Ooma
پرسش (1405/03/31):

شما به همه ی کارا میرسین

خانما بچه‌ی من دائما گریه میکنه یعنی باید فقط بغل نگهش داری
منم در حد آشپزی و جارو اینا میرسم اونم به زور
ولی شوهرم انتظار داره یه لکه هم تو کشوی یخجال نباشه اون همه زحمتو نادیده میگیره مبگه تو بی سلیقه ای
شما چجوری به همه کارا میرسین

من هنر کنم ۴تا ظرف بشورم،ی اشپزی،
دختر بزرگمو شوهرم کمک میکنن،وگرنه خونمون انگار بمب خورده
ب شوهرت بگو پول بده نیرو خدماتی بیارم کمک کنه،دیگ بهت گیر نمیده🤣
بگو خب توام کمک کن اگ من بی سلیقه ام ،ازت یاد بگیرم😒
آشپزی و جارو و اینا؟؟
با نوزاد ۴ ماهه؟؟؟
دلت خوشه ها
من نمیرسیدم با بچه ۴ ماهه تو آینه نگاه کنم ببینم چه شکلی ام
الآنم کمکی نباشه خونم بازار شامه
فقط کمکی بگیر
بگو یا بلند شو خودت تمیز کن یا کمکی بگیر تمیز کنه
من نمی‌رسم
خودتو دست بالا بگیر بابا
چند بار خونه تمیز کن بگو نرسیدم غذا درست کنم از بیرون بگیر یا تخم مرغ بخورید ساکت میشه دیگه
من این مشکل رو خودم داشتم اما تجربه نداشتم که باید چکار کنم اینجا میگم شاید به کار کسی اومد.
اول اینکه قبل از بارداری بشینید با شوهرتون صحبت کنید ، توضیح بدید پروسه بارداری ، زایمان و بچه داری رو تا پیش دبستانی ، چالشها رو بگید ، مراقبتها حتی واکسن و...
بذارید بدونه با چی روبه رو میشه و خودش رو براش آماده کنه ، همچنین چه مسئولیتی روی دوش پدر و مادره ، نه فقط مادر !
از وضعیت خونه ، آشپزی ، مهمونداری ، شوهرداری بگید ، از تغییر ظاهری بدنتون ، بهم ریختگی سر و وضعتون ، گشادی واژن ، ترک و شل شدن پوست و و و
نیازتون به حمایت عاطفی و همکاری بگید .
اگر قبول کرد پس باردار بشید ، اگر نه پس تنهایی بار مسئولیت به دوش نکشید و باردار نشید.
اگر نگفتید الان هم دیر نشده بگید.
ازش کمک بخواید یا خودش یا خدماتی .
وقتی مشغول کار بچه‌اید بگید تا من پوشکش میکنم شما یه چای بریز باهم بخوریم.
تا من جارو میکشم شما کوچولو رو بغل کنید تا آروم بشه.
تا من دورم رو جمع میکنم شما آروغشو بگیر.
اینجوری میفهمن شما مشغولی و ازش کمک میخوای ، کمتر بهشون برمیخوره.
خوب که گفتی یاد رفته بود ناهار بپزم🤕
همکاری نکرد فقط به بچه و کارهای اورژانسی رسیدگی کن.
شستن و اتو لباس رو فراموش کن
جارو و تمیزی رو بیخیال شو فقط غذا درست کن
مهمونی نده ، غذا جورواجور درست نکن.
براش خرج بتراش ، وسایل برقی مثل ظرفشویی ، جارو رباتی ، ایرفرایر ، چای ساز ، پلوپز چند کاره ، زودپز برقی و... بخر
کمکی بگیر
چرا فکر میکنن بچه فقط مال مادره ، و مادر سه برابر قبل توان و زمان داره ؟
خب بگو تو باسلیقه ای دست بکار شو
دوتا بچه دارید؟
عزیزم کم کم عادت میکنه بعد بچه واقعا نباید انتظار داشت
مخصوصا یه نوزاد کوچولو که نیاز به مراقبت خیلی زیادی داره
مرسی که گفتین
یعنی یجوری شده فک میکنم واقعا مشکل از منه که نمیرسم
منم دقیقا همین شکلیم
نیاز دارم حتی شده یکی دو ساعت یکی بچه رو نگه داره
مرسی عزیزم
میگه اینا وظیفه ی تو هستش
نه همین یدونس
فک‌ نکنم عادت کنه
والا زن و مرد نداره باید هردو کمک کنن نمیشه که ۲۴ ساعته با یه نوزاد دستمال به دست باشی پس خودت چی؟جوونیت چی؟؟
من غذامو پختم
عزیزم اکثر شوهرای اوما همین بودن
مال من که میگه آخ که زنم بچه داری بلد نیس
فک میکنه من تنبلم زبر و زرنگ نیستم
یه روز خواست نشون بده زبر و زروگی چیه تا خواست بچا رو عوض کنه اب سینک پر شد کل اشپزخونه و راهرو گرفت.
بعد خشک کرد هرچی گفتم هنوز خیسه گفت با باد کولر خشک میشه
داشت ظرف میشست یهو با کله سر خورد سینی استکانا شکست و
...

خلاصه تو یه ساعت نشونم داد فرزی یعنی چی. میگه ننه ی من فرزه تو پخمه ای

خب من بخوام کارو درست تموم نکنم همین میشه. هر بار انگشت شمار ظرف شسته رو اکثر ظرفا اشغاله

همین ک گشنه نمیمونه ازسرش هم زیاده.
شوهر من ب بهم ریزی خونه چیزی نمیگه ولی رو غذا حساسه
اشتباه خانوما(مخصوصا خانومهاییه از اول خانه دار بودن) اینه که از اوله اول پایه ریزی رو بد انجام میدن.
و این باعث میشه یه سری رفتار های اشتباه در آقایون شکل بگیره.
و وقتی هم میخوان اون رفتار رو اصلاح کنن، خودشون عذاب وجدان میگیرن.
من در مورد خودم میگم، چون شاغل بودم قبل از بارداریم از همون روز اول ازدواجم طی کردم منم دارم کار میکنم پس کارها هم نصف نصفه، بعد از زایمان هم خودم طوری رفتار کردم که مسولیت گردن بگیره ،الان میدونه برای نوبت واکسن چهارماهگی خودش باید مرخصی بگیره و کمک کنه اون روز بچه رو باهمدیگه نگه داریم. کلااا هم جارو زدن رو گذاشتم به عهده اش، خونه کثیف میشه ولی صبر و تحمل میکنم تا خودش بزنه. پانمیشم سریع جارو بگیرم دستم بزنم، شده یه هفته هم بمونه صبر میکنم تا پنجشنبه جمعه بزنه.

حتی مخصوصا تعیین کردم دو روز هفته کمک کنه و غذا درست کنه و ظرفاشم بشوره. با اینکه بعضی اوقات غذاهه خوب نمیشه و مجبورا میخوریم ولی من بلند نمیشم، صبرمیکنم خودش انجام بده و همونوهم میخورم و کلی تشکر میکنم 😄
و واقعا همین که خودمو نگه میدارم و بلند نمیشم تو مسولیتهایی که بهش سپردم دخالت کنم، باعث میشه مسولیت گردن بگیره
منم نمی‌رسم عزیزم خودت و ناراحت نکن ما که رباط نیستیم همینجوری هم همیشه خسته ام
اگه ناراحته خودش انجام بده شکر خدا فلج که نیست
من تنها شانسی که اوردم چهارماهگی دخترم جنگ شد شوهرم تعطیل شد موند خونه اون دوماهی که بچه به شدت بغل لازم‌بود باباش خونه بود و بغلش کرد وگرنه من واقعا تحمل بچه بغل کردن ندارم.
خونه داری ام که والا یه چند روز خیلی حساس شدم که خونه تمیز باشه هم خودم عصبی شدم هم به بچه بزرگم خیلی سخت گرفتم اونم حساس شد . بعد دیدم بنده خدا رو نخ پارکی نه چیزی هیچی نمیبریم خونه ام‌براش بکنیم پادگان دیگه چی میمونه از بچگیش.. . هیچی
...
لذا رهاااااا کردم و هر روز وسط یه عالمه اسباب بازی‌زندگی‌میکنیم.
به باباشم گفتم اگه با اینا مشکل داری زودتر از سرکار هرروز بیا اینا رو‌بردار یه تایم مفید ببر بیرون پارک و بازی و ارتباط تا من خونه رو برات دسته‌گل کنم.
باباشونم پذیرفت محیط خونه امن تره 😂
تنهامساله مهم تو‌ دوران‌بچه داری به نظرم غذاس.
هم برای رشد بچه ها مهمه هم سیستم عصبی.
یعنی اگر ماها برسیم رو‌همون نظم غذا بپزیم و بشوریم به نظر نو علی نوره و باید خداروشکر کنیم که چقدر زرنگیم.
همسرامون که دیگه یه سره باید نماز شکر بخونن. والاع.
به قول دوستان خیلی ام‌دیدین رو نظافت حساسن با یه بنده خدایی صحبت کنید هفتگی بیان برای نظافت هزینه اش پای همسر شما.
اگر نمیخواد هزینه کنه جمعه ها میتونه خودش انجام بده. بازم اگر نه میتونه بچه رو جمعه کاااامل خودش صفر تاصد به عهده بگیره شما به خونه برس .
بازم نه دیگه براش یه تسنپ بگیر خونه خونه مادرش ادا اصولش رو واسه اونا دربیاره. والاع.
عزیزم تو هم ازش پول بخواه برای خرید وسایل آشپزخونه به قول دوستمون مثل جارو رباتیک و ماشین ظرف‌شویی و نیرو خدماتی و .... اگه گفت ندارم یا نمیتونم بدم بگو وظیفته

من همسرم اصلا حساس نیست

ولی تا من باردار میشم یا یکم شرایط جسمی ام‌ تغییر می‌کنه
با هم توافق میکنیم

جارو برقی با همسرم
شستن لباس ها با من پهن کردنش با همسرم
مرتب نگه داشتن خونه با من
شستن سرویس‌ها با همسرم
و...
منم فقط ظرف میشورم و غذا درست میکنم. ولی از وقتی پسرم اومده در هفته شاید 3 بار از بیرون بگیریم. ظرفارو هم گاهی که پسرم بهونه گیر میشه فقط بغلش میکنم شب قبل خواب شوهرم میشوره خودش.دوتامونم سخت نمی‌گیریم.جمعه ها هم که شوهرم خونست پسرمو نگه میداره من جارو و گرد گیری میکنم. دستشویی هم که با خودشه هر چند روز یکبار میشوره.
شما به همسرت بگو که بچه همیشه که نوزاد نیست بزرگ میشه این روزا میگذره. یکم صبوری و همکاری لازمه.
سلام عزیزم
من تجربه خودمو میگم بهت من شوهرم اصلاااا حساس نیست برعکس خودم شدیدا ثسواس دارم و باید تمامی خونه تمیز و بدون لکه باشه
اما من کمکی دارم در هفته دوروز مامانم دوسه ساعت کیاد بچه رو میگره من گردگیری و اینا میکنم
بعدم شما الان سه نفر هستید اگر اخر هفته کسی بتونه بیاد گمکت شما همه جاذو تمیز کن توی طول هفته فقط میمونه غذا و ظرف و جارو من اصلا نمیزارم جایی بم. وه همـون موقع تمیز میکنم
میگم من کمکی دارم ولی حتی اگ جنگم بشه شوهرم چیزی نمیگه ولی خودش اصلاا دست به چیزیم نمیزنه
ببخشید یه سوال برام پیش اومد.
شما بچه رو تو سینک اشپزخونه میشورید؟
سوال منم بود🫣
همین الانشم وقت استراحت ندارم
نه برا من به تمیزی خونه هم خیلی حساسه
دقیقا منم همینو میگم
منم همیشه خستم تایم استراحت ندارم
دقیقا اینا هم وظیفه ی اون حساب میشه
درستشم همینه اصلا نمیشه یه نفر تنهایی همه کارو خودشم کامل انجام بده
بله همینطوره
مرسی عزیزم
شوهرت اشتباه میکنه زیاد به مردا رو ندید به بچه رسیدگی کن بعدم به خودت رسیدگی کن از این کارای مسخره هم نکن..اگر وقت اضاف اومد برو به کارای خونه برس بی سلیقه هم خودشه ...😅
آفرین به تو میگن زن زندگی😉والا من الان تازه باردارم به نصف کارا نمیرسم لباساشم خودش اتو میزنه جدیدا🤣 هر چی گفت نکردم الان دیگه نمیگه🤣 ول کن بابا رو ندید بخدا درست میشن
نههههههههه
خب اگه تو سینک بود قبل اینکه پر میشد میبست ابو دیگه😁
اب رفته بود سیر اب باز بوده تا برده سرویس بشوره اب اومده سینک اشپزخونه پر شده
چه جالب به تنها چیزی من فک نکردم موقع گفتن این بود😂
خب خیالم راحت شد😁😁👌🏻
سلام بنظرم اگه همسرت این حرفارو میزنه فکر بچه دوم نباش چون اون درکی نداره که مادر چقدر فشار روشه فقط تو خورد میشی اون هم.نجور میمونه چون درکی نداره
آره بابا همین کارو میکنم
نه دیگه همین کافیه
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.