Ooma
پرسش (1397/05/15):

آیا با تخمدانهای ضعیف امکان بارداری است؟

با سلام و وقت بخیر...عذر میخوام سوالی از حصورتون داشتم,ممنون میشم راهنمایی کنید
1_ تقریبا اواخر دیماه سال قبل برای اولین بار متوجه شدم که کیست تخمدان راست دارم.با مراجعه به پزشک و مصرف دارو کیست برطرف شد...فروردین امسال مجدد دچار کیست تخمدان چپ شدم.با مصرف قرص اچ دی در دو دوره کیست برطرف شد. سوالم این هست که این دو بار متوالی که کیست داشتم نشان دهنده این هست که تخمدانهام ضعیفه؟؟؟

2_با توجه به مواردی که گفتم,پزشک جدیدا برای من امپول HCG ,قرص متفورمین و قرص کلومیفن تجویز کردن...هنوز موعدمصرف این داروها نرسیده و مصرف نکردم. علت تجویز رو که پرسیدم گفتن که تخمدانهات ضعیفه...(اگر ماههایی که کیست داشتم رو محسوب نکنم,تقریبا دوماه متوالی هست که اقدام به بارداری دارم)
سوالم این هست که: ایا تجویز اینها با توجه به مواردی که گفتم لازم بوده؟؟داروها رو مصرف کنم؟؟ این داروها عوارضی چون چندقلوزایی دارن,و من خواهرام دوقلو هستن,مصرف داروها باعث تشدید چندقلوزایی میشه؟؟(چون این موضوع خیلی برای من استرس ایجاد کرده). و در اخر این داروها باعث بیش فعالی کودک نمیشه؟؟

مجدد بابت سوالهای طولانیم عذر میخوام و ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

سپاسگزارم

سلام نگار جان . شما و همسرتان چند ساله هستید؟ اگر سن شما زیر 30 سال است تا یکسال فرصت دارید برای بارداری اقدام کنید، چون در هر سیکل زوجین سالم تنها 25 درصد شانس بارداری دارند پس طبیعی است با دوماه اقدام بارداری اتفاق نیافتد. زمانی که کیست برطرف شده یعنی مشکلی نیست. بهتره دو تا سه سیکل در روزهایی که در تقویم اوما به رنگ سبز هستند اقدام داشته باشید و اگر بارداری اتفاق نیافتاد از داروهای محرک تخمک گذاری مثل کلومیفن و یا لتروزول استفاده کنید. متفورمین برای تنبلی تخمدان است و میتونید یکی دو ماه استفاده کنید. اگر سابقه خانوادگی در دوقلوزایی دارید برای شما عم این احتمال وجود دارد. بطور کلی مصرف قرص های محرک تخمک گذاری شانس دوقلوزایی را زیاد میکنه اما خب برای همه این اتفاق نمی افته. مصرف داروها با پیش فعالی کودک ارتباطی ندارد.
از راهنماییتون ممنونم.لطف کردین.

من 32 سالم هست و همسرم 38 سالشون هست. 5 سال هست ازدواج کردیم.و بعد از خوب شدن کیستها اقدام به بارداری داشتم. (یعنی خرداد-تیر و تیر-مرداد).در مدت دو ماهی که اقدام داشتیم قرص مدروکسی پروژسترون هم خوردم(هر ماه ده عدد)

پس نظر شما این هستش که داروها رو مصرف کنم؟؟
آمپول هم بزنم؟

یا دو سیکل بعدی مصرف نکنم بعد اگر اتفاق نیافتاد مصرف کنم؟؟؟
عزیزم سیکل بعدی هم استفاده نکن و اگر باردار نبودی ، میتونید از داروهای محرک تخمک گذاری و آمپول استفاده کنید
خیلی ممنونم از راهنماییتون

سوالات مشابه