Ooma
پرسش (1405/03/29):

حد فاصله بین بچه اول و دوم نظر در مورد بارداری دوم

سلام خانوما ب نظر شما فاصله سنی بچه اول و دوم چقدر باشه خوبه و اصلا بارداری توی این شرایط بصرفه است؟
با بچه کوچیک بارداری و بچه دوم سخته اگ کسی می‌دونه نظر بدید ممنون چند وقته فکرم درگیر بارداری مجدد 😂

به صرفه جالب بود😅
به نظر من ۵ سال
چون تو این ۵ سال هم بدنت امادگی پیدا میکنه برا بچه بعدی هم اون بچه به یه سطح فکری میرسه که خودش کاراش انجام بده و از نظر حسادت هم به بچه بعدی حسودی نکنه برا من که ۵ سال فاصله سنی بود و خیلی راضی بودم
فاصله سنی کم یازیاد هرکدوم مزایا ومعایب خودشو داره هیچکدوم عالی نیست وبایدخودت بسنجی ببینی باتوجه ب شرایطت کدوم برات بهتره
با اوضاع جنگ و گرونی 😂😂
بعد پسرم ۶ سالگی مهد بره کوچیکه ۱ سالشه اذیت نمیکع؟
سلام عزیزم من دختر ۴ سال و ۶ بود بود پسرم ب دنیا اومد ب شددددددت سخت و پر چالش 🤐🤐اگر کمکی داری بیار وگرنه مثل من خل میشی 😫😫ولی اگر کمکی داشته باشی و شرایط مالیو اقتصادی و روانی خوب باشه عاااالی حتما تا کوچیکه بیار بین ۳ تا ۵ سال
۴ سال و ۶ ماه
۶ سالگی که میره کلاس اول نه اتفاقا صبح که اون میرفت مدرسه این خواب بود بعدظهر دوباره اونی که از مدرسه خسته اومده بود میخوابید یه تایمی هم با هم بیدار بودن بازی میکردن
منم سه سال به هم دارن
۵سال به نظرم خیلی خوبه ،بچه اولیم مستقل شدهه کمتر چالش پیدا میکنی
اگه کمکی داشته باشی اختلاف سنی کمتر به نظرم خوبه کلا ۳ یا ۴ سال اختلاف
اتفاقا ۳و۴و۵ساله خیلی هم بده چون بچه تو سن لجبتزی هست به نظر من یا زیر ۳سال اختلاف خوبه یا ۶به بالا
سلام برای من اختلافشون ۳ ساله فوق العاده مشکل🥲
بنظرم بچه اول یه چیزی حالیش باشه بهتره😅
من نظری نمیدم چون خودم الان درگیرشوم دخترام ۲ سالشون شد ۳ ماهه باردار بودم 🤣🤣🤣خیلی دارم اذیت میشم چون ویار هام وحشتناک سنگ صفرا اذیتمم میکنه اصلا اصلا نمبتونم به دخترا رسیدگی کنم اونم دو قلو

به نظرم ۴و ۵ سال خوبه حداقل بچه تون مستقل تر میشه
مالی و اقتصادی ک فعلا ن تا سال دیگ اگر ب دنیا بیاد ایشالله خوب میشیم ولی کمکی مادر هست همسایه ایم باهم
من دقیقا ۶ سال فاصله شونه، کلا درگیر این کوچیکه هستم و دختر بزرگم اصلا باهام کاری نداره بنده خدا تازه کمکم هم میکنه، من فاصله سنی کم و خیج وقت قبول ندارم چون مادر داغون‌میشه، کمکی هم چقدر میخواد باشه مگه، الان دختر من ۳۸ روزشه کلا میش مادرم بودم ولی ۴۰ روزش شدم میرم خونه خودم و بعد از این هم مادرم خیلی کمکم هست و حداقل هفته ای سه روز باهم هستیم چون باهم میریم ییلاق ولی در هر صورت مسئولیت بچه با مادره و دوتا بچه کوچیک خیلی خیلی سخته
البته من خودم میخواستم دختربزرگم ۵ سال و نیم بود بچه دومم بیاد ولی خب بارداریم طول کشید و شد ۶ سال
ببین من فاصله اولی و دومی ۳ سال هست.
واقعا اولی پدرمو درآورد هم تو بارداری هم الان.

بنظرم فاصلهد۵ ۶ سال خیلی بهتره خصوصا اگه کمکی نداری
به بچه اول بستگی داره دیگه اگه بچه اذیت بکن و حرف گوش نگیر و شلوغ کنی باشه خوب هر سنی باشه اذیت میشه مادر
پس با این چت هاتون فعلا دست نگهدارم
من کمکی ندارم فاصله بچه هامم ۴ساله خیلی باهم همبازی هستن دعوا دارن لجبازی دارن ولی اذیت اونطور نمیکنن که غیر قابل تحمل باشه و نشه تحمل کرد
سلام
شما قبلا اپیک زده بودید رو بچه دست بلند میکنید،اون برطرف شد؟چون به فکر بچه دوم هستین پرسیدم
تاپیک*
چون من هرکیو دیدم دوتا بچه داره میگه واقعا سخته و زمین تا آسمون با یدونه فرق میکنه
ولی در کلا به نظرم فاصله ی سنی ۴ تا ۵ سال خیلی خوبه
آفرین دقیقا 👌
الا رادمانم خیلی کمک میکنه ک من سومی رو بیارم 😂
امروز میگه مامان شکمت گندس ،من حس میکنم خداروشکر بازم نی نی داریم 🤣🤣
من دوست داشتم تفاوت سنی بچه هام ۳ سال باشه که خدا نخواست و الان داره میشه ۵ سال
عزیزم😍😍چقدر مهربونه
سلام. فاصله بچه های من دقیقا ۴ سال هس. برا من وقتی دومی به دنیا اومد بزرگه خودش دسشویی میرفت، همراه باباش میموند و کنارش می‌خوابید. با اینهمه باز اذیت شدم ولی خب اونروزا گذشت و الان همبازی شدن؛ خیلی وابسته همدیگن و هوای هم دارن. درسته بعضی وقتا دعوا هم میکنن ولی همین دعواشونم شیرین.
پسرای من نه سال اختلاف سنی دارن ولی در کل بچه دوم رو ب هیچ کس پیشنهاد نمیدم بنظرم با این شرایط جامعه اصلا نباید بچه آورد من ده روز زایمان کرده بودم جنگ شد واقعا خیلی سخت بود مخصوصا پیدا کردن شیر خشک
من بچهام یکی ۹۹ یکی ۱۴۰۴ . دخترم پیش دبستانی بود که زایمان کردم. ولی بنظرم دیر بود . دختر بزرگم به شدت حسادت کرد کلا یه ادم دیگه شد
بستگی به شرایط خودت داره واسه من ۱۰ ساله و پسرم حیلی بهم کمک میکنی حتی از نوزادی پیشش میموند من میرفتم خرید با توجه به اینکه حتی همسرم هم کنارم نیست و پدر مادر هم ندارم خیلی راضیم
سلام عریزم بعنوان کسی که الان دارم شرایطشو میگذرونم میگم بهت ....بچه ها باید چن قلو بدنیا بیان ..یا حداقل بذار سنش بره بالاتر بعد .. من الان بچم تازه ۵ سالشو تموم کرده ....یعنی انگار پسر اولی من کلا یه بچه دیگه شده اصلا هاج و واج فقط نگاش میکنم .....در صورتیکه ۹ ماه تمامممممم آمادش کرده بودیم ...ولی نمیدونم چرا اینطوری شد ...با داداشش کاری نداره هااا بااون خیلی بازی میکنه سرگرمش میکنه تا گریه نکنه اینا ... ولی اصلا به حرف منو و باباش گوش ننمیده خیلی لجباز شده همه چی رو با داد و فریاد میخاد .....در صورتیکه اصلا اینجوری نبود ... تواین دوماه اندازه ۱۰ سال حرص خوردم فقط
بذار بچه ی اولت ۹ سالش اینا بشه بعد .. یعنی قشنگ کمک دستت میشه
البته من سنم الان ۳۳ سال هستش .. من چون دومی روهم میخاستیم دیگه نمیشد دیر کرد ....برا همین
شمام اگه سنتون کمه فعلا دست نگه دارین
نه اگه زیاده ... پس زیاد فاصله ندین
سلام به نظرمن 5 سال فرقشون باشه خوبه اذیت نمیشی اون مدرسه ایی این هم تازه به دنیا اومده من الان 4 ساله و 8 ماهه دارم هلاکم افتاده همش درگیر بچه هام دیگه وقت کافی برا خودم ندارم
آره عزیزم اون ی مدت بچم اوضاعش خراب بود خدا رو شکر اوکی شد و دلیلش هم پیدا کردیم
اگه الان اقدام کنم تا دنیا بیاد دقیقن سن بچه های شما میشن تقریبا
ممنون از همگی خانومای عزیز
از لحاظ کمکی اوکی هستم فقط ی خورده از اوضاع جنگ و گرونی و فاصله سنی میترسم
و اینکه بچم همش میگه مامان نی نی می‌خوام
پسر من الان ۶سالشه قشنگ از وقتی فهمیده من باردارم خیلی کمک حالم هست بشدت ذوق داره و کلا مستقل هست
این یه کوچولو حسادت میکنه و دنبال جلب توجه هست محبت و توجه رو بهش بیشتر کن و اصلا به روش نیار که چقدر تغییر کرده...من تصمیم گرفتم وقتی بدنیا اومد اصلا تو زمانی که اون هست قربون صدقه کوچیکه نریم تا اونم خیالش از بابت این چیزا راحت باشه نمیخوام اصلا حس حسادت تو وجودش بیاد. یا اینکه فکر کنه اون برا ما مهمتره اتفاقا توجهمو بهش میخوام بیشتر کنم سعی میکنم همه تلاشمو کنم ببینم چی میشه دیگه
الهی
خب خداروشکر
انشاءالله زندگیتون پر از برکت و شادی باشه
عزیزم ماشاالله بهش
قربونت عزیزدلم همچنین واس شما
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.

سوالات مشابه