سونوگرافی لگنی رحم اندازه طبیعی (79mmx40mmx50mm) شکل و اکوپترن را نشان می دهد. میومتر همگن است , آندومتر ضخامت طبیعی ( 8 میلیمتر ) را نشان می دهد و در فاز پرولیفراتیو قرار دارد . تخمدان چپ اندازه، شکل و اکو طبیعی را نشان می دهد. LO: 38×25 میلی متر یک فولیکول 20 میلی متری در تخمدان چپ دیده می شود. توده کیستیک یا جامد در تخمدان چپ دیده نمی شود. تخمدان راست حاوی کیست با دیواره نازک 62 میلی متری با اکو ریز منتشر می تواند آندومتریوما باشد. مایع بدون لگن دیده نمی شود Imp : RT تخمدان مخلوط اکو کیست 62mm = > R / O اندومتریوما
پرسش (1401/06/27):
جواب سونوگرافی کیست آندومتریوما با دیواره نازک یعنی چی
923
31
1401/06/27
سوال کننده
0
1401/06/27
پزشک اوما
سلام جان دلم
لطفا عکس گزارش سونوگرافی را ارسال کنید تا ببینم و علت انجام سونوگرافی را به همراه شرح حال کامل بگویید
لطفا عکس گزارش سونوگرافی را ارسال کنید تا ببینم و علت انجام سونوگرافی را به همراه شرح حال کامل بگویید
0
1401/06/28
سوال کننده
Pelvic Sonography Uterus shows normal size ( 79mmx 40 mmx 50 mm ) shape and echopattern . Myometrium is homogenous , endometrium shows normal thickness ( 8 mm ) and is in proliferative phase . Left ovary shows normal size , shape , and echo . LO : 38x 25 mm A 20mm follicle is seen in left ovary . No cystic or solid mass is seen in left ovary . Right ovary contains a 62mm thin wall cyst with diffuse fine echo can be endometrioma . Pelvic free fluid is not seen Imp : RT ovarian mixed echo cyst 62mm = > R / O Endometrioma
0
1401/06/28
سوال کننده
روز 12 سیکل انجام سونوی تخمدان و ضمائم
0
1401/06/28
سوال کننده
در حال اقدام هستم دو ماه هست که لتروزل میخورم
شبی یک عدد از روز سوم تا 7 قاعدگی
شبی یک عدد از روز سوم تا 7 قاعدگی
0
1401/06/28
سوال کننده
31 ساله هستم
1
1401/06/28
پزشک اوما
جان دل قبلا سونوگرافی انجام نداده بودید؟
0
1401/06/28
سوال کننده
بله انجام دادم الان ارسال میکنم
0
1401/06/28
سوال کننده

0
1401/06/28
سوال کننده

0
1401/06/28
سوال کننده
بفرمایید
1
1401/06/28
پزشک اوما
عزیزم قبلا هم این کیست در سونوگرافی ها رویت شده که به نفع اندومتریوما است، عکس رنگی از رحم انجام داده اید؟
0
1401/06/28
سوال کننده

0
1401/06/28
سوال کننده
عکس رنگی ماه پیش انجام دادم عکسش رو ببینید
پزشک اوما با توجه به اینکه کیستم حجمش زیاد نیست و نوشته با اکوی کم و دیواره نازک نیاز به عمل دارم واسه کیست؟؟؟
نگرانش باشم؟ خیلی استرس دارم که پیچ خوردگی ایجاد کنه واسه تخمدانم
پزشک اوما با توجه به اینکه کیستم حجمش زیاد نیست و نوشته با اکوی کم و دیواره نازک نیاز به عمل دارم واسه کیست؟؟؟
نگرانش باشم؟ خیلی استرس دارم که پیچ خوردگی ایجاد کنه واسه تخمدانم
0
1401/06/28
سوال کننده
باید نگران باشم از این بابت؟؟
0
1401/06/28
سوال کننده
مچکرم❤️🙏
1
1401/06/29
پزشک اوما
مینا جان بابت عکس رنگی از رحم که هیدروسالپنکس خفیف دیده شده و روال درمانی باید توسط پزشکتان تعیین گردد اما در مورد کیست اندومتریوما چون ابعاد آن افزایش یافته فعلا اصلا کار سنگین نکنید، چرخش ناگهانی نداشته باشید، روابط و دخول با ملایمت باشد و من توصیه میکنم آزمایشات تخصصی تر برای تشخیص دقیق نوع کیست انجام گردد ، فعلا عمل لازم نیست اما با تشخیص دقیق نوع کیست بهتر میتوان تصمیم گیری کرد❤️
1
1401/06/29
سوال کننده
ممنونم پزشک اوما از راهنماییتون❤️🙏🙏🙏🙏🙏
1
1401/06/29
پزشک اوما
خواهش میکنم گل من ❤️❤️
0
1401/06/29
پزشک اوما
stk: |~|11|~|18_col
1
1401/06/31
سوال کننده
پزشک اوما لطف آزمایش هایی که باید انجام بدم بفهمم کیستم هموراژیک یا آندومتریوما هست رو بفرمایید خودم برم آزاد انجام بدم
لطفاااااا
چه چیزایی لازم هست انجام بدم که مطمئن بشم کیستم از چه نوعیه
لطفاااااا
چه چیزایی لازم هست انجام بدم که مطمئن بشم کیستم از چه نوعیه
1
1401/06/31
سوال کننده
ممنون میشم بفرمائید
1
1401/06/31
سوال کننده
زیر نظر متخصص زنانم
ولی خیلی سر سری جوابم میده
حس میکنم علم کافی نداره تخصصی به این موضوع توجه نمیکنه
ولی خیلی سر سری جوابم میده
حس میکنم علم کافی نداره تخصصی به این موضوع توجه نمیکنه
0
1401/06/31
پزشک اوما
جان دلم از آزمايشگاه پنل تومور مارکرها خصوصا ca125 و ca19-9 انجام گردد، از اسم آزمایش نترسید کمی غلط انداز است اما به تشخیص حدودی کمک میکند 🌹🌹
خانم های عزیز برای شرکت در پرسش و پاسخ باید از طریق اپلیکیشن اوما اقدام نمایید.
سوالات مشابه
- احتمال نازا بودن بعد از ۴ ماه اقدام
- دوستان کسی قرص محرک استفاده کرده نتیجه هم گرفته؟؟
- امکان داره تخمدان راست فعال باشه و فقط تخمدان چپ کمی تنبلی داشته باشه
- جواب سونوگرافی روز 13 سیکل
- جراح و متخصص زنان♦️ شیراز♦️ دکتر مرتضی ابطحی💥💥💥
- شیرازیا ♦️♦️♦️هزینه لاپاراسکوپی کیست آندومتریوما در مرکز دولتی و خصوصی چقدر هست
- ♦️شیراز، بیمارستان مادر و کودک غدیر، لاپاراسکوپی♦️
- جواب آزمایش c 125
- کیست شکلاتی با قرص وروژست درمان میشه؟؟
- با کیست آندومتریوما میشه باردار شد؟




