Ooma
علت دیدن خواب های پریشان در بارداری

خواب یکی از عناصر مهم در چرخه های شبانه روزی است که با بازسازی قوای فیزیکی و هیجانی همراه است و به عنوان یک ضرورت حیاتی و بر پایه ریتم بیولوژیک هر روز تکرار می شود. اختلالات خواب از جمله مشکلات شایع در بارداری می باشد. حدود دو سوم زنان باردار الگوی خواب غیر طبیعی داشته و از این مسئله شاکی هستند. آیا شما هم متوجه شدید اخیرا رویاهایتان عجیب تر شده اند؟ بسیاری از زنان می گویند که در دوران بارداری خواب های جنسی، حیوانات سخنگو و ساختمان های عظیم و غول آسا را می بینند. 

چرا خواب های من تغییر کرده است؟

خواب ها یی که می بینید ممکن است بیانگر افکار و احساسات شما درباره باردار بودن باشد. این احساسات احتمالاً روزانه تغییر می کنند. احساسات شما ممکن است از اضطراب تا هیجان در مورد تغییرات بدن و زندگی شما باشد. خواب دیدن روشی است که مغز شما برای از بین بردن تمام تجربیات و افکار تحریک کننده بکار میبرد.

چه چیزی باعث خواب های عجیب میشود؟

معمولاً در طول شب خواب دارای مراحلی است که هر یک از آنها را فرد باید بگذراند تا به خواب عمیقی فرو رود. خواب شبانه با یک فاز خواب سبک شروع می شود و بعد مرحله خواب با حرکات سریع چشمی (REM) طی می شود . این زمانی است که بیشتر رویاهای خود را تجربه خواهید کرد ، یعنی قبل از اینکه به خواب عمیق بروید. در توالی مراحل خواب در مرحله خواب عمیق دوباره به مرحله خواب سبک و آرام بر می گردید.

در دوران بارداری به علت تغییرات هورمونی و مشکلات جسمی مانند گرفتگی پاها و کمر درد و...  چرخه خواب مختل میشود و شما را از عمیق ترین خواب بیدار خواهد نمود و بیشترین زمان را در خواب سطحی میگذرانید. 

سطحی بودن خواب شما در بارداری باعث میشود که رویاهایتان را بیشتر به خاطر بسپارید. به همین دلیل به نظر می رسد که انگار خواب های بیشتری می بینید و چون آنها را خیلی واضح به یاد می آورید ، برایتان کاملا ملموس است.

برای خواب های آشقته خود چکار کنم؟

سعی کنید از دنیای رویایی خود لذت ببرید! می توانید رویاهای خود را در یک دفتر ثبت کنید. داستان های خود را با شوهر یا یکی از اعضای خانواده معتمد در میان بگذارید. از شوهرتان در مورد خواب هایی که در مورد پدر شدن می بیند،  بپرسید.

برخی از رویاهای شما ممکن است ترسناک به نظر برسند تا جذاب. ممکن است در مورد تولد کودک خود کابوس هایی ببینید که می تواند برای شما بسیار واقعی به نظر برسد. اگر نگران رویاهای خود هستید ،  با همسرتان ، یکی از اعضای خانواده یا یک دوست یا پزشک خود  در میان بگذارید آنها ممکن است به شما کمک کنند.

این مطلب به ویرایش و تأیید علمی رسیده است، ایشان جمعی از متخصصین در رشته های زنان و زایمان، مامایی، داروسازی، تغذیه و روانشناسی هستند که همراه اوما در ارائه مطالب علمی و مفید می باشند.

امتیاز مطلب: 90% 90