Ooma
رژیم غذایی گروه خونی : A, B, AB, O

رژیم غذایی گروه خونی چگونه عمل می کند؟

 اجزای پروتئینی در غذا  یعنی لکتین ها با آنتی ژن های روی سلول های خون در ارتباط می باشند و منجر به آگلوتیناسیون می شوند. اجتناب از آگلوتینین می تواند سلامت را بهبود بخشد و به کنترل وزن و مبارزه با سرطان و بیماری های قلبی کمک می کند.

 لکتین ها می توانند برای سلامت ما خطرناک باشند. کاهش آسیب های بالقوه سلامت آنها آسان است: به عنوان مثال، لکتین هایی که در لوبیا یافت می شود، می توانند به راحتی از طریق خیساندن لوبیا در آب به مدت چند ساعت و سپس 10 دقیقه جوشیدن از بین برود.

اما پزشکان  از نظریه خود برای رژیم های جداگانه برای افراد با گروه خون های مختلف A، B، AB و O استفاده می کند. علاوه بر این، وی ورزش و عادات کلی سالم مانند مصرف آب آشامیدنی را توصیه می کند. 

آیا شواهد علمی برای حمایت از این که رژیم غذایی گروه خونی موثر است، وجود دارد؟

در واقع رژیم غذایی گروه خونی باعث کاهش وزن می شود. اما هیچ شواهد علمی وجود ندارد که این رژیم غذایی باعث بهبود سلامتی می شود. تا آنجا که من می دانم هیچ علمی برای حمایت از اتصال آگلوتیناسیون و چاقی، سرطان و غیره وجود ندارد. در کل این رژیم بعنوان یک رژیم درست معرفی نمیشه. چون رژیمی درسته که همه مواد غذایی را بصورت روزانه در آن گنجانده شود نه اینکه یک گروه مواد غذایی را حذف کنیم.

لیست غذاها برای گروه خونی: چه چیزی باید بخورید و از چه چیزی باید اجتناب کنید:

1- گروه خونی نوع O:

اگر گروه خونی شما O است مانند 46 درصد از جمعیت، برنامه غذایی توصیه می کند از مصرف گندم، لبنیات، کافئین و الکل خودداری کنید. در عوض میوه ها، سبزیجات و گوشت بدون چربی و آلی مصرف کنید. 

2- گروه خونی نوع A:

افرادی که خون نوع A دارند باید رژیم غذایی گیاهی، از جمله پروتئین سویا، غلات و سبزیجات مصرف کنند. آنها همچنین باید غذای آلی و تازه مصرف کنند.

3- گروه خونی  نوع B:

افرادی که خون نوع B دارند، می توانند غذاهای مختلف بخورند. آنها باید مواد غذایی خاصی مانند ذرت، گندم، عدس، گوجه فرنگی، بادام زمینی، دانه کنجد و مرغ مصرف نکنند و گوشت بره، گوشت گوسفند، سبزیجات سبز، تخم مرغ و محصولات لبنی کم چرب مصرف کنند.

4- گروه خونی نوع AB:

افرادی که خون آن ها AB است باید از توفو، غذاهای دریایی مثل ماهی قزل آلا، لبنیات مانند ماست و جگر و سبزیجات سبز مانند کلم و کلم بروکلی استفاده کنند. آنها باید از خوردن کافئین، الکل و گوشت دودی و سرخ شده اجتناب کنند.

نمونه رژیم غذایی گروه های خونی

یک نمونه منفرد 1 روزه برای رژیم غذایی گروه خونی برای هر نوع گروه خونی .در اینجا یک رژیم غذایی یک روزه برای هر نوع خون بر اساس دستورالعمل های توصیه شده D'Adamo ارائه شده است: 

رژیم غذایی گروه خونی

گروه خونی نوع O

  •  صبحانه: دو تکه نان آلی با کره بادام، آب سبزیجات و موز
  •  ناهار: سالاد اسفناج با گوشت گاو و میوه ها
  •  اسنک: میوه
  •  شام: خورش گوسفند با انواع سبزیجات
  • دسر: سالاد میوه

گروه خونی نوع A

  •  صبحانه: پنکیک گندم با شربت افرا، مربا یا آب لیمو
  •  ناهار: بادام زمینی با هویج، کرفس و کلم بروکلی
  •  شام: پاستا با فتا و سبزیجات
  •  دسر: پای سیب 

گروه خونی نوع B

  •  صبحانه: جو دوسر با کره 
  •  ناهار: سالاد هندی
  •  اسنک: چیپس 
  •  شام: گوشت

گروه خونی نوع AB

  • صبحانه: توفو با هویج و کدو سبز
  •  ناهار: سوپ قارچ
  •  اسنک: لوبیا سفید با کرفس
  •  شام: کباب و سبزیجات و گردو
  •  دسر: کره بادام بدون کاهو و کوکی های کشمش

آیا رژیم غذایی گروه خونی به افراد مبتلا به شرایط خاص کمک می کند؟

برخی شواهد وجود دارد که افراد با رژیم گروه خونی مستعد به بیماری های خاص هستند. به عنوان مثال، "افراد با گروه خونی O در معرض خطر زخم های دهانوی مزمن هستند. دیوید J.A. می گوید: افراد با گروه خونی نوع A در معرض خطر افزایش گاستریت آتروفی هستند. برخی از گروه های خون نوع O دارای پروتئین های خاصی هستند که توسط باکتری Helicobacter pylori مورد حمله قرار می گیرند (11 درمان خانگی عفونت هليكوباكترپيلوري ( اچ پیلوری)). به طور مشابه، این باکتری با گاستریت آتروفی همراه است، هرچند رابطه دقیقی بین خون نوع A و گاستریت آتروفی وجود ندارد.

آیا رژیم غذایی گروه خونی امن است؟ 

"پروتئین حیوانی، به ویژه گوشت قرمز، به مشکلات بهداشتی، مانند بیماری های قلبی و سرطان مرتبط است." امی جیمیسون پتونی، RD، متخصص تغذیه کودکان و ورزش در بیمارستان های دانشگاهی مرکز پزشکی کلیولند، می گوید: " رژیم غذایی گروه خونی مکمل های کلسیم برای گروه خونی نوع O و نوع A توصیه می کنند." "اما فقط می توانید مقدار مشخصی از کلسیم را از مکمل جذب کنید. اگر مدت زمان طولانی این رژیم را دنبال کنید، کمبود ویتامین و مواد معدنی را تجربه می کنید. "

یکی دیگر از مشکلات بالقوه درازمدت با رژیم غذایی گروه خونی محدودیت ها است که منجر به کمبود می شود.

آیا باید برای کاهش وزن و بهبود سلامت سعی کنید از رژیم غذایی گروه خونی استفاده کنید؟

ویناندی می گوید: "هر کاری برای کاهش وزن می کنید، باید پایدار باشد." او یادآور می شود رژیم غذایی گروه خونی ممکن است برای بعضی افراد موثر باشد، اما با توجه به محدودیت های آن، در دراز مدت مشکلاتی ایجاد می کند.
با این حال، برای افرادی که در مورد رژیم های غذایی گروه خونی کنجکاو هستند، ویناندی می گوید در کوتاه مدت این رژیم هیچ آسیبی ایجاد نمی کند. وی افزود: "مهمتر از همه، مطمئن شوید غذاهای سالم فراوری نشده مصرف می کنید." او خاطرنشان می کند که اغلب بیماران رژیم مدیترانه ای یا رژیم غذایی DASH برای سلامتی و کاهش وزن استفاده می کنند.

تهیه  تنظیم: گروه سلامت اوما

منبع: www.everydayhealth.com

این مطلب به ویرایش و تأیید علمی رسیده است، ایشان جمعی از متخصصین در رشته های زنان و زایمان، مامایی، داروسازی، تغذیه و روانشناسی هستند که همراه اوما در ارائه مطالب علمی و مفید می باشند.

امتیاز مطلب: 100% 100