Ooma
پرسش (1396/06/01):

خارش دهانه رحم حين لکه بيني

سلام. من 3 ساله که ازدواج کردم، 1ماهه که براي بارداري اقدام کردم، تا 4 هفته بعد از اتمام آخرين پريودم تمام علائم بارداري در اين هفته ها رو داشتم ولي متاسفانه باردار نبودم و بعد در اوايل هفته پنجم لکه بيني داشتم به مدت 6 روز تمام که در اين مدت با خارش دهانه رحم روبرو شدم که روز هفتم شروع به خون روزي کردم و اين خارش با خونريزي رفع شد+ البته قبل از پريودم جهت معاينه و تست پاپ اسمير به دکتر مراجعه کرده بودم که هم واژينال سالم و بدون عفونت داشتم و هم جواب پاپ اسمير هم خدارو شکر بدون مشکل بود. ولي دليل خارش دهانه رحم حين لکه بيني رو متوجه نشدم.

سلام سمیرا جان
سوزش و خارش واژن یا دهانه رحم علت های مختلفی مثل عفونت، تبخال تناسلی، زگیل تناسلی، کلامیدیا و .. داشته باشد. گاهی حساسیت به کاندوم و یا یک ماده شوینده و معطر و یا نوع لباس زیر نیز ممکن است باعث خارش دهانه رحم شود.
این دو مقاله و هم مطالعه کنید که دلایل خارش و درمان و ... براتون توضیح داده
خارش واژن نشانه چیست؟ : https://ooma.ir/post/60570/view/
خارش مهبل( واژن): https://ooma.ir/post/11235/view/
دکتر من در حال حاضر پريودم تمام شد و به محض شروع خون ريزي تا تمام شدن اين خارش رفع شد. از لحاظ نظافت و نوع پارچه و تعويض لباس زير هم کاملا حواسم هست. حدس ميزدم شايد از بابت نزديکي هايي باشد که قسط بارداري داشتم. که رحمم به اسپرم همسرم حساسيت نشان داده باشد.
آيا امکان دارد يا خير؟ آيا همسرم بايد آزمايش خاصي را انجام دهد يا خير؟
سلام سمیرا جان . آلرژی به اسپرم نیز در برخی موارد دیده میشود. اما اگر سوزش و التهاب واژن ناشی از اسپرم باشد، باید زمانی که از کاندوم استفاده می کنید، این احساس را نداشته باشید. یا احساس سوزش فقط مختص واژن نباشد و هر جای پوست که اسپرم روی آن میریزد، احتمال سوزش و خارش باید باشد. بهتر است یکبار دیگر از نظر عفونت های قارچی، تبخال تناسلی و خشکی واژن بررسی شوید و در صورت نیاز آزمایش مورد نیاز تجویز گردد.

سوالات مشابه