Ooma
آیا روغن نارگیل روان کننده ایمن برای رابطه جنسی است؟

صرف نظر از کیفیت زندگی جنسی شما، به احتمال زیاد با کمی روغن کاری می توان آن را بهبود بخشید. در یک مطالعه در سال 2015، حدود 30 درصد منبع مطمئن از زنان درد را در آخرین برخورد جنسی خود گزارش کردند. روغن نه تنها می تواند مقداری از خشکی واژن را که ممکن است باعث این ناراحتی شود را کاهش دهد، بلکه می تواند به افزایش حساسیت و برانگیختگی نیز کمک کند.

روان کننده با کاهش اصطکاک در اندام تناسلی شما کار می کند. اگر بدن شما به دلیل افزایش سن، داروها یا هورمون ها روان کننده کافی تولید نمی کند، می تواند مفید باشد. در حالی که انواع مختلفی از روغن ها به طور خاص برای این منظور طراحی شده اند، اگر می خواهید چیزی طبیعی تر و عاری از برخی از مواد شیمیایی موجود در محصولات دیگر را امتحان کنید، ممکن است روغن نارگیل را در نظر بگیرید.

همچنین به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی آن شناخته شده است و آن را روان کننده ای جذاب می کند. در ادامه بخوانید تا بدانید که آیا استفاده از روغن نارگیل در طول رابطه جنسی بی خطر است یا خیر.

فواید بالقوه روغن نارگیل برای رابطه جنسی

طبق یک مطالعه 2014، روغن نارگیل از نظر بالینی برای استفاده ایمن و موثر به عنوان مرطوب کننده ثابت شده است. خواص مرطوب کنندگی آن ممکن است این محصول را به یک روان کننده موثر تبدیل کند و امکان رابطه جنسی طولانی تر را فراهم کند.

برای زنانی که در دوران یائسگی قرار دارند، روغن نارگیل ممکن است به ویژه مفید باشد. معمولاً در طول یائسگی علائم زیر را تجربه می کنید که ممکن است نیاز به روغن را افزایش دهد:

  • خشکی واژن
  • درد هنگام رابطه جنسی
  • از دست دادن بافت چربی، که باعث ایجاد بافت نازک تر در اطراف پوست واژن می شود

به ویژه، آتروفی واژن ممکن است با رابطه جنسی مکرر مبارزه شود، بنابراین مهم است که با هر درد مرتبط با رابطه جنسی مقابله کنید. برای کسانی که حساسیت دارند یا پوست حساسی دارند، انتخاب یک گزینه طبیعی تر مانند روغن نارگیل، بدون مواد شیمیایی یا سموم افزوده، می تواند روان کننده جذابی باشد.

ممکن است بخواهید به دنبال روغن نارگیل تصفیه نشده باشید، زیرا روغن های تصفیه شده بیشتر فرآوری می شوند. روغن نارگیل تصفیه نشده تحت فرآیند سفید کننده ای که با روغن نارگیل تصفیه شده اتفاق می افتد، نمی شود.

علیرغم این فواید بالقوه، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است تا ببینید دقیقاً چگونه استفاده از روغن نارگیل به عنوان روان کننده می تواند برای شما یا همسرتان مفید باشد.

خطرات بالقوه روغن نارگیل برای رابطه جنسی

چند خطر مرتبط با استفاده از روغن نارگیل به عنوان روان کننده وجود دارد که باید قبل از افزودن آن به روتین خود در نظر بگیرید. هیچ مطالعه علمی در مورد چگونگی عملکرد روغن نارگیل به عنوان یک روان کننده شخصی وجود ندارد.

بسیاری از ادعاهایی که در مورد استفاده از روغن نارگیل به عنوان روان کننده شخصی ادعا می کنند هنوز ثابت نشده اند، بنابراین مهم است که تا زمان انجام تحقیقات بیشتر با احتیاط ادامه دهید.

ممکن است کاندوم های لاتکس را ضعیف کند

یک منبع مورد اعتماد مطالعه 1989 نشان داد که قرار دادن کاندوم های تجاری لاتکس در معرض روغن معدنی به مدت 60 ثانیه می تواند اثربخشی آنها را تا 90 درصد کاهش دهد. اگر از کاندوم های لاتکس یا سدهای دندانی استفاده می کنید، مهم است که از روان کننده های مبتنی بر آب یا سیلیکون استفاده کنید تا در قسمت ایمن بمانید.

ممکن است خطر عفونت واژن را افزایش دهد

روغن نارگیل PH بالایی دارد و آن را قلیایی می کند، در حالی که ph طبیعی واژن اسیدی است. این خواص می تواند تعادل PH طبیعی واژن شما را مختل کند. این ناراحتی می تواند باعث عفونت قارچی یا سایر عفونت های واژن شود.

اگر مستعد ابتلا به عفونت های قارچی هستید، ممکن است بخواهید تا زمان انجام تحقیقات بیشتر از روغن نارگیل به عنوان روان کننده استفاده نکنید.

می تواند باعث واکنش آلرژیک شود

اگرچه نادر است، روغن نارگیل می تواند باعث واکنش آلرژیک شود. اگر حساسیت دارید و روغن نارگیل مصرف می کنید، می تواند علائمی مانند:

  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • اگزما
  • اسهال
  • آنافیلاکسی که یک اورژانس پزشکی است

همچنین ممکن است یک واکنش آلرژیک موضعی به روغن نارگیل داشته باشید که معمولاً منجر به علائم خفیف تری مانند بثورات پوستی یا تاول می شود.

می تواند ملحفه های شما را لکه دار کند

روغن نارگیل مانند بسیاری از روان کننده های روغنی دیگر ممکن است ملحفه های شما را لکه دار کند. اگر لکه گرفتید، جوش شیرین را روی آن ناحیه بمالید و قبل از شستن ملحفه‌ها، بگذارید یک ساعت یا بیشتر بماند.

حرف آخر

ممکن است در طول صمیمیت وسوسه شوید که به روغن نارگیل برسید، اما تحقیقات بیشتری برای تعیین میزان ایمن بودن آن مورد نیاز است. در این بین، روغن های آزمایش شده زیادی وجود دارد که می توانید در نظر بگیرید. 

جستجوی خود را برای محصولات برتر سلامت زنان ساده کنید.  ما در اوما با بررسی‌ها مبتنی بر شواهد و مقایسه برندها، راهنمائیهای در مورد محصولات برتر زنانه برای سلامت جنسی، سلامت کل بدن و موارد دیگر ارائه می‌کنیم.

Medically reviewed by Debra Sullivan, Ph.D., MSN, R.N., CNE, COI — Written by Mariah Adcox —Is Coconut Oil a Safe Lube for Sex? Updated on June 26, 2019

این مطلب به ویرایش و تأیید علمی رسیده است، ایشان جمعی از متخصصین در رشته های زنان و زایمان، مامایی، داروسازی، تغذیه و روانشناسی هستند که همراه اوما در ارائه مطالب علمی و مفید می باشند.

امتیاز مطلب: 93% 93