سلام عشقای من بچه ها من جدیدا یکم مشغله هام زیاد شده بد مدیریت و روال زندگیم از دستم خارج شده کلا و سر همین موضوع دیشب باشوهرم حسابی بحثمون شد بهم یاد بدید یا کمک کنید ک شرایط درست کنم من قبلا یعنی هفت هشت سال کامل فقط خونه اشپزی و مهمون داری و بشور بپز داشتم و تهش یکی دوساعتی میرفتم بیرون قدم بزنم جدیدا باشگاه رو شروع کردم روزی یکو نیم دوساعتم تو باشگاه میگذره قبلشم یک ساعت زمان میبره حاظر بشم بعد دوره اموزش ارایشگری برداشتم و میخوام شاغل بشم بیشتر وقتمم تو سالن میگذره گاهی وقتا کلا زمان از دستم در میره بخاطر ورزشم ک سنگینه تازه شروع کردم بونم کرخت و کمی درد دارم همش سرپام و میام خونه انرژی و تمرکز ندارم شاممون هرشب دیر میشه ناهارها هردوتامون خونه ایم و باید غذا بپزم میان وعده شوهرم بعد باشگاه سینه مرغ کبابی و سیب زمینی تخم مرغ و سالاد.....اینها هست جدیدا نمیرسم یا نیستم درست کنم غر زدناش وبهونه هاش شروع شده بعد ما رو طعم غذا حساسیم مثلا اون روز گرفتم دوکیلو پیاز خورد کردم تفت دارم فریز کردم باهاش غذا درست کردم ولی نتونستم بخورم غذا بوی پیاز مونده یا یه طعم بدی میداد غذای بیرون نمیتونیم بخوریم مخصوصا اشپزش مرد باشه با احترام ب همه اشپزها غذای مونده نمیتونیم بخوریم شخصا خودم در هفته اگه دوبار زرشک پلو بخورم بار دوم اصلا ب راحتی میلم نمیکشه و شوهرمم هم بد عادت شده من قبلا حتی برای صبحانه هم عدسی و کیک و حلیم.....یه چیزی میپختم ولی الان واقعا نمیتونم انگار شوهرمم دارا سرد میشه تازه دوتا عروس هلندی هم دارم ک قبلا درحال پختن یه چیزی برای اوناهم بودم الان نمیتونم زیاد بهشون رسیدگی کنم عذاب وژدان اونارم دارم بنظرتون چیکار کنم لطفا مدریت کردن و غذا درست کردن حالا یا اماده یا فریز ک بد نشه ویتامین و طعمشونو از دست نده و بهم بگین چیکار کنم واقعا کم اوردم ولی شرایطی پیش امد ک دیگه دلم از خیلی چیزها شکست و از وقتی متوجه ویروس اچ پی وی تو زندگیم شدم دیگه نمیتونم خودمو کلا ب شوهرمو خونه و اینها اختصاص بدم و احساس نا امنی دارم میدونم باید یه کاره ای بشم تازه شرایط تغذیه ایمونم فرق کرده و ماکارانی کربوهیدرات زود هضم و ارد سفیدو اینها هم نباید بخوریم و چیزهایی مصرف کنیم ک باعث تقویت سیستم ایمنی بدن بشه ویتامین و پروتیین و همه چی داشته باشه
پرسش (1405/03/31):
خانم های شاغل کدبانو اشپز و زرنگ لطفا میشه بیاید کمکم کنید برای آشپزی
505
51
2 روز قبل
سوال کننده
0
2 روز قبل
سوال کننده
ببخشید من همیشه متن هام طولانی میشه چون سعی میکنم ریز ب ریز همه چیزرو بگم شرمنده ولی تو شرایط بدی گیر کردم تازه تمرین هایی دارم ک باید تو خونه انجام بدم و ب اون هاهم نمیرسم
1
2 روز قبل
بهار 💞
عزیزم اول از همه به خودت سخت نگیر. از چیزی که نوشتی معلومه حجم مسئولیتهات یهدفعه خیلی زیاد شده؛ هم ورزش، هم کلاس، هم رسیدگی به خونه، هم فکر کار کردن و هزار تا دغدغه دیگه.
به نظرم الان مشکل اصلی غذا نیست، بلکه اینه که میخوای همه چیز رو همزمان و کامل انجام بدی. هیچ اشکالی نداره که سعی کنی فعلاً از غذاهای ساده، نیمهآماده یا حتی فریزریِ سالم استفاده کنی تا از این فشار خارج بشی. باید سعی کنی که هر روز غذای مفصل نپزی.
در مورد غذا هم اگر بعضی طعمها اذیتت میکنن، خودت رو مجبور نکن. بدن آدم وقتی خسته و تحت فشار باشه حساستر میشه. سعی کن به جای حذف کامل غذاها، کمکم گزینههای ساده و مقوی پیدا کنی که باهاشون راحتتری .
و اینکه کاهش وزن زمانی ارزشمنده که همراه با حال خوب و انرژی باشه. اگر مدام خسته، بیحوصله و تحت فشاری، شاید بد نباشه یه مقدار سرعتت رو کمتر کنی و اول روی استراحت، تغذیه و نظم روزانه تمرکز کنی.بعد تایم باشگاهو مجددا زیاد کنی، مثلا اولش به جای هر روز باشگاه رفتن، هفته ای دوبار برو، بعد که روی روال افتادی هفته ای سه بار و.... هر روز
قدمهای کوچیک ولی مداوم خیلی بیشتر از فشار آوردن به خودت نتیجه میده.
در مورد غذا هم 99% خانوم های شاغل((مگر استثنا باشه که مادرها کمکشون کنن)) یا از فریزر کمک میگیرن یا از رستوران.حداقل پیاز داغ یا سبزی یا بادمجون سرخ شده و... رو تو فریزر آماده دارن.
پس اگر میخوای شاغل بشی اول این موضوع رو باید با خودتون حل کنید که چه جوری غذا رو آماده کنید. چون اگر انقدر حساس به غذا باشید نمیتونی شاغل بشی. مگر اینکه فقط جوجه کباب بخورید😄
به نظرم الان مشکل اصلی غذا نیست، بلکه اینه که میخوای همه چیز رو همزمان و کامل انجام بدی. هیچ اشکالی نداره که سعی کنی فعلاً از غذاهای ساده، نیمهآماده یا حتی فریزریِ سالم استفاده کنی تا از این فشار خارج بشی. باید سعی کنی که هر روز غذای مفصل نپزی.
در مورد غذا هم اگر بعضی طعمها اذیتت میکنن، خودت رو مجبور نکن. بدن آدم وقتی خسته و تحت فشار باشه حساستر میشه. سعی کن به جای حذف کامل غذاها، کمکم گزینههای ساده و مقوی پیدا کنی که باهاشون راحتتری .
و اینکه کاهش وزن زمانی ارزشمنده که همراه با حال خوب و انرژی باشه. اگر مدام خسته، بیحوصله و تحت فشاری، شاید بد نباشه یه مقدار سرعتت رو کمتر کنی و اول روی استراحت، تغذیه و نظم روزانه تمرکز کنی.بعد تایم باشگاهو مجددا زیاد کنی، مثلا اولش به جای هر روز باشگاه رفتن، هفته ای دوبار برو، بعد که روی روال افتادی هفته ای سه بار و.... هر روز
قدمهای کوچیک ولی مداوم خیلی بیشتر از فشار آوردن به خودت نتیجه میده.
در مورد غذا هم 99% خانوم های شاغل((مگر استثنا باشه که مادرها کمکشون کنن)) یا از فریزر کمک میگیرن یا از رستوران.حداقل پیاز داغ یا سبزی یا بادمجون سرخ شده و... رو تو فریزر آماده دارن.
پس اگر میخوای شاغل بشی اول این موضوع رو باید با خودتون حل کنید که چه جوری غذا رو آماده کنید. چون اگر انقدر حساس به غذا باشید نمیتونی شاغل بشی. مگر اینکه فقط جوجه کباب بخورید😄
1
2 روز قبل
سما مامان ماهک
سلام عزیزم.
خب وقتی شما قراره شاغل بشی و چیزایی که دوست داری رو به دست بیاری از اون ور هم مجبوری یه چیزایی رو از دست بدی. بالاخره تایم شبانه روز کشدار نمیشه که. خودتم یه انرژی محدودی داری دیگه نمیتونی سوپر پاور بسی.
پس باید شل کنی، کم کم به غذاهای فریزری عادت کنی.
کارهاتو تا اونجایی انجام بده و انرژی بذار که خودت اذیت نشی. هیچ کی بعد ها بابت این فداکاری ها ازت تشکر نمیکنه
خب وقتی شما قراره شاغل بشی و چیزایی که دوست داری رو به دست بیاری از اون ور هم مجبوری یه چیزایی رو از دست بدی. بالاخره تایم شبانه روز کشدار نمیشه که. خودتم یه انرژی محدودی داری دیگه نمیتونی سوپر پاور بسی.
پس باید شل کنی، کم کم به غذاهای فریزری عادت کنی.
کارهاتو تا اونجایی انجام بده و انرژی بذار که خودت اذیت نشی. هیچ کی بعد ها بابت این فداکاری ها ازت تشکر نمیکنه
1
2 روز قبل
مریــم بانـــو
سلام عزیزدلم
شما یهو مسئولیت هات زیاد شده من زمانی ک شاغل بودم همه چی آماده فریز داشتم و ب شدت رو بوی غذا حساسم.مثلا حبوبات میپختم ن اینکه قیمه یا قرمه آماده کنم بزارم فریزر.بعد اینکه باید برای کارهای تایم بندی کنی ربات نیستی ک ب تمام کارهات برسی
من بیست کیلو بیست کیلو پیاز سرخ میکنم میزارم فریزر.توی شیشه میژارم درشو کامل میبندم اصلا بو نمیگیره
شما یهو مسئولیت هات زیاد شده من زمانی ک شاغل بودم همه چی آماده فریز داشتم و ب شدت رو بوی غذا حساسم.مثلا حبوبات میپختم ن اینکه قیمه یا قرمه آماده کنم بزارم فریزر.بعد اینکه باید برای کارهای تایم بندی کنی ربات نیستی ک ب تمام کارهات برسی
من بیست کیلو بیست کیلو پیاز سرخ میکنم میزارم فریزر.توی شیشه میژارم درشو کامل میبندم اصلا بو نمیگیره
2
2 روز قبل
مهسا آذین
قرارنیس همه کاراباشماباشه باهمسرتون تقسیم کارکنید همه چیوباهم هندل کنید فقط شمامسئول زندگی نیستید منم ی تایمی سرکارمیرفتم شباشوهرم شام اماده میکرد تامن میرسیدم واقعاسخت درک میکنم اما سعی کنید انتظارات قبل روازخودتون کمترکنید تاهمسرتونم انتظاراتشو ازشماکم کنه وکلا برای زن کاربیرون وخونه ینی هیچوقت نمیتونه صدشوبزاره ونمیتونه مثل خانومای خونه دارباشه
1
2 روز قبل
سوال کننده
سلام مرسی قربونت بشم اره همون فریز کردن و نیمه اماده گذاشتن غذاها ک یالم بمونه خراب نشه رو بلد نیستم کلا من ورزش بدنسازی و چهار پنج ماهه انجام میدم ولی الان دوبار در هفته هوازی و یک روزش زومبا هست و سه روزش بدنسازی تایم کلاس های هوازی دست خودم نییت بعد من خیلی لاغرم و برای سلامتی و بیماریم دارم ورزش میکنم البته بدنسازی علاقمه ولی هوازی اجباره و خیلی سخت میگذره و بدنم ضعیفه بله شما درست میگی چشم مرسی از وقتی گذاشتی قلبم واقعا نیاز داشتم ب حرفاتون ولطفا اگر غذاهای سالم و مقوی ساده مشناسید بهم معرفی کنید دستورشونو از گوگل بگیرم
1
2 روز قبل
سوال کننده
سلام فداتشم دقیقا واقعا خیلی داره سخت میگذره و همین الان هم فداکاری هام تبدیل ب وضیفه توقع شده متاسفانه و این بیشتر داره عذابم میده
0
2 روز قبل
سوال کننده
ببخشید میشه بگید چ جوری همه چی رو اماده فریز داشته باشم ک خراب نشه بعد پیازو تا چ حد سرخ کنم روغنش خیلی زیاد باشه؟ خیلی سرخ بشه ؟
0
2 روز قبل
سوال کننده
میدونی شوهرم خودش مشغله زیاد داره واقعا خسته میشه فقط یه تایم باشگاهش خالیه میاد سرپا ناهار میخوره سریع میره باشگاه میاد وعده بعد تمرینش رو هم تو ماشین میخوره یعنی وقت نمیکنه خونه بشینه بخوره بعدشم ۹تا ۱۰ شب میاد قبل ۱۲ هم خوابه و روال هر روزشه از لحاظ مالی کامل ساپورت میکنه تو هرکاری هامی هست کمک میکنه برای شروع همین کارم تاگفتم میخوام برم گفت کارتتو شارژ کردم و واقعا خودمم از هرچیزی بهترینشو خریدم ک حتی استادمم نداره حتی گفت برای شروع نیاز نبود ولی شوهرم گفت خوب کردی تازه خودمم خونه نامرتب غذا اماده نباشه رسیدگیم ب شوهرم تایم کوتاهی ک هست اگه کم باشه عذاب وژدان میگیرم دلم میسوزه اذیت میشم نمیدونم خوب میتونم توضیح بدم یانه
0
2 روز قبل
سوال کننده
و خودم بیشتر دارم اذیت میشم مثلا من میوه نیارم شوهرم در یخچالو باز نمیکنه یه چیزی ورداره بخوره الان دلم میسوزه ک دوسه روزه شوهرم میوه نخورده
1
2 روز قبل
مریــم بانـــو
اوه رو میپزم بعد میزارم فریزر.عدس.نخود.لوبیا.هویج.دلمه موادشو آماده میکنم میزارم فریزر.
پیاز داغ هم سرخ کن بعد بریز تو سبد بزار کل روغنش خالی بشه یقطره روغنم نمونه بهش
پیاز داغ هم سرخ کن بعد بریز تو سبد بزار کل روغنش خالی بشه یقطره روغنم نمونه بهش
1
2 روز قبل
مریــم بانـــو
دلت نسوزه
مردا ب شکمشون بد راه نمیدن
مردا ب شکمشون بد راه نمیدن
1
2 روز قبل
مریــم بانـــو
لپه
1
2 روز قبل
بهار 💞
یه کاری کن، باتوجه به اینکه ورزش میکنی و پروتیین لازم داری
برو مرغ بگیر، جوجه ای خوردش کن
بعد چند تا طعم درست کن
https://www.aparat.com/v/xfuri39
من که شاغل بودم در هفته دو بار جوجه میخوردیم
یه مقدار هم سینه بگیر، استیکی ببر طعم دارش کن بزاری فریزر
https://www.aparat.com/v/v555bb5
چند تا همبرگر درست کن بزار فریزز
دلمه درست کن ولی نپزش، قبل خوردن بپز
برو مرغ بگیر، جوجه ای خوردش کن
بعد چند تا طعم درست کن
https://www.aparat.com/v/xfuri39
من که شاغل بودم در هفته دو بار جوجه میخوردیم
یه مقدار هم سینه بگیر، استیکی ببر طعم دارش کن بزاری فریزر
https://www.aparat.com/v/v555bb5
چند تا همبرگر درست کن بزار فریزز
دلمه درست کن ولی نپزش، قبل خوردن بپز
1
2 روز قبل
بهار 💞
چون میگی باشگاه میرید و سالم خوری میخواید بکنید به نظر من رسید که اینا از خورشت و چیزای دیگه سالم تره
استیک مرغ که درست کنی، یه بار با قارچ میزاری یه بار با هویج و بروکلی میزاری، یه بار با پوره سیب زمینی میزاری. یه روز دو تا گوجه سرخ میکنی با یه پیمونه برنج درست میکنی میخورید.
آخر هفته هم شبیه مرغ میشید😁😂
استیک مرغ که درست کنی، یه بار با قارچ میزاری یه بار با هویج و بروکلی میزاری، یه بار با پوره سیب زمینی میزاری. یه روز دو تا گوجه سرخ میکنی با یه پیمونه برنج درست میکنی میخورید.
آخر هفته هم شبیه مرغ میشید😁😂
0
2 روز قبل
سوال کننده
عزیزم مرسی از راهنمایی هات اره باید همینجوری کنم
0
2 روز قبل
سوال کننده
گوشت و نیم پز کنم یا سرخ خراب میشه؟ بادمجون چطور
1
2 روز قبل
مریــم بانـــو
گوشت سفت میشه
1
2 روز قبل
مریــم بانـــو
بادمجون و من سرخ میکنم یکم ن آنچنان
بسته بندی میکنم مزه اش تغییر نمیکنه
بسته بندی میکنم مزه اش تغییر نمیکنه
0
2 روز قبل
مهسا آذین
پس باید ازتایم استراحت وخوابت بزنی و هم بیرون کارکنی هم خونه وبعدیه مدتم خیلی زده میشی ازکارکردنت بیرون چون سخته تحملش ادم گاهی نیازب استراحت داره
0
2 روز قبل
مامان گل
پلوپز و زودپز نداری؟
0
2 روز قبل
مامان گل
زودپز خیلی عالیه
0
2 روز قبل
سوال کننده
مرسی عشقم
0
2 روز قبل
سوال کننده
بدبختی موقعی ک شوهرم بخواد بخوابه باید منم برم اتاق بخوابم اگر تو گوشی باشم یا کار داشته باشم یه شب چیزی نگه شب دوم قهر میکنه ولی بازم مرسی فداتشم
0
2 روز قبل
سوال کننده
ب درد میخورن اگه خوب باشن میخرم زودپزی ک صدا نده داریم؟ چ مارکی بهتره چ برندی بخرم؟
1
2 روز قبل
💞ᏃᏋᎩᏁᎯᏰ 💞
سلام عزیزم من تجربه ای بابت کمک خواستنتون ندارم ولی از متنی ک نوشتین یه چیزی برام سوال شد اگه میشه جواب بدید ممنون میشم🥰🥰 اینکه چطوری hpv گرفتین و متوجه شدین و علائم چی بود؟من چند وقتع درگیرم بابت این ویروس و وسواس گرفتم
0
2 روز قبل
💞ᏃᏋᎩᏁᎯᏰ 💞
فقط یه پیشنهاد دارم کوبیده مرغ درست کنید بزارید فریزر هرموقع خواستین فقط لازمه سرخ کنید خیلیم خوشمزست
0
2 روز قبل
سوال کننده
سلام گلم ما اول متوجه یه ضایعه خیلی کوچیک مثل جوش ک حالت گوشتی داشت روی آلت شوهرم شدیم فکر کردیم منافذ و جوش زیر پوستی بعد دوتا دیگه زد بعدشم من متوجه یه ضایعه گوشتی خیلی کوچیک دم واژنم شدم ک تست اچ پی وی و پاپ اسمیر دادم ازاد حدودا پنج تومن شد ک یه نوعش رو دارم در آقایان هم با ارمایش خون روش تشخیصش قطعی نیست ولی نمونه برداری واژن دقیق هست
1
1 روز قبل
مامان گل
زودپز عرشیا خوبه ولی گرونه نمیدونم چنده
زودپزش اره بیصداس برقی هست خطر ترکیدن هم نداره
صبح غذات بذار تا ظهر بیای اماده هست هرچی بذاری ابگوشت یا خورشت یا اش گزینه داره
فقط زودپز باید اب اندازه ی خوردن بریزی نه بیشتر
زودپزش اره بیصداس برقی هست خطر ترکیدن هم نداره
صبح غذات بذار تا ظهر بیای اماده هست هرچی بذاری ابگوشت یا خورشت یا اش گزینه داره
فقط زودپز باید اب اندازه ی خوردن بریزی نه بیشتر
0
1 روز قبل
💞ᏃᏋᎩᏁᎯᏰ 💞
سلام عزیزم ممنون از اینکه جوابم دادی انشالله این ویروس شکست بدید و هیچ اثری ازش نمونه تو بدنتون
شما به تایپ چند مبتلا هستین؟میخام بدونم تایپ چند باعث زگیل میشه
شما به تایپ چند مبتلا هستین؟میخام بدونم تایپ چند باعث زگیل میشه
0
1 روز قبل
سوال کننده
برای ما خداروشکر نوع کم خطرش هست نوع شیش هست فقط زگیل های خیلی کوچیک میزنیم یعنی گل کلمی و...نیست
0
1 روز قبل
سوال کننده
مثل گوشت اضافه اس
1
1 روز قبل
💞ᏃᏋᎩᏁᎯᏰ 💞
خداروشکر پس جای نگرانی نیست عزیز انشالله شکست میدید
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.




