سلام دکتر جان
من فشارم همیشه پایینه مثلا ۸ یا ۹ نهایتا بشه ۱۰ ولی مشکلی ندارم
ولی چند باره از اول بارداری بدون هیچ علامتی یک دفعه ضعف میکنم و از حال میرم چند روز پیش که حالت غش بهم دست داد و با آمبولانس بردنم بیمارستان اونجا فشارم ۹ بود
به نظرتون علت این ضعفهام چیه ممکنه قند خونم بیوفته یا از فشار پایینه؟
ممنون میشم راهنماییم کنید و راهکار بدید🌹
پرسش (1401/10/18):
افت قند خون در بارداری
313
19
1401/10/18
سوال کننده
1
1401/10/19
پزشک اوما
سلام به روی ماهتون مامان جان
عزیزم در طی بارداری نیاز بدن به مواد مغذی افزایش یافته و از سوی دیگر به دلیل افزایش حجم خون برای خون رسانی به جنین، مادران دچار کم خونی و افت فشار خون در مواردی می شوند، بنابراین هر دو این شرایط میتواند در بدحالی شما تاثیر داشته باشد. اگر مکمل آهن برايتان شروع نشده حتماً آغاز گردد و یک آزمایش خون جهت چکاپ کامل بدن انجام دهید. به علاوه تلاش کنید تا از حجم وعده های غذایی کم کرده و به تعداد آنها اضافه کنید و میان وعده نیز بخورید تا معده برای مدت طولانی خالی نماند، همچنین همیشه تنقلات و خوراکی هایی مانند خرما همراه داشته باشید تا در صورت بروز چنین شرایطی بلافاصله چند عدد مصرف کنید🌹
عزیزم در طی بارداری نیاز بدن به مواد مغذی افزایش یافته و از سوی دیگر به دلیل افزایش حجم خون برای خون رسانی به جنین، مادران دچار کم خونی و افت فشار خون در مواردی می شوند، بنابراین هر دو این شرایط میتواند در بدحالی شما تاثیر داشته باشد. اگر مکمل آهن برايتان شروع نشده حتماً آغاز گردد و یک آزمایش خون جهت چکاپ کامل بدن انجام دهید. به علاوه تلاش کنید تا از حجم وعده های غذایی کم کرده و به تعداد آنها اضافه کنید و میان وعده نیز بخورید تا معده برای مدت طولانی خالی نماند، همچنین همیشه تنقلات و خوراکی هایی مانند خرما همراه داشته باشید تا در صورت بروز چنین شرایطی بلافاصله چند عدد مصرف کنید🌹
0
1401/10/19
سوال کننده

از این قرصها روزی یک دونه میخورم
0
1401/10/19
سوال کننده

0
1401/10/19
سوال کننده

0
1401/10/19
سوال کننده
این آزمایشات رو هم سه هفته پیش انجام دادم👆
0
1401/10/19
پزشک اوما
قند خون بالا هم هست جانم، نکات تغذیه ای را رعایت میکنید؟
0
1401/10/19
سوال کننده
این آزمایش رو صبح روز بعد سونو ان تی دادم شب قبلش به خاطر سونو شیرینی زیاد خورده بودم، برای همین چند روز بعدش تو بهداشت با دستگاه قند خون ناشتا رو گرفتن ۷۳ بود
0
1401/10/19
پزشک اوما
خب پس از این بابت جای نگرانی نیست، چرا آهن برایتان تجویز نشده جان من؟
0
1401/10/19
سوال کننده
حالا مراعات شیرینی جات رو هم میکنم یعنی کلا تو این بارداریم میل به شیرینیجات ندارم و شوری و ترشی بیشتر میخورم
0
1401/10/19
سوال کننده
دکترم گفتن از ۱۶ هفته به بعد برام تجویز میکنه سه روز دیگه نوبت دارم
0
1401/10/19
پزشک اوما
بسیار هم عالی عزیزم، آهن حتما شروع شود و باتوجه به افت فشار خوراکی های ترش را کمتر بخورید 💗
1
1401/10/19
سوال کننده
چشم حتما
خیلی ممنون دکتر عزیز بابت وقتی که گذاشتید❤🌷
خیلی ممنون دکتر عزیز بابت وقتی که گذاشتید❤🌷
1
1401/10/19
سوال کننده
stk: |~|11|~|106_col
0
1401/10/19
پزشک اوما
چشم هاتون بی بلا مامان گل و خواهش میکنم 💙💙
0
1401/10/19
پزشک اوما
stk: |~|11|~|109_col
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.




