا .باید با هر سازشون رقصید
0
1400/01/17
سوال کننده
میگما
0
1400/01/17
سوال کننده
از غذای خودم نیست که شب نمیخوابه درست
0
1400/01/17
سوال کننده
یا ربطی نداره؟
0
1400/01/17
سمیرا ....
رعایت میکنین؟
0
1400/01/17
سمیرا ....
نه عزیزم ربطی نداره
0
1400/01/17
سمیرا ....
بعضی بچه ها بد خواب میشن به مرور درست میشه
0
1400/01/17
سوال کننده
تاحدودی
0
1400/01/17
سوال کننده
والله شوهرم همه چی رو ربط میده که من نگم شیرخشک بخورع
0
1400/01/17
سوال کننده
آخه تجربه خیلی بدی داریم از شیرخشک
0
1400/01/17
سمیرا ....
چرااا
0
1400/01/17
سوال کننده
هم اینکه پسرم بیخودی الکی الکی کم کم سینه مو ول کرد و به هیچ عنوان دوباره نگرفت
0
1400/01/17
سوال کننده
در اوج نداری و دست تنگی بودیم
0
1400/01/17
سوال کننده
که شوهرم مجبور شد شیرخشک بخره کلا
0
1400/01/17
سمیرا ....
ای جااانم
0
1400/01/17
سوال کننده
ینی نون نداشتیم خونه ،اول باید شیرخشک میخریدیم
0
1400/01/17
سوال کننده
تجربه تلخ و سختی بود و
0
1400/01/17
سمیرا ....
میدونم خیلی سخته
0
1400/01/17
سوال کننده
وگرنه شیرخشک که چیز بدی نیست
0
1400/01/17
سمیرا ....
خدا گل پسراتو حفظ کنه . روزیشون هزاران برابر بشه ان شالله
0
1400/01/17
سوال کننده
ولی شوهرم برای این پسرم خیلی سعی میکنه حتی یکبارم شیرخشک نخوره
0
1400/01/17
سمیرا ....
با فرنی درست کن بده بخوره
0
1400/01/17
سوال کننده
شیرخشک؟
0
1400/01/17
سمیرا ....
با شیر خودت
0
1400/01/17
سوال کننده
شنبه ببرمش واکسن بزنه
ببینم وزنش چجوری شده
ببینم وزنش چجوری شده
0
1400/01/17
سوال کننده
اگه وزنشم مشکل نداشت ببرم پیش دکتری بگم اینجوریه خوابش
0
1400/01/17
سمیرا ....
چون من ماه بعد غذاشو شروع میکنم
0
1400/01/17
سمیرا ....
۳ ماه و چن روزشه؟
0
1400/01/17
سوال کننده
اگه. شوهرم باهام نمیومد بهداشت یا دکتر
0
1400/01/17
سوال کننده
میگفتم بهش وزنش کمه
0
1400/01/17
سوال کننده
گفتن شیرخشک بده
0
1400/01/17
سمیرا ....
😂😂😂
0
1400/01/17
سوال کننده
روزی دو وعده
0
1400/01/17
سوال کننده
اما متاسفانه یا خوشبختانه
مثل پلنگ مازندران
درهمه صحنه ها حضور داره
مثل پلنگ مازندران
درهمه صحنه ها حضور داره
0
1400/01/17
سمیرا ....
یه وعده موقع خواب بدی کافیه
0
1400/01/17
سمیرا ....
ترسیدم ول کنه سینمو
0
1400/01/17
سوال کننده
آره بخدا منم همینه نظرم نه بیشتر
0
1400/01/17
سوال کننده
آره منم همین میترسم
تازه اگه دادم با قطره چکان یا قاشق میدم
با شیشه میترسم خیلی
تازه اگه دادم با قطره چکان یا قاشق میدم
با شیشه میترسم خیلی
0
1400/01/17
سمیرا ....
خب بده بگو بچه درست و حسابی نمیخوابه خودم اذیتم
0
1400/01/17
سوال کننده
چون اگه این پسرمم شیر ننه رو ول کنه بچسبه به شیر بابا
باید برگردم منزل پدرم 😁😁😁
باید برگردم منزل پدرم 😁😁😁
0
1400/01/17
سمیرا ....
🤣🤣🤣🤣
1
1400/01/17
سوال کننده
میگه قربونت بشم بهشت واسه این چیزا زیر پای ماماناس دیگه
0
1400/01/17
سمیرا ....
من اوایل همسرم میگفت شیر خشک بده
0
1400/01/17
سوال کننده
انقد زبون میریزه بیخیال بشی
0
1400/01/17
سمیرا ....
چون بشدت لاغر شدم
0
1400/01/17
سوال کننده
آخی
0
1400/01/17
سمیرا ....
ولم خودم دلم نیومد ازسینم جداش کنم
0
1400/01/17
سوال کننده
سر پسر اولم ناشی بودم ،زیاد شیرخشک اونم باشیشه دادم بهش
0
1400/01/17
سوال کننده
چون بشدت بیقرار بود فکر میکردیم سیر نمیشه
0
1400/01/17
سمیرا ....
بچه من زیاد با پلاستیک جور نیست
0
1400/01/17
سمیرا ....
پستونک رو زور زورکی دهنش میذارم
0
1400/01/17
سوال کننده
اما زرنگ خان سینه مو ول کرد عین تنبلا چسبید به شیشه که اصلا مک زدن نمیخواست
0
1400/01/17
سوال کننده
وای پسر اولم تا سه سالگی شیشه و پستونک خورد با هزار ترفند جداش کردم
این دومی عق میزنه از پستونک
این دومی عق میزنه از پستونک
0
1400/01/17
سوال کننده
یبار بزور نگهش داشتم تو دهنش
0
1400/01/17
سوال کننده
عق زد شیرشم برگشت
0
1400/01/17
سمیرا ....
اره دقیق
0
1400/01/17
سوال کننده
هر دو روز امتحان کردم اصلاحات نگرفت تو خواب تو بیداری
توسیری تو گرسنگی
توسیری تو گرسنگی
0
1400/01/17
سوال کننده
اصلا و ابدا نگرفت ناقلا
0
1400/01/17
سوال کننده
خلاصه خواهر دعا کن ، یه راه نجاتی پیداکنم
آخر شب که میشه غمم میگیره
آخر شب که میشه غمم میگیره
0
1400/01/17
سمیرا ....
من و باباش جلوش دلقک میشیم تا بگیره با انگشتم نگهش میدارم 😂😂😂
0
1400/01/17
سوال کننده
عزیزم😁😁😁 بچه اولتونه ؟
0
1400/01/17
سمیرا ....
ان شالله به روال میاد عزیزم
0
1400/01/17
سمیرا ....
اره گلم
0
1400/01/17
سوال کننده
کلا بچه بدی نیست ،اذیت نداره خیلی فقط مشکلش همینه
1
1400/01/17
سوال کننده
انشالله توکل بخدا
0
1400/01/17
سمیرا ....
با شیر خشک ابنا حل میشه
0
1400/01/17
سوال کننده

0
1400/01/17
سوال کننده
امیدوارم
0
1400/01/17
سوال کننده
اینم عکس جوجه های من
0
1400/01/17
سوال کننده
حالا جالبه برام که
پسر بزرگم که فقط دوماه شیرخودمو خورد اصلا تپلی نشد تا غذا نخورد
این یکی هم که شیرخودمو میخوره زیاد تپلی نیست
پسر بزرگم که فقط دوماه شیرخودمو خورد اصلا تپلی نشد تا غذا نخورد
این یکی هم که شیرخودمو میخوره زیاد تپلی نیست
1
1400/01/18
سمیرا ....
ای جان خدا حفظشون کنه. ماشالله از چشم بد بدور باشن . دومادیشونو ببینی ان شالله عزیزم
0
1400/01/18
پزشک اوما
سلام اگر وزن کودک کم است و یا رفلاکس دارت معمولا از چهارماهگی تغذیه تکمیلی شروع میشه اگر وزن گیری نرمال است ، عجله نکنید ، کم خوابی و بیقراری نوزاد ممکنه بعلت نفخ و کولیک با عدم تحمل لاکتوز باشه ، قطره ایزی کول پنج قطره تا پنج بار در روز میتونید بدهید
0
1400/01/18
سوال کننده
هییییچ مشکلی ندارد
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.
سوالات مشابه
- وزن گیری پایین در ۴ماهگی
- قد و وزن گل پسرم کمه.. چه راهکاری رو پیشنهاد میدین؟؟،
- کم بودن دور سر نوزاد از حد نرمال در چهارماهگی
- سلام، دوستان لطفا راهنماییم کنید
- دور سر نوزاد در چهار ماهگی چگونه است؟
- مادران باتجربه بیاین کمک
- تب بعد از واکسن چهارماهگی
- قطره استامینوفن برای واکسن چهارماهگی
- قرص آهن مارک فرودین در دوران بارداری
- واکسن چهار ماهگی .




