Ooma
پرسش (1400/06/18):

شیر نخوردن نوزاد از سینه

پسرم تقریبا تا ۱۵ روزگی از هر دو سینه شیر میخورد و بعد از اون تا دوماهگی هم فقط از سینه چپم شیر خورد، بعد از اون فقط شیرمو دوشیدم با شیر دوش برقی شاید روزی دو تا سه بار و با شیشه بهش دادم . از بدو تولد شیرخشک هم بهش دادم . چون از ۴۰ روزگیش من برگشتم به کارم و بیشتر با شیشه بهش شیر میدادمو فقط شبا و توخواب از سینم شیر میخورد که یدفه از دوماهگیش کلا سینه رو پس زد و به هیچ وجه حتی تو خواب هم نخورد. الان یک ماهو نیمه که فقط با شیردوش میدوشم با شیشه میخوره .میترسم شیرم خشک شه، الان سینه راستم میدوشم در روز کلا ده سی سی میشه و اونیکی هم در روز ۲۰۰ تا ۲۵۰ سیسی میشه. چیکار کنم دوباره سینه رو بگیره ؟ حتی تو خواب هم نمیخوره نمیخوام شیرم خشک بشه😭 پودر ترومام و گالاکتومید هم میخورم.

پودر گالاکتومید خیلی خوبه ک چرا شیرت زیاد نشده؟
تخم شنبلیه و رازیانه و زیره و سبز و سیاه هم خوبن
دلستر جو هم خوبه اون بد مزه ها
زیر حموم سینه هاتو ماساژ بده
اون پودرا خوبه. مالت جو هم عالیه
شیشه رو بذار دهنش چندتا مک زد دربیار سریع سینه رو بذار. دخترم سینه رو نمیگرفت و به شیشه عادت کرده بود من با این روش سینه رو بهش دادم
سلام مامان جان
از آنجا که بچه ها بسیار باهوش هستند، به محض اینکه با راهکار ساده ای مانند خوردن شیر از شیشه شیر آشنا می‌شوند، نسبت به مکیدن سینه مادر که کاری سخت و نیازمند صرف انرژی و تلاش است، بی علاقه شده و از خوردن شیر از سینه ها اجتناب می‌کنند.
متاسفانه از آنجا که تولید شیر در سینه های مادر وابسته به میزان مکش و و نیاز شیرخوار است، طبق یک روال کاملاً طبیعی با کاهش میزان شیر خوردن از سینه ها، میزان تولید شیر آن‌ها نیز به مرور کم و کمتر خواهد شد.
بنابراین مهمترین کاری که شما باید انجام دهید این است که تلاش کنید تا فرزندتان مجدداً به خوردن شیر از سینه ها تشویق و ترغیب شود.
برای رسیدن به این هدف می‌تواند از این راهکار ها کمک بگیرید:
- در هر وعده از تغذیه، در ابتدا تلاش کنید تا از سینه ها به فرزندتان شیر بدهید و برای این کار زمان بگذارید. به طور قطع در دفعات اول موفقیتی حاصل نخواهد شد اما نکته مهم این است که شما خسته نشده و تلاش کنید تا فرزندتان را با سینه آشتی دهید.
- قبل از اینکه فرزندتان بسیار گرسنه و در نتیجه ناراحت شود، شیردهی از سینه ها را انجام دهید. زیرا اگر خیلی گرسنه باشد بی قراری کرده و شرایط بدتر می‌شود.
- اگر فرزندتان نوک سینه را در دهان می گیرد اما مک نمی‌زند، از قبل مقداری از شیر خود را بدوشید و سپس در هنگامی که سینه در دهان شیرخوار است با قطره چکان به آرامی کمی از شیر را بر روی سینه خود بریزید تا وارد دهان فرزندتان شود. این کار ممکن است او را ترغیب کند تا برای دریافت شیر عمل مکیدن را مجدداً شروع نمایید .
- و همچینن برای کمک به افزايش تولید شیر، مواد غذایی زیر را در رژیم و برنامه غذایی خود بگنجانید:
جو دوسر که میتوانید آن را در انواع آبمیوه ها و شیر موز بریزید
ماءالشعیر،
هویج و اب هویج،
کدو،
دانه شنبلیله ،
جو و سوپ جو،
زیره،
کنجد،
خرما،
ماهی قزل آلا،
ریحان، اسفناج، برگ چغندر،شوید،
بادام، پسته و فندق
نخود و عدس (خوب خیس بخورند تا تفخ نداشته باشند)،
چای سبز،
قارچ،
زیتون،
برگه زردآلو،
انجیر، گلابی، انار شیرین، طالب، گرمک، هندوانه، خربزه🌷🌷

سوالات مشابه