Ooma
پرسش (1397/03/19):

با ساک حاملگی نامنظم ، احتمال سقط جنين چقدر است؟

سلام ، هفته ششم سونو انجام دادم که ساک حاملگی منظم بود و جنین و کیسه زرده دیده شد، پایان هفته هفتم برای دیدن قلب سونو واژینال انجام دادم، که قلب تشکیل شده بود و ضربان داشت اما ساک حاملگی نامنظم شده بود... اگر میشه بفرمایید دلیلش چیه و اصلا امیدی به ادامه بارداری هست؟

سلام عزيزم اگر ساك بارداري تغيير شكل داده و نامنظم شده احتمال سقط وجود دارد بايد استراحت نسبي رو ادامه بدهيد و يك هفته يا ١٠ روز بعد سونو رو تكرار كنيد
سلام ببخشید اگر همچین حالتی پیش بیاد میشه از سقط جلوگیری کرد؟
حتی با وجود داشتن ضربان قلب باز هم احتمال سقط وجود داره؟
هفته گذشته لکه بینی داشتم که با استفاده از سیکلوژست و استراحت رفع شد... ممکنه به خاطر لکه بینی که داشتم ساک نامنظم شده باشه؟
ساره جان ساك نامنظم احتمال سقط رو زياد ميكنه اما جنين ضربان قلب داره و ممكنه سقط اتفاق نيافته پس اول از همه استرس و تنش رو دور كن و آرام باش و استراحت داشته باش و يك هفته بعد سونو رو تكرار و نتيجه رو اعلام كنيد
ممنون از راهنماییتون
سلام ، من دو بار سونو رو دو مرکز مختلف تکرار کردم و هر دوبار ساک منظم شده بود و ضربان قلب جنین هم خوب و منظم بود، اما امروز برای سونوی کنترل رشد رفتم که قلبش دیگه نمی زد، دلیلش چی می تونه باشه؟
سلام عزيزم سقط جنين يكي دو بار ميتونه كاملا تصادفي باشه و علت خاصي نداشته باشه ، اما ميتونيد ، تست هاي انعقادي و تشخيصي را انجام دهيد.
این بار چهارمین باره که جنینم رو از دست دادم، البته دوقلو بودنش رو هم در نظر بگیرم میشه 5 جنین که از دست دادم، تمام آزمایشات انعقادی و ... کاریوتایپ خودم و همسرم و حتی جنین ها رو انجام دادیم، طی بارداری هپارین و آسپرین هم مصرف کردم.
ساره جان بهتره با مشاوره ژنتیک و پره ناتولوژیست متبحر مشورت کنید ممکنه رحم توانایی نگه داری جنین را نداشته باشه
ممنون از راهنماییتون

سوالات مشابه